Ajosaappaat

Aloittaja JiiPee66, 14.03.12 - klo:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

santerik

Lainaus käyttäjältä: Mazze - 16.01.18 - klo:21:36
Vanhat TCX tuli elinkaarensa päähän. Tilalle tuli ostettua Gaernen gp1. Ainakin näppituntumalla vaikuttaa tukevalta kengältä.

Mistä hommasit ja kuinka koko/istuvuus osuu verrattuna TCX:ään?

Lightyear

Noita pääsee kokeilemaan Motonetissä. Hinta siellä 299e.

santerik

Lainaus käyttäjältä: Lightyear - 17.01.18 - klo:09:53
Noita pääsee kokeilemaan Motonetissä. Hinta siellä 299e.

Vuan eipä ainakaan 43/44 kokuja näytä olevan yhdessäkään motonetissa hyllyssä.

Mazze

Lainaus käyttäjältä: santerik - 17.01.18 - klo:09:28
Lainaus käyttäjältä: Mazze - 16.01.18 - klo:21:36
Vanhat TCX tuli elinkaarensa päähän. Tilalle tuli ostettua Gaernen gp1. Ainakin näppituntumalla vaikuttaa tukevalta kengältä.

Mistä hommasit ja kuinka koko/istuvuus osuu verrattuna TCX:ään?


Tilasin motoin.de:stä ja hintaa tuli 290€. Koon kävin testaamassa motonetissä jollain Gaernen touring saappaalla. Pituus on aika sama kuin tcx competizionessa, mutta tuntuu vähän kapeammalta. Ja molemmat on kokoa 41.

santerik

Sain aikaiseksi mennä testaamaan gaernen jotain muita kenkiä motonettiin. Jalan leveimmästä kohtaa ihan fine, mutta kärki kapenee niin vauhdilla ettei pari ulommaista varvasta sovi kyytiin. Amputaatio tällä tasolla kuulostaa vähän radikaalilta vaihtoehdolta.

Spyken Totemit istuisi soppelisti, mutta vähän tukevampia kenkiä kaipaisin.

Onko kukaan testaillut rinnan sidin (joita tässä keskusteluissa on kuvailtu mm. solakoiksi) ja alpinestarsin kenkiä ja osaisi sanoa kummat noista on leveämmät? Tai ylipäänsä onko ratakengistä joku toistaan levemäpi?

Ei kai tässä kohta auta ko tilata merikontillinen kenkiä kotiin ja palutella sopimattomat..

murmela

Olen luulevinani että Sidin monoista sais leveetäkin mallia, en vain oikein tiedä mistä ja miten.
Mullekkin kelpais.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.04.18 - klo:19:06
Olen luulevinani että Sidin monoista sais leveetäkin mallia, en vain oikein tiedä mistä ja miten.
Mullekkin kelpais.

Selailin vähän atk:ta ja Sidi tekee (on tehnyt) mega-mallinimellä leveämpiä malleja. Näistä nykyisistä racing-tennareista en tosin moisia malleja löytänyt. Mega-nimikkeellisissä kengissä oli ainakin joskus/jossain mallissa jätetty nilkan tukia vähemmälle vrt. normi malli.

Enkkusivustoilla olivat sitä mieltä, että supertechit olisi sidin malleja leveämpiä. Ehkä se on tilattava tommottii testiin.

TommoKe

Supertech ei ainakaan jalkaterän kärjestään ole mikään mahtileveä. Sisäkenkä muokkautuu kyllä jalan mukaan.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

santerik

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 08.04.18 - klo:11:22
Supertech ei ainakaan jalkaterän kärjestään ole mikään mahtileveä. Sisäkenkä muokkautuu kyllä jalan mukaan.

Okei. Jotenkin luulisi, että kengän turvallisuus ei juuri muuttuisi vaikka sinne mahtuisi kaikki varpaatkin mukaan. Tietty ajotuntuma menee huonommaksi...

Niin tai näin niin pyysin postimiestä laittamaan reppuun sidiä ja alpinestarsia niin kohtahan tuo omaan jalkaan sopivuus selviää. Voin halukkaille sitten pitää 44 koon ratakenkätupperwaret.

T1mppa

Mun mielestä TCX:n kengät on aavistuksen leveämpiä.
Mulla on tälläset competition RS:n vanhemmat mallit ollut jo useamman vuoden. Siitä vetoketjun kohdalta (jalkaholvi) on hieman kapeahko, mutta jalkapöydän ja varpaiden osalta löytyy hyvin tilaa. Ovat silti ketterät vaihdella vaihteita.

https://www.superbikers.fi/product/1733/tcx-competizione-rs-ajosaappaat

edit. Linkin takaa ei sitten löydy 44-kokoista. Mutta mallitiedot sieltä saa :)

Nitrous

Yksi asia tuossa ajosaappaan istuvuudessa on se, että on pääasia, että saapas istuu ajaessa hyvin. Ainakin itse käytän karvan pienempää kokoa ajosaappaissa kuin muissa kengissä. Kävellessä ovat tästä syystä vähän epämukavat, mutta ajossa just passelit. Ja onpahan vähemmän saappaan kärkeä raapimaan maata.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

TommoKe

09.04.18 - klo:12:00 #146 Viimeisin muokkaus: 09.04.18 - klo:12:01 käyttäjältä TommoKe
"Okei. Jotenkin luulisi, että kengän turvallisuus ei juuri muuttuisi vaikka sinne mahtuisi kaikki varpaatkin mukaan. Tietty ajotuntuma menee huonommaksi..."



Turvallisuudesta en osaa sanoa mitään, mutta tuosta alpinestarsin supertehistä jalassa on kaksien saappaiden verran kokemusta ja omaa käsitystä.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Vuorela

Omaan jalkaan yleensä kengät on turhan kapeita. Toimivia on ollut kokemuksesta noi supertechit, spyken ja Axon kengät. Nykyään Alpinestaria ratakenkinä ja crossisaappaina.

santerik

Lainaus käyttäjältä: santerik - 08.04.18 - klo:13:16
.....

Niin tai näin niin pyysin postimiestä laittamaan reppuun sidiä ja alpinestarsia niin kohtahan tuo omaan jalkaan sopivuus selviää. Voin halukkaille sitten pitää 44 koon ratakenkätupperwaret.


Projekti etenee.. Pahvilaatikollisesta kenkiä paljastui supertechien lisäksi väärät sidit (piti olla mag-1 air, oli st-jokulie). Yllätykseksi molemmat mahtui jalkaan ihan OK. Molemmat vaikutti tukevilta ja turvallisilta.

Sideissä ei ollut ihan yhtä napakan oloinen tuntuma kuin a-starsissa koska noita ei pysyt jalkapöydän tietämiltä kiristämään, tämän pitäisi korjaantua jos saan jotenkin mag-1 tilalle. Mag-1:ssä hotsittaisi tuo vetoketjuttomuus ja olisihan ne 80€ halvemmat kuin a-starsit.

A-starseissa ei muutoin mitään murjottamista ollut, mutta sen verran innolla niitä sai repiä jalkaan notta auttamati mietityttää kuinka kauan kestävät.

Eiköhän tästä kengät saada vielä tavalla tai toisella ensi sesongiksi jalkaan. Toivottavasti ajopäiviä tulee enemmän kuin viime kesänä, muutoin ratapäiväkohtainen kenkäkulu muodostuu huomattavaksi.


santerik

Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.04.18 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: santerik - 08.04.18 - klo:13:16
.....

Niin tai näin niin pyysin postimiestä laittamaan reppuun sidiä ja alpinestarsia niin kohtahan tuo omaan jalkaan sopivuus selviää. Voin halukkaille sitten pitää 44 koon ratakenkätupperwaret.


Projekti etenee.. Pahvilaatikollisesta kenkiä paljastui supertechien lisäksi väärät sidit (piti olla mag-1 air, oli st-jokulie). Yllätykseksi molemmat mahtui jalkaan ihan OK. Molemmat vaikutti tukevilta ja turvallisilta.

Sideissä ei ollut ihan yhtä napakan oloinen tuntuma kuin a-starsissa koska noita ei pysyt jalkapöydän tietämiltä kiristämään, tämän pitäisi korjaantua jos saan jotenkin mag-1 tilalle. Mag-1:ssä hotsittaisi tuo vetoketjuttomuus ja olisihan ne 80€ halvemmat kuin a-starsit.

A-starseissa ei muutoin mitään murjottamista ollut, mutta sen verran innolla niitä sai repiä jalkaan notta auttamati mietityttää kuinka kauan kestävät.

Eiköhän tästä kengät saada vielä tavalla tai toisella ensi sesongiksi jalkaan. Toivottavasti ajopäiviä tulee enemmän kuin viime kesänä, muutoin ratapäiväkohtainen kenkäkulu muodostuu huomattavaksi.



Omalta osalta kenkäproggis tuli päätökseen, kun sovitukseen saapui myös tuo MAG-1. MAG-1 on hieman lyhyempi ja kapeampi kuin Supertech, mutta meni vielä omaan kinttuun. MAG-1 remmisysteemin avulla sain paremman istuvuuden kuin astarsin erillisellä sisäkengällä. Suojaavuudesta on sanottava, että MAG-1 on akillesjänteen kohdalta aika köykäisesti suojattu, mutta tämä nyt lienee ongelma vain tilanteessa jos alka jää niiltä osin esim jalkatapin ja radan väliin. Muutoin käsikopelolla väitän erojen suojaavuuden osalta olevan niin pieniä, että tuurilla on enemmän merkitystä.

Eikä tuo Sidin ST mielestäni suojaavuudessa häviä Supertechille tahi MAG-1:lle, mutta köykäisemmän kiristyssysteemin takia en saanut sillä niin hyvää istuvuutta kuin kahdessa verrokissa.

Eli MAG-1 oli oma valinta, orgin puoluekortilla tuota saa törkeän punaisena xlmotolta alta kolmen sadan.

Powered by EzPortal