Rungon mittaus PKS aluella?

Aloittaja JULLE, 16.02.15 - klo:10:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JULLE


Satutteko tietämään kuka tekee rungon mittauksia pääkaupunkuseuudulla.

Takahäkki ja takarengas kulkevat 20mm eri linjassa, joten pieni tarkastus voisi olla paikallaan...

-JULLE.
-Provosoiva kilpikuski

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 16.02.15 - klo:10:25

Satutteko tietämään kuka tekee rungon mittauksia pääkaupunkuseuudulla.

Takahäkki ja takarengas kulkevat 20mm eri linjassa, joten pieni tarkastus voisi olla paikallaan...

-JULLE.
http://www.mp-control.fi/yhteys.php Tuolla mittautin yhen rungon viime talvena. Ei oo liian pahan hintanen paikka.

Edit. Takahäkki vielä meneekin aika helpolla solmuun, mutta pyörän runko kestää ihan tolkuttomia mällejä. Yleensä alupalkkirunko sitten ennemmin katkee kuin vääntyy.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JULLE

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.02.15 - klo:10:58
Lainaus käyttäjältä: JULLE - 16.02.15 - klo:10:25

Satutteko tietämään kuka tekee rungon mittauksia pääkaupunkuseuudulla.

Takahäkki ja takarengas kulkevat 20mm eri linjassa, joten pieni tarkastus voisi olla paikallaan...

-JULLE.
http://www.mp-control.fi/yhteys.php Tuolla mittautin yhen rungon viime talvena. Ei oo liian pahan hintanen paikka.

Edit. Takahäkki vielä meneekin aika helpolla solmuun, mutta pyörän runko kestää ihan tolkuttomia mällejä. Yleensä alupalkkirunko sitten ennemmin katkee kuin vääntyy.

Joo, mietin (toivon) että heitto on jossain muualla kuin rungossa tai swingissä mutta kun uus takahäkki kulkee takarenkaaseen nähden 20mm oikealla niin jossain se heitto on...
Millanen työ toi mittaus on, eli onnistuuko odottaessa?
-Provosoiva kilpikuski

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 16.02.15 - klo:11:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.02.15 - klo:10:58
Lainaus käyttäjältä: JULLE - 16.02.15 - klo:10:25

Satutteko tietämään kuka tekee rungon mittauksia pääkaupunkuseuudulla.

Takahäkki ja takarengas kulkevat 20mm eri linjassa, joten pieni tarkastus voisi olla paikallaan...

-JULLE.
http://www.mp-control.fi/yhteys.php Tuolla mittautin yhen rungon viime talvena. Ei oo liian pahan hintanen paikka.

Edit. Takahäkki vielä meneekin aika helpolla solmuun, mutta pyörän runko kestää ihan tolkuttomia mällejä. Yleensä alupalkkirunko sitten ennemmin katkee kuin vääntyy.

Joo, mietin (toivon) että heitto on jossain muualla kuin rungossa tai swingissä mutta kun uus takahäkki kulkee takarenkaaseen nähden 20mm oikealla niin jossain se heitto on...
Millanen työ toi mittaus on, eli onnistuuko odottaessa?

En ollu ite paikalla kun ne teki ton. Kippasin rungon tuonne ja kävin seuraavalla viikolla pois. Kai toi on ihan sovittavissa niitten työtilanteen mukaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

16.02.15 - klo:13:15 #4 Viimeisin muokkaus: 16.02.15 - klo:13:23 käyttäjältä T1mppa
Mulla mitattiin triumphin rungon noin kk sitten.

Oli tommonen laser-mittari. Lähetti seuraavana päivänä mittauksesta dokumentit sähköisesti sekä laskun. Kertoi toki mitatessa, miltä lukemat näyttää. Kuvassa mittari, joku saksalainen ja kalibroinnit oli ajantasalla.
Ilmeisesti voi tulla paikan päälle mittamaan. Mittaaja asustelee Lahdessa. Hinta mittaukselle ja dokumentille on semmosen 100€.

http://rungonmittaus.com/

PS. Niitä näitä mittauksen ohessa juteltiin. Sanoi, että tehtaalta lähtiessä rungot on usein aavistuksen vinoja. Mutta tuo lukema ei kovin helposti kaadoissakaan muutu. Kyseessä siis palkkirunko. Putkirungot ja varsinkin rakennetut harrikat on tosi hankalia.
Mulla oli etu- ja takarengas 2 mm eri linjalla. Eli vielä meni spekseihin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 16.02.15 - klo:13:15
PS. Niitä näitä mittauksen ohessa juteltiin. Sanoi, että tehtaalta lähtiessä rungot on usein aavistuksen vinoja. Mutta tuo lukema ei kovin helposti kaadoissakaan muutu. Kyseessä siis palkkirunko. Putkirungot ja varsinkin rakennetut harrikat on tosi hankalia.
Mulla oli etu- ja takarengas 2 mm eri linjalla. Eli vielä meni spekseihin.
Joo, tuo tehtaan speksi rungon suoruudelle on vähän laitteesta ja mallista ja rungosta riippuen jopa +-10mm. Alupalkkirunkosissa ollaan vielä tontilla 2-5mm heitoissa. Pääasiassa mitä uudempi niin sen tiukempi toleranssi. HD:t yms. putkirunkoset apinakiikut heittää jo tehtaalta lähemmäs ton 10mm.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JULLE

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.02.15 - klo:13:50
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 16.02.15 - klo:13:15
PS. Niitä näitä mittauksen ohessa juteltiin. Sanoi, että tehtaalta lähtiessä rungot on usein aavistuksen vinoja. Mutta tuo lukema ei kovin helposti kaadoissakaan muutu. Kyseessä siis palkkirunko. Putkirungot ja varsinkin rakennetut harrikat on tosi hankalia.
Mulla oli etu- ja takarengas 2 mm eri linjalla. Eli vielä meni spekseihin.
Joo, tuo tehtaan speksi rungon suoruudelle on vähän laitteesta ja mallista ja rungosta riippuen jopa +-10mm. Alupalkkirunkosissa ollaan vielä tontilla 2-5mm heitoissa. Pääasiassa mitä uudempi niin sen tiukempi toleranssi. HD:t yms. putkirunkoset apinakiikut heittää jo tehtaalta lähemmäs ton 10mm.


Ihan tuore kapistus kyseessä gsxr 1000 L0.

Pitää tuonne Espooseen varmaan kiikuttaa mikäli lämpänä I-Helsinkiä ei mittaavaa yritystä löydy.

Voi kirjoitella tänne kokemukset lopputulemasta.
-Provosoiva kilpikuski

Huttu

Ihan tuore kapistus? Sun l0 ja Mun k9 on molemmat ylivuotisia paskoja, sulla vuoden uudempi ja pikkasen kierompi.

wbaum

Ihan muinaismuistoja molemmat kyl...

Itelläki taitaa takahäkki olla vähän eri linjassa, oon aatellu että se vaan on epäsymmetrinen :P

JULLE

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 16.02.15 - klo:10:25

Satutteko tietämään kuka tekee rungon mittauksia pääkaupunkuseuudulla.

Takahäkki ja takarengas kulkevat 20mm eri linjassa, joten pieni tarkastus voisi olla paikallaan...

-JULLE.


Itse itselleni vastaten;

On jotain hyötyä että "tiimikaverilla" on identtinen mopo joten on mahdollisuus verrata pyöriä keskenään vaikka sijaitsevatkin eri paikoissa.
Tarkemmalla katselulla selvisi ettei takahäkin keskiosa kulje samassa linjassa takarenkaan keskikohdan kanssa.
Tästä johtopäätöksenä päätin skipata rungonmittauksen ja luotan että runko on yhtä suora (tai kiero) kuin ennen kaatoa. Ja jos runko on aivan banaani, niin täytyy toivoa että Suomeen tehdään pikaisella aikataululla ympyrän mallinen moottorirata.
Runkoja mittaavista yrityksistä sen verran että kerkesin jo olemaan edellämainittuun MP Control nimiseen yritykseen.
Heillä homma onnistuu parin päivän varoitusajalla ja maksaa 125€. Kaveri puhelimessa vaikutti asialliselta ja puoltavaa kommenttia palvelusta sain myös eräältä tunnetulta mopokorjaamoltakin. "Valitettavasti" omia tämän syvempiä kokemuksia en päässyt teille jakamaan.

Eli näyttää siltä että ensi kesääkin päästään viettämään mopon kanssa kanttaillen :)
-Provosoiva kilpikuski

Powered by EzPortal