Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

pr7

Terve.

Kenelläkään kokemusta Fiat Scudo, Citroen Jumpy tai Peugeot Expert ?
Mahtuuko pyörä kuinka hyvin pituuden puolesta koppiin ?

Petri

T1mppa

27.03.14 - klo:11:52 #166 Viimeisin muokkaus: 27.03.14 - klo:12:01 käyttäjältä T1mppa
Kokemuksia ei ole, mutta taitaa olla aika tiukka sovitus.

Pyörät ovat yleisesti ottaen 1,1 - 1,2 m korkeita. Scudossa oviaukon korkeus on 1,27m.
Pituutta pyörillä on reilu 2m ja scudossa on 2,25m. Tähän pitää vielä lisätä kuljetuspukin tuoma lisätarve.

Nuo on googlettamalla löydetyt mitat (uusi scudo). Mutta vanhasta en osaa sanoa. Jos löytyy pidempi malli, niin ei siitä haittaa ole.
Jos korkeus ei meinaa riittää, niin tiedän ainakin yhden henkilön, joka ottaa pleksin irti kuljetuksen ajaksi. Tällä madaltuu korkeus aika kivasti.

edit. Mahtuukohan pyörä sisälle, jos sen parkkeeraa hieman viistosti?

wbaum

27.03.14 - klo:12:04 #167 Viimeisin muokkaus: 27.03.14 - klo:12:06 käyttäjältä wbaum
Kyllä tiukkaa tekee. Mulla lyhyessä porterissa lienee vajaa 2,40m pituus ja on senttipeliä että pukit mahtuu molempiin päihin. Korkeuski semmonen että peilillisen mopon kanssa saa lisätaikinointia korkeudesta.

pienisopoapina

miksi mopo pitää pukittaa autossa ? Pehmustetta väliin ja liinoilla seinään kiinni ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pr7

Motoparkissa muistaaksen näin viimekesänä
jollain em. yhdistelmän, piti mennä jututtamaan mutta jäi.
Itsellä Motonetin pukki edessä mihin pyörä työnnetään,
suosittelen. Pitää odotella jos joku vastaa kenellä autosta
omakohtaista kokemusta.

Petri

TommoKe

Mulla pakussa sellainen etupyörä teline, johon mopo ajetaan/työnnetään. Vastaavia myy motonet. Sit bilteman moponkuskaus liinoilla clipareistasta lattiaan kiinni ja siinä pysyy. Hyvä ja nopea systeemi.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

jarska

Mulla myös peräkärrissä pelkästään etuteline, johon ajetaan kiinni ja takaa liinoilla varmistus.
Syksyn viimeisinä päivinä avasin kärrin kopin ja olin unohtanut laittaa liinat kiinni.
Siinä se vaan törötti pystyssä, pelkällä etutelineellä.

GuessWho

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.03.14 - klo:13:50
Mulla myös peräkärrissä pelkästään etuteline, johon ajetaan kiinni ja takaa liinoilla varmistus.
Syksyn viimeisinä päivinä avasin kärrin kopin ja olin unohtanut laittaa liinat kiinni.
Siinä se vaan törötti pystyssä, pelkällä etutelineellä.

Mä teen nykyään silviisii et kiskasen mopot etutelineeseen ja sit nostan takaa varikkopukille. Ei tartte liinoja kuin muodon vuoksi seiftaamaan pahimmat heilahtelut.

jarska

Lainaus käyttäjältä: GuessWho - 27.03.14 - klo:13:52
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.03.14 - klo:13:50
Mulla myös peräkärrissä pelkästään etuteline, johon ajetaan kiinni ja takaa liinoilla varmistus.
Syksyn viimeisinä päivinä avasin kärrin kopin ja olin unohtanut laittaa liinat kiinni.
Siinä se vaan törötti pystyssä, pelkällä etutelineellä.

Mä teen nykyään silviisii et kiskasen mopot etutelineeseen ja sit nostan takaa varikkopukille. Ei tartte liinoja kuin muodon vuoksi seiftaamaan pahimmat heilahtelut.

Jep, samoin olen kuljettanut myös, mutta mun takapukissa ei ole kovin syvät haarukat ja pelkona että hyppää pois tellingiltä kovemmissa töyssyissä jos ei ole liinavarmistusta.
Sittemmin jääny laittamatta takapukkia kun pelkät liinat tukee melkeenpä yhtälailla.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.03.14 - klo:12:04
Kyllä tiukkaa tekee. Mulla lyhyessä porterissa lienee vajaa 2,40m pituus ja on senttipeliä että pukit mahtuu molempiin päihin. Korkeuski semmonen että peilillisen mopon kanssa saa lisätaikinointia korkeudesta.

Turha nostaa mopoa pukeille kuljetuksen ajaksi. Etupää joko sellaseen ajettavaan telineeseen tai sitten vain etunen seinää vasten ja liinoilla vedetään mopo kiinni. Takapää samoin vain liinoilla vaikka etunen olisi pukissa. Pukit vie pirusti tilaa pituussuunnassa ja mopo on paljon huteramman oloinen niiden päällä (varsinkin etupukin).
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.03.14 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.03.14 - klo:12:04
Kyllä tiukkaa tekee. Mulla lyhyessä porterissa lienee vajaa 2,40m pituus ja on senttipeliä että pukit mahtuu molempiin päihin. Korkeuski semmonen että peilillisen mopon kanssa saa lisätaikinointia korkeudesta.

Turha nostaa mopoa pukeille kuljetuksen ajaksi. Etupää joko sellaseen ajettavaan telineeseen tai sitten vain etunen seinää vasten ja liinoilla vedetään mopo kiinni. Takapää samoin vain liinoilla vaikka etunen olisi pukissa. Pukit vie pirusti tilaa pituussuunnassa ja mopo on paljon huteramman oloinen niiden päällä (varsinkin etupukin).
Eihän sitä varmaan tarviskaan, mutta telineet vie vähiten tilaa kontissa kun ovat pyörässä kiinni. Ja kyllä se ihan tukeva ainakin tuollaisilla tukevilla pukeilla ja etupää ottaa emäputkesta kiinni.

Eturengasteline löytyy, mutta käyttöä heikentää jos sitä ei ole ruuvattu kiinni ja etunen tarttuu siihen kuin tauti ja yksin ei meinaa saada nypättyä irti. Joko lattiaan tai johonkin levyyn se pitäisi ruuvata. Joku riepu etusen ja telineen väliin jeesaa kans. Yritän kuitenkin minimoida kamat mitä kulkee mukana niin tuo jää ratareissulla kotiin.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.03.14 - klo:17:08
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.03.14 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.03.14 - klo:12:04
Kyllä tiukkaa tekee. Mulla lyhyessä porterissa lienee vajaa 2,40m pituus ja on senttipeliä että pukit mahtuu molempiin päihin. Korkeuski semmonen että peilillisen mopon kanssa saa lisätaikinointia korkeudesta.

Turha nostaa mopoa pukeille kuljetuksen ajaksi. Etupää joko sellaseen ajettavaan telineeseen tai sitten vain etunen seinää vasten ja liinoilla vedetään mopo kiinni. Takapää samoin vain liinoilla vaikka etunen olisi pukissa. Pukit vie pirusti tilaa pituussuunnassa ja mopo on paljon huteramman oloinen niiden päällä (varsinkin etupukin).
Eihän sitä varmaan tarviskaan, mutta telineet vie vähiten tilaa kontissa kun ovat pyörässä kiinni. Ja kyllä se ihan tukeva ainakin tuollaisilla tukevilla pukeilla ja etupää ottaa emäputkesta kiinni.

Eturengasteline löytyy, mutta käyttöä heikentää jos sitä ei ole ruuvattu kiinni ja etunen tarttuu siihen kuin tauti ja yksin ei meinaa saada nypättyä irti. Joko lattiaan tai johonkin levyyn se pitäisi ruuvata. Joku riepu etusen ja telineen väliin jeesaa kans. Yritän kuitenkin minimoida kamat mitä kulkee mukana niin tuo jää ratareissulla kotiin.


Mullakin se eturegasteline vedettynä vain liinoilla kummalekin sivulle ja kabiinin seinä edessä. Ei mitenkän pultattu edes kiinni.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

pienisopoapina

Tyylikkäin näkemäni ratkaisu oli pari väliseinään pultattua lankkua. Niiden väliin eturengas juuttui kuten tommoseen telineeseen. Todennäköisesti irroittaminenkin kävi kätevästi. Pituussuunnassa tilaa ei kulu ollenkaan kun eturengas on väliseinässä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.03.14 - klo:17:08
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.03.14 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.03.14 - klo:12:04
Kyllä tiukkaa tekee. Mulla lyhyessä porterissa lienee vajaa 2,40m pituus ja on senttipeliä että pukit mahtuu molempiin päihin. Korkeuski semmonen että peilillisen mopon kanssa saa lisätaikinointia korkeudesta.

Turha nostaa mopoa pukeille kuljetuksen ajaksi. Etupää joko sellaseen ajettavaan telineeseen tai sitten vain etunen seinää vasten ja liinoilla vedetään mopo kiinni. Takapää samoin vain liinoilla vaikka etunen olisi pukissa. Pukit vie pirusti tilaa pituussuunnassa ja mopo on paljon huteramman oloinen niiden päällä (varsinkin etupukin).
Eihän sitä varmaan tarviskaan, mutta telineet vie vähiten tilaa kontissa kun ovat pyörässä kiinni. Ja kyllä se ihan tukeva ainakin tuollaisilla tukevilla pukeilla ja etupää ottaa emäputkesta kiinni.

Eturengasteline löytyy, mutta käyttöä heikentää jos sitä ei ole ruuvattu kiinni ja etunen tarttuu siihen kuin tauti ja yksin ei meinaa saada nypättyä irti. Joko lattiaan tai johonkin levyyn se pitäisi ruuvata. Joku riepu etusen ja telineen väliin jeesaa kans. Yritän kuitenkin minimoida kamat mitä kulkee mukana niin tuo jää ratareissulla kotiin.
Mulla kulkee etupukki nostettuna mopon penkin/takakatteen päälle ja takapukki menee pystyyn kipattuna takarenkaan päälle, siten että koko pukki jää takakatteen alapuolelle. Eli pukit eivät vie käytännössä yhtään ylimääräistä tilaa. Eturengas lähtee nätisti tuosta ajettavasta pukista kun muutaman kerran kallistaa siinä mopoa puolelta toiselle ennen kuin kiskaisee mopon irti.

Oahoittelut mahdollisista typoista, naputtelen luurilla tätä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

28.03.14 - klo:09:01 #179 Viimeisin muokkaus: 28.03.14 - klo:09:02 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.03.14 - klo:17:08
Eturengasteline löytyy, mutta käyttöä heikentää jos sitä ei ole ruuvattu kiinni ja etunen tarttuu siihen kuin tauti ja yksin ei meinaa saada nypättyä irti. Joko lattiaan tai johonkin levyyn se pitäisi ruuvata. Joku riepu etusen ja telineen väliin jeesaa kans. Yritän kuitenkin minimoida kamat mitä kulkee mukana niin tuo jää ratareissulla kotiin.

Kyllähän se kuuma rengas tarttuu lujaan, mut jos tellinki on lattiassa kiinni, niin mä menen ensin seisomaan mopon viereen, otan tangosta otteen ja vatkaan puolelta toiselle, kunnes rengas "pamahtaa" irti telineestä ja sitten vaan pakkia.
Minusta noin on helpompi saada se irti kuin nykiä suoraan.

Powered by EzPortal