Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

fayban

Lainaus käyttäjältä: Cat - 29.07.12 - klo:21:05
ok..

Oon tässä mietiskellyt kuljetuskalustoo. nykyinen auto menee vaihtoon ja tilalle oon ajatellut Volkswagen caddya, näyttää saavan siihen 6ke. Onko riittävän kokonen työkaluille, kompuralle yms tarvittavalle ja vielä pyörä kyytiin? Nuo on vuosimalliin ja kilometreihin nähden niin paljon halvempia kuin esim.transporter.

Eka mietin että ostais tuollasen caddyn, ja jonkun pienen vaunun perään. Näille hintaa yhteensä tulisi kuitenkin about 11k, niin ajattelin josko tuon vaunun jättäis pois, ja nukkuis kans sitten vuokramökeissä. Koska jos ostan kilvettömän, niin ehdoton juttu on sitten alkaa ajamaan ycc, en tyydy pelkkiin ratapäiviin vaan haluan kisaamaan.

Sitten toinen vaihtoehto olis C-sarjan mersu (väyrynen on ruma, enkä petä veljeäni ja isääni ostamalla mitään muuta merkkiä) ja tähän kärry perään.

Mielipiteitä, onko paku paljon parempi? Tuollanen mersu 2,5turbodieselinä maksaa n.4ke ja iso kärry perään about 1,5ke?

Tästä kerralla kaikki 10k.lla, sisältää pyörän, kuljetuskaluston, kaikki mitä tarvitsee harrastukseen...
Transitissa kun pitää irtotavarat laatikoissa niin sopii hyvin teltat, 4 sarjaa renkaita, kompurat, työkalut ja kun pyörä pihalla niin patjalla sopii makoilla öitäkin ihan hyvin :)
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1362740


aapolas

Caddysta tai perävaunusta ei ole kokemusta mutta Transporterista on kokemusta. Itselläni ainoana autona on lyhyt Transporter vanhemmalla 1,9 TDI koneella "ohjelmoituna" Niskasen Jarmon toimesta.

On siis mulla ainoana autona. Henkilöautoa ei ole. Parasta kun saa heittää muutkin harrastuskamat, metsävaatteet, aseet yms perälle. Tarvittaessa, mikäli reisimajoitus ei onnistu, niin takana pystyy nukkumaan. Pyörä mahtuu hyvin ja tarvittavat oheistarvikkeet. HIeman ahdasta on siten, että isommissa pakuissa saa hyvin kiinteät lipastot yms. mutta tohon pieneen Transporteriin en niitä viitsi laittaa kun vievät liikaa tilaa. Ei kuitenkaan haittaa, koska työkalut, kompura, johtokela yms. menee parissa isossa laatikossa mukavasti.

Transporterin saa mukavasti parkkiin mihin vain, myös kaupunkien keskustoissa onnistuu. Kokonaispituus taitaa olla vain hieman perusfarmaria enemmän.

Omaani tein vielä äänieristyksen yms. on hiljaisempi kuin perushenkilöautot, lämpenee nopeemmin kun on pienempi kabiini ja riittävän hyvä ajaa, lähes henkilöautomainen.

Lyhyesti sanottuna täältä ääni pakulle. En missään nimessä vaihtais henkilöautoon ja peräkärryyn vaikka niistä ei olekaan kokemusta.

JPB

Taitaa myös peräkärryn kanssa ajaessa rajoitukset olla aina sen 80km/h, eli siinäkin mielessä pakettiautot puoltaa paikkaansa.

slowrider

29.07.12 - klo:22:28 #78 Viimeisin muokkaus: 29.07.12 - klo:22:37 käyttäjältä slowrider
vaan sit kärsiikin ajomukavuudesta ja jos ei uudehkoa osta niin ilmastointikin aika harvassa :) Se on ihan kiva kun jyrää jotain 500km siivuja kesällä.

Ensi kesänä luultavasti itsekkin duunin takia joudun pakun laittamaan ja sillä varmaan tulee reissattua, mutta aika varma olen että mukavampi tolla automaattilla ja cruisella olevalla premium autolla on siirtymia ajella vaikka sit vähän hiljempaakin....

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 29.07.12 - klo:21:05
ok..

Oon tässä mietiskellyt kuljetuskalustoo. nykyinen auto menee vaihtoon ja tilalle oon ajatellut Volkswagen caddya, näyttää saavan siihen 6ke. Onko riittävän kokonen työkaluille, kompuralle yms tarvittavalle ja vielä pyörä kyytiin? Nuo on vuosimalliin ja kilometreihin nähden niin paljon halvempia kuin esim.transporter.

Eka mietin että ostais tuollasen caddyn, ja jonkun pienen vaunun perään. Näille hintaa yhteensä tulisi kuitenkin about 11k, niin ajattelin josko tuon vaunun jättäis pois, ja nukkuis kans sitten vuokramökeissä. Koska jos ostan kilvettömän, niin ehdoton juttu on sitten alkaa ajamaan ycc, en tyydy pelkkiin ratapäiviin vaan haluan kisaamaan.

Sitten toinen vaihtoehto olis C-sarjan mersu (väyrynen on ruma, enkä petä veljeäni ja isääni ostamalla mitään muuta merkkiä) ja tähän kärry perään.

Mielipiteitä, onko paku paljon parempi? Tuollanen mersu 2,5turbodieselinä maksaa n.4ke ja iso kärry perään about 1,5ke?
Kärryn yks haitta on ett joutuu ajamaan 80kmh.
Jos mä edelleen ostaisin vetojuhtaa kärryn eteen, niin farmari, automaatti, ilmastointi, vakionopeuden säädin, ois kriteerit.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

No tuon mersun kriteerit nimenomaan samat kuin murmelalla. Kyllä siinä pakussakin pitää olla ilmastointi, sen verran hienoperse olen.

Faybanin paketti varmasti hyvä, mutta aloittelen kusiaisella. Kun nyt vaan saan tietää joudunko kenties alikessuks, jolloinka kilvetön jää sitten sinne ens kesään. Mutta jos tammikuussa kotiudun, niin kyllä se suunnitelmissa on ostaa jo tänä vuonna.

Tai sit ostais suoraan transporterin/4-veto hiacen. Takaveto pakua en osta.

Cat

Onko kokemusta mahtuuko kaksi krossi/RR pyörää lyhyeen Hiaceen?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JPB - 29.07.12 - klo:22:25
Taitaa myös peräkärryn kanssa ajaessa rajoitukset olla aina sen 80km/h, eli siinäkin mielessä pakettiautot puoltaa paikkaansa.

Nojaa...sitten kun miettii, että kuinka tiheässä esim. tuolla Pohjanmaalla on poliiseja ja mikä se todennäköisyys maksullisen lisänopeuden käytölle on, on aika lailla sama junnaako pakulla vai kärry perässä siellä 70km/h kulkevan letkan hännillä. Pakulla kyllä ehkä pääsee karvan ripeämmin ohi tarvittaessa, mutta kyllä se kärrykin liikkuu ihan riittävästi jos vaan vetoautossa on edes suurinpiirtein samat tehot kuin ratamopossa. Jos vapaasti sais valita niin pakun meikäläinenkin kyllä ottas, ilmastoinnilla, isolla koneella ja vakionopeuden säätimellä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

poutis

Mulla tuli kärryn kanssa yksi kuponki/kesä ja kilsoja noin kymppitonni.
Motorhomella ajellessa tullut vaan huomautus kun se kiihtyy niin hitaasti :)
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Mikko_U

Lainaus käyttäjältä: Cat - 29.12.12 - klo:20:19
Onko kokemusta mahtuuko kaksi krossi/RR pyörää lyhyeen Hiaceen?

Jos puhutaan vm. 96 -> malleista niin mahtuu. Sisäkorkeus meinaa tulla vastaan krossipyörien kanssa mutta kyllä ne oviaukosta sisään menevät. Lyhyessä Hiacessa ei jää kovinkaan paljoa tilaa muulle tavaralle koska tavaratila on aika lyhyt (n. 250cm).
Omalla pitkällä olen kuljettanut kahta RR-pyörää ja/tai RR-pyörä + supermotoa tarvikkeineen ja mainosti ovat mahtuneet. Tosin jos kyytiin yritetään laittaa lisäksi viikonlopun tavarat telttoineen/renkaineen niin silloin menee melkoiseksi Tetriksen pelaamiseksi.

Suosittelisin pitkää mallia jos moista suunnittelet.
Ei kovaa mutta täysillä!

Cat

"Tai sit ostais suoraan transporterin/4-veto hiacen. Takaveto pakua en osta."

 "Kyllä siinä pakussakin pitää olla ilmastointi, sen verran hienoperse olen."


Kummasti mieli muuttui, kun ruvettiin dollaria lappamaan tiskiin. Nyt pihassa on takaveto hiace ja lisävarusteena aukeavat ikkunat!

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Cat - 11.02.13 - klo:21:00
"Tai sit ostais suoraan transporterin/4-veto hiacen. Takaveto pakua en osta."

"Kyllä siinä pakussakin pitää olla ilmastointi, sen verran hienoperse olen."


Kummasti mieli muuttui, kun ruvettiin dollaria lappamaan tiskiin. Nyt pihassa on takaveto hiace ja lisävarusteena aukeavat ikkunat!

Kai on vielä hitain mahollinen mitä markkinoilta löytyy? Saa Flinstones tyylillä potkia lisää vauhtia, jos haluaa että hiakke kulkee 03Biker

Cat

Khyllä vain! Turbot on herroille!!

Ei ole kuiteskaa niitä ihan vanhimpia. Veikkaan, että tällä kun vetelee talven, niin osaa arvostaa nelivetoa sen jälkeen.

juice09

pari kesää on tullu sahattua -97 hiacella alastaron ja oulun väliä, ei ilmastointia, ratti löytyy.
polttoainetta reipas 10/satanen. kaksi pyörää, tavaraa kattoon asti. hyvin on hiace perille vienyt ja on se olut säkkikin mahtunu jalkoihin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 11.02.13 - klo:21:10
Khyllä vain! Turbot on herroille!!

Ei ole kuiteskaa niitä ihan vanhimpia. Veikkaan, että tällä kun vetelee talven, niin osaa arvostaa nelivetoa sen jälkeen.

Suosittelen heittämään talvikeleille parisataa kiloa esim. lyijyharkkoja taka-akselin päälle. Tuo on siitä jännä peli, että voimaa ei ole, mutta silti saattaa lähtee maantievauhdista lyömään perää sivulle kun ei oo kuormaa päällä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal