Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 26.10.13 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: Cat - 17.10.13 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.10.13 - klo:08:47
Lainaus käyttäjältä: Cat - 14.10.13 - klo:23:07
Joo. Sillon teki vaan välillä tyhjäkäynnillä eikä nykiny ajossa.

Hyvä olis jos ei ois ite pumppu paskana

On vaan aika veemäisessä paikassa.

Töräytät sen Hiacen vaan perjantaina tallille ja alat ropaamaan. On apukäsiä ja neuvonantajia ainakin riittävästi paikalla. :D

Unoha se kaljakassi. Otan sulle haalarit mukaan huomenna.

Mitäs Hiaceeelle kuuluu?

Ei sillä ollu niitä haalareita. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Cat

26.10.13 - klo:23:39 #121 Viimeisin muokkaus: 26.10.13 - klo:23:44 käyttäjältä Cat
Alan pikkuhiljaa ymmärtää mitä tarkoittaa "ei oo aikaa" nimimerkillä tänään töissä 08:00 - 22:00. Eilen 07:00 - 19:00. Huomenna sit vähä vähemmä. Prkl kun ei tajua lopettaa, SuperCorsan kiilto silmissä vaan painaa, ja huomaa että kello on yli kymmenen illalla :D

Sitten pitäs käydä lenkillä että sais kunnon nouseen, sitten näitä sponssijuttuja, toiminimee, vie vähän vitusti aikaa. Ja parkkipaikalla pitäs tehä, nii pimee tulee.  ja vihaan muutenki tietokoneella töiden tekemistä, tekis mieli kiskasta ikkunasta alas, kun jotain sähköpostia vääntää, ja täytys vähän kattoo sitä kirjotusasua.

Huomenna jos kerkiän, niin otan bensansuodattimen irti ja vaihdan sen, jos ei johdu siitä niin onpahan ainaki yks vaihtoehto eliminoitu.

Niin ja minä en ainaka pärjää millään 6 tunnin yöunilla, kyllä kaheksan tuntia pitää saada.

Nitron laiskimus vaan kittas kaljaa, eikä korjannu sitä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 26.10.13 - klo:23:39,

Nitron laiskimus vaan kittas kaljaa, eikä korjannu sitä.

Ja vitut juonu...kaks kaljaa otin neljän tunnin aikana kun olin autolla liikenteessä.  :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Eletään jännittäviä aikoja, kaksi viikkoa aikaa leimata kuljetuskalusto. Auto muistutti hommasta tänään kun valot lopetti pelaamisensa oikealta. Hieno fiilis, kun valot ei pala ja polttimot sekä sulakkeet on ehjät  :) Ihme hommia vasta 13. vuotiaassa 250tkm ajetussa laitteessa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 31.10.13 - klo:18:11
Eletään jännittäviä aikoja, kaksi viikkoa aikaa leimata kuljetuskalusto. Auto muistutti hommasta tänään kun valot lopetti pelaamisensa oikealta. Hieno fiilis, kun valot ei pala ja polttimot sekä sulakkeet on ehjät  :) Ihme hommia vasta 13. vuotiaassa 250tkm ajetussa laitteessa.

Mulla menee leima umpeen 20.pv. Nyt on pösö tolppien nokissa ja jarrujen "herkistely" menossa. Ilmausproppu meni jo poikki ja takajarruista varisi kasa jousia kun irroitti rummun. Perus meininki taas....

Cat

Onko täälä muitakin budjetti ratailijoita  :o

Nimimerkillä sain kolmannella pakun leimasta..

Meni tosin korjaamon piikkiin, kun vaihto osan väärälle puolelle..

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Cat - 31.10.13 - klo:18:45
Onko täälä muitakin budjetti ratailijoita  :o

Nimimerkillä sain kolmannella pakun leimasta..

Meni tosin korjaamon piikkiin, kun vaihto osan väärälle puolelle..

Korjaamon? Mersun korjasin taas ite ja säästin. Kirosanapurkilla ostaa vielä ens kuun dieselit :)

http://www.youtube.com/watch?v=bDg5fk1sUuA

Cat

Ei mulla ole v***u aikaa käydä edes paskalla.

Cat

Lainaus käyttäjältä: Cat - 26.10.13 - klo:23:39

otan bensansuodattimen irti ja vaihdan sen

03Biker


mistä lähtien mun auto on muuten ollut bensa?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 05.11.13 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: Cat - 26.10.13 - klo:23:39

otan bensansuodattimen irti ja vaihdan sen

03Biker


mistä lähtien mun auto on muuten ollut bensa?

Ja syy käyntihäiriöihin löyty penkin ja ratin välistä? ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Tango

Olen suunnittelemassa ensi kesäksi peräkärryn hankintaa ja tässä kysymyksiä. Vetoautona on Nissan X-Trail, jolla perävaunumassa jarrullisena 1350 kg. Tässä on koko talvi aikaa ja voisi itsekin rakennella, mutta siinä tapauksessa ostaisin kuitenkin itse kärryn valmiina ja kyhäisin siihen jonkinlaisen kopin. Yksi näkökohta vielä on, että saisi olla kunnolla lukittava, jolloin voi jättää parkkipaikalle esim. matkalla Espanjaan. Autoa en aio vaihtaa, joten pakua ei kannata ehdottaa. Lisäksi voi pitää mielessä, että autoonkin mahtui viime syyskesän ratapäivillä kaikki tavarat mopoa lukuunottamatta (oli pieni kuomuton kärry).

1. Kuomu vai koppi? Itse olen kallistumassa kopin puoleen siksi, että saisi seinille ja kattoonkin jotain kiinni ja myös siksi, että varikolla sateessa ja tuulessa siellä voi istua ja keitellä kahvia.

2. Jarrullinen vai jarruton?

3. Minkä kokoinen? Siis plussat ja miinukset pituudelle, leveydelle ja korkeudelle.

4. Teli vai ei?

pienisopoapina

1. Kuomu vai koppi?
Kuomu. Kärryä voipi tarvita muissakin hommissa ja lastaaminen käy kuomullisella kätevämmin.

2. Jarrullinen vai jarruton?
Jarruton. Ei tartte katastaa. Meillä unohtuu hevoskärryn katastus melkein joka kerta ja katastus maksaa yhtäpaljon kuin auton.

3. Minkä kokoinen? Siis plussat ja miinukset pituudelle, leveydelle ja korkeudelle.

4. Teli vai ei?
Ei teliä. Ilman autoa pyörittely käy kätevämmin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Tango - 10.11.13 - klo:17:05
Olen suunnittelemassa ensi kesäksi peräkärryn hankintaa ja tässä kysymyksiä. Vetoautona on Nissan X-Trail, jolla perävaunumassa jarrullisena 1350 kg. Tässä on koko talvi aikaa ja voisi itsekin rakennella, mutta siinä tapauksessa ostaisin kuitenkin itse kärryn valmiina ja kyhäisin siihen jonkinlaisen kopin. Yksi näkökohta vielä on, että saisi olla kunnolla lukittava, jolloin voi jättää parkkipaikalle esim. matkalla Espanjaan. Autoa en aio vaihtaa, joten pakua ei kannata ehdottaa. Lisäksi voi pitää mielessä, että autoonkin mahtui viime syyskesän ratapäivillä kaikki tavarat mopoa lukuunottamatta (oli pieni kuomuton kärry).

1. Kuomu vai koppi? Itse olen kallistumassa kopin puoleen siksi, että saisi seinille ja kattoonkin jotain kiinni ja myös siksi, että varikolla sateessa ja tuulessa siellä voi istua ja keitellä kahvia.

2. Jarrullinen vai jarruton?

3. Minkä kokoinen? Siis plussat ja miinukset pituudelle, leveydelle ja korkeudelle.

4. Teli vai ei?

1. Koppi. Seiniin hyllyt jolloin kärryssä kaytössä pakun hyvät puolet.

2. Jarrullinen.

3. Mahdollisimman iso mikä menee muihin rajoitteisiin.

4. Teli.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Tango - 10.11.13 - klo:17:05
Olen suunnittelemassa ensi kesäksi peräkärryn hankintaa ja tässä kysymyksiä. Vetoautona on Nissan X-Trail, jolla perävaunumassa jarrullisena 1350 kg. Tässä on koko talvi aikaa ja voisi itsekin rakennella, mutta siinä tapauksessa ostaisin kuitenkin itse kärryn valmiina ja kyhäisin siihen jonkinlaisen kopin. Yksi näkökohta vielä on, että saisi olla kunnolla lukittava, jolloin voi jättää parkkipaikalle esim. matkalla Espanjaan. Autoa en aio vaihtaa, joten pakua ei kannata ehdottaa. Lisäksi voi pitää mielessä, että autoonkin mahtui viime syyskesän ratapäivillä kaikki tavarat mopoa lukuunottamatta (oli pieni kuomuton kärry).

1. Kuomu vai koppi? Itse olen kallistumassa kopin puoleen siksi, että saisi seinille ja kattoonkin jotain kiinni ja myös siksi, että varikolla sateessa ja tuulessa siellä voi istua ja keitellä kahvia.

2. Jarrullinen vai jarruton?

3. Minkä kokoinen? Siis plussat ja miinukset pituudelle, leveydelle ja korkeudelle.

4. Teli vai ei?

1. Koppi sivuovella. Huomattavasti helpompi lastata kuin kuomu. Varsinkin kuomukärryn etuosa jää vaikeasti lastattavaksi jos ei muista sinne työntää tavaroita ennen mopoja. Molemmissa tapauksissa hyvä tehdä kiinteät paikat irtoroinalla (laatikoille pidikkeet tms.) Mutta tuo sivuovi on lähes pakollinen varuste, koska helpottaa niin paljon elämää.

2. Molemmilla pärjää, mutta jarruton koppi jää aika pieneksi. Sun auton koukkumassalla siis jarrullinen.

3. Isompaan mahtuu enemmän roinaa, on väljempi lastata ja helpompi tehdä kiinteitä hyllyjä tms., mutta toisaalta taas naftaakin palaa enemmän.

4. Menee osittain käsi kädessä kärryn koon kanssa. Teli painaa enempi = vähempi hyötykuormaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Grandi67

11.11.13 - klo:09:02 #134 Viimeisin muokkaus: 11.11.13 - klo:11:12 käyttäjältä Grandi67
Lainaus käyttäjältä: Tango - 10.11.13 - klo:17:05
Olen suunnittelemassa ensi kesäksi peräkärryn hankintaa ja tässä kysymyksiä. Vetoautona on Nissan X-Trail, jolla perävaunumassa jarrullisena 1350 kg. Tässä on koko talvi aikaa ja voisi itsekin rakennella, mutta siinä tapauksessa ostaisin kuitenkin itse kärryn valmiina ja kyhäisin siihen jonkinlaisen kopin. Yksi näkökohta vielä on, että saisi olla kunnolla lukittava, jolloin voi jättää parkkipaikalle esim. matkalla Espanjaan. Autoa en aio vaihtaa, joten pakua ei kannata ehdottaa. Lisäksi voi pitää mielessä, että autoonkin mahtui viime syyskesän ratapäivillä kaikki tavarat mopoa lukuunottamatta (oli pieni kuomuton kärry).

1. Kuomu vai koppi? Itse olen kallistumassa kopin puoleen siksi, että saisi seinille ja kattoonkin jotain kiinni ja myös siksi, että varikolla sateessa ja tuulessa siellä voi istua ja keitellä kahvia.

2. Jarrullinen vai jarruton?

3. Minkä kokoinen? Siis plussat ja miinukset pituudelle, leveydelle ja korkeudelle.

4. Teli vai ei?

1. Jos (ja kun)ei oo rahasta kiinni niin koppi. Vaikkapa täältähttp://www.trailerikeskus.fi/. Saa teettää haluamansa kikottimen. Ja jos haluu niin makuutila sit samalla kärriin ehdottomasti.

2. Jarrullinen. Jarruttomassa tulee kantavuus heti vastaan eikä telistä oo muuta hyötyä kuin vakavoittamaan kärryn kulkua.

3. Ite ottaisin: leveys sisältä vähintään 150 mieluummin yli. Korkeutta sisälle se 160+  .Pituutta minimissään 3,5 m

4. Ilman muuta teli. Raskas jarrullinen yksiakselinen on oikeesti vi**umainen vetää,hankala lastata tasapainoon ja väärin lastattuna oikeesti vaarallinen vedettävä. Teli on vakaa kiskoa perässään ja helpompi lastata. Miinuksena telillä on raskaampi käsiteltävyys varsinkin käsipelillä.

Powered by EzPortal