R6r kittisähköistä

Aloittaja jarppa, 11.02.15 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarppa

Moro ratailijat!
En ookkaa ennen tälle palstalle kirjotellu.. sivusta vaan seuraillu jutustelua.
Hieno ja toimiva palsta  airrev_1
Sellasta aloin kysyy, että oliskohan kellää palstalaisella  -06 -07 vuoden R6r yamahaa,
jossa on kittisähköt? Mulla omasta pyörästä irrotettu (jostakin hyvästä syystä?) pc interface
plugi ja nyt olis tarvis säätää pyörää... jos jollaki sattus olee samanmoinen pyörä, niin olisin
kiitollinen jos sais kuvan siitä plugista ja johtojen järjestyksestä.
- Jari

Reisca

11.02.15 - klo:14:28 #1 Viimeisin muokkaus: 11.02.15 - klo:14:37 käyttäjältä Reisca
Liitteenä olevat kuvat on vm.08 R1:stä, mutta sulla on varmaan samanlainen liitin.
Kuvat on mittariston vasemmalta puolelta.
Pdf-tiedostossa on kuva myös R6 dataliittimestä, löytyy alemmasta viestistä.

Reisca


jarppa

Ok. Kiitos sulle kovasti! Näistä on iso apu!! :)

Sippe

Jatketaan tällä vanhalla treadilla. Kiinnostaa mitä toimintoja noiden select ja reset namiskojen takana on? Tuossa manuaalissa joka linkattu mainittiin vaihtovalo. Kyseessä siis -07 R6 kitti sähköillä. Kokeilin tuota select namiskaa painaa yhdellä nopealla painalluksella RPM näyttö vaihtuu 00.00.00 jonka merkityksestä ei hajua. En uskaltanut sörkkiä enempää kun pelkäsin sotkevani jotakin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 02.09.15 - klo:21:35
Jatketaan tällä vanhalla treadilla. Kiinnostaa mitä toimintoja noiden select ja reset namiskojen takana on? Tuossa manuaalissa joka linkattu mainittiin vaihtovalo. Kyseessä siis -07 R6 kitti sähköillä. Kokeilin tuota select namiskaa painaa yhdellä nopealla painalluksella RPM näyttö vaihtuu 00.00.00 jonka merkityksestä ei hajua. En uskaltanut sörkkiä enempää kun pelkäsin sotkevani jotakin.
Mutulla veikkaisin että kyseessä vois olla kierrosaikanäyttö. Mutulla veikkkaisin myös että et sä pysty nämisköistä mitään sotkemaan. Korkeintaan vaihtamaan polttoainekarttojen välillä. Jos sä sitä sotkee haluut, niin tarvit datakaapelin ja softan milla saat sörkittyä ecun säätöjä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Sippe

02.09.15 - klo:23:14 #6 Viimeisin muokkaus: 02.09.15 - klo:23:18 käyttäjältä Sippe
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.09.15 - klo:22:21Mutulla veikkaisin että kyseessä vois olla kierrosaikanäyttö. Mutulla veikkkaisin myös että et sä pysty nämisköistä mitään sotkemaan. Korkeintaan vaihtamaan polttoainekarttojen välillä. Jos sä sitä sotkee haluut, niin tarvit datakaapelin ja softan milla saat sörkittyä ecun säätöjä.

Näin myös epäilen, tämän perusteella nuo netistä saatavat kitti manuskat ei ole aivan täydellisiä ohjeistuksineen.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 02.09.15 - klo:21:35
Jatketaan tällä vanhalla treadilla. Kiinnostaa mitä toimintoja noiden select ja reset namiskojen takana on? Tuossa manuaalissa joka linkattu mainittiin vaihtovalo. Kyseessä siis -07 R6 kitti sähköillä. Kokeilin tuota select namiskaa painaa yhdellä nopealla painalluksella RPM näyttö vaihtuu 00.00.00 jonka merkityksestä ei hajua. En uskaltanut sörkkiä enempää kun pelkäsin sotkevani jotakin.

Niitä voit huoletta ronkkia, muokkaa vaan sitä miten näyttö toimii ja mitä se milloinkin näyttää. Onko lämpötila C vai F, kierrosaika vs rpm ja myös missä kohden vaihtovalo alkaa vilkkumaan ja miten.

Karttojen vaihtoon pitää olla se oma namiska sähköissä kiinni, eli jos haluat vaihtaa MAP1 <--> MAP2 tai haluat pit limiterin laittaa päälle. Tuohon hommaan toimii myös vakio vilkku/valo -katkaisija -yhdistelmä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Sippe

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 04.09.15 - klo:07:42
Niitä voit huoletta ronkkia, muokkaa vaan sitä miten näyttö toimii ja mitä se milloinkin näyttää. Onko lämpötila C vai F, kierrosaika vs rpm ja myös missä kohden vaihtovalo alkaa vilkkumaan ja miten.

Karttojen vaihtoon pitää olla se oma namiska sähköissä kiinni, eli jos haluat vaihtaa MAP1 <--> MAP2 tai haluat pit limiterin laittaa päälle. Tuohon hommaan toimii myös vakio vilkku/valo -katkaisija -yhdistelmä.

Tänks! Mietin että mihin tarkoitukseen pitäisi saada vaihdettua karttaa? Sadekelin asetus nyt tulee äkkiseltään mieleen. Limitteri namiska tuosta löytyy joka ei kuitenkaan taida olla "toinen kartta" vaan rajoittaa kierrokset tuonne 5000 paikkeille.


parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 04.09.15 - klo:16:14
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 04.09.15 - klo:07:42
Niitä voit huoletta ronkkia, muokkaa vaan sitä miten näyttö toimii ja mitä se milloinkin näyttää. Onko lämpötila C vai F, kierrosaika vs rpm ja myös missä kohden vaihtovalo alkaa vilkkumaan ja miten.

Karttojen vaihtoon pitää olla se oma namiska sähköissä kiinni, eli jos haluat vaihtaa MAP1 <--> MAP2 tai haluat pit limiterin laittaa päälle. Tuohon hommaan toimii myös vakio vilkku/valo -katkaisija -yhdistelmä.

Tänks! Mietin että mihin tarkoitukseen pitäisi saada vaihdettua karttaa? Sadekelin asetus nyt tulee äkkiseltään mieleen. Limitteri namiska tuosta löytyy joka ei kuitenkaan taida olla "toinen kartta" vaan rajoittaa kierrokset tuonne 5000 paikkeille.



No joillakin on toinen kartta kisabensalle ja toinen pumppubensalle. Jotkut myös käyttää sadekelille miedompaa karttaa toisena vaihtoehtona. Mahdollisuuksia siis sille toiselle kartalle on.

Juu, limitteri namiskalla ei hallita tuota toista karttaa, se vaan puhtaasti rajoittaa kierrosluvun siihen ECU:lla asetettuun arvoon. Jotkut hyödyntävät tuota jopa äänenmittauksessa. Rajoittaa kierrokset äänenmittaukseen tarkoitettuun kierroslukuun, niin silloin on ainakin varma, että ei mene kierrokset yli ja sitä kauttaa äänet liian koviksi mittaustilanteessa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Powered by EzPortal