vanteet kiinasta

Aloittaja Wper, 18.10.14 - klo:22:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wper

Mäkin päätin tilata kuitenkin OEM vanteen varmuuden vuoksi.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 11.01.15 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: fredator - 30.10.14 - klo:23:03
Oli mielestäni puhetta Performance Bikes lehdessä että ne oli ostanut gixxerin vanteen kiinasta (menee niiden TLR - projekti pyörään) ... että varmasti sieltä sitten tulee infoa miten homma pelitti ja minkä laatuinen vanne sieltä tuli ... voin ilmoittaa kunhan lehdessä on siitä juttu :-)
Ilmoitan puolestasi, että tuoreimmasta numerosta löytyy vertailutesti OEM ja kiinavanteen välillä.
Lyhyesti lopputuloksena Kiinasta saattaa tulla iha hyväkii vanne mutta mistäpä tiedät varmaks. Laakerit oli alunpitäen Kiinalaisessa huonot ja painaakin enemmän. Uusin PB on nettinumerona luettavissa nyt heti ja lehtipisteessä Suomessa varmaan parin viikon sisällä.

Oliko ne tehny materiaalitestiä sille kiinan vanteelle? Eli oliko edes lähelle samaa kamaa kuin originaali?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.01.15 - klo:07:28
Oliko ne tehny materiaalitestiä sille kiinan vanteelle? Eli oliko edes lähelle samaa kamaa kuin originaali?
Vanteiden koepalat tutkittiin massaspektrometrillä ja pieneksi yllätykseksi molemmat vanteet olivat samasta tavarasta valettu (LM25 alumiini). Lämpökäsittelyissä todnäk isommin eroa. Huokosia molempien valuissa kutakunkin saman verran. Vickers kovuuskokeessa kinukki hävisi 10kg kuormalla reilusti ja 30kg kuormalla vähän.
Vakioidussa kotitallin iskutestissä saatiin selvästi isompi lommo kiinalaiseen, kun OEM-vanteeseen.

Nää oli siis kilokikserin vanteita, mitä verrattiin. Yllättävän hyvältä se kiinalainen vaikutti, vaikka en ite silti semmoseen ryhtyis.

TommoKe

Tuli toistoa. Saa poistaa.

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

tamik87

Alumiinin Lämpökäsittely on haastavaa. Siitä toi ero on tullut. OEM on tasalaatuisempaa. En tiä sitten onko tuo takavanne loppujenlopuksi edes hirvittävän paljon kuormittuva osa.
Sent from my Lumia 1020

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 14.01.15 - klo:07:36
Alumiinin Lämpökäsittely on haastavaa. Siitä toi ero on tullut. OEM on tasalaatuisempaa. En tiä sitten onko tuo takavanne loppujenlopuksi edes hirvittävän paljon kuormittuva osa.
Sent from my Lumia 1020
Tonnarin vääntö 115Nm, suurin kokonaisvälitys luokkaa 1:15, eli takasella max. vääntö 1725Nm. Momenttivarsi n. 0,3m ja jaettuna vaikka kolmelle puolalle. Eli karkeesti toi 1,7kN pistekuormana ulokepalkin päässä. Tän pidemmälle ei mee päässä laskien. Näin niinkun nopeesti miettien.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.01.15 - klo:08:04
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 14.01.15 - klo:07:36
Alumiinin Lämpökäsittely on haastavaa. Siitä toi ero on tullut. OEM on tasalaatuisempaa. En tiä sitten onko tuo takavanne loppujenlopuksi edes hirvittävän paljon kuormittuva osa.
Sent from my Lumia 1020
Tonnarin vääntö 115Nm, suurin kokonaisvälitys luokkaa 1:15, eli takasella max. vääntö 1725Nm. Momenttivarsi n. 0,3m ja jaettuna vaikka kolmelle puolalle. Eli karkeesti toi 1,7kN pistekuormana ulokepalkin päässä. Tän pidemmälle ei mee päässä laskien. Näin niinkun nopeesti miettien.
Mites on joku routapatti mihin vedetään XXX kmh? Äkkiseltään tuntuis ett se aiheuttaa muutamaa kertaluokkaa suuremman pistekuormaimpulssin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Töissä laitteisiin kohdistuvia rasituksia mittailtiin. Laitteeseen 3-akseliset kiihtyvyysloggerit, niin lopulta käytönaikainen (lentokone, heko) tärinä yms oli ihan murto-osa verrattuna autoiluun. Sitten siitä vielä 10-50x kovempaa iskua tuli kun laitetta kuljetettiin labrasta toiseen rullapöydällä ja välissä oli 2 sentin kynnys :D

Huvittavaa ajaa 200km päähän tekemään shokki- ja vibraatiotestejä kun laite sai paljon isommat tällit mennen tullen kuin paikanpäällä.

fredator

Tänään tuli postissakin lehti :-)

Powered by EzPortal