Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?  (Luettu 12141 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TuplaRR

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Touko 2013
  • Viestejä: 63
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.07.19 - klo:13:32
  • S1000RR, CRF450R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 80
S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« : 23.05.15 - klo:20:23 »
Viisaat tietäjät auttakaa!

Elikkäs vajaa vuosi sitten, yht äkkiä mp:ni alkoi käymään/kiertämään tukkoisesti/karkeasti, (äänet myös muuttuivat mielestäni kovemmiksi/matalammiksi/karkeammiksi) sekä pyörä alkoi täristämään (koko pyörä, korkeeta vibraa) läpi kierrosalueen (3k->) vaihteesta riippumatta (täristäminen lakkaa kun vetää kytkimen sisään). Samoin mielestäni moottorijarru ottaa hieman hanakammin kiinni, eikä rullaa niin vapaasti kun ennen. Moottorin lämpötila ei suoranaisesti tunnu olevan suhteessa tärinään, kun tuntuu täristävän 70 asteisena suunnilleen samanverran kun esim. 100 asteisena, mutta aina ekalla ajokerralla tauon jälkeen kun lähtee liikkeelle niin ekat 100-200metriä mahdollisesti täristää vähemmän (mutua) ja tuon jälkeen voimistuu ajon edetessä, muut edelläkuvatut oireet on silti kokoajan läsnä.

Pyörä on käynyt tarkistuksessa bmw:n huollossa, eivätkä löytäneet "vikaa" vaan kaikki on heidän mielestään juuri niinkuin pitääkin. Sen verran tullut pyörällä ajettua ja ongelman yht äkkiä alettua voin varmuudella sanoa, ettei pyörä käy/kierrä ns. normaalisti  (tätä vahvistaa myös aikaisemmat onboard videot), mutta apua ei huollonsuunnalta enempää löydy. Itse olen poropeukalo mitä tulee pyörien huoltamiseen, vaikka niiden käytöksestä/toiminnasta jotain ymmärränkin.

Sitten taustatietoa, miten kaikki alkoi: Pyörä seisoi mökin pihalla rankkasateessa 2pv, jonka jälkeen lähdin mökiltä ajelemaan pois 6km pitkää erittäin töyssyistä hiekkatietä (lähtiessä oli jo kuivaa ja tie pöllysi). Siitä asfalttitielle, lyhyt matka avausta ja tankille. Tämän jälkeen kun lähdin liikkeelle huomasin saman tien, että nyt ei ole kaikki niinkuin pitää ja kyseiset "ominaisuudet" olivat astuneet kuvioon. Nyt on tullut n. 2000km ajettua/painittua tuon ongelman kanssa. Koneeseen oli vaihdettu öljyt n. 1000-1500km ennen vian ilmenemistä. Pyörä tuntuu menevän suht samanlailla kuin aiemmin, mutta vaikea sanoa puuttuuko sieltä joitakin heppoja (0-200km/h lukemat ainakin samoja kun aiemminkin).

Voiko ongelman aiheuttaa likainen ilmansuodatin? Voiko putki/catti olla mennyt rikki. (bmw:llä sanoivat, että näkyisi vikakoodissa mutta tiedä sitten..) ja tämä olisi vaikuttanut koneen seoksiin?

Kaikki vinkit ja apu on tervetullutta, jotta pääsisin eteenpäin tämän rasittavan ongelman kanssa!  :-[  

Tuli hirveetä jargonia, mutta suonette anteeksi. facepalm

Poissa TommoKe

  • Harhaanjohtaja
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 9
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 428
  • Paikkakunta: Pirkkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:24.09.22 - klo:18:26
  • Kawasaki ZX 10 R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 50
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #1 : 23.05.15 - klo:22:24 »
Paljonko kilometrejä mopossa? Yli 30tkm ja venasäätö tehty? Aivastelee toisinaan  jostain tankin alla? Mulla korvasivat läppärunkojen kumikurkkujen pannat siinä huollossa letkuklemmareilla ja kurkut katkes niitten klemmareitten alta muutaman tuhannen päästä. Kävi "hieman" karkeasti, mutta kulki silti kovaa... Oireet sopii siihen aika samanlailla.
  Käykö moottori paremmin yli 7000rpm jälkeen kuin ennen sitä?  Lambdojen säätöalue loppuu siihen. Maailmalla on ollut tapauksia, joissa pakoputki on haljennut saumasta ja on sekoittanut käyntiä lambdojen säätöalueella. Löytynee nokisena jälkenä putkistosta.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Poissa TuplaRR

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Touko 2013
  • Viestejä: 63
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.07.19 - klo:13:32
  • S1000RR, CRF450R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 80
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #2 : 23.05.15 - klo:22:59 »
Kilometrejä pyörään on kertynyt ainoastaan 8000km, eli vika ilmeni jo jossain 6500km kohdalla. Täristää ja käy karkeasti/epätasaisesti läpi koko kierrosalueen. Ainoa missä ongelmaa ei huomaa kunnolla on alle 3000rpm.. Vika tosiaan tuntuu hieman siltä kun putkistossa olisi jotain häikkää tai ilma/bensa seoksissa (säädöissä) tai kone ei saa ilmaa kunnolla, mutta siis ihan mutua nämä..

Poissa TuplaRR

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Touko 2013
  • Viestejä: 63
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.07.19 - klo:13:32
  • S1000RR, CRF450R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 80
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #3 : 23.05.15 - klo:23:08 »
Vielä tuli mieleen, että vuoden -12 mallissa oli vikaa kiertokangen pulteissa/kiinnityksessä ja minunkin pyörään on nuo vaihdettu luovutushuollossa. Onko kuitenkaan todennäköistä, että ne pääsisivät löystymään ja tärinä olisi tuon aiheuttanut ja vika ilmenisi kyseisellä tavalla..?

Poissa TommoKe

  • Harhaanjohtaja
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 9
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 428
  • Paikkakunta: Pirkkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:24.09.22 - klo:18:26
  • Kawasaki ZX 10 R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 50
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #4 : 24.05.15 - klo:13:26 »
Heitä yksäri tms. jos liikut tampereen suunnalla. Vertaillaan mopedeja. Mullon saman värinenkin, joten ero löytyy aika pian.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Poissa jiknnn

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 152
  • Paikkakunta: oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.06.19 - klo:18:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #5 : 24.05.15 - klo:17:32 »
Siitä asfalttitielle, lyhyt matka avausta ja tankille. Tämän jälkeen kun lähdin liikkeelle huomasin saman tien, että nyt ei ole kaikki niinkuin pitää ja kyseiset "ominaisuudet" olivat astuneet kuvioon.

Olisko tullu tankkauksessa shaibaa tankkiin ? jos oireet alkoi selvästi tankkauksen jälkeen ?
joku bensafiltteri tai filtterit nyt tukossa...

Poissa wehna

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 39
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 344
  • Paikkakunta: Konnevesi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.02.21 - klo:13:14
  • S1000RR
    • #42
    • www.kvr.fi
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 713
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #6 : 24.05.15 - klo:19:02 »
Onko öljyjä vaihdettu ongelman jälkeen?
Tuliko mitään romua mukana?

Vanhemmista meni imunokkia ja kolmosvaihteen rattaita laatikosta. Noi kyllä huomaa öljystä kun vaihdossa ihmettelee.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Poissa TuplaRR

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Touko 2013
  • Viestejä: 63
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.07.19 - klo:13:32
  • S1000RR, CRF450R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 80
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #7 : 24.05.15 - klo:20:42 »
Onko öljyjä vaihdettu ongelman jälkeen?
Tuliko mitään romua mukana?

Vanhemmista meni imunokkia ja kolmosvaihteen rattaita laatikosta. Noi kyllä huomaa öljystä kun vaihdossa ihmettelee.

Kiitokset vinkeistä! Jos ratas on rikki niin voiko tuo tärinä/karkea käynti poistua pelkällä öljynvaihdolla (romut pois) jos itse vaihteiden vaihtamisessa ei ole ilmennyt kummemmin vikaa?  Pyörä on menossa perushuoltoon/öljynvaihtoon viikon päästä niin täytyy sanoa huoltajalle että kiinnittää huomiota öljyn kuntoon. Mikäli öljystä löytyy jotain silppua ja huollosta en saa mitään vastetta ongelmaan (vieläkään), niin täytyy tuoda se sitten teille laitettavaksi ;)

Poissa TuplaRR

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Touko 2013
  • Viestejä: 63
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.07.19 - klo:13:32
  • S1000RR, CRF450R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 80
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #8 : 24.05.15 - klo:21:05 »
Siitä asfalttitielle, lyhyt matka avausta ja tankille. Tämän jälkeen kun lähdin liikkeelle huomasin saman tien, että nyt ei ole kaikki niinkuin pitää ja kyseiset "ominaisuudet" olivat astuneet kuvioon.

Olisko tullu tankkauksessa shaibaa tankkiin ? jos oireet alkoi selvästi tankkauksen jälkeen ?
joku bensafiltteri tai filtterit nyt tukossa...

Tässä oli ehkä hieman epätarkka sanavalinta minulta "huomasin samantien". Oikeastaan sitä tankkia ennen tuli niin lyhyt pätkä ajoa, etten välttämättä olisi huomannut sitä silloin. Olen kyllä miettinyt tätäkin vaihtoehtoa, kun tosiaan ennen tankkia en sitä huomannut vaan tankin jälkeen kun kerkesi pidemmän pätkän ajaa tasaista ajoa.

Poissa wehna

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 39
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 344
  • Paikkakunta: Konnevesi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.02.21 - klo:13:14
  • S1000RR
    • #42
    • www.kvr.fi
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 713
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #9 : 26.05.15 - klo:00:30 »
Onko öljyjä vaihdettu ongelman jälkeen?
Tuliko mitään romua mukana?

Vanhemmista meni imunokkia ja kolmosvaihteen rattaita laatikosta. Noi kyllä huomaa öljystä kun vaihdossa ihmettelee.

Kiitokset vinkeistä! Jos ratas on rikki niin voiko tuo tärinä/karkea käynti poistua pelkällä öljynvaihdolla (romut pois) jos itse vaihteiden vaihtamisessa ei ole ilmennyt kummemmin vikaa?  Pyörä on menossa perushuoltoon/öljynvaihtoon viikon päästä niin täytyy sanoa huoltajalle että kiinnittää huomiota öljyn kuntoon. Mikäli öljystä löytyy jotain silppua ja huollosta en saa mitään vastetta ongelmaan (vieläkään), niin täytyy tuoda se sitten teille laitettavaksi ;)


Jos öljyn seassa on lastuja niin, vaatii moottorin tarkempaa tutkimista ja ainakin jonkin verran pitää purkaa.

Ilmoittele jos pitää moottoria availla. On meille ihan tuttua hommaa :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Poissa Bobo

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 282
  • Paikalla:09.02.17 - klo:22:38
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 562
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #10 : 26.05.15 - klo:10:57 »

Jos öljyn seassa on lastuja niin, vaatii moottorin tarkempaa tutkimista ja ainakin jonkin verran pitää purkaa.

Ilmoittele jos pitää moottoria availla. On meille ihan tuttua hommaa :)


Onko aina merkki ongelmasta, jos magneetista löytyy lastuja öljyn vaihdon yhteydessä? Tarkoitan, että eikö niitä saa olla yhtään? Omassa bemarissa niitä aina jonkin verran on, vaatiiko toimenpiteitä?
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:eilen kello 14:34
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #11 : 26.05.15 - klo:11:28 »
Onko aina merkki ongelmasta, jos magneetista löytyy lastuja öljyn vaihdon yhteydessä? Tarkoitan, että eikö niitä saa olla yhtään? Omassa bemarissa niitä aina jonkin verran on, vaatiiko toimenpiteitä?

Tarkoittanet varmaan niitä kokoluokkaa 0.01mm olevia hippuja? Mitkä on ihan normaaleja.
Ongelmia rupee oleen sit kun kokoluokka on esim 1-10mm.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wehna

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 39
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 344
  • Paikkakunta: Konnevesi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.02.21 - klo:13:14
  • S1000RR
    • #42
    • www.kvr.fi
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 713
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #12 : 26.05.15 - klo:22:26 »


Aina osat kuluu kun moottori käy. Käytännössä ne öljypropussa olevat lastut on vaihderattaiden kytkennöistä lohjenneita paloja. Samoin laakerit kuluu ja värjää öljyä tummaksi karstan kanssa.

Joskus 5000-10000 ratakilometrin kohdalla tulee huoltovälitäyteen ja moottori kannattaa peruskorjata. Eli noin kahden tai kolmen kesän välein. Sillon ei tule ikäviä yllätyksiä kesken kauden. Eli kannattaa korjata ennen kuin menee rikki.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Poissa TuplaRR

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Touko 2013
  • Viestejä: 63
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.07.19 - klo:13:32
  • S1000RR, CRF450R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 80
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #13 : 02.06.15 - klo:19:57 »
Onko öljyjä vaihdettu ongelman jälkeen?
Tuliko mitään romua mukana?

Vanhemmista meni imunokkia ja kolmosvaihteen rattaita laatikosta. Noi kyllä huomaa öljystä kun vaihdossa ihmettelee.

Kiitokset vinkeistä! Jos ratas on rikki niin voiko tuo tärinä/karkea käynti poistua pelkällä öljynvaihdolla (romut pois) jos itse vaihteiden vaihtamisessa ei ole ilmennyt kummemmin vikaa?  Pyörä on menossa perushuoltoon/öljynvaihtoon viikon päästä niin täytyy sanoa huoltajalle että kiinnittää huomiota öljyn kuntoon. Mikäli öljystä löytyy jotain silppua ja huollosta en saa mitään vastetta ongelmaan (vieläkään), niin täytyy tuoda se sitten teille laitettavaksi ;)


Jos öljyn seassa on lastuja niin, vaatii moottorin tarkempaa tutkimista ja ainakin jonkin verran pitää purkaa.

Ilmoittele jos pitää moottoria availla. On meille ihan tuttua hommaa :)


Pyörä kävi huollossa ja siihen vaihdettiin öljyt ja ilmanputsari (olikin melko likainen). Öljyn seasta ei tietojen mukaan löytynyt silppua/lastua, ainoastaan magneetista hippuja. Ilmansuodatimen vaihto poisti selkeesti tukkoista käyntiä ja kone kiertää kevyemmin nyt (tuntuu myös kiihtyvyydessä hieman), mutta tärinä sekä karkea käynti jäivät vielä kuvioihin. Tärinä kyllä heikkeni hieman, joten suunta oikea. Nyt pitäisi vielä keksiä, millä lopuista häiriöistä pääsisi eroon. Kone edelleen siis käy/kiertää äänekkäämmin/karkeammin, kuin ennen häikän alkamista.

Voikohan pyörässä mennä jokin moottorin säätö vinoon vai onko kaikki täysin automatisoitua? Mielessä kävi jos nykyisessä alkuperäisputkessa olisi jokin härö (catti tai sensorit) ja viasta pääsisi koko putkiston vaihdolla tai sitten koneessa itsessään voi edelleen olla jokin hieman pielessä.. mene ja tiedä..

Poissa TommoKe

  • Harhaanjohtaja
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 9
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 428
  • Paikkakunta: Pirkkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:24.09.22 - klo:18:26
  • Kawasaki ZX 10 R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 50
Vs: S1000rr -12 koneen kierto/käyntiongelma?
« Vastaus #14 : 02.06.15 - klo:21:15 »
Alakatteet irti ja lampun kanssa syynäämään pakarin saumat halkeamista. Ei ollut mtn vikakoodia ja ne putken venttiilit toimii normaalisti?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020