KTM RC 390 CUP -luokka

Aloittaja Vuorela, 16.12.14 - klo:16:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

m1kk0

Aivan liikaa toi 8-9 tonnia laittaa pyörään kiinni vaikka tieliikennevarusteet saisikin mukaan. Ei noissa arvo pysy sen kummemmin ajaako sitten radalla vai katuköröttelyä. Verottomana mopon hinta olisi edes vähän houkuttelevampi ja jos saksasta saa käytettyä 4 tonnin hintaan niin miksei näillä vekottimilla voisi sarjaan osallistua jos moottorin sinetit kunnossa yms. Eiköhän ktm saa ihan hyvin tuloja varaosamyynnillä ja koneen huolloilla/korjauksilla tulevaisuudessa. Kyllä niitä pyöriäkin alkaa menemään kaupaksi jos sarjaan saataisiin ensin gridit täyteen.

eidem

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 25.04.15 - klo:19:01
Aivan liikaa toi 8-9 tonnia laittaa pyörään kiinni vaikka tieliikennevarusteet saisikin mukaan. Ei noissa arvo pysy sen kummemmin ajaako sitten radalla vai katuköröttelyä. Verottomana mopon hinta olisi edes vähän houkuttelevampi ja jos saksasta saa käytettyä 4 tonnin hintaan niin miksei näillä vekottimilla voisi sarjaan osallistua jos moottorin sinetit kunnossa yms. Eiköhän ktm saa ihan hyvin tuloja varaosamyynnillä ja koneen huolloilla/korjauksilla tulevaisuudessa. Kyllä niitä pyöriäkin alkaa menemään kaupaksi jos sarjaan saataisiin ensin gridit täyteen.

Ei näistä Cup-pyöristä ole autoveroa maksettu, jos laitteen haluaa katukäyttöön niin verot pitää maksaa. Pyörähän on valmis kilpalaite, jousitus katteet pakoputkisto, jalkatapit yms. vaihdettu, ABS-järjestelmä poistettu/muutettu. Mukaan tulee pukit, varikkomatot ja vaatetus kuljettajalle ja parille avustajalle, myös ruokailut kilpailupaikoilla kuuluvat sarjan pakettiin. Kaikki alkuperäiset palikat saa mukaan jos myöhemmin haluaa muuttaa laitteen katulailliseksi. Jos katsot varaosalistaa niin huomaat mistä valmiin kilpalaitteen hinta muodostuu. Halpaahan motorsport ei milloinkaan ole mutta jos nuori kuljettaja haluaa päästä eteenpäin urallaan tai aloittaa sen niin tämä luokka on siihen erittäin hyvä ja edullinen. 

Mikko K.

Juurikin näin... kyllä tonnisen viimee vuosiymmene kyykyn saa halvalla, mutta kaikki muu maksaa ihan helkkaristi eikä ole tosiaan paras mahdollinen laite opetteluun tai uralla etenemiseen. Sopii korkeintaan tälläiselle keski-iän saavuttaneelle kaljamahalle jolla kovin kiire on mennyt jo 15v sitten :)

Minkä verran tuollanen kotari tarvii pakollisia huoltoja? Vois kuvitella, että tuolla viritysasteella vielä aika maltillisesti?

eidem

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 25.04.15 - klo:19:30
Juurikin näin... kyllä tonnisen viimee vuosiymmene kyykyn saa halvalla, mutta kaikki muu maksaa ihan helkkaristi eikä ole tosiaan paras mahdollinen laite opetteluun tai uralla etenemiseen. Sopii korkeintaan tälläiselle keski-iän saavuttaneelle kaljamahalle jolla kovin kiire on mennyt jo 15v sitten :)

Minkä verran tuollanen kotari tarvii pakollisia huoltoja? Vois kuvitella, että tuolla viritysasteella vielä aika maltillisesti?

Tämähän on nuorten luokka Saksassa 13v-20v ja Hollannissa, 13v-18v. ADAC Junnu-Cupilla Saksassa on pitkät perinteet, vuodesta 1995. Luokassa ovat ajaneet mm: Steve Jenkner, Thomas Lüthi, Dario Giuseppetti, Sandro Cortese, Stefan Bradl, Jonas Folger, Philipp Öttl, Florian Alt.
Noista nimistä voi päätellä että tämä on erittäin hyvä mahdollisuus päästä pitkälle kun hoitaa hommat hyvin.
Suomessa ei yläikäräjaa ole mutta silti keski-ikäiset voi rauhassa jatkaa niillä tonnisilla...
Moottorin huoltovälisuositus on Kotarilla 50h.

Mikko K.

50h ei tosiaan ole paha. Tolla ajelee melkeinpä koko kauden. Jos alastaroon tulee lähdettyä niin varmasti testaamisen arvonen laite. Tää kausi menee isolla mopolla, mutta ei sitä tiedä miten tuohon hurahtaa.

slowrider

Mahtaa vaan olla tosiasia et jos ne keski-ikäiset tosta poistetaan niin aika hiljasta on 

m1kk0

Lainaus käyttäjältä: eidem - 25.04.15 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 25.04.15 - klo:19:01
Aivan liikaa toi 8-9 tonnia laittaa pyörään kiinni vaikka tieliikennevarusteet saisikin mukaan. Ei noissa arvo pysy sen kummemmin ajaako sitten radalla vai katuköröttelyä. Verottomana mopon hinta olisi edes vähän houkuttelevampi ja jos saksasta saa käytettyä 4 tonnin hintaan niin miksei näillä vekottimilla voisi sarjaan osallistua jos moottorin sinetit kunnossa yms. Eiköhän ktm saa ihan hyvin tuloja varaosamyynnillä ja koneen huolloilla/korjauksilla tulevaisuudessa. Kyllä niitä pyöriäkin alkaa menemään kaupaksi jos sarjaan saataisiin ensin gridit täyteen.

Ei näistä Cup-pyöristä ole autoveroa maksettu, jos laitteen haluaa katukäyttöön niin verot pitää maksaa. Pyörähän on valmis kilpalaite, jousitus katteet pakoputkisto, jalkatapit yms. vaihdettu, ABS-järjestelmä poistettu/muutettu. Mukaan tulee pukit, varikkomatot ja vaatetus kuljettajalle ja parille avustajalle, myös ruokailut kilpailupaikoilla kuuluvat sarjan pakettiin. Kaikki alkuperäiset palikat saa mukaan jos myöhemmin haluaa muuttaa laitteen katulailliseksi. Jos katsot varaosalistaa niin huomaat mistä valmiin kilpalaitteen hinta muodostuu. Halpaahan motorsport ei milloinkaan ole mutta jos nuori kuljettaja haluaa päästä eteenpäin urallaan tai aloittaa sen niin tämä luokka on siihen erittäin hyvä ja edullinen.

Joo olipas taas turha alkaa keuhkoamaan kun ei näköjään mitään asiasta itse tiedä :D Muistelinkin, että jotain oheiskrääsää kuuluu myös pakettiin. Peukut pystyyn, että sarja saadaa pyörimään!

wehna

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.04.15 - klo:17:19
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.04.15 - klo:12:23
Säännöt: http://www.moottoriliitto.fi/@Bin/1364832/KTM_RC390_Cup_s%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t_FI_SC.pdf


Mä en ymmärrä miksi asioita pitää aina tarpeettomasti hankaloittaa/tehdä kalliimmaksi varsinkin jos ollaan tuomassa uutta luokkaa maahan, jossa ei muutenkaan riitä kuskeja viivalle.

Juttelin asiasta KTM-Nordicin kanssa.
Mikään ei estä hankkimasta pyörää ulkomailta. Pyörän tulee kuitenkin olla ADAC Cup -sarjaan rakennettu ja plommit ehjänä. Eli jos sopiva käytetty löytyy niin sillä pääsee mukaan :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Joku vakiopyörä-luokka tähän maahan tarvitaan, jossa kaikki halukkaat pääsee ajamaan edullisesti. Olkoot sitten nuori tai vanha, niin mukaan vaan ajamaan. KTM RC Cup on kehitetty nuorille kuskeille ja toivotaan, että heitä tulisi paljon viivalle. Ei tämäkään ilmaista ole, mutta uskon että on edullisin tapa aloittaa RR-harrastus. Jos kipinä syttyy niin tästä voi edetä isompiin luokkiin ja riittävät perustaidot on jo hankittu.

Mukana on kokeneempia kuskeja, mutta ompahan nuoremmilla päämäärää mitä tavoitella. Mä ainakin pystyn opettamaan miten nuoremmat pystyvät voittamaan jokaisen minunlaiseni keski-ikäisen äijän :)

Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wehna - 26.04.15 - klo:22:37
Mä ainakin pystyn opettamaan miten nuoremmat pystyvät voittamaan jokaisen minunlaiseni keski-ikäisen äijän :)


Sit kun vaan löytys joku, joka onnistuu tuossa samassa tempussa meidän monilahjattomuuksien kanssa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wehna

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.04.15 - klo:06:48
Lainaus käyttäjältä: wehna - 26.04.15 - klo:22:37
Mä ainakin pystyn opettamaan miten nuoremmat pystyvät voittamaan jokaisen minunlaiseni keski-ikäisen äijän :)


Sit kun vaan löytys joku, joka onnistuu tuossa samassa tempussa meidän monilahjattomuuksien kanssa. :D

Äläs nyt, kyllä tekin voitte oppia ajamaan. Ei se oo niin vaikeata kun joku vähän opettaa vierestä :)



Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wehna - 27.04.15 - klo:18:35
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.04.15 - klo:06:48
Lainaus käyttäjältä: wehna - 26.04.15 - klo:22:37
Mä ainakin pystyn opettamaan miten nuoremmat pystyvät voittamaan jokaisen minunlaiseni keski-ikäisen äijän :)


Sit kun vaan löytys joku, joka onnistuu tuossa samassa tempussa meidän monilahjattomuuksien kanssa. :D

Äläs nyt, kyllä tekin voitte oppia ajamaan. Ei se oo niin vaikeata kun joku vähän opettaa vierestä :)

Hmmm...mitäs ne sun kurssit maksokaan? :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: wehna - 27.04.15 - klo:18:35
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.04.15 - klo:06:48
Lainaus käyttäjältä: wehna - 26.04.15 - klo:22:37
Mä ainakin pystyn opettamaan miten nuoremmat pystyvät voittamaan jokaisen minunlaiseni keski-ikäisen äijän :)
Sit kun vaan löytys joku, joka onnistuu tuossa samassa tempussa meidän monilahjattomuuksien kanssa. :D
Äläs nyt, kyllä tekin voitte oppia ajamaan. Ei se oo niin vaikeata kun joku vähän opettaa vierestä :)
Vaikka mä en todellakaan ole edes samalla universumilla Wehnän opetuksien kanssa, niin voinen sen verran kommentoida että ensinnäkin vierestä/"ulkopuolelta" on todella helppo opettaa/nähdä ne virheet, ja lisäks mitä monilahjatomampi, niin sitä helpompi opetettava, koska lähtötaso on niin matala. Eri asia on sit se, riittääkö opettajalla ymmärrys... Mut veikkaisin ett Nitro jo tiesikin nämä. facepalm
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wehna

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.04.15 - klo:20:20
Lainaus käyttäjältä: wehna - 27.04.15 - klo:18:35
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.04.15 - klo:06:48
Lainaus käyttäjältä: wehna - 26.04.15 - klo:22:37
Mä ainakin pystyn opettamaan miten nuoremmat pystyvät voittamaan jokaisen minunlaiseni keski-ikäisen äijän :)
Sit kun vaan löytys joku, joka onnistuu tuossa samassa tempussa meidän monilahjattomuuksien kanssa. :D
Äläs nyt, kyllä tekin voitte oppia ajamaan. Ei se oo niin vaikeata kun joku vähän opettaa vierestä :)
Vaikka mä en todellakaan ole edes samalla universumilla Wehnän opetuksien kanssa, niin voinen sen verran kommentoida että ensinnäkin vierestä/"ulkopuolelta" on todella helppo opettaa/nähdä ne virheet, ja lisäks mitä monilahjatomampi, niin sitä helpompi opetettava, koska lähtötaso on niin matala. Eri asia on sit se, riittääkö opettajalla ymmärrys... Mut veikkaisin ett Nitro jo tiesikin nämä. facepalm

Joo, hieman vitsailin. Mutta on ihan omakohtaisia kokemuksia kantapään kautta oppimisesta. Siinä olisi säästetty monta vuotta, jos joku olisi kertonut edes teoriassa toimivan ajatuksen miten moottoripyörällä ajetaan.

Oli mullakin aikanaan vaikka minkälaista teoriaa miten pitäisi ajaa ja varmaan joudun vielä teoriaani korjaamaan. Kuitenkin ne karkeimmat virheet pystyn korjaamaan niin että kukaan ei joudu ihan hakoteille ajamisessa.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: wehna - 27.04.15 - klo:20:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.04.15 - klo:20:20
Lainaus käyttäjältä: wehna - 27.04.15 - klo:18:35
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.04.15 - klo:06:48
Lainaus käyttäjältä: wehna - 26.04.15 - klo:22:37
Mä ainakin pystyn opettamaan miten nuoremmat pystyvät voittamaan jokaisen minunlaiseni keski-ikäisen äijän :)
Sit kun vaan löytys joku, joka onnistuu tuossa samassa tempussa meidän monilahjattomuuksien kanssa. :D
Äläs nyt, kyllä tekin voitte oppia ajamaan. Ei se oo niin vaikeata kun joku vähän opettaa vierestä :)
Vaikka mä en todellakaan ole edes samalla universumilla Wehnän opetuksien kanssa, niin voinen sen verran kommentoida että ensinnäkin vierestä/"ulkopuolelta" on todella helppo opettaa/nähdä ne virheet, ja lisäks mitä monilahjatomampi, niin sitä helpompi opetettava, koska lähtötaso on niin matala. Eri asia on sit se, riittääkö opettajalla ymmärrys... Mut veikkaisin ett Nitro jo tiesikin nämä. facepalm

Joo, hieman vitsailin. Mutta on ihan omakohtaisia kokemuksia kantapään kautta oppimisesta. Siinä olisi säästetty monta vuotta, jos joku olisi kertonut edes teoriassa toimivan ajatuksen miten moottoripyörällä ajetaan.

Oli mullakin aikanaan vaikka minkälaista teoriaa miten pitäisi ajaa ja varmaan joudun vielä teoriaani korjaamaan. Kuitenkin ne karkeimmat virheet pystyn korjaamaan niin että kukaan ei joudu ihan hakoteille ajamisessa.

Niinno, siis munkin viesti oli tarkotettu lähinnä huumoriksi koska olen mä sentään jotain 9 vuodessa oppinut itsekkin. Siis lähinnä sen, että kuinka helppo on vierestä nähdä jonkun toisen virheet (varsinkin datasta). Vielä kun pystyis näkemään omat virheet yhtä helposti. ;D

Viime viikonloppuna, tosin aivan eri lajissa jota olen harrastanut 29 vuotta, sanoin eräälle hemmolle, ett mä opetan sille yhen jutun jonka se oppii max 5 minuutissa, jota se ei ollut hiffannut ite 10 vuodessa, ja ko hemmo oli sitä mieltä ett v**un turha edes yrittää. No sillä kesti 5 sekunttia oppia se, ja mä olin ihan "wtf...." :o

Jaa ett mikäköhän pointti, no ehkä se ett joskus voittaa lotossa, ehkä. :)

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal