Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.11.13 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 13.11.13 - klo:10:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:08:15
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 11.11.13 - klo:09:02
3. Ite ottaisin: leveys sisältä vähintään 150 mieluummin yli. Korkeutta sisälle se 160+  .Pituutta minimissään 3,5 m

Leveyden ja korkeuden ymmärrän, mutta miksi pituutta noin paljon? Jos vain yhtä mopoa kuskaa, riittänee 2,5m pituus ihan näppärästi. Kahta mopoa varten sitten ylimääräinen pituus antaa lisätilaa renkaille yms. roippeille.

Alle 3m kärryä ei kannata edes harkita tähän touhuun.

Douh...taas mä oon tehny jotain väärin kun oon päätyny joskus radalle asti nippa nappa 2 metrinen kärry perässä. :D

Jotkut kuulemma pääsee paikalle ihan mopollakin ilman kärryä :o

Mutta ostaisitko omaksi kuljetuskalustoksi alle 3m kärryn? Säästöä kertyy luokkaa satanen toista tonnia maksavassa hankinnassa, kun ostaa 2,5 metrisen 3 metrisen sijasta.

Riippuisi sen hetkisestä tarjonnasta. Uutta en köyhänä kuitenkaan raaskisi ostaa, joten pitäisi hankkia käytetty ja silloin hinta/laatusuhde näyttelee aika isoa roolia. Eli pärjäisin myös lyhyellä kärryllä, mutta kyllähän lisätila on aina lisätilaa.

Hyvän hintalaatusuhteen käytetty (kuomu)kärry taitaa olla aika lottovoitto löytää. Silloin kun itse noita etsi, niin järkevän kuntoisista pyydetään uusien hintoja. Taitaa jopa noita jarrullisia koppikärryjä näkyä suhteellisesti järkevämmällä hinnalla käytettynä.

Omia kokemuksia eri kärryistä on 270cm pitkästä lainakärrystä millä meni eka kesä kilvettömän kanssa ja tuosta omasta 327cm pitkästä. Ekassa pakkaus meni yleensä enemmän tai vähemmän kekomaiseksi, toiseen mahtui sitten jo tavarat auttavasti omille paikoilleen. Toki onhan noiden leveydessäkin 20cm eroa. 250cm on yleensä aika kapeita.

Romun määrän lisääntyessä voipi olla pakun perässäkin kohta kärry mukana, jos toinenkin pyörä mukana kulkee.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.11.13 - klo:14:19
Mulla oli/on tuommoinen 140 leveä ja 280 pitkä jarruton 1-akselinen. Siihen tein kopin päälle ja hyllyt/koukut tavaroille ja hyvin mahtui tavarat kyytiin. Ja kyllä se tuolla kuormalla oli oikein hyvä vielä vetää. Koppikärry kyllä minusta paljon käytännöllisempi kaikessa käytössä.

Viime kesä menikin pakulla, mut jos tämä tavaran määrä jatkaa samalla lailla kasvua niin kai toi kärry tarvii kohta pakun perään laittaa :)

Kuinka paljon tuli kopin materiaalit maksamaan noin niiinkuin suurinpirtein?

Nimim. Kärri vaihtoehtoja kartuttamassa.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

slowrider

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 13.11.13 - klo:23:33
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.11.13 - klo:14:19
Mulla oli/on tuommoinen 140 leveä ja 280 pitkä jarruton 1-akselinen. Siihen tein kopin päälle ja hyllyt/koukut tavaroille ja hyvin mahtui tavarat kyytiin. Ja kyllä se tuolla kuormalla oli oikein hyvä vielä vetää. Koppikärry kyllä minusta paljon käytännöllisempi kaikessa käytössä.

Viime kesä menikin pakulla, mut jos tämä tavaran määrä jatkaa samalla lailla kasvua niin kai toi kärry tarvii kohta pakun perään laittaa :)

Kuinka paljon tuli kopin materiaalit maksamaan noin niiinkuin suurinpirtein?

Nimim. Kärri vaihtoehtoja kartuttamassa.

Paha nyt sanoa, mutta oisko 2-4 satkua maalit mukaan laskien. Ohuinta vesivaneria pinnat (jotain 9mm), Ulkopuolella 30x30 L-profiili alumiinisena ja sisällä pystyt 2x2" rimaa.

Goofy S

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:19:55

JT-trailerilla on ihan näppärä tarjous, joka taitaa viedä voiton.

Hinta 1320€ + ~150€ kuljetukseen.
Tälle saa 11 kk (muistaakseni) 0% korotonta rahoitusta. Eli noin 130€/kk + alussa kuljetusmaksu.

Kärrytarjous


Tuo kannattaa tosiaan tilata 50cm laidoilla ja 3,3m pitkänä.
Hinta ei paljon nouse mutta saat oivan ja edullisen kärryn.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 14.11.13 - klo:08:42
Tuo kannattaa tosiaan tilata 50cm laidoilla ja 3,3m pitkänä.
Hinta ei paljon nouse mutta saat oivan ja edullisen kärryn.

Lainasin Grandi67:n kärryä, joka ko. mitoilla.
Sisällä oli kevari ja mun pyörä + yhdelle päivälle tavaraa.
Hienosti mahtu kaikki sisään ja jäi ylimääräistäkin tilaa.
Mutta tuo 150 cm leveä ja 150 cm korkea tuulimuuri aerodynaamisen auton takana ei ollut paras vaihtoehto.
Kulutus oli 9,1 l/100 km. Pienellä kärryllä 7,5 l/ 100 km (1 mopo + viikonlopun tavarat). Kyseessä kuitenkin diesel-auto. Lasissa ei ollut kertaakaan yli 90 km/h, sillä kulutus hirvitti jo tuossa vaiheessa.

En ikinä osta noin korkeaa kärryä.

Itse haluaisin jonkun 130 cm x 300 cm ja 30cm laidoilla ja metrin kuomulla. Kyllä näitä valmistetaan, mutta hinta on 1800€  :(

Grandi67

14.11.13 - klo:11:26 #155 Viimeisin muokkaus: 14.11.13 - klo:11:28 käyttäjältä Grandi67
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.11.13 - klo:09:25
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 14.11.13 - klo:08:42
Tuo kannattaa tosiaan tilata 50cm laidoilla ja 3,3m pitkänä.
Hinta ei paljon nouse mutta saat oivan ja edullisen kärryn.

Lainasin Grandi67:n kärryä, joka ko. mitoilla.
Sisällä oli kevari ja mun pyörä + yhdelle päivälle tavaraa.
Hienosti mahtu kaikki sisään ja jäi ylimääräistäkin tilaa.
Mutta tuo 150 cm leveä ja 150 cm korkea tuulimuuri aerodynaamisen auton takana ei ollut paras vaihtoehto.
Kulutus oli 9,1 l/100 km. Pienellä kärryllä 7,5 l/ 100 km (1 mopo + viikonlopun tavarat). Kyseessä kuitenkin diesel-auto. Lasissa ei ollut kertaakaan yli 90 km/h, sillä kulutus hirvitti jo tuossa vaiheessa.

En ikinä osta noin korkeaa kärryä.

Itse haluaisin jonkun 130 cm x 300 cm ja 30cm laidoilla ja metrin kuomulla. Kyllä näitä valmistetaan, mutta hinta on 1800€  :(

Itellä toi ei nosta kuin vajaan litran kulutusta satasella. Kuljettimena parilitrainen riisseli taunus vm 08.Alle 7.5 litraa/satku menty aina ja vauhti on rikesakon rajoissa.Kyydissä yleensä n.450 kiloa mopoja ym romua.Muutenkin toi korkeus on ollut muissakin kuskauksissa ainoastaan eduksi.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 14.11.13 - klo:11:26
Kuljettimena parilitrainen riisseli taunus vm 08.

Focus = Escort
Mondeo = Taunus
?  = Scorpio

:D

Ehkä se kulutus johtuu vaan mun Japanilaisesta autosta.
Hyvä kärry se kaikin puolin muuten on.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.11.13 - klo:09:25
Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 14.11.13 - klo:08:42
Tuo kannattaa tosiaan tilata 50cm laidoilla ja 3,3m pitkänä.
Hinta ei paljon nouse mutta saat oivan ja edullisen kärryn.

Lainasin Grandi67:n kärryä, joka ko. mitoilla.
Sisällä oli kevari ja mun pyörä + yhdelle päivälle tavaraa.
Hienosti mahtu kaikki sisään ja jäi ylimääräistäkin tilaa.
Mutta tuo 150 cm leveä ja 150 cm korkea tuulimuuri aerodynaamisen auton takana ei ollut paras vaihtoehto.
Kulutus oli 9,1 l/100 km. Pienellä kärryllä 7,5 l/ 100 km (1 mopo + viikonlopun tavarat). Kyseessä kuitenkin diesel-auto. Lasissa ei ollut kertaakaan yli 90 km/h, sillä kulutus hirvitti jo tuossa vaiheessa.

En ikinä osta noin korkeaa kärryä.

Itse haluaisin jonkun 130 cm x 300 cm ja 30cm laidoilla ja metrin kuomulla. Kyllä näitä valmistetaan, mutta hinta on 1800€  :(

Pienellähän tuo vielä menee. Tollasta sun linkittämää kärryä vetäessä paloi 10-12l/100km kun veturina oli 15 vuotias Opel Vectra 2.0 bensakoneella. Tosin paikka paikoin nopeus saattoi olla karvan yli 90km/h. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Vähän asiaa liipaten: Onko muuten olemassa alle 750kg jarruttomia asuntovaunuja? Juuri sellainen vain nukkumiseen tarkoitettu kevytversio jossa ehkä vähän lämpöeristettä seinissä ja sähkövalot :) Tuollaista "oikeaa" vaunua ei kyllä kehtaa alkaa repimään perässä. Sellaisissa tilaa ja romua ihan liikaa pelkkään nukkumiseen varikolla. Vessat ja suihkut yms kuiten aina varikollakin.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 14.11.13 - klo:12:44
Vähän asiaa liipaten: Onko muuten olemassa alle 750kg jarruttomia asuntovaunuja? Juuri sellainen vain nukkumiseen tarkoitettu kevytversio jossa ehkä vähän lämpöeristettä seinissä ja sähkövalot :) Tuollaista "oikeaa" vaunua ei kyllä kehtaa alkaa repimään perässä. Sellaisissa tilaa ja romua ihan liikaa pelkkään nukkumiseen varikolla. Vessat ja suihkut yms kuiten aina varikollakin.

On noita, mut aika harvassa. Nettikaravaanista kyttäilin sellasta joskus. Tarkoituksena tarkota majoitus koko perheelle. Tuo naaras kun katsoo vähän kieroon transitin peräkonttia majoituksena. Aika roheen näkösiä koppeja suurin osa. Löytyy helpoiten kun alkaa vaan selaamaan sieltä halvasta päästä.

JPB

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 14.11.13 - klo:12:44
Vähän asiaa liipaten: Onko muuten olemassa alle 750kg jarruttomia asuntovaunuja? Juuri sellainen vain nukkumiseen tarkoitettu kevytversio jossa ehkä vähän lämpöeristettä seinissä ja sähkövalot :) Tuollaista "oikeaa" vaunua ei kyllä kehtaa alkaa repimään perässä. Sellaisissa tilaa ja romua ihan liikaa pelkkään nukkumiseen varikolla. Vessat ja suihkut yms kuiten aina varikollakin.
Polar 300 varmaan semmonen passeli?

Sent from my Xperia S using Tapatalk


MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 14.11.13 - klo:08:42
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.11.13 - klo:19:55

JT-trailerilla on ihan näppärä tarjous, joka taitaa viedä voiton.

Hinta 1320€ + ~150€ kuljetukseen.
Tälle saa 11 kk (muistaakseni) 0% korotonta rahoitusta. Eli noin 130€/kk + alussa kuljetusmaksu.

Kärrytarjous


Tuo kannattaa tosiaan tilata 50cm laidoilla ja 3,3m pitkänä.
Hinta ei paljon nouse mutta saat oivan ja edullisen kärryn.

Kaverille oli käynyt viime talvena just JT-trailerin kanssa vähän hassusti.
Oli kääntänyt käsin kärryä parkkipaikalla ja nokkapyörä oli juminu jäisessä pihassa.
Olipa sitten naapuria pyytänyt auttamaan työntämään että pääsee polanteen yli,kaksin työntäessä oli aisa taittunut ja vetopää noussut n45astetta pystyyn !

Onhan se selvää että halvat kärryt on tehty ohuemmista materiaaleista kuin ne kalliimmat.
Jopa pohjalevyssä voi olla suurta paksuus eroa,toiset käyttää 10mm vaneria ja toiset 16mm.
Ja kärryn jäykkyys tietty sen mukaan...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Goofy S

14.11.13 - klo:22:35 #162 Viimeisin muokkaus: 14.11.13 - klo:22:38 käyttäjältä Goofy S
^ Siis kahden miehen työnnöstä aisa vääntynyt 45 asteen kulmaan?
Melkoista legendaa. Jep jep, uskon uskon.

Ja että hinta korreloi materiaalin paksuutta?
On ne K-Raudan kärryt varmaan tosi painavia...

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 14.11.13 - klo:22:35
^ Siis kahden miehen työnnöstä aisa vääntynyt 45 asteen kulmaan?
Melkoista legendaa. Jep jep, uskon uskon.

Ja että hinta korreloi materiaalin paksuutta?
On ne K-Raudan kärryt varmaan tosi painavia...

Tjaa,noista k-kaupan kärryistä en juuri tiedä mitään,enkä höyryvetureista.

Mutta noin tuo kaveri kertoi, enkä keksi äkkiseltään syytä miksi olisi valehdellut.
-ok, ehkei ihan 45 asteeseen kääntynyt, mutta sen verran paljon ettei oikomatta koukkuun saanut.
Ja sinäänsä, 2,5mm c-muotoinen aisa ei ihan hirveesti kestä vääntöä, vetoa kylläkin.
Eli jos tuo voima tulisikin esim alhalta vinottain,niin taitanee olla heikoimmillaan juuri tuohon suuntaan.
Paljon maailmaan p#¤#aa mahtuu, ja uskoo joka tahtoo jne jne..
Mut mut kaippa noissa halvimmissa ja sitten vähän arvokkaimmissa joku muukin ero on kuin pelkästään joku per*****n välistävetäjä?

Ei sen puoleen, Tuskinpa se munkaan tuleva kärri on sieltä kalliimmasta päästä, sen kun tietää mitä ostaa niin ei pety, eiks jeh?
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Grandi67

Eiköhän suurin syy JT-trailerin edullisuuteen oo se,että tehdas myy ne suoraan asiakkaille ilman välistävetäjiä. Näitä jos myytäis K- kaupassa tai ääsmarketissa olis hinta aivan toinen.

Powered by EzPortal