1-os. Nahkapuvut

Aloittaja jarska, 16.02.12 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Olikos spidiä stormilla joskus myynnissä?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

host^

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 18.12.14 - klo:20:58
Olikos spidiä stormilla joskus myynnissä?

On siellä 1 kpl -> http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/street-ajovarusteet/nahkapuvut/spidi-t-2-wind-pro-1-osainen-nahkapuku-mustaantr/

Eikä muuten häviä fc-moton vastaavalle, kuin muutaman kympin.

Löysin yhden pukumerkin, joka tarjoaa kokoja vähän laajemmin, siitä voisi jopa löytyä se itselle sopiva. ISX pukuja saa halutessaan "long" versiona, eli voi ottaa vaikka koon 54 long versiona, jolloin lahkeiden pituus on +7cm normaaliin verrattuna.

http://www.fc-moto.de/IXS-Jerez-II-1PC-Leathersuit -> tuosta, kun klikkaa "size" kohdasta, näkee kokovaihtoehdot. Esim. koko 110 vastaa kokoa 54, mutta on pitempi. Onko linkin puvusta tai vastaavista ISX puvuista kokemuksia?

Mittatilaus on tietenkin se paras vaihtoehto. Kysyin Sweepiltä asiasta ja hinnaksi tulisi 1350€, joka ei mahdu mitenkään budjettiin vähään aikaan.

Kaks-Seiska

Ostin stormilta kyseisen spidin puvun kun syysalen ja kantisedun turvin halvalla sai, muistaakseni kokoa 52. Mitoitus keskivartalolle ja reisille on reiluhko, joten en suosittele sinun mitoilla ainakaan kokeilematta ostamaan. Tällaiselle 180/68 kropalle tuo on vielä juuri ja juuri siedettävä selkäpanssarin kanssa.

host^

Mä taidan kokeilla tilata IXS puvun koolla 106. Eli vastannee kokoa 52 muuten, mutta on pitempi. Harmi, kun tuo taitaa olla ainut pukuvalmistaja, jolta löytyy kokoja perinteisten lisäksi myös "short" ja "long" malleja.

shyhander

Mullahan on sama sweeppi kun sulla, mutta kokoa 58. Mä olen kans 187cm, mutta kiloja on/oli se 105. Mulle tuo koko on makkarankuori ja selän pituus aika kriittisen tiukka. Äkkiä tulee kyllä mieleen että joku pitkämalli tai mittapuku sais olla noilla sun mitoilla. Mutta näissä on monta monessa, kuten mulle ei ikinä menis millään vatsan koolla tää sweeppi kokona 56 koska selän pituus.

TappisMC

Lainaus käyttäjältä: host^ - 18.12.14 - klo:18:40
Oon aikeissani tilata 1-osaisen nahan internetin ihmeellisestä maailmasta ja koko-kysymys askarruttaa suuresti. Mittani ovat epäsuotuisat 187cm ja paino 70-75kg, eli pitkä ja laiha. Ymmärrän, että mittojeni takia on varmaan aika mahdotonta saada ihan täydellistä kokoa (ilman mittatilaustöitä). Lähiseudulla ei oikein taida olla liikkeitä, joissa pääsis sovittamaan.

Mulla on tällä hetkellä sweepin 2-osainen kokoa 56 ja se on muuten ok, mutta vatsa-vuotärö seutu "lepattaa".
Oon ymmärtänyt, että 1-osaisissa on tiukempi leikkaus, eikä niitä välttämättä voi suoraan verrata 2-osaisiin.

Käytössä on myös selkäsuoja + rintapanssari, eli niillä saa vähän löysiä pois.

Tähtäimessä tällä hetkellä IXS, Spyke ja Spidi-merkkiset puvut.

PS. fc-moton sivuilta löytyy kokoja sekä reilut alennukset näille merkeille.



Dainesen pukuja kannattaa myös harkita. Mutta mitä noihin mittatilauspukuihin tulee niin ei nuo niin mahdottomia maksa ja mittojen mukaan tehtynä myös se kaksiosainen puku saadaan istumaan aivan kuten yksiosainenkin. Mittojen mukaan teetettynä samaan rahaan saa yksilöityä myös puvun värityksen. Edustamani Gimoton puvut valmistetaan Italiassa ja mittatyönä tehdyn puvun toimitusaika on siinä kahdesta kuuteen viikkoa. Kysy tarjousta.

host^

03.03.15 - klo:16:41 #127 Viimeisin muokkaus: 03.03.15 - klo:18:31 käyttäjältä host^
Päivitystä edelliseen, kenties jollekin saattaa olla hyötyä infosta.

Tuli tilattua 1-osainen IXS nahkapuku erikoiskokoisena -> http://www.fc-moto.de/IXS-Jerez-II/fi Kyseessä on "long" versio, kokoa 102, vastaa muuten kokoa 50, mutta pituudeltaan sopii 184-189cm). Itsehän olen siis 187-188cm pitkä ja painan vaatimattomat 70-72kg.

Normaalikokoja on mun kohdalla ihan turha yrittää sovittaa ja näitä erikoiskokoja ei valitettavasti tunnu löytyvän, kuin yhdeltä tai parilta valmistajalta. Istuvuus osoittautui mielestäni täydelliseksi, mitä nyt hihat olisi saanut olla pari cm pitemmät, mutta ei vaikuta oikeastaan mihinkään. Missään ei tuntunut pikaisella sovituksella olevan turhaa löysää, eikä myöskän puristanut mistään liikaa. Selkäsuoja + rintapanssari mahtui vielä hyvin sisälle. Samalta valmistajalta löytyy myös "short" versiota, jos pituusongelma on päinvastainen, kuin mulla.


Yleisesti jos miettii puvun mitoitusta, niin sopii solakalle vartalolle hyvin. Esim mahalle ei tunnu olevan kauheasti tilaa.

jarska

Komean värinen puku!

Powered by EzPortal