Uudet viestit

MP-Ratatori

Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
M:Peukalojarru

Hinta: 220.00 EUR
Päiväys: 23/07/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O: K5-K6 GSX-R tonnarin slipari / Yoshin pelkkä pönttö


Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: vanteet kiinasta  (Luettu 14053 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wper

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 16
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 368
  • Paikkakunta: kokkola
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.09.20 - klo:13:08
  • Yamaha r6r
    • Superstock b600 #5
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 481
Vs: vanteet kiinasta
« Vastaus #15 : 12.01.15 - klo:06:52 »
Mäkin päätin tilata kuitenkin OEM vanteen varmuuden vuoksi.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 12:27
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: vanteet kiinasta
« Vastaus #16 : 12.01.15 - klo:07:28 »
Oli mielestäni puhetta Performance Bikes lehdessä että ne oli ostanut gixxerin vanteen kiinasta (menee niiden TLR - projekti pyörään) ... että varmasti sieltä sitten tulee infoa miten homma pelitti ja minkä laatuinen vanne sieltä tuli ... voin ilmoittaa kunhan lehdessä on siitä juttu :-)
Ilmoitan puolestasi, että tuoreimmasta numerosta löytyy vertailutesti OEM ja kiinavanteen välillä.
Lyhyesti lopputuloksena Kiinasta saattaa tulla iha hyväkii vanne mutta mistäpä tiedät varmaks. Laakerit oli alunpitäen Kiinalaisessa huonot ja painaakin enemmän. Uusin PB on nettinumerona luettavissa nyt heti ja lehtipisteessä Suomessa varmaan parin viikon sisällä.

Oliko ne tehny materiaalitestiä sille kiinan vanteelle? Eli oliko edes lähelle samaa kamaa kuin originaali?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa MikkoS

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 167
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Imatra
  • Paikalla:07.07.20 - klo:20:53
  • R6
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 49
Vs: vanteet kiinasta
« Vastaus #17 : 13.01.15 - klo:21:53 »
Oliko ne tehny materiaalitestiä sille kiinan vanteelle? Eli oliko edes lähelle samaa kamaa kuin originaali?
Vanteiden koepalat tutkittiin massaspektrometrillä ja pieneksi yllätykseksi molemmat vanteet olivat samasta tavarasta valettu (LM25 alumiini). Lämpökäsittelyissä todnäk isommin eroa. Huokosia molempien valuissa kutakunkin saman verran. Vickers kovuuskokeessa kinukki hävisi 10kg kuormalla reilusti ja 30kg kuormalla vähän.
Vakioidussa kotitallin iskutestissä saatiin selvästi isompi lommo kiinalaiseen, kun OEM-vanteeseen.

Nää oli siis kilokikserin vanteita, mitä verrattiin. Yllättävän hyvältä se kiinalainen vaikutti, vaikka en ite silti semmoseen ryhtyis.

Poissa TommoKe

  • Harhaanjohtaja
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 9
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 428
  • Paikkakunta: Pirkkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.09.20 - klo:18:03
  • Kawasaki ZX 10 R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 50
Vs: vanteet kiinasta
« Vastaus #18 : 14.01.15 - klo:01:04 »
Tuli toistoa. Saa poistaa.

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.09.20 - klo:20:02
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: vanteet kiinasta
« Vastaus #19 : 14.01.15 - klo:07:36 »
Alumiinin Lämpökäsittely on haastavaa. Siitä toi ero on tullut. OEM on tasalaatuisempaa. En tiä sitten onko tuo takavanne loppujenlopuksi edes hirvittävän paljon kuormittuva osa.
Sent from my Lumia 1020

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 12:27
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: vanteet kiinasta
« Vastaus #20 : 14.01.15 - klo:08:04 »
Alumiinin Lämpökäsittely on haastavaa. Siitä toi ero on tullut. OEM on tasalaatuisempaa. En tiä sitten onko tuo takavanne loppujenlopuksi edes hirvittävän paljon kuormittuva osa.
Sent from my Lumia 1020
Tonnarin vääntö 115Nm, suurin kokonaisvälitys luokkaa 1:15, eli takasella max. vääntö 1725Nm. Momenttivarsi n. 0,3m ja jaettuna vaikka kolmelle puolalle. Eli karkeesti toi 1,7kN pistekuormana ulokepalkin päässä. Tän pidemmälle ei mee päässä laskien. Näin niinkun nopeesti miettien.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 01:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: vanteet kiinasta
« Vastaus #21 : 14.01.15 - klo:16:46 »
Alumiinin Lämpökäsittely on haastavaa. Siitä toi ero on tullut. OEM on tasalaatuisempaa. En tiä sitten onko tuo takavanne loppujenlopuksi edes hirvittävän paljon kuormittuva osa.
Sent from my Lumia 1020
Tonnarin vääntö 115Nm, suurin kokonaisvälitys luokkaa 1:15, eli takasella max. vääntö 1725Nm. Momenttivarsi n. 0,3m ja jaettuna vaikka kolmelle puolalle. Eli karkeesti toi 1,7kN pistekuormana ulokepalkin päässä. Tän pidemmälle ei mee päässä laskien. Näin niinkun nopeesti miettien.
Mites on joku routapatti mihin vedetään XXX kmh? Äkkiseltään tuntuis ett se aiheuttaa muutamaa kertaluokkaa suuremman pistekuormaimpulssin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: vanteet kiinasta
« Vastaus #22 : 14.01.15 - klo:17:54 »
Töissä laitteisiin kohdistuvia rasituksia mittailtiin. Laitteeseen 3-akseliset kiihtyvyysloggerit, niin lopulta käytönaikainen (lentokone, heko) tärinä yms oli ihan murto-osa verrattuna autoiluun. Sitten siitä vielä 10-50x kovempaa iskua tuli kun laitetta kuljetettiin labrasta toiseen rullapöydällä ja välissä oli 2 sentin kynnys :D

Huvittavaa ajaa 200km päähän tekemään shokki- ja vibraatiotestejä kun laite sai paljon isommat tällit mennen tullen kuin paikanpäällä.

Poissa fredator

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 41
  • Ikä: 45
  • Paikkakunta: Tammisaari
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:27.10.17 - klo:19:59
  • Suzuki GSXR1000k4
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 5
Vs: vanteet kiinasta
« Vastaus #23 : 14.01.15 - klo:21:08 »
Tänään tuli postissakin lehti :-)

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020