Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.02.16 - klo:08:36
Olin itekin ostamassa alunperin 3metristä, mutta onneks satuin saamaan vähän tuurilla ton 3,5m pitkän samaan rahaan. Kertaakaan ei vielä oo ollu semmosta tilannetta, että olis harmittanu tuo lisätila.
Pitäisköhä munkin. Toi 3,0m on nykysin vähä lyhyt yhdelle mopolle ja kamoille...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

MarkoL

Mulla on pakun 3250 peruslaidoilla ja jaxalin kuomulla.
Kaks pyörää menee heittämällä ja reunoille mahtuu vielä telttaa ja jerryä...
Nätisti tulee peräässä tyhjänä sekä täydellä kuormalla.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.02.16 - klo:11:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.02.16 - klo:08:36
Olin itekin ostamassa alunperin 3metristä, mutta onneks satuin saamaan vähän tuurilla ton 3,5m pitkän samaan rahaan. Kertaakaan ei vielä oo ollu semmosta tilannetta, että olis harmittanu tuo lisätila.
Pitäisköhä munkin. Toi 3,0m on nykysin vähä lyhyt yhdelle mopolle ja kamoille...
Suosittelen. Sulla on muutenkin niin vähän tavaraa mukana varikolla, että tuo n. kuutio lisää tilaa mahdollistas sen, että saat edes välttämättömät peruskamat kulkemaan mukana. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

MikkoS

Hommasin pari vuotta sitten JJ-trailerin 3000 pro:n elikä 1,5x3m mallin 35cm laidoilla ja kuomulla. Sillä oon tähän asti pärjänny aika hiton hyvin eikä oo hetkeekään harmittanu, että päädyin ostamaan.
Jos on puntti yhtään kunnossa ja tuumailee pitäiskö hommata oma kärri vai ei, niin ehdottomasti pitäis.
Helpotti omalla kohdalla tota ylimääräistä välppäämistä lainavehkeiden kanssa todella roimasti ja tiettyjä peruskamppeita uskaltaa täällä maalla säilyttää kärrissä ratapäivien välitkin.

Tein kärryn pohjaan kierreholkit, joihin etupyöräpukki tulee M8-pulteilla kiinni. Äidin lehtikuormien kuskauksia varten kuljetuspukki lähtee alle minuutissa irti ja pohjavaneriin ei jää mitään ulkonemia pressuja repimään tms.

Sidontalenkkejä JJ/JT-trailerissa on huikeat 4kpl, jotka ei oikeen tahdo riittää mihinkään. Lisäsin takalaitaan pari lenkkiä ja kärryn etuosaan sivuille toiset kaksi. Nyt pärjää, joskin etuosan lenkkien kiinnitykseen sai nähdä aika paljon vaivaa. Niitä kun ei voi pultata suoraan laitaan kun eivät siihen käyttöön ole riittävän tukevat, vaan piti rakentaa jäykkäreitä jotka on pultattu runkoon kiinni.

Männäkesänä tuli aivan varoittamatta ja yllättäen kesken ratapäivän kuskattavaksi tommonen voimavirtakone.
Ja hyvinhä se sinne mahtui, vaikka oon aina ollu siinä luulossa että kuskaan muka paljon kamaa ratapäiville.
http://aijaa.com/SaFgtF
http://aijaa.com/N7eBfC

Nitrous

^Mä laitoin lisäkoukut vanerin läpi pulttaamalla kiinni. On ainakin tähän asti kestäny. Olivat semmosta upotettavaa mallia, joten rasiaporalla reikä pohjalevyvaneriin ja koukut ruuvaten kiinni. Taisin laittaa 6kpl noita koukkuja sinne ja vielä vois laittaa takakulmiin 2 lisää niin helpottas sitomista.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

MikkoS

Nuo ois ollu omassakin tapauksessa se pienimmän vaivan tie, mut enpä tainnu siinä kohin hoksata moisia olevan myynnissä. Piti halvimmat lenkurat ostaa ja hikoilla sit itte enemmän että pääsee halvalla!

Tapaan tosin sitoa tavaraa kärrin laitaa vasten, johonka lattialenkit ei sit oikeen sovellu. Kukin tavallaan kunha homma skulaa.

wbaum

Ite löin pakun seiniin matalalle muutamiin tukeviin kohtiin vaan niittimutterit ja niihin M6-kierukkapultti vai mikä se nyt on. Niillä esim 4kpl jerrykannuja pysyy seinää vasten kiltisti hihnoissa. Mitään mopoja niistä ei tietysti sidota, mut sälän ja renkaiden ja vanteiden järjestyksessäpysymiseen auttaa kummasti. Jotenki tuntuu että noita vois olla enemmänki ku tuo 6 kun roudaa jotain muuttokuormia yms. Lattialenkit on aina kaman alla kuitenki.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 22.02.16 - klo:20:26
Tapaan tosin sitoa tavaraa kärrin laitaa vasten, johonka lattialenkit ei sit oikeen sovellu. Kukin tavallaan kunha homma skulaa.
Kuomukärryn etuosassa nuo lattialenkit ajaa aika hyvin asiansa, kun ei tule vahingossakaan tungettua tavaraa niin reunaan, että tulis kuomun saranamekanismin tielle. Kärryn takaosaan olis tarkotus kyllä laitella parit lisälenkit ihan kulmiin kun nykyset jää tosiaan aina kamojen alle pakatessa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

ETana

Kimppatilaus - Ajoramppi 340 kg - 63 €/kpl

Olen koittanut löytää taitettavaa hyvin kantavaa ajoramppia. Tuli vastaan paketti jossa kaksi ramppia. Pyörän kuljettamisessa pitäisi luonnollisesti pärjätä yhdellä rampilla, eli toinen jäisi ylimääräiseksi.

Tarkoitukseni on tilata tällainen ramppi viikonlopun aikana (11-12.6.2016), mikäli saan jonkun kimppaan. Hintaa tulee karkeasti 63 € toimituksineen. Tilaan tavarat Turkuun ja tarvittaessa kuljettelen niitä Alastaron ratapäiville (näillä näkymin seuraavaksi Alastaro/Muoviluoti 19.6.16). Nyt olisi mahdollisuus saada erittäin erulliseen hintaan varsin kantokykyinen ramppi, jolla isompikin matkamopo nousee kärryyn tai pakuun.

Täältä löytyy lisäinfoa laitoksesta:
https://www.tuontitukku.fi/tuote/ajo...6438140520081/

Laita esim. YV:tä jos olet kimppatilauksesta kiinnostunut. Pistän heti tilaukseen, kun ensimmäinen innokas ilmoittautuu.

murmela

11.06.16 - klo:11:52 #249 Viimeisin muokkaus: 11.06.16 - klo:12:57 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: ETana - 11.06.16 - klo:00:35
Kimppatilaus - Ajoramppi 340 kg - 63 €/kpl

Olen koittanut löytää taitettavaa hyvin kantavaa ajoramppia. Tuli vastaan paketti jossa kaksi ramppia. Pyörän kuljettamisessa pitäisi luonnollisesti pärjätä yhdellä rampilla, eli toinen jäisi ylimääräiseksi.

Tarkoitukseni on tilata tällainen ramppi viikonlopun aikana (11-12.6.2016), mikäli saan jonkun kimppaan. Hintaa tulee karkeasti 63 € toimituksineen. Tilaan tavarat Turkuun ja tarvittaessa kuljettelen niitä Alastaron ratapäiville (näillä näkymin seuraavaksi Alastaro/Muoviluoti 19.6.16). Nyt olisi mahdollisuus saada erittäin erulliseen hintaan varsin kantokykyinen ramppi, jolla isompikin matkamopo nousee kärryyn tai pakuun.

Täältä löytyy lisäinfoa laitoksesta:
https://www.tuontitukku.fi/tuote/ajo...6438140520081/

Laita esim. YV:tä jos olet kimppatilauksesta kiinnostunut. Pistän heti tilaukseen, kun ensimmäinen innokas ilmoittautuu.

Pistä tilaukseen vaan, kyl sen aivan varmasti joku ostaa.

Edit: Ja näköjään ostikin jo...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

ETana

Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.06.16 - klo:11:52
Lainaus käyttäjältä: ETana - 11.06.16 - klo:00:35
Kimppatilaus - Ajoramppi 340 kg - 63 €/kpl

Olen koittanut löytää taitettavaa hyvin kantavaa ajoramppia. Tuli vastaan paketti jossa kaksi ramppia. Pyörän kuljettamisessa pitäisi luonnollisesti pärjätä yhdellä rampilla, eli toinen jäisi ylimääräiseksi.

Tarkoitukseni on tilata tällainen ramppi viikonlopun aikana (11-12.6.2016), mikäli saan jonkun kimppaan. Hintaa tulee karkeasti 63 € toimituksineen. Tilaan tavarat Turkuun ja tarvittaessa kuljettelen niitä Alastaron ratapäiville (näillä näkymin seuraavaksi Alastaro/Muoviluoti 19.6.16). Nyt olisi mahdollisuus saada erittäin erulliseen hintaan varsin kantokykyinen ramppi, jolla isompikin matkamopo nousee kärryyn tai pakuun.

Täältä löytyy lisäinfoa laitoksesta:
https://www.tuontitukku.fi/tuote/ajo...6438140520081/

Laita esim. YV:tä jos olet kimppatilauksesta kiinnostunut. Pistän heti tilaukseen, kun ensimmäinen innokas ilmoittautuu.

Pistä tilaukseen vaan, kyl sen aivan varmasti joku ostaa.

Edit: Ja näköjään ostikin jo...

Joo, tosiaankin toiselle rampille löytyi jo ostajaehdokas. Kiitos kaikille mielenkiinnosta...

MikkoS

http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/101242

Puuilosta saa yksittäin ja on ihan soiva peli. Paikanpäällä kannattaa valkata semmonen, missä on vähiten purseita niin ei revi sormiaan nostellessa...

ETana


Puuilosta olisin juurikin tuon rampin hommannut jos en olisi kimppaan ketään saanut. Tuolla tilaamallani rampilla hieman parempi kantavuus ja hieman leveämpi, kun puuilon laitos ja kimpalla hieman edullisempi. Kävin itseasiassa puuilossa tänään tuota katsomassa ja ihan hyvältä näytti.

santerik

Kärryn vakuutuksia katsellessa huomasin, että ainakaan Pohjolassa ilkivalta ei kuulu osakaskoon. Tästä nousee kymysys: jos kärry (tai pyörä/auto/tms) viedään pihasta ja se löytyy vaikka viikon päästä hiekkakuopalta pahoinpideltynä niin onko tällöin kyseessä ilkivalta vai varkaus?


Powered by EzPortal