Suojapalat moottorinposkiin

Aloittaja Grandi67, 12.03.12 - klo:08:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

slowrider

27.02.14 - klo:12:14 #75 Viimeisin muokkaus: 27.02.14 - klo:12:16 käyttäjältä slowrider
Minulla lohkesi pala irti hiilikuitusesta suojasta. Aika hauras taitaa iskun sattuessa olla. Ei juuri naarmuja siinä mikä jäi poskeen kiinni. Huonosti toi kyllä öljyjä ois pitäny jos poski ois kulunu puhki asti.

Voisi muovinen olla jopa parempi tässä tapauksessa.. sehän harvoin tuollalailla murtuu

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Janza - 27.02.14 - klo:10:58
Ne hiilikuitusuojat oli joltakin suomalaiselta myyjältä. En nyt puljua muista, mut samanlaiset ku kaikki muutkin siihen aikaan. Ihmettelinkin, että ompa surkeet, kun piti olla jotain kevlaria seassa tms. Jäi vaan huono maku niistä, joten ehkäpä sitten gb racingiä poskiin ja radalle. :)

Mulla kyseiset ovat kestäneet kolme kaatoa. Nyt vaihdan GB racingin suojat kun on oikea poski niin kulunut.





Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

VilleR

Lainaus käyttäjältä: VilleR - 26.02.14 - klo:13:22
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 26.02.14 - klo:12:10
R&G:n mustat suojat ollu kuulemma hyviä myös.

Itsellä oli edellisessä suzukissa tuollaiset ja olivat oikein mainiot asentaa, ulkonäöltään sekä istuivat hyvin paikoilleen.
Ainoa huolenaihe mikä itselle tuli oli, että vaikuttivat aikas heppoisilta kun kouraan sai hypisteltäväksi. Auttaako tuollainen muovi kuinka pitkään mahdollisessa liu-ussa, mene ja tiedä, eikä onneksi tullut kokeiltua!? Tästä syystä tilaan nyt nuo gb-racingit nykyiseen peliin.

Tuli tilattua ja asennettuakin jo nuo GB-Racingit paikoilleen. Laatu oli mielestäni hyvä ja ohjeet erittäin hyvät näissä.
Samalla tuli kaatumatatit ja lankarullat otettua, kun olivat sopivasti pakettina myynnissä(http://www.mprata.fi/gallery/1/medium_105-180314172922.jpeg)  airrev_1
Never Heard

jarska

Lainaus käyttäjältä: VilleR - 18.03.14 - klo:17:37
Tuli tilattua ja asennettuakin jo nuo GB-Racingit paikoilleen. Laatu oli mielestäni hyvä ja ohjeet erittäin hyvät näissä.
Samalla tuli kaatumatatit ja lankarullat otettua, kun olivat sopivasti pakettina myynnissä(http://www.mprata.fi/gallery/1/medium_105-180314172922.jpeg)  airrev_1

Kyllä nyt kelpaa mennä pyllyliukua.

pienisopoapina

Sattuisko kellään oleen halvalla myynnissä kisakelpoisia poskipaloja tommoseen vanhaan susukiin, GSX-R 1000 k2 ?
Ei viittis yhen kisan takia hommata uusia kalliita paloja.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Päivitän tuon edellisen viestin:
Sattuisko kellään oleen halvalla myynnissä kisakelpoisia poskipaloja tommoseen vanhaan jamahaan, R1 2007?
Ei viittis yhen kisan takia hommata uusia kalliita paloja.

Susukiin laittelin lopulta itsemuotoilut muoviset, johon teippasin hiilikuituteipin päälle.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 15.04.15 - klo:12:37
Päivitän tuon edellisen viestin:
Sattuisko kellään oleen halvalla myynnissä kisakelpoisia poskipaloja tommoseen vanhaan jamahaan, R1 2007?
Ei viittis yhen kisan takia hommata uusia kalliita paloja.

Susukiin laittelin lopulta itsemuotoilut muoviset, johon teippasin hiilikuituteipin päälle.
Yamahaan kannattaa joka tapauksessa hankkia ainakin kytkinkopalle kunnollinen suoja, oli se sitten kaupasta tahi itse tehty. Se koppa nimittäin kuluu kaadossa eniten siitä käyttöakselin kohdalta ja on pirullinen korjattava, jos pääsee sen käyttöakselin stefan poteron syömään puhki ja uus koppa on aika tyyris.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Ja tuota samaa suojaamaan kannattaa laittaa kaatumatapit moottorin alempaan kiinnityspisteeseen vaikkei niitä katsastukseen tarvitsekaan. Tattia kuluu muutama sentti ennen kuin ottaa koneenposki maahan. Omassa viime kesän pikku lipassa kulumaa tuli vain tuohon tattiin ja kliparin päähän.

wbaum

Koitin omia palasia irrottaa koneen kyljestä ehjään vaihtoa varten, mutta on kyllä niin tautisen lujassa jollain sikaflexillä, ettei tuokaan asia onnistu kohtuudella.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 15.04.15 - klo:16:30
Koitin omia palasia irrottaa koneen kyljestä ehjään vaihtoa varten, mutta on kyllä niin tautisen lujassa jollain sikaflexillä, ettei tuokaan asia onnistu kohtuudella.
Ookko kokeillu kuumailmapuhaltimella kunnolla, siis kunnolla/ kato paljoko sille sikafleksille luvataan lämmönkestoo, ja sen jälkeen paineilmaa suojan ja posken väliin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Mimmottii sikatöhnällä noi ny ootte liimaillu?

Mulla ois tossa Raaserin vinkin mukainen muovilätyskä matkalla koneen kylkeen, mutta sen enempää honkkarista ko paikallisesta AD:stä ei löytyny mitään mikä kestäis kuumaa. Kaiken muun pahan lisäksi tästä kaupungin irvikuvasta puuttuu biltsu ja motonetti.

Ei töhnät tiskiin arvon herrat!

Birke

Lainaus käyttäjältä: santerik - 03.06.15 - klo:18:34
Mimmottii sikatöhnällä noi ny ootte liimaillu?

Mulla ois tossa Raaserin vinkin mukainen muovilätyskä matkalla koneen kylkeen, mutta sen enempää honkkarista ko paikallisesta AD:stä ei löytyny mitään mikä kestäis kuumaa. Kaiken muun pahan lisäksi tästä kaupungin irvikuvasta puuttuu biltsu ja motonetti.

Ei töhnät tiskiin arvon herrat!
Sikaflex tai Sikabond. Niitäkin on erilaisia eri käyttötarkoituksiin, mutta sellasta mikä kestää lämpötilanvaihteluita ja pysyy kuivuttuaan elastisena. Itsellä on hiilarisuojat pysyneet kiinni kuin tauti.

raukkis

Sikaflex 221 tökkäsin  kiinni sillä ainakin pysyy. Hyvä yleissika lähes mihin vaan.

santerik

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 04.06.15 - klo:08:04
Sikaflex 221 tökkäsin  kiinni sillä ainakin pysyy. Hyvä yleissika lähes mihin vaan.

Taidan mennä tällä.

Tota itse asiassa vähän jo käpistelinkin, mutta hylkäsin tuon 90C lämpötilankestävyyden takia. Nettitieto tosin nyt osasi kertoa, että lyhytaikaista lämmittelyä kestää enemmänkin.

Sillä oon täs jaskonu housuun ton tökötin kanssa kun mun muoviläpyskässä ei oo oikein minkään moista muotosulkeisutta ni suap toi tahna kantaa kaiken kuorman mikä suojaan tulee..

tamik87

Kyllä se pysyy kiinni kuin tauti. Mikään moottoriposkensuoja ei pysy kiinni jos kanttariin liukuu. Parempi vaan että on liimattu kuin ruuveilla kiinni niin ei väännä ruuvikierteitä irti lohkosta.

Powered by EzPortal