Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 11.11.13 - klo:09:02
3. Ite ottaisin: leveys sisältä vähintään 150 mieluummin yli. Korkeutta sisälle se 160+  .Pituutta minimissään 3,5 m

Toi korkeus on hyvä huomio. Jos on tuommoista isoa koppia hommaamassa, niin korkeus sellaiseksi, että mahtuu sisällä suorana seisomaan. Tuo melkoisesti lisää käyttömukavuutta.

Goofy S

Kuinkahan tuossa käy...
Jos kärry on jarrullinen ja teliakselinen mitoiltaan 1,5m levee ja pituus vähintään 3,5m.
Kärry painaa siis ilman koriakin jo melkoisesti.
Korkeutta rakennettavalle kopille pitäis saada vähintään 1,6m. Siihen iso peräovi ja sivuovi
Korin pitää olla melko tukeva eli siitäkin tulee painava.
Vetoautoon perävaunu saa olla kokonaismassaltaan kuitenkin vain max. 1.350kg.

Saa olla tarkkana että voi laillisesti kuljettaa muutakin kuin terveisiä!  :o
Väittäisin että ei kannata alkaa väsäämään itse, ei ainakaan noin isoa kärryä. 3,5 metriä on meinaan aika paljon yhdelle mopolle.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 11.11.13 - klo:09:02
3. Ite ottaisin: leveys sisältä vähintään 150 mieluummin yli. Korkeutta sisälle se 160+  .Pituutta minimissään 3,5 m

Leveyden ja korkeuden ymmärrän, mutta miksi pituutta noin paljon? Jos vain yhtä mopoa kuskaa, riittänee 2,5m pituus ihan näppärästi. Kahta mopoa varten sitten ylimääräinen pituus antaa lisätilaa renkaille yms. roippeille.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:08:15
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 11.11.13 - klo:09:02
3. Ite ottaisin: leveys sisältä vähintään 150 mieluummin yli. Korkeutta sisälle se 160+  .Pituutta minimissään 3,5 m

Leveyden ja korkeuden ymmärrän, mutta miksi pituutta noin paljon? Jos vain yhtä mopoa kuskaa, riittänee 2,5m pituus ihan näppärästi. Kahta mopoa varten sitten ylimääräinen pituus antaa lisätilaa renkaille yms. roippeille.

Alle 3m kärryä ei kannata edes harkita tähän touhuun.

pienisopoapina

Tommonen: http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1676130
+ mahtuu kaks mopoa ja tavaraa
+ yksakselinen = näppärä pyöritellä käsinkin
+ korkeutta, jotta pää ei kolise kattoon lastatessa
+ mahtava lastaussilta
+ tytöt tykkää enempi
+ huoltoasemilla tulee juttuseuraa
+ mahtuu paljon mpradan tarroja
- korkeutta = lisääntynyt ilmanvastus/kulutus
- ainakin Kemorassa nauroivat

Ohessa kuva mun kärrystä
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.11.13 - klo:10:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:08:15
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 11.11.13 - klo:09:02
3. Ite ottaisin: leveys sisältä vähintään 150 mieluummin yli. Korkeutta sisälle se 160+  .Pituutta minimissään 3,5 m

Leveyden ja korkeuden ymmärrän, mutta miksi pituutta noin paljon? Jos vain yhtä mopoa kuskaa, riittänee 2,5m pituus ihan näppärästi. Kahta mopoa varten sitten ylimääräinen pituus antaa lisätilaa renkaille yms. roippeille.

Alle 3m kärryä ei kannata edes harkita tähän touhuun.

Douh...taas mä oon tehny jotain väärin kun oon päätyny joskus radalle asti nippa nappa 2 metrinen kärry perässä. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 13.11.13 - klo:10:55


Ohessa kuva mun kärrystä

Tuonnehan tekis kunnon köyhäilijä oikein mukavan parven asumista varten  confused_thinking

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.11.13 - klo:10:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:08:15
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 11.11.13 - klo:09:02
3. Ite ottaisin: leveys sisältä vähintään 150 mieluummin yli. Korkeutta sisälle se 160+  .Pituutta minimissään 3,5 m

Leveyden ja korkeuden ymmärrän, mutta miksi pituutta noin paljon? Jos vain yhtä mopoa kuskaa, riittänee 2,5m pituus ihan näppärästi. Kahta mopoa varten sitten ylimääräinen pituus antaa lisätilaa renkaille yms. roippeille.

Alle 3m kärryä ei kannata edes harkita tähän touhuun.

Douh...taas mä oon tehny jotain väärin kun oon päätyny joskus radalle asti nippa nappa 2 metrinen kärry perässä. :D

Jotkut kuulemma pääsee paikalle ihan mopollakin ilman kärryä :o

Mutta ostaisitko omaksi kuljetuskalustoksi alle 3m kärryn? Säästöä kertyy luokkaa satanen toista tonnia maksavassa hankinnassa, kun ostaa 2,5 metrisen 3 metrisen sijasta.

slowrider

Mulla oli/on tuommoinen 140 leveä ja 280 pitkä jarruton 1-akselinen. Siihen tein kopin päälle ja hyllyt/koukut tavaroille ja hyvin mahtui tavarat kyytiin. Ja kyllä se tuolla kuormalla oli oikein hyvä vielä vetää. Koppikärry kyllä minusta paljon käytännöllisempi kaikessa käytössä.

Viime kesä menikin pakulla, mut jos tämä tavaran määrä jatkaa samalla lailla kasvua niin kai toi kärry tarvii kohta pakun perään laittaa :)

jarska


Wper

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 13.11.13 - klo:10:55
Tommonen: http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1676130
+ mahtuu kaks mopoa ja tavaraa
+ yksakselinen = näppärä pyöritellä käsinkin
+ korkeutta, jotta pää ei kolise kattoon lastatessa
+ mahtava lastaussilta
+ tytöt tykkää enempi
+ huoltoasemilla tulee juttuseuraa
+ mahtuu paljon mpradan tarroja
- korkeutta = lisääntynyt ilmanvastus/kulutus
- ainakin Kemorassa nauroivat

Ohessa kuva mun kärrystä



Ainakin pyörässä pysyy hevosvoimat tallessa ;)
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.11.13 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.11.13 - klo:10:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:08:15
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 11.11.13 - klo:09:02
3. Ite ottaisin: leveys sisältä vähintään 150 mieluummin yli. Korkeutta sisälle se 160+  .Pituutta minimissään 3,5 m

Leveyden ja korkeuden ymmärrän, mutta miksi pituutta noin paljon? Jos vain yhtä mopoa kuskaa, riittänee 2,5m pituus ihan näppärästi. Kahta mopoa varten sitten ylimääräinen pituus antaa lisätilaa renkaille yms. roippeille.

Alle 3m kärryä ei kannata edes harkita tähän touhuun.

Douh...taas mä oon tehny jotain väärin kun oon päätyny joskus radalle asti nippa nappa 2 metrinen kärry perässä. :D

Jotkut kuulemma pääsee paikalle ihan mopollakin ilman kärryä :o

Mutta ostaisitko omaksi kuljetuskalustoksi alle 3m kärryn? Säästöä kertyy luokkaa satanen toista tonnia maksavassa hankinnassa, kun ostaa 2,5 metrisen 3 metrisen sijasta.

Riippuisi sen hetkisestä tarjonnasta. Uutta en köyhänä kuitenkaan raaskisi ostaa, joten pitäisi hankkia käytetty ja silloin hinta/laatusuhde näyttelee aika isoa roolia. Eli pärjäisin myös lyhyellä kärryllä, mutta kyllähän lisätila on aina lisätilaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

13.11.13 - klo:19:47 #147 Viimeisin muokkaus: 13.11.13 - klo:19:51 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:19:37
Riippuisi sen hetkisestä tarjonnasta. Uutta en köyhänä kuitenkaan raaskisi ostaa, joten pitäisi hankkia käytetty ja silloin hinta/laatusuhde näyttelee aika isoa roolia.

Itselläni on peräkärryn osto talven otsikoissa.
Kyllä useampi kerta viikkoon tulee katsottua tori.fi ym tarjonta.
Tonnilla ei meinaa saada kuomullista kärryä. Uutta tai vanhaa. Muutama satanen lisää, niin saa uuden, jossa on takuuta 2-vuotta + kuomulle 4-v.

JT-trailerilla on ihan näppärä tarjous, joka taitaa viedä voiton.

Hinta 1320€ + ~150€ kuljetukseen.
Tälle saa 11 kk (muistaakseni) 0% korotonta rahoitusta. Eli noin 130€/kk + alussa kuljetusmaksu.

Kärrytarjous

edit: Jos meinaa 125x250 kärryä, niin niissä on usein 21cm laidat. Jos käyttää kuljetustukea, johon eturengas ajetaan, voi olla, että pyörä ei mahdu metrisen kuomun alle. Ainakin eräällä kawalla kävi näin. Modaamalla kuljetustukea matalemmaksi homma saatiin toimivaksi.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 13.11.13 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:19:37
Riippuisi sen hetkisestä tarjonnasta. Uutta en köyhänä kuitenkaan raaskisi ostaa, joten pitäisi hankkia käytetty ja silloin hinta/laatusuhde näyttelee aika isoa roolia.

Itselläni on peräkärryn osto talven otsikoissa.
Kyllä useampi kerta viikkoon tulee katsottua tori.fi ym tarjonta.
Tonnilla ei meinaa saada kuomullista kärryä. Uutta tai vanhaa. Muutama satanen lisää, niin saa uuden, jossa on takuuta 2-vuotta + kuomulle 4-v.

JT-trailerilla on ihan näppärä tarjous, joka taitaa viedä voiton.

Hinta 1320€ + ~150€ kuljetukseen.
Tälle saa 11 kk (muistaakseni) 0% korotonta rahoitusta. Eli noin 130€/kk + alussa kuljetusmaksu.

Kärrytarjous

edit: Jos meinaa 125x250 kärryä, niin niissä on usein 21cm laidat. Jos käyttää kuljetustukea, johon eturengas ajetaan, voi olla, että pyörä ei mahdu metrisen kuomun alle. Ainakin eräällä kawalla kävi näin. Modaamalla kuljetustukea matalemmaksi homma saatiin toimivaksi.

Kiitti vinkistä, pitää kattoo mitä sitä keksii tässä. Mut hyvä kun otit laidan korkeuden puheeksi. Jos kuomullista meinaa niin kannattaa panostaa tuplakorkeaan laitaan ja tinkiä puolestaan kuomun korkeudesta. On huomattavasti helpompi saada se kärryn etuosakin hyötykäyttöön, kun kuomu ei ota etulaitaa vasten oleviin tavaroihin kiinni.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

13.11.13 - klo:21:11 #149 Viimeisin muokkaus: 13.11.13 - klo:22:18 käyttäjältä slowrider
Tässä pari kuvaa siitä minun virityksestä. Kärryn koko 140x280 ja korkeus muistaakseni noin 140. 750kg kokonaismassa ja tämä rakennelma kaikkineen painoi 310 tai 330kg (en enää muista tarkkaan). kantavuutta kuiten jäi tarpeeksi. Tämän tein alunperin rakennuskäyttöä varten joten siksi toi takaovi aukeaa ylöspäin. Sen saa tarvittaessa kääntymään katolle jolloin saa trukilla lavan sisään. Ei muuten ole radallakaan huono. Toimii sateen/auringon suojana... Koppi on tehty laitojen "päälle" niin että etu ja takalaudan saa pois/käännettyä jos pitkää tavaraa kuskaa. Tosin käytännöllisimmäksi olen todennut köyttää pitkän tavaran kopin katolle. Näin saa enemmän keulaan päin ylitystä.




Tässä kuvassa näkyy etuosan hylly mihin mahtui hyvin pikkukrääsää/laatikoita.



Keulassa oli liinat kiinni mihin sai 2kpl 20l jerryjä keulaa vasten ja niiden ollessa täysiä etsiskelin mopon etupukille sellaisen paikan, että kärry on mopon kanssa tasapainossa ja siihen kiinni. Toimi erittäin hyvin. Irtoromuilla sai sitten halutessa enemmän keulapainoa jos halusi. Mutta pääsääntöisesti pystyi ottaa koukusta lasti päällä ilman mitään nokkapyöriä tms. (kerran mulla tosiaan kippaskin vauhdissa kun unohdin lukita kipin ja jaksoin käsin painaa kopin takaisin paikalleen auran liikenneympyrässä. Ajoin tosin alastarosta auraan kippi auki, eli aika hyvin kai se oli balanssissa)

Powered by EzPortal