Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Millasta kärry/auto viritystä jengillä on käytössä mopon ja kamojen kuskaukseen?

Me hankittiin viime syssynä Sprintteri, joka oli entisessä elämässä ollut inva-taksina.
Takana näin valmiin nosturin, jossa luki kantavuus 300kg niin... ::)
Nosturin lavetti oli liian lyhkänen sellasenaan, mut kaveri teki siihen käännettävän jatkopalan ja nyt mahtuu mopo kokonaan.

Tässä muutama kuva kotilosta, penkit näkyy tuossa paikallaan, mut ne lähtee pikalukituksen takaa helposti poijes edestä:




Goofy S

Laitoin tilaukseen 150x330x40 kärryn metrisellä kuomulla.
Jarruton 1-akselinen riittää just kahdelle Kwakille, bensoille muulle pikkuroippeelle. beer_2

Fasu

02.02.12 - klo:20:18 #2 Viimeisin muokkaus: 05.02.12 - klo:15:49 käyttäjältä Fasu1000
Tuossa Etelä-Pohjanmaalla,Lapua-Kauhava myyneet kuomukärryä tosi edullisesti. Pulttaamalla kasattu ja ehkä vähän rimpula, vaan ovat hitsillä semmosia tukeneet,
ja hinta ollut n.1300e. koko paketilla. Sinkitty kärry ja katsastettu valmiiksi.

Jt-trailer näyttää olevan tuotemerkki.  Hinnat oli varustelun mukaan.

VV
VV

Grandi67

09.02.12 - klo:12:26 #3 Viimeisin muokkaus: 13.03.12 - klo:18:12 käyttäjältä Grandi67
Viikonloppuna puen vanerit teknotrailerin päälle.Sisäkorkeutta kopille tulee 145cm.Valmiiksi sahatut vilmivanerit tuli kustantamaan alle 150€+ muut kamat satkun verran.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 09.02.12 - klo:12:26
Viikonloppuna puen vanerit teknotrailerin päälle.Sisäkorkeutta kopille tulee 145cm.Valmiiksi sahatut vilmivanerit tuli kustantamaan alle 150€+ muut kamat satkun verran.

Tulee varmasti käyttökelponen tuollai. Vielä jos ois tukijalat takana ja leveä ajoramppi,niin sais pyörän ajamalla kyytiin ja alaskin jos ei ole kaveria jeesaamassa.
VV

Ari

10.02.12 - klo:21:56 #5 Viimeisin muokkaus: 10.02.12 - klo:21:59 käyttäjältä Ari
Tommotten ostin mun rakkaalle (tosin 2 metriä korkeana, koppi), toivottavasti se tykkää hesse_ok ! Nyt puolikorkeella Transulla ja syksyn jälkeen Evoquella vedetään friends_1 ! Ajoramppi on kuvan mukainen, pitäis osua yksinkin ???.
Ajamattomat  kilometrit ovat vielä edessä

murmela

14.02.12 - klo:18:56 #6 Viimeisin muokkaus: 09.03.13 - klo:15:02 käyttäjältä murmela
Teknotrailerin 150*300, 125 kuomulla, 1600e.
Hyvin mahtuu pari mopoa, renkaat, työalut, varikkokamat, kaasugrilli, jääkaappi, kolmen äijän kamppeet, jne...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

poutis

Motorhome "Marilyn" herätetty talviunilta. Eli samalla paketilla mennään myös
ensi kesä.
Lähti muuten käyntiin kuin palmun alta,vaikka onkin shitikka :o
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

soherrys

Miten nostatte pyörän kyytiin? Jarskalla on pelit ja vehkeet joten napin painallus taitaa riittää mutta muut?

Olis hakusessa joku kätevä ramppi jotta sais pyörän yksinään vitoon työnnettyä.

Tekemällä itse tai teettämällä semmosen tietyti saa,mutta löytyykö edullisia valmiita mistään suomen sisältä!?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: soherrys - 02.04.12 - klo:15:20
Miten nostatte pyörän kyytiin? Jarskalla on pelit ja vehkeet joten napin painallus taitaa riittää mutta muut?

Olis hakusessa joku kätevä ramppi jotta sais pyörän yksinään vitoon työnnettyä.

Tekemällä itse tai teettämällä semmosen tietyti saa,mutta löytyykö edullisia valmiita mistään suomen sisältä!?

Monet käyttää taittuvaa alumiiniramppia, mutta sopiva lankun pätkä ajaa saman asian. Mielestäni ihan makukysymys kumpaa haluaa käyttää. Mitä leveämpi ramppi, sitä huolettomammin voi pyörän tyrkätä kyytiin/pois kyydistä, mutta kyllä tuollainen 4" lankkukin riittää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

soherrys

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.04.12 - klo:15:25
Lainaus käyttäjältä: soherrys - 02.04.12 - klo:15:20
Miten nostatte pyörän kyytiin? Jarskalla on pelit ja vehkeet joten napin painallus taitaa riittää mutta muut?

Olis hakusessa joku kätevä ramppi jotta sais pyörän yksinään vitoon työnnettyä.

Tekemällä itse tai teettämällä semmosen tietyti saa,mutta löytyykö edullisia valmiita mistään suomen sisältä!?

Monet käyttää taittuvaa alumiiniramppia, mutta sopiva lankun pätkä ajaa saman asian. Mielestäni ihan makukysymys kumpaa haluaa käyttää. Mitä leveämpi ramppi, sitä huolettomammin voi pyörän tyrkätä kyytiin/pois kyydistä, mutta kyllä tuollainen 4" lankkukin riittää.

Joo taitaa olla ihan riittävä ratkaisu jokin leveä lankunpätkä..

Ja näyttää olevan esim vaikka duelilla niitä ajoliuskoja....

http://www.duell.fi/tuotehaku.asp?sua=1&lang=1&reid=1&nav=70010019

Birke

Lainaus käyttäjältä: soherrys - 02.04.12 - klo:15:20
Miten nostatte pyörän kyytiin? Jarskalla on pelit ja vehkeet joten napin painallus taitaa riittää mutta muut?

Olis hakusessa joku kätevä ramppi jotta sais pyörän yksinään vitoon työnnettyä.

Tekemällä itse tai teettämällä semmosen tietyti saa,mutta löytyykö edullisia valmiita mistään suomen sisältä!?
Taittuvia ja tukevia alumiiniramppeja saa vaikka Motonetistä tai Puuilosta. http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1242

soherrys

Lainaus käyttäjältä: Birke - 02.04.12 - klo:16:22
Lainaus käyttäjältä: soherrys - 02.04.12 - klo:15:20
Miten nostatte pyörän kyytiin? Jarskalla on pelit ja vehkeet joten napin painallus taitaa riittää mutta muut?

Olis hakusessa joku kätevä ramppi jotta sais pyörän yksinään vitoon työnnettyä.

Tekemällä itse tai teettämällä semmosen tietyti saa,mutta löytyykö edullisia valmiita mistään suomen sisältä!?
Taittuvia ja tukevia alumiiniramppeja saa vaikka Motonetistä tai Puuilosta. http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1242

Oho taidampa huomenna suunnata puuiloon! Kiitän  bowdown_1

murmela

Lainaus käyttäjältä: soherrys - 02.04.12 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: Birke - 02.04.12 - klo:16:22
Lainaus käyttäjältä: soherrys - 02.04.12 - klo:15:20
Miten nostatte pyörän kyytiin? Jarskalla on pelit ja vehkeet joten napin painallus taitaa riittää mutta muut?

Olis hakusessa joku kätevä ramppi jotta sais pyörän yksinään vitoon työnnettyä.

Tekemällä itse tai teettämällä semmosen tietyti saa,mutta löytyykö edullisia valmiita mistään suomen sisältä!?
Taittuvia ja tukevia alumiiniramppeja saa vaikka Motonetistä tai Puuilosta. http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1242

Oho taidampa huomenna suunnata puuiloon! Kiitän  bowdown_1

Ja kaikkein helpoiten mopon saa työnnettyä ramppia pitkin ylös (ihan ilman vauhdinottoa tms kikkailua) siten, että jos esim itse ohjaa/kävelee mopon vasemmalla puolella, niin pyytää jotakuta työntämään mopoa oikeanpuoleisesta kuskin jalkatapista (ei kyytiläisen jalkatapista, ei perästä, ei pakoputkesta), esim siten että työntäjän vasen käsi lepää satulan/perän päällä, ja oikea käsi työntää siitä kuskin jalkatapista.

Jos ottaa vauhtia, kannattaa ottaa sitä riittävästi, jottei mopo pysähdy puoliväliin ja kaadu kylelleen. Niit näkee joka kesä. Äläkä kompastu takalaitaan. Äläkä lyö päätäsi pakun oviaukon yläreunaan. Äläkä kompastu lavalla jo oleviin tavaroihin (ota ne ensin pois).

Tai jos ajaa rampin ylös moottorin voimalla, niin varmistaa että se ramppi pysyy paikoillaan, eikä se ammu alta pois huolimattoman kytkimenkäytön seurauksena. Niitäkin näkee joka kesä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

soherrys

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.04.12 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: soherrys - 02.04.12 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: Birke - 02.04.12 - klo:16:22
Lainaus käyttäjältä: soherrys - 02.04.12 - klo:15:20
Miten nostatte pyörän kyytiin? Jarskalla on pelit ja vehkeet joten napin painallus taitaa riittää mutta muut?

Olis hakusessa joku kätevä ramppi jotta sais pyörän yksinään vitoon työnnettyä.

Tekemällä itse tai teettämällä semmosen tietyti saa,mutta löytyykö edullisia valmiita mistään suomen sisältä!?
Taittuvia ja tukevia alumiiniramppeja saa vaikka Motonetistä tai Puuilosta. http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1242

Oho taidampa huomenna suunnata puuiloon! Kiitän  bowdown_1

Ja kaikkein helpoiten mopon saa työnnettyä ramppia pitkin ylös (ihan ilman vauhdinottoa tms kikkailua) siten, että jos esim itse ohjaa/kävelee mopon vasemmalla puolella, niin pyytää jotakuta työntämään mopoa oikeanpuoleisesta kuskin jalkatapista (ei kyytiläisen jalkatapista, ei perästä, ei pakoputkesta), esim siten että työntäjän vasen käsi lepää satulan/perän päällä, ja oikea käsi työntää siitä kuskin jalkatapista.

Jos ottaa vauhtia, kannattaa ottaa sitä riittävästi, jottei mopo pysähdy puoliväliin ja kaadu kylelleen. Niit näkee joka kesä. Äläkä kompastu takalaitaan. Äläkä lyö päätäsi pakun oviaukon yläreunaan. Äläkä kompastu lavalla jo oleviin tavaroihin (ota ne ensin pois).

Tai jos ajaa rampin ylös moottorin voimalla, niin varmistaa että se ramppi pysyy paikoillaan, eikä se ammu alta pois huolimattoman kytkimenkäytön seurauksena. Niitäkin näkee joka kesä.

Nimenomaan näiden syiden takia laitoinkin tämän kysymyksen  :D

Tarkotuksena nimittäin aloitella ajokausi,mutta kelit ei vielä salli omasta tallista ajaa pyörää "isolletielle" joten täytynee vitoon lykätä peli ja ajaa sinne sulantien varteen jotta pääsee  03Biker


Olen myöskin ajatellut teetättää vitoon semmosen eturenkaalle passelin tuen joka pitää pyörän pystyssä ja paikallaa.Eipähä tarvii sitte erikoisemmin köytellä kiinni jos sitä sattus vaikka ratapäiville täältä pohjosesta lähettyä  ;D

Powered by EzPortal