Suomen RR tulevaisuus

Aloittaja Cat, 08.10.14 - klo:16:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Waille

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 09.10.14 - klo:20:46
Ai hitto, tulipa sovittua santerikoon kanssa, että saavutaan paikalle. Vaikka ei ees oo ainakaan suoranaisesti oma lehmä ojassa niin: kiinnostaa.
Kenties autolla päiväseltään edestakasin ja Lappeenrannan kautta? Jos vastasit kyllä kaikkiin kohtiin, niin meikäläisenki sais mahdollisesti napata matkalta kyytiin.  ???

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 09.10.14 - klo:19:45Modena en voi käydä "jäsenten välistä"

Anna mennä vaan, on siellä joku ylläpitäjäkin vängännyt.
Ja jos ei riitä, niin mennään RR kokoukseen yhdessä ja otetaan puukot mukaan.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.10.14 - klo:07:59
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 09.10.14 - klo:19:45Modena en voi käydä "jäsenten välistä"

Anna mennä vaan, on siellä joku ylläpitäjäkin vängännyt.
Ja jos ei riitä, niin mennään RR kokoukseen yhdessä ja otetaan puukot mukaan.

Eiks joku tommonen ois RRäyhäkkäämpi?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

14.10.14 - klo:15:40 #48 Viimeisin muokkaus: 14.10.14 - klo:17:04 käyttäjältä jarska
Laitan alla oleva tekstin tänne, erään hankkeessa olevan henkilön pyynnöstä:



"Hienoa että RR-asiat herättävät kiinnostusta. Suunnitelmat ovat kieltämättä suuret, niin suuret että niiden suunnittelukin välillä hirvittää. Mutta faktaa on että jos ei tähtää korkealle, ei sinne pääsekään. Ajatus on syntynyt entisten ja nykyisten kuljettajien ja heidän taustajoukkojen päistä. Jotain, jota ei ole saatu tehtyä viimeisen 15 v aikana, pitää tehdä. Lajia ei tervehdytetä millään pikkuisella reformilla, vaan järjestelmä on romutettava ja alettava puhtaalta paperilta.

Tässä ei haeta suoraan mallia Ruotsista, mutta siellä jo vuonna 2000 perustettiin Synsam Trophy silloisen mestaruussarjan rinnalle. Ruotsissa ko sarja ajettiin autojen kanssa, tässä ei haeta sitä. Houkutteleva ajatus se toki olisi, koska kiinteät järjestämisen kustannukset puolittuisivat.

Puolittuminen sinänsä on hyvä termi, koska tavoitteena on puolittaa kuskien kuluja kisamaksujen osalta. Rengassäännöllä tavoite on tarjota kaikille kilpailukykyiset renkaat lähes puoleen hintaan nykyisestä normikuljettajien maksamista hintatasoista.

Useimpien kilpailuja järjestävien kerhojen kanssa asiasta on jo keskusteltu. Kisat edelleen järjestettäisiin paikallisten kerhojen suurella avulla. Mutta päällä olisi yhteisorganisaatio, joka  monistaa toimivan konseptin joka kisaan. Lisäksi yhteistyökumppaneilla, koko markkinointi- ja myyntitapa uudistamalla tuoda erittäin huomattava määrä lisää katsojia kisoihin. Voin vain kertoa tässä vaiheessa että oikeastaan mitään aiempaa ei tule asiaan jäämään.

Miksi sitten jokin kansainvälinen Baltian sarja? Liittoon otetiin yhteyttä, mutta siellä viitattiin lajiryhmään. Lajiryhmä alkoi heti hiekoittamaan ajatusta ja kertoi että suomalaiset kisalisenssit otetaan pois niiltä jotka sarjaan osallistuvat. Ehkä tämä oli vain jonkun henkilön oma mielipide, mutta kertonee jotain kyseisten organisaatioiden yhteistyövalmiudesta. Ja kisat pitää olla FIMin alaisen organisaation suojeluksessa, onneksi sekä suosiollisia liittoja että lisenssin antajia riittää. Lisenssikin on sitä kautta n 60% suomalaista halvempi.

Pikkuisen ihmetyttää että osa porukasta näkee vain ongelmia, keksii syitä epäonnistumiseen, on sitä mieltä ettei kannata yrittää jne. On totta että lainsäädäntö Suomessa on tehnyt kilpailujen järjestämisestä byrokratiahelvetin lupineen, vaatimuksineen jne. Näistä ei kuitenkaan voida tinkia, mutta samalla konseptilla hoidettuna ehkä saada kustannustehokkuutta. Kuljettajien turvallisuuteen kohdistuvia vaatimuksia kasvatetaan.


Luokista ei ole lopullista päätöstä. Olisi luontevaa; superit, sportit, moto3 ja jokkis.



On erittäin mieluisaa nähdä, että suuri joukko kilpailijoita on tässä vaiheessa jo asian takana. Henki tuntuu olevan että mikä tahansa uudistus kelpaa. Nyt mukaan Kouvollaan kuulemaan mitkä suunnitelmat on, jos ne miellyttävät riittävästi, niin sitten puhalletaan joukolla yhteen hiileen ja tehdään jotain asialle, eikö niin?"


santerik

Mites näyttäis, että naamakirjasta on kadonnut tuo viestiketju minkä pohjilta tämäkin topic virkosi?

Jos se on kadonnut niin tietääkö joku miksi? Jos tässä taasen on käyttäjävika niin syytän Päivi Räsästä..

MikkoS

Miun internetistä löytyy vielä.

santerik

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 08.11.14 - klo:19:24
Miun internetistä löytyy vielä.

Ja mä ko luulin et siellä idemmässä se netti vasta sensuroitu onkin..

Mutta joo, Steve Jobsin keinoilla en ketjua löytänyt mutta gatesin bili sen mulleki aukas.

pienisopoapina

Joko se tulevaisuus saatiin päätettyä ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

juice09


Cat

16.11.14 - klo:13:47 #54 Viimeisin muokkaus: 16.11.14 - klo:13:49 käyttäjältä Cat
Ensi vuonna ajetaan Baltic Open -sarjaa. Nykyisen Sm sarjan puolesta ei tainnut viitata kukaan, ja uusi sarja sai täyden tuen kuskeilta.

Jotkun asiat ovat vielä auki, mutta neuvottelut on pitkällä, ja joistain puuttuu enää nimet paperista. Hyvällä mallilla. Tammikuun viimeinen päivä on deadline, millon tulee varmaa tietoa yksityiskohdista.

Yksityiskohdilla tarkoitetaan esim, että televisioidaanko sarja. Neuvotteleluita sen suhteen on käyty ja kiinnostuneita on. Mitkä valtakunnalliset lehdet uutisoi sarjasta aktiivisesti. Siellä myös neuvottelut hyvällä mallilla, ja kiinnostuneita on.

Se mikä on varmaa, niin sarja ajetaan ensi kaudella. Neljä lähtöä suomessa, ja kaksi virossa. Lisenssi tulee olemaan Viron lisenssi tai jokun muu kuin SML. Hinta lisenssille muistaakseni 300e. Kilpailumaksut tulisi olemaan n.150e/kilpailu SISÄLTÄEN perjantain harjoituksen. Sama kaava kuin nytkin; Perjantaina harjotukset, lauantaina aika-ajot ja sprintti kisa ja sunnuntaina pitkä kisa.

Luokat: Superbike, Superstock, Jokkis, Honda CBR 500cup ja Moto3. MiniGp oli ilmeisesti vielä kysymysmerkki. Ei ole A ja B -luokkia erikseen vaan samassa lähdössä ajetaan.

Ja jos kilpailuun tulee joku ulkomailta jollain kunnon kalustolla, esim supersport pyörällä, niin se saa osallistua stocki lähtöön. Tai jos latviasta tulee vaikka kaveri Superbikellä missä on Brembon jarrut niin saa osallistua silti. Säännöt on samat kuin nytkin, mutta takasin ei käännytetä mikäli joku tulee yamahan rekalla ja Rossin entisellä pyörällä.

Ratoina Virossa auto24Ring, jossa kaksi kilpailua. Suomessa Motopark ja Botniaring. Sitten kolmantena Kemora tai Alastaro. Olisko ollut niin että Botnialla kaks lähtöä ?

Rengassääntöä ei kaudelle 2015, mutta kaudelle 2016 tulee. Pirelli, Dunlop tai Michelin. Ilmeisesti Michelin ei kummoista kannatusta ole saanut, joten Pirelli/Dunlop Vaihtoehtoina. 330e/sarja tulee olemaan hinta. Misukalla sitten taisi olla 270e/sarja.


Sarjalla tulee olemaan pääsponsori, (ainakin yksi, en muista) joka kattaisi sitten loput kun kilpailumaksuja alennetaan. Jokaiseen pyörään tulee pääsponsorille tietty mainosalue. Pääsponsorien kanssa neuvottelut myös hyvällä mallilla, ja kiinnostuneita on. Pääsponsorit ei ole suomalaisia, muuta ei kerrottu.


Vaikka kuluja lasketaan, niin ei se järisyttävästi halvempaa tästä tee. Idea onkin tehdä sarjasta niin näkyvä, että sponsoreiden näkyvyys paranisi jolloin niitä on myös helpompi saada. On myös tarkoitus saada yleisöä paikalle uudistamalla markkinointi ja myyntitapa. Telkkari ja isot valtakunnan lehtien kanssa ei ole vielä nimiä paperissa, mutta hyvältä näyttää siis. Deadline kaikelle on että tammikuun viimeinen päivä tiedotetaan, mutta aikataulusta ollaan edellä ja kahden viikon päästä saadaan jo mahdollisesti lisää tietoa.

Kuskeista tehdään haastattelut, ja esitelmät. Ei niin että annetaan paperi käteen ja sanotaan että "täytä" . Vaan tietty tilaisuus, mihin kuskit kutsutaan, ja paikalla on myös media. Tarkoitus tehdä kuskeista persoonia, jolloinka ihmiset mahdollisesti kiinnostuisivat ja alkaisivat sitä kautta seuraamaan.


Eli siis: Ei kannata odottaa liikoja; vielä ei ole nimiä papereissa, mutta hyvältä näyttää. Varmaa on se että sarja ajetaan ensi kaudella. Odotamme mielenkiinnolla lisää infoa.

Penna ei ole päävetäjä tässä. Vetäjän työhistoria vaikutti ainakin vakuuttavalta. EU, Finnair, Helsingin Sanomat jne..



Janza

http://www.superbike-idm.de/images/dokumente/reglement/2014/EN_2014_Technical_Regulations_Supersport.pdf

Laitan tähän viellä tekniset säännöt perään, jotka siis voimassa idm sarjassa jos ko. sarjalla siis samat säännöt. Ja miksi ei, jos ihmiset haluaa ulkomaillekin ajamaan. Moottoriliitto kuitenkin päätti, että painoraja on 161 kg neljä sylinterisellä mp:llä. Tämä painoraja siis tuskin kuitenkaan on voimassa tuossa uudessa sarjassa. Haastattelin hiukan ihmisiä ja tuntui että moni ei sääntöjä tiedä. Anyway...tuossa ne tekniset säännöt:
Jaa...tulikin ylle...no menköön. :D

Mikko K.

Kuullostaa hyvälle. Osaavissa käsissä tuosta voi varmasti saada mielenkiintoista, jos miettii vaikka minkä verran seuraajia metsien miehillä tai hengenpelastajilla on. Tahtia pitää vähän kiristää, jos podiuumille meinaa... Mutta sitä paremmalta se sitten maistuu jos sinne joskus tuossa seurassa pääsee  :))

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

ducazzi

16.11.14 - klo:18:44 #58 Viimeisin muokkaus: 16.11.14 - klo:18:56 käyttäjältä ducazzi
Suuret kiitokset Cat ille loistavasti jäsennellystä "kokouspöytäkirjasta". Säästyin nyt itse tuolta.

Uuden sarjan  TYÖNIMENÄ on ollut Baltic Open -jota emme voi käyttää, koska jo rekisteröity muualle.HUOM!!! Nimi ja ensimmäinen nettisivustoversio syntynee nyt tulevalla viikolla.
Ja kuskit, varautukaa siihen , että minä juurikin soittelen ja utelen niistä kuljettajatiedoista ja muokkaan sitten sivuillemme pakinat. Kannattaa jo miettiä mitä haluaa kertoa.
Sami Penna on todellakin äänitorvenne sarjaorganisaation ja kuskien välillä.
Koska sarjaa Tapio Knuuttilan kanssa puuhaan, myös minuun voi olla yhteyksissä : reijo.penna@gmail.com

Kiitos paikallaolleille antamastanne tuesta. Yksimielisyys muutostarpeesta tuli selväksi. Kuskit tämän homman viimekädessä saavat aikaan, tehdään yhdessä jotain ainutlaatuista.

Reijo Penna



MikkoS

Lisäksi kävi ilmi, että brandtilta on moottoripyöriä saatavilla - ja halvalla =)

Powered by EzPortal