Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hukkapätkä

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.12 - klo:14:52
Ollaan nyt emännän kanssa harjoteltu ton kippikärrin käyttöä, mopoa lavalle ja alas, sori...meidän eka kärri niin opettelussa tämä(kin). :-[

Eli kun tuota kippiä oppii käyttään, niin on helppo ajaa pyörä telineeseen ja omaa painoa siirtämällä kipata nätisti kärri takas vaaka-asentoon...
mutta, mutta... ärsyttävintä tuossa on kun ei pysty yksin ajaan sitä sinne vaan toisen pitää enste polkasta takapää maata vasten, asentaa omatekelepuulavetti jatkoksi ja taittaa takalautaa, ettei väänny alle.
Sen jälkeen ajaa mopo lavetille.

Millasia niksipirkka patentteja teillä on tuohon, jos ei halua käyttää erillistä ramppia vaan juurikin kippiä?

Sama juttuhan tuossa on kun ottaa mopon alas, itte saa mopoa alaspäin rullaamalla kipin nätisti kallistuun, mutta jonkun pitää taas avittaa sieltä peräpäästä.

Mä sanon saman itse kokeneena että, mene ja käy ostamassa suosiolla se ramppi itsellesi. Yksin värkkääminen helpottuu kummasti, kun ei tarvitse tuon kipin kanssa pelleillä. Ei se tuohon konkurssiin enään enempää satu!!  peukku_1

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Hukkapätkä - 17.05.12 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.12 - klo:14:52
Ollaan nyt emännän kanssa harjoteltu ton kippikärrin käyttöä, mopoa lavalle ja alas, sori...meidän eka kärri niin opettelussa tämä(kin). :-[

Eli kun tuota kippiä oppii käyttään, niin on helppo ajaa pyörä telineeseen ja omaa painoa siirtämällä kipata nätisti kärri takas vaaka-asentoon...
mutta, mutta... ärsyttävintä tuossa on kun ei pysty yksin ajaan sitä sinne vaan toisen pitää enste polkasta takapää maata vasten, asentaa omatekelepuulavetti jatkoksi ja taittaa takalautaa, ettei väänny alle.
Sen jälkeen ajaa mopo lavetille.

Millasia niksipirkka patentteja teillä on tuohon, jos ei halua käyttää erillistä ramppia vaan juurikin kippiä?

Sama juttuhan tuossa on kun ottaa mopon alas, itte saa mopoa alaspäin rullaamalla kipin nätisti kallistuun, mutta jonkun pitää taas avittaa sieltä peräpäästä.

Mä sanon saman itse kokeneena että, mene ja käy ostamassa suosiolla se ramppi itsellesi. Yksin värkkääminen helpottuu kummasti, kun ei tarvitse tuon kipin kanssa pelleillä. Ei se tuohon konkurssiin enään enempää satu!!  peukku_1

siellä kärryssä on myös mopon ympärillä kummasti tilaa mihin voi kaikenlaista rojua säilöä :D helpottaa elämää kun ei tarvi kaikkia romuja pulttailla kiinni etteivät seilaile kipatessa...

jarska

Mä melkeen arvasin et jengi neuvoo unohtamaan sen kipin, mut en anna vielä periksi. :P
Hyvä huomio toi tavaroiden seilaaminen, nyt mä tarviinki kolme apuria sinne peräpäähän, yks asentaa perälautaa ja kaks ottaa sivuilla koppeja bensakanistereista, pukista, ilmanpainemittarista, jääkaapista, johtokelasta, olutkorista ja muista hyödykkeistä. :D

slowrider

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.12 - klo:22:25
Mä melkeen arvasin et jengi neuvoo unohtamaan sen kipin, mut en anna vielä periksi. :P
Hyvä huomio toi tavaroiden seilaaminen, nyt mä tarviinki kolme apuria sinne peräpäähän, yks asentaa perälautaa ja kaks ottaa sivuilla koppeja bensakanistereista, pukista, ilmanpainemittarista, jääkaapista, johtokelasta, olutkorista ja muista hyödykkeistä. :D

Joskus on vaan hyvä myöntää virheensä. Sen tässä jo oppinut :) toi kippi toimii hyvin jos kärry on pakun perässä missä muut rojut :D Siinä vaan on joku kumma homma et kaikki kuljetustustila on yllättäen täynnä romua riippumatta siitä kuinka paljon tilaa on

PetsuZX

Viikonloppuna tuli tuo uusi kärri testattua, kun hain pyörän huollosta pois. Taustalla näkyy myös vaimon  :-* pakkaamat ajovarusteet asianmukaiseen pussiin :)


carbon


                   Tälläsin sitten kärrin kylkeen tarran. Kyllä koollakin on väliä, siis tarran ? Tänk juu veri mats TeroRSV.......
Toisessa kuvassa meidän Turbo-kissa lähti hyökkäykseen, se ei tykkää kun sitä kuvataan ?
Voin mää koittaa..

jarska

Lainaus käyttäjältä: carbon - 23.05.12 - klo:19:50

                   Tälläsin sitten kärrin kylkeen tarran. Kyllä koollakin on väliä, siis tarran ? Tänk juu veri mats TeroRSV.......
Toisessa kuvassa meidän Turbo-kissa lähti hyökkäykseen, se ei tykkää kun sitä kuvataan ?

Voe prkle kun on komee tarra, määki kyllä laitan kärrin kylkeen!

pienisopoapina

Tuo Fasu1000:n idea ketjun laitosta Jarskan kärryn takalaitaan on hyvä. Testataan passaako siihen ketjun tilalta joku nailon tms hihna niin pääsee ketjun kolinasta eroon. Takalaidan vahvistus vanerilla, saranoiden vahvistus ja hihnan asennus niin tulee hyvä yksin ladattava kärri.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

app

Lainaus käyttäjältä: carbon - 23.05.12 - klo:19:50

                   Tälläsin sitten kärrin kylkeen tarran. Kyllä koollakin on väliä, siis tarran ? Tänk juu veri mats TeroRSV.......
Toisessa kuvassa meidän Turbo-kissa lähti hyökkäykseen, se ei tykkää kun sitä kuvataan ?

Mistäs mulle saatais tuollainen tarra? Saako ostaa jostain?

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 24.05.12 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: carbon - 23.05.12 - klo:19:50

                   Tälläsin sitten kärrin kylkeen tarran. Kyllä koollakin on väliä, siis tarran ? Tänk juu veri mats TeroRSV.......
Toisessa kuvassa meidän Turbo-kissa lähti hyökkäykseen, se ei tykkää kun sitä kuvataan ?

Mistäs mulle saatais tuollainen tarra? Saako ostaa jostain?

Tilauksessa on suuria tarroja ja jos muutkin näitä haluaa, niin laitan myös kaupan puolelle myyntiin.

APRR

No ei sitten yhtään reissua ettei jotain käy.. Eilen levis kytkimen työsylinteri Transitista  mosh_rok
Kaikki mikä pärisee ja kulkee eteenpäin on kivaa.

Twini

laita vaijerikytkin ni lähdöt paranee  confused_thinking

Cat

Mutta missä te nukutte kun vetelette henkiöautoilla kärryä?  :-\

Jos esim. on kisaviikonlopun eri puolella suomea..

Pete

Lainaus käyttäjältä: Cat - 01.07.12 - klo:01:48
Mutta missä te nukutte kun vetelette henkiöautoilla kärryä?  :-\

Jos esim. on kisaviikonlopun eri puolella suomea..

En oo kisaviikonlopuilla ollut, mutta muuten noilla periferian radoilla kylläkin on tullut yövyttyä likellä rataa.
Reisimajoitusta on lähdetty hakemaan lähimmästä isosta kylästä...

Ei vaan, vuokramökkeissä on nukuttu. Kemoralla Huhtaniemi, Botnialla Lintuharjun ratsutila jne. Kertaakaan mulla ei oo ollut majoituksessa valittamista, päin vastoin. Eikä oo edes pahan hintaisia.

Cat

ok..

Oon tässä mietiskellyt kuljetuskalustoo. nykyinen auto menee vaihtoon ja tilalle oon ajatellut Volkswagen caddya, näyttää saavan siihen 6ke. Onko riittävän kokonen työkaluille, kompuralle yms tarvittavalle ja vielä pyörä kyytiin? Nuo on vuosimalliin ja kilometreihin nähden niin paljon halvempia kuin esim.transporter.

Eka mietin että ostais tuollasen caddyn, ja jonkun pienen vaunun perään. Näille hintaa yhteensä tulisi kuitenkin about 11k, niin ajattelin josko tuon vaunun jättäis pois, ja nukkuis kans sitten vuokramökeissä. Koska jos ostan kilvettömän, niin ehdoton juttu on sitten alkaa ajamaan ycc, en tyydy pelkkiin ratapäiviin vaan haluan kisaamaan.

Sitten toinen vaihtoehto olis C-sarjan mersu (väyrynen on ruma, enkä petä veljeäni ja isääni ostamalla mitään muuta merkkiä) ja tähän kärry perään.

Mielipiteitä, onko paku paljon parempi? Tuollanen mersu 2,5turbodieselinä maksaa n.4ke ja iso kärry perään about 1,5ke?

Powered by EzPortal