Touring hommat

Aloittaja pienisopoapina, 20.04.15 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Ny ku kaikki laittaa kilvellisiä vakuutusmaksujen takia, niin aloitetaanpa touringille oma ketju. Voidaan keskustella vilkuista, kaatumatappien hyödystä matkailussa, pitkistä reissuista, sähköliiveistä, kahvanlämmittimistä, Delvacista matkailukäytössä, Ecun säätämisestä kadulle, leveistä sivutuista, kimppakivasta ...
Aloitanpa:
Kannattaisko lähteä katsoon Forrin avauskisaa 22.5 Motoparkkiin ajamalla koko matka pyörällä vai laittamalla se pakun kyytiin ja ajamalla vain viimeiset 10 kilometriä pyörällä? Jos menis pakulla, niin sais grillivehkeet matkaan eikä ois vaarassa kastua. confused_thinking

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

TommoKe

Jaa noinkin pitkä matka kuin 10km ajaa mopolla kadulla? Kyllä ainakin yksi kahvi ja pullatuokio on  tohon jo pidettävä!
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 20.04.15 - klo:14:34aa noinkin pitkä matka kuin 10km ajaa mopolla kadulla

Harrikkapojilta sain vinkin. Ne meni etelästä pohjoiseen junalla ja ajoivat asemalta kokoontumisajoihin. Kehtasivat vielä tosissaan vaatia pisimmän matkan pokaalia. Mutta kahvillakäynti kuuluu touringiin. Oisko siinä radan lähellä motoristien suosimaa kahvilaa?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Cat

10.05.15 - klo:22:13 #4 Viimeisin muokkaus: 10.05.15 - klo:22:14 käyttäjältä Cat
Aamupaskalla puhelin kädes. Varmaan taas haukkuvat soinia rasistiks, oho ei. Ay jyrät siä lupaili kylmää kyytiä. Vaihetaas facee, v***u koeajopäivät bike worldis, pitäskö. No pitäs.
Ekana kevariaikojen haavepyörä; KTM SMC 690 alle. Lystiä oli, yllättävän kesy peli, odotin kevyempää keulaa ja rajumpaa käytöstä moottorilta. Ehkä osittain vakion piikkiin, en tiedä. Hymy oli kuitenkin suulla kun laitto menemään. Se hymy loppu kun seinään, kun konttiin ilmesty MP-Poliisi. Olin jo leikkaamassa korttia kahtia, kunnes se kääntyikin pois. Ei ilmeisesti ollutkaan ollut kauaa perässä. Huh, viime syksynä meinasin ajaa yhellä customilla kortin veke, mutta selvisin isoilla sakoilla. Mutta liian raaka peli kotari kadulle; ei tuolla jaksa kauaa ajaa. Eikä se mikään tykkikään ollut.

Sitten Honda CBR 1000RR. Eka kerta tonnarilla kadulla. Ei v***u mitään järkee. Kaasuun ei voi edes katsoa, heti on lukemia taulussa, eikä vauhti tunnu miltään. Pakko tätä on käydä tossa kehällä testaamassa. Selustan tarkastus, ykkönen pesässä. 8k kierrosta, ja keula meni omia menojaan. Hölläys, kakkonen pesään. Aivan tajuton kiihtyvyys ja keula tuntuu kevyeltä. Vauhtia liikaa. Viedääs tää pois, kuka hullu näillä kadulla ajaa. Ehkä oon tullut vanhaksi, mutta kadulla kaahaaminen on sou last season. Ei kiinnosta pistää pärrää kenenkään tuulilasista läpi. Pakko tän on olla vanhuutta; aikoja takaperin näytin 400 DR-Z:lla mustamaijalle miten liikenteessä ei kuulu ajaa ja sen jälkeen tutuistuimme yhdessä paikallisiin hiekkateihin. Tunsin nuo pätkät kuitenkin aavistuksen paremmin.

Jos sitä kotio, ohan tässä taas katuajelua tarpeeksi,, ei helkkari onko toi uus 1290 duke. Sehän se. "käy koittaa, viä kerkiää" pakkohan se oli. Aivan siis niinku mitä v***ua. Ihan sairaan hauska. Jos joku niin tää. Hullu saa olla tämänkin ostaessa. Lähin ajaan, "street" modi luistonestossa. Eka kerta v2 koneella. Sairaan makeet soundit. Kyllä kadulle nää on makeemmat kun rivi nelonen. Radalla sit eri juttu. Moottorijarrulla kivasti pamahteli, mikä fiilis. Jahas, tyhjä tienpätkä. Ihmeen tussu, johtuuko koneen luonteesta vai mistä. Ei jumalauta, eihä tää ees keuli. Luistonesto nii vähän kun mahdollista eli sport. No nyt alko tapahtuun. Ykkösellä kuivalla pyörä pystyssä löi tyhjää ja keuli samaan aikaan. Itkunaurua tuli kypärän sisässä. Kakkosta pesään, sutiminen loppuu mutta kunnon jytinän saattelemana keula menee ihan omia menojaan. Ei v***u kolmonen sisään, sama meno jatkuu. Ihan hulvaton peli. Tää pitää saada.

Vein takas, ajoin laina-autolla kotio. Humautin kasia että kerkesin ramppiin. Samantien oli joku bemari kontissa kiinni, näki ilmeisesti ne mersun kolme taikakirjainta. 600 CBR RR omistuksen aikana opin ettei tavallisen näköisiä bemareita sovi aliarvioida. Siitä meinas tulla Panameran lisäksi toinen auto, joka olisi peitonnut mut motarilla. Ei tullut, mutta hyvin kulki. Ajelin rauhakseen rajotusten mukaan ja samalla tajusin etten osta dukea. En hinnan vaan sen takia, että on kaikille parempi etten aja kadulla. Ikää on tullut, kaahareita muiden seassa liikenteessä katon että tulkaapa radalle koittaan niin näytän.

slowrider

Katohan. Cat herännyt talviunilta. Joko kamat kasaan ja botnialle? :)

Bobo

10.05.15 - klo:23:02 #6 Viimeisin muokkaus: 10.05.15 - klo:23:06 käyttäjältä Bobo
Lainaus käyttäjältä: Cat - 10.05.15 - klo:22:13
Aamupaskalla puhelin kädes. Varmaan taas haukkuvat soinia rasistiks, oho ei. Ay jyrät siä lupaili kylmää kyytiä. Vaihetaas facee, v***u koeajopäivät bike worldis, pitäskö. No pitäs.
Ekana kevariaikojen haavepyörä; KTM SMC 690 alle. Lystiä oli, yllättävän kesy peli, odotin kevyempää keulaa ja rajumpaa käytöstä moottorilta. Ehkä osittain vakion piikkiin, en tiedä. Hymy oli kuitenkin suulla kun laitto menemään. Se hymy loppu kun seinään, kun konttiin ilmesty MP-Poliisi. Olin jo leikkaamassa korttia kahtia, kunnes se kääntyikin pois. Ei ilmeisesti ollutkaan ollut kauaa perässä. Huh, viime syksynä meinasin ajaa yhellä customilla kortin veke, mutta selvisin isoilla sakoilla. Mutta liian raaka peli kotari kadulle; ei tuolla jaksa kauaa ajaa. Eikä se mikään tykkikään ollut.

Sitten Honda CBR 1000RR. Eka kerta tonnarilla kadulla. Ei v***u mitään järkee. Kaasuun ei voi edes katsoa, heti on lukemia taulussa, eikä vauhti tunnu miltään. Pakko tätä on käydä tossa kehällä testaamassa. Selustan tarkastus, ykkönen pesässä. 8k kierrosta, ja keula meni omia menojaan. Hölläys, kakkonen pesään. Aivan tajuton kiihtyvyys ja keula tuntuu kevyeltä. Vauhtia liikaa. Viedääs tää pois, kuka hullu näillä kadulla ajaa. Ehkä oon tullut vanhaksi, mutta kadulla kaahaaminen on sou last season. Ei kiinnosta pistää pärrää kenenkään tuulilasista läpi. Pakko tän on olla vanhuutta; aikoja takaperin näytin 400 DR-Z:lla mustamaijalle miten liikenteessä ei kuulu ajaa ja sen jälkeen tutuistuimme yhdessä paikallisiin hiekkateihin. Tunsin nuo pätkät kuitenkin aavistuksen paremmin.

Jos sitä kotio, ohan tässä taas katuajelua tarpeeksi,, ei helkkari onko toi uus 1290 duke. Sehän se. "käy koittaa, viä kerkiää" pakkohan se oli. Aivan siis niinku mitä v***ua. Ihan sairaan hauska. Jos joku niin tää. Hullu saa olla tämänkin ostaessa. Lähin ajaan, "street" modi luistonestossa. Eka kerta v2 koneella. Sairaan makeet soundit. Kyllä kadulle nää on makeemmat kun rivi nelonen. Radalla sit eri juttu. Moottorijarrulla kivasti pamahteli, mikä fiilis. Jahas, tyhjä tienpätkä. Ihmeen tussu, johtuuko koneen luonteesta vai mistä. Ei jumalauta, eihä tää ees keuli. Luistonesto nii vähän kun mahdollista eli sport. No nyt alko tapahtuun. Ykkösellä kuivalla pyörä pystyssä löi tyhjää ja keuli samaan aikaan. Itkunaurua tuli kypärän sisässä. Kakkosta pesään, sutiminen loppuu mutta kunnon jytinän saattelemana keula menee ihan omia menojaan. Ei v***u kolmonen sisään, sama meno jatkuu. Ihan hulvaton peli. Tää pitää saada.

Vein takas, ajoin laina-autolla kotio. Humautin kasia että kerkesin ramppiin. Samantien oli joku bemari kontissa kiinni, näki ilmeisesti ne mersun kolme taikakirjainta. 600 CBR RR omistuksen aikana opin ettei tavallisen näköisiä bemareita sovi aliarvioida. Siitä meinas tulla Panameran lisäksi toinen auto, joka olisi peitonnut mut motarilla. Ei tullut, mutta hyvin kulki. Ajelin rauhakseen rajotusten mukaan ja samalla tajusin etten osta dukea. En hinnan vaan sen takia, että on kaikille parempi etten aja kadulla. Ikää on tullut, kaahareita muiden seassa liikenteessä katon että tulkaapa radalle koittaan niin näytän.


Cat, ei se ikä välttämättä tuo sitä järkeä :) Pitäiskö ottaa tuo mun 1290 superduke kärrynperään jokukerta, pääsisit kokeilemaan radalla menoa. Suoraputki, racekartta, luistonesto off ym. sit on enää miehestä kiinni ;)
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Birke

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 26.04.15 - klo:14:15
Honda haki Yamahan ajelulle:
Jännityksellä katoin loppuun ja jännäsin, että millon etupyörät kytkeytyy ilmaan tai kumi lähtee palamaan. No höh :D

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Birke - 11.05.15 - klo:08:20millon etupyörät kytkeytyy ilmaan tai kumi lähtee palamaan.

Ei kytkeydy, ei. Melko tuskaista hommaa tuo tourinki. Ei se suju. Jamaha on liian tehokas ja äänekäs. Ja tiet huonoja.  Perjantaina kävin Oulussa enkä uskaltanu edes splitata. Jospa viikonloppuna Bikefoxin päivillä tuntuisi jälleen hyvältä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Cat

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 10.05.15 - klo:22:43
Katohan. Cat herännyt talviunilta. Joko kamat kasaan ja botnialle? :)



Botnialla ollaan, mutta mekaanikkona.
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 10.05.15 - klo:23:02
Lainaus käyttäjältä: Cat - 10.05.15 - klo:22:13
Aamupaskalla puhelin kädes. Varmaan taas haukkuvat soinia rasistiks, oho ei. Ay jyrät siä lupaili kylmää kyytiä. Vaihetaas facee, v***u koeajopäivät bike worldis, pitäskö. No pitäs.
Ekana kevariaikojen haavepyörä; KTM SMC 690 alle. Lystiä oli, yllättävän kesy peli, odotin kevyempää keulaa ja rajumpaa käytöstä moottorilta. Ehkä osittain vakion piikkiin, en tiedä. Hymy oli kuitenkin suulla kun laitto menemään. Se hymy loppu kun seinään, kun konttiin ilmesty MP-Poliisi. Olin jo leikkaamassa korttia kahtia, kunnes se kääntyikin pois. Ei ilmeisesti ollutkaan ollut kauaa perässä. Huh, viime syksynä meinasin ajaa yhellä customilla kortin veke, mutta selvisin isoilla sakoilla. Mutta liian raaka peli kotari kadulle; ei tuolla jaksa kauaa ajaa. Eikä se mikään tykkikään ollut.

Sitten Honda CBR 1000RR. Eka kerta tonnarilla kadulla. Ei v***u mitään järkee. Kaasuun ei voi edes katsoa, heti on lukemia taulussa, eikä vauhti tunnu miltään. Pakko tätä on käydä tossa kehällä testaamassa. Selustan tarkastus, ykkönen pesässä. 8k kierrosta, ja keula meni omia menojaan. Hölläys, kakkonen pesään. Aivan tajuton kiihtyvyys ja keula tuntuu kevyeltä. Vauhtia liikaa. Viedääs tää pois, kuka hullu näillä kadulla ajaa. Ehkä oon tullut vanhaksi, mutta kadulla kaahaaminen on sou last season. Ei kiinnosta pistää pärrää kenenkään tuulilasista läpi. Pakko tän on olla vanhuutta; aikoja takaperin näytin 400 DR-Z:lla mustamaijalle miten liikenteessä ei kuulu ajaa ja sen jälkeen tutuistuimme yhdessä paikallisiin hiekkateihin. Tunsin nuo pätkät kuitenkin aavistuksen paremmin.

Jos sitä kotio, ohan tässä taas katuajelua tarpeeksi,, ei helkkari onko toi uus 1290 duke. Sehän se. "käy koittaa, viä kerkiää" pakkohan se oli. Aivan siis niinku mitä v***ua. Ihan sairaan hauska. Jos joku niin tää. Hullu saa olla tämänkin ostaessa. Lähin ajaan, "street" modi luistonestossa. Eka kerta v2 koneella. Sairaan makeet soundit. Kyllä kadulle nää on makeemmat kun rivi nelonen. Radalla sit eri juttu. Moottorijarrulla kivasti pamahteli, mikä fiilis. Jahas, tyhjä tienpätkä. Ihmeen tussu, johtuuko koneen luonteesta vai mistä. Ei jumalauta, eihä tää ees keuli. Luistonesto nii vähän kun mahdollista eli sport. No nyt alko tapahtuun. Ykkösellä kuivalla pyörä pystyssä löi tyhjää ja keuli samaan aikaan. Itkunaurua tuli kypärän sisässä. Kakkosta pesään, sutiminen loppuu mutta kunnon jytinän saattelemana keula menee ihan omia menojaan. Ei v***u kolmonen sisään, sama meno jatkuu. Ihan hulvaton peli. Tää pitää saada.

Vein takas, ajoin laina-autolla kotio. Humautin kasia että kerkesin ramppiin. Samantien oli joku bemari kontissa kiinni, näki ilmeisesti ne mersun kolme taikakirjainta. 600 CBR RR omistuksen aikana opin ettei tavallisen näköisiä bemareita sovi aliarvioida. Siitä meinas tulla Panameran lisäksi toinen auto, joka olisi peitonnut mut motarilla. Ei tullut, mutta hyvin kulki. Ajelin rauhakseen rajotusten mukaan ja samalla tajusin etten osta dukea. En hinnan vaan sen takia, että on kaikille parempi etten aja kadulla. Ikää on tullut, kaahareita muiden seassa liikenteessä katon että tulkaapa radalle koittaan niin näytän.


Cat, ei se ikä välttämättä tuo sitä järkeä :) Pitäiskö ottaa tuo mun 1290 superduke kärrynperään jokukerta, pääsisit kokeilemaan radalla menoa. Suoraputki, racekartta, luistonesto off ym. sit on enää miehestä kiinni ;)



Ota ota :D

Nitrous

^Et varmaan pääse dukella Alastarossa alla 1:25 :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

@Cat , onko sinustakin tullut tourinkikuski/mekaanikko?
Etkö meinaa ajaa rataa olleskaan?

Cat

Ajan toki. Kemoraan tarkotus tulla nyt tulevana. Ja vappunakin oltiin jo Alastarolla. Muttakun ajoin hiljempaa kun @Nitrous niin yritän pitää matalaa profiilia asian suhteen.


Powered by EzPortal