r6 virtalukon siirto/ohitus

Aloittaja MikkoS, 26.10.14 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MikkoS

Siirtelin jännitteensäädintä parempaan paikkaan ja samalla aloin pohtimaan, josko samalla kertaa siirtäis virtalukon parempaan turvaan. 
Koko murkula mahtuu nätisti tankin alle ja piuhat riittävät ihan hyvin liittimille asti (vakiosähköt). 
Onko tää nyt niin yksinkertainen juttu, että vetäsen virtalukon liittimen irti ja tökkään siihen tilalle tarpeeksi (15A) virtaa kestävän kytkimen? Käynnistyksenoston piuhat näkyis olevan ihan omassa liittimessään enkä niihin meinannu puuttuakaan.
Vaikuttaa nyt aivan liian helpolta ja yksinkertaiselta, joten mieluummin kyselen että onko tässä jääny jotain miettimättä tai onko fiksumpaa tapaa toteuttaa tää homma. Ei sit mee ihan hölmöilyn puolelle...

paaton

26.10.14 - klo:19:33 #1 Viimeisin muokkaus: 26.10.14 - klo:19:36 käyttäjältä paaton
Miksi se tuonne pitäisi siirtää? Esimerkiksi flashtunellahan sen saa kyllä kokonaankin käynnistyksen estoineen pois.

Siirsit varmaankin säätimen vain ylemmäksi? Se tosiaan kannattaa laittaa mahdollisimman hyvään ilmavirtaan. Minä olen poltellut noita tyhmyyttäni jo kaksi.

Edit: Ai juu, eli meinasitko irrottaa virtalukon ja laittaa sen tilalle pelkän katkaisijan tankin alle? No se kuulostaisi jo ihan järkevälle.

MikkoS

26.10.14 - klo:19:52 #2 Viimeisin muokkaus: 26.10.14 - klo:20:19 käyttäjältä MikkoS
Lainaus käyttäjältä: paaton - 26.10.14 - klo:19:33
Miksi se tuonne pitäisi siirtää? Esimerkiksi flashtunellahan sen saa kyllä kokonaankin käynnistyksen estoineen pois.

Siirsit varmaankin säätimen vain ylemmäksi? Se tosiaan kannattaa laittaa mahdollisimman hyvään ilmavirtaan. Minä olen poltellut noita tyhmyyttäni jo kaksi.

Edit: Ai juu, eli meinasitko irrottaa virtalukon ja laittaa sen tilalle pelkän katkaisijan tankin alle? No se kuulostaisi jo ihan järkevälle.
Ajatus ois siirtää avain ja käynnistykseneston osat pois siitä yläkolmion päältä, missä ne herkemmin ottaa kipeetä jos pyörä heittää sopivan voltin. Joko jätän koko virtalukkomurkulan tankin alle, tai puran siitä käynnistykseneston osat irti ja jätän ne käynnistykseneston sirun kanssa samaan jemmaan. Virta-avaimen vanhalle paikalle joku vipukytkin tms. helppo ja nopee ratkaisu pääkytkimeksi.
Ecua en ajatellu sorkkia sen enempiä kun johtosarjaa vaihtaa. Näistä tulis vähän kustannuksia ja tää on nyt vähän tämmönen "jos kympillä selviäis"-tyyppinen ajankuluproggis.

Panin jännitteensäätimen nyt rungon etuosaan oikealle (EDIT kyllä se on vasemmalla) puolelle. Just siihen liittimiä pidelleen muovikorvakkeen tilalle, jonka kiinnitysreiät sattuu sopivasti jännitteensäätimen reikien kohdalle. Tosta olikin hyvää vinkkijä jo täällä foorumilla, mielessä kävi myös tehdä siirtolevy, jolla noistais säädintä vielä muutaman kymmentä milliä yläspäin tolla samalla paikalla. Alkuperäisellä paikallaan on kyllä kuitukatteiden kanssa tosi hyvin "koteloitu" ja häiritsee vielä katteiden irroittelua. Omaa ei onneksi ehtinyt siellä palaa.

TappisMC

Lainaus käyttäjältä: paaton - 26.10.14 - klo:19:33
Miksi se tuonne pitäisi siirtää? Esimerkiksi flashtunellahan sen saa kyllä kokonaankin käynnistyksen estoineen pois.

Siirsit varmaankin säätimen vain ylemmäksi? Se tosiaan kannattaa laittaa mahdollisimman hyvään ilmavirtaan. Minä olen poltellut noita tyhmyyttäni jo kaksi.

Edit: Ai juu, eli meinasitko irrottaa virtalukon ja laittaa sen tilalle pelkän katkaisijan tankin alle? No se kuulostaisi jo ihan järkevälle.


Ja jos on Flash Tuneen ladannut uusimman softan niin tuo laitehan lukittuu siihen ecuun joka ensimmäisenä tuon päivityksen jälkeen flashataan... Loppuu se kavereitten ecujen flashaily :D Vanha firma tuon takana on ajettu nurin ja sekä softaa että rautaa hallinnoi nyt uusi yritys. Ahneen puoleinen hinnoittelu näkyy olevan.

TappisMC

Ainiin... Tuo uusi firma, FTEcu, on myös ilmoittanut etteivät anna minkäänlaista tukea tai vastaa takuuasioista vanhan Flash Tunen asiakkaille... Ameriikoissa harkitsevat jo joukkokannetta tuota puljua vastaan...

miolta

CBR Hondassa(-04) onnistui juuri noin kuin alunperin suunnittelit. Virtalukolle menevä virtapiuha vaan omalla vipukatkaisijalla siihen virtalukon paikalle siistiin hiilarilevyyn ;)
Ja ajonesto HISS mötikkään sitten avain kiinni nippareilla ja teipillä ja se paketti tankin eteen sinne runkopalkkien sisälle turvaan..

Powered by EzPortal