Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

-atra-

Huteraa toi mopon irti repiminen etutelineestä keikkuvassa kärryssä iltahämärässä väsyneenä.
Kerran melkein kävi vahinko, meinas mopo karata oikealle kyljelle. Tuurilla selvittiin ilman vahinkoja.
Ongelma ratkaistu nykyisin ääsmarketin tai pirkka tms muovikassilla jonka pistän etutelineen pystykourun päälle.
Lainakärryllä kun joutuu liikkumaan niin ei oikein kehtaa pultata tota telinettä kiinni kärryyn. Ja liinoja tulee käytettyä ehkä liikaakin, mutta parempi niin kuin todeta jälkikäteen vahinkoja ihmetellessä että ois pitäny ... Varsinkin kun käytän kiinnitystä etuakselin läpi vanttiruuveilla samaan vanerilevyyn jossa etuteline kiinni.

Eli, oikeanlaisen suojan käyttö pelastaa ikäviltä yllätyksiltä .... peukku_1

pienisopoapina

Nyt löyty srra:n palstan kautta loistavainen laite mopon kuletukseen: http://www.nettikaravaani.com/polar/300/1394919
Jos mulla ei ois tuota komeeta hevoskärryä, niin laittasin tommosen.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.04.14 - klo:08:36
Nyt löyty srra:n palstan kautta loistavainen laite mopon kuletukseen: http://www.nettikaravaani.com/polar/300/1394919
Jos mulla ei ois tuota komeeta hevoskärryä, niin laittasin tommosen.

Aika kätevän näköinen vaunu.

Tässä sinulle samalla tehtävä, etsi kuvasta toinen samanmoinen kärri?

wbaum

Jarska siellä niputtelee...

Miksikä noita kuljetuskoukkuja sanottiinkaan, mitkä siis menee kivasti lattiavaneriin piiloon? En taas muista mitä ne on.

jarska

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.04.14 - klo:12:59
Jarska siellä niputtelee...

Anteeksi, mullon näsäviisasteluaprilliapäivä tänään.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.04.14 - klo:12:59
Miksikä noita kuljetuskoukkuja sanottiinkaan, mitkä siis menee kivasti lattiavaneriin piiloon? En taas muista mitä ne on.
Esim motonet  http://www.motonet.fi/fi/tuote/451270/Sidontalenkkipari-upotettava-59x73mm
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.04.14 - klo:09:05
Tässä sinulle samalla tehtävä, etsi kuvasta toinen samanmoinen kärri?

Katokku mää en nää enää mitään. On tarttenu suurentaa sivu niin isoksi ettei nuo nurkkajutut enää pistä silmään. Ja laseja en laita. En oo niin vanaha että tartisin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.04.14 - klo:14:36Esim motonet  http://www.motonet.fi/fi/tuote/451270/Sidontalenkkipari-upotettava-59x73mm
Joo kiitti.

Hmm perkeles, tuo paksu vaneri on vedetty vissiin jollain sikaliimalla kiinni ainakin osittain pakuun. Nykyiset lenkit on näemmä vedetty vielä pohjapellin läpi pulteilla, olisin parit lisälenkit laittanu. Kauhee homma saada tuo vaneri siis irti, pysyisköhän mikään kii jos vaan vetäis päältäpäin vaneriin 4xruuvit...?

raukkis

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.04.14 - klo:17:28
Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.04.14 - klo:14:36Esim motonet  http://www.motonet.fi/fi/tuote/451270/Sidontalenkkipari-upotettava-59x73mm
Joo kiitti.

Hmm perkeles, tuo paksu vaneri on vedetty vissiin jollain sikaliimalla kiinni ainakin osittain pakuun. Nykyiset lenkit on näemmä vedetty vielä pohjapellin läpi pulteilla, olisin parit lisälenkit laittanu. Kauhee homma saada tuo vaneri siis irti, pysyisköhän mikään kii jos vaan vetäis päältäpäin vaneriin 4xruuvit...?

fein multimaster tms. jolla vähän nakertaa koloa lenkkilevylle ja pultilla läpi

murmela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 01.04.14 - klo:19:28
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.04.14 - klo:17:28
Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.04.14 - klo:14:36Esim motonet  http://www.motonet.fi/fi/tuote/451270/Sidontalenkkipari-upotettava-59x73mm
Joo kiitti.

Hmm perkeles, tuo paksu vaneri on vedetty vissiin jollain sikaliimalla kiinni ainakin osittain pakuun. Nykyiset lenkit on näemmä vedetty vielä pohjapellin läpi pulteilla, olisin parit lisälenkit laittanu. Kauhee homma saada tuo vaneri siis irti, pysyisköhän mikään kii jos vaan vetäis päältäpäin vaneriin 4xruuvit...?

fein multimaster tms. jolla vähän nakertaa koloa lenkkilevylle ja pultilla läpi
Ja ihan perus puutaltallakin saanee tuhoa aikaseks, ellei oo iha kädetön.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Kimppatransitilla köröttely alkaa välillä tympimään, kun vaihtoehtona olisi tuliterä -99 mallin  e-mersu ja perävaunu. Ainoastaan se kärry puuttuu tästä yhtälöstä. Harkinnassa olisi rakentaa max. 750kg kokonaismassan omaavasta kärrystä umpikoppinen vetokärry. seinät ja runko tulisi alumiinirunkoon niitatuista alumiinilevyistä ja pohja vanerista. Takaluukku toimisi samalla ajoramppina. Koska olen yksi pohjoisen pallonpuoliskon kovimpia mekaniikkasuunnittelijoita, en epäile hetkeäkään toteutuksen onnistumista.
Kysytään nyt kuitenkin, että onkos jollain kokemusta vastaavan projektin toteutuksesta ja mitä ongelmia tuossa voi tulla vastaan? Tarkoitus tuo olisi varustaa pienellä kompuralla sekä agregaatilla ja ehkä jopa 30mm uretaani eristyksellä. Tavoitteena myös olisi, että hyötykuorma jäisi johonkin 400kg hujakoille + 100-200kg ylitys josta selviää aina pikku sanomisella. Aihioksi ajattelin jotain 2-akselista muulia tai vastaavaa hintaluokassa 500€ tai mielellään alle

Wper

ite laskeskelin viime talvena samaa, että olis koppikärryn tehny, mutta selvittelin vanerin ja alumiinilevyjen hintaa. ja on siinä hommaa kuitenkin jonkun verran. mä päädyin ostamaan kuomukärryn korkealla kuomulla ja 70cm laidalla.  330x150 pohja siinä ja sinne ainakin sopii romua hyvin kyytiin
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.07.14 - klo:23:45
 Aihioksi ajattelin jotain 2-akselista muulia tai vastaavaa hintaluokassa 500€ tai mielellään alle

Itse ehkä ottaisin aihioksi 1-akselisen, ettei tuo toinen akseli turhaan syö hyötykuorman osuutta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Tango

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.07.14 - klo:23:45
... Takaluukku toimisi samalla ajoramppina. ... Tavoitteena myös olisi, että hyötykuorma jäisi johonkin 400kg hujakoille + 100-200kg ylitys josta selviää aina pikku sanomisella.

Pari ajatusta koppikärrystä kahden kuukauden kokemuksella. Toivottavasti muutkin pistävät tänne ajatuksiaan aiheesta, koska yhtä ainoaa totuuttahan ei tässä ole.

Itse ostin jarrullisen kärryn, jolloin ei ongelmia tule vaikka sinne tunkee useamman mopon. Vaivana on tietysti katsastus joka toinen vuosi, mutta se ei ole iso juttu.

Tuota takaluukkua kannattaa harkita. Omassani on ylöspäin aukeava luukku, koska ostin käytettynä eikä valinnan mahdollisuutta ollut. Se toimii jonkinlaisena sateensuojana samalla; tosin nyt luukku aukeaa yli vaakatason, joten vedet valuvat väärään paikkaan, mutta tuon ongelman aion korjata.

Luukku ajoramppina on kiva lastatessa, mutta muuten se on siinä säiden armoilla koko päivän, ellei sitä sitten joka kerran avaa ja sulje kun on koppiin asiaa. Tässä tapauksessa kannattaa olla sivuovi, jonka kautta kulkea.

Itse olen pariovien kannalla. Sellaiset, jotka aukeavat kokonaan pois tieltä, jolloin voi peruuttaa ovet auki. Siihen mielellään sellainen systeemi, että toinen ovi on helppo avata esim. tavallisella ovenkahvalla.

Näppärä mies tietysti suunnittelee sellaiset pariovet, jotka aukeavat sivulle, mutta toimivat myös ajoramppeina.   :)

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Tango - 03.07.14 - klo:08:15
Näppärä mies tietysti suunnittelee sellaiset pariovet, jotka aukeavat sivulle, mutta toimivat myös ajoramppeina.   :)

Naapurin hevoskärryssä oli ramppi, jonka sai käännettyä sivullekkin. En muista merkkiä, mutta ainakin Cheval Liberte trailereissa semmoinen on. Siitä sais mallin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal