Ajosaappaat

Aloittaja JiiPee66, 14.03.12 - klo:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

nopea57

Noita TCX:iä on varsinkin nettikaupoissa niin monta sorttia, että kovin paljoa ei voi yleistää niiden lestiä tai mitoitusta yleensä. Viimeksi hankin hyvien kokemusten pohjalta uudet yleissaappaat, gore-versiona (tourinkikuski), olisko ollut TCX S-Race gore-tex. Sama koko kuin aiemmissa, mutta jotenkin väljän oloiset, kankeat ja 'korkeat' kärjestä, vaihteiden käyttö ei ole kovin sujuvaa noilla, en voi suositella radalle vaikka nimi siihen viittaa. Alunperin nuo ovat muovisilla liukupaloilla, mutta hankin metalliset. Vaikka saappaat pitäisi olla tukevat, niin kyllä niissä pitää myös olla hyvä 'tappituntuma' ja jalanmukainen lesti.



app

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 19.12.12 - klo:09:23
Noita TCX:iä on varsinkin nettikaupoissa niin monta sorttia, että kovin paljoa ei voi yleistää niiden lestiä tai mitoitusta yleensä. Viimeksi hankin hyvien kokemusten pohjalta uudet yleissaappaat, gore-versiona (tourinkikuski), olisko ollut TCX S-Race gore-tex. Sama koko kuin aiemmissa, mutta jotenkin väljän oloiset, kankeat ja 'korkeat' kärjestä, vaihteiden käyttö ei ole kovin sujuvaa noilla, en voi suositella radalle vaikka nimi siihen viittaa. Alunperin nuo ovat muovisilla liukupaloilla, mutta hankin metalliset. Vaikka saappaat pitäisi olla tukevat, niin kyllä niissä pitää myös olla hyvä 'tappituntuma' ja jalanmukainen lesti.

Mulla TCX Race... (en muista merkkiä, mutta piti olla se rataisin näistä uusista) oli kyllä toivottoman jäykkä ja kankea, kun kokeilin ekaa kertaa syyskuussa Motoparkissa. PasiPlussan kanssa saatiin kokeilla samalla wehnan Sidin kahta eri mallia, ja ero oli huikea; Sidi todella taipuisa ja notkea jalkaterän kohdalta, ja nilkasta taipui ihan eri lailla kun TCX. Ei mitään epäselvää siinä, ettenkö vaiha Sidiin. Nämä uudet TCX:t myyn jollekin katukäyttöön. Oli niin jäykkä että ei saanut vaihteita ceparissa kunnolla vaihdettua.

tuomas

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 18.12.12 - klo:21:06
Lainaus käyttäjältä: tuomas - 18.12.12 - klo:10:52
Ostin pari vuotta sitten bike worldin poistomyynnistä tälläiset tcx kengät:

monot

Maksoinkohan niistä joku 140 Euroa ja hyvät ovat olleet =) Suosittelen.

-tuomas-
Hyvältä näyttää, ei ole mitkään "lapikkaat". Pohja suoran näköinen. Jos koipi on numero n.43, niin kuinka iso tuollainen kenkä tulisi olla kun EU-numerot on mitä sattuu??

Tuo menee munkin mielestä ihan 1:1. Mun kengät on 44 ja jalkapohjan pituus joku 27cm. Sopivan naftit ja ainakin mun jalkaan noi tcx:n lestit osuu tosi hyvin.

-tuomas-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

nopea57

Joo, Tuomaksen mainitsema malli on kyllä varmaan passeli radalle, toisin kuin esim meikäläisen valinta. Perforoitu pintamateriaali ja notkeuttakin löytyy, olen vastaavia joskus hiplannut.

Aiemmin yritin sanoa sitä, että kun TCX:llä on niin monia malleja, ja useiden nimessä on joku 'race', niin silti kenkä voi olla melkoisen touring-painotteinen. Mutta valmistajalla on myös hyviä ratakenkiä.

Pidän edelleen tallessa vanhoja 'competizione mitä lie GTX' -saappaita radalla piipahtamista varten, koska ovat notkeat ja varustin myös ne taannoin uusilla metallisilla liukupaloilla (touring-pyörässä maakontakti syntyy helpommin).

Fasu

Lainaus käyttäjältä: app - 19.12.12 - klo:11:45
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 19.12.12 - klo:09:23
Noita TCX:iä on varsinkin nettikaupoissa niin monta sorttia, että kovin paljoa ei voi yleistää niiden lestiä tai mitoitusta yleensä. Viimeksi hankin hyvien kokemusten pohjalta uudet yleissaappaat, gore-versiona (tourinkikuski), olisko ollut TCX S-Race gore-tex. Sama koko kuin aiemmissa, mutta jotenkin väljän oloiset, kankeat ja 'korkeat' kärjestä, vaihteiden käyttö ei ole kovin sujuvaa noilla, en voi suositella radalle vaikka nimi siihen viittaa. Alunperin nuo ovat muovisilla liukupaloilla, mutta hankin metalliset. Vaikka saappaat pitäisi olla tukevat, niin kyllä niissä pitää myös olla hyvä 'tappituntuma' ja jalanmukainen lesti.

Mulla TCX Race... (en muista merkkiä, mutta piti olla se rataisin näistä uusista) oli kyllä toivottoman jäykkä ja kankea, kun kokeilin ekaa kertaa syyskuussa Motoparkissa. PasiPlussan kanssa saatiin kokeilla samalla wehnan Sidin kahta eri mallia, ja ero oli huikea; Sidi todella taipuisa ja notkea jalkaterän kohdalta, ja nilkasta taipui ihan eri lailla kun TCX. Ei mitään epäselvää siinä, ettenkö vaiha Sidiin. Nämä uudet TCX:t myyn jollekin katukäyttöön. Oli niin jäykkä että ei saanut vaihteita ceparissa kunnolla vaihdettua.

Oliko monot tällaiset?Sidi Vortice Vernice -ajosaappaat, tai kuvassa oleva??
VV

app

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 20.12.12 - klo:12:53
Lainaus käyttäjältä: app - 19.12.12 - klo:11:45
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 19.12.12 - klo:09:23
Noita TCX:iä on varsinkin nettikaupoissa niin monta sorttia, että kovin paljoa ei voi yleistää niiden lestiä tai mitoitusta yleensä. Viimeksi hankin hyvien kokemusten pohjalta uudet yleissaappaat, gore-versiona (tourinkikuski), olisko ollut TCX S-Race gore-tex. Sama koko kuin aiemmissa, mutta jotenkin väljän oloiset, kankeat ja 'korkeat' kärjestä, vaihteiden käyttö ei ole kovin sujuvaa noilla, en voi suositella radalle vaikka nimi siihen viittaa. Alunperin nuo ovat muovisilla liukupaloilla, mutta hankin metalliset. Vaikka saappaat pitäisi olla tukevat, niin kyllä niissä pitää myös olla hyvä 'tappituntuma' ja jalanmukainen lesti.

Mulla TCX Race... (en muista merkkiä, mutta piti olla se rataisin näistä uusista) oli kyllä toivottoman jäykkä ja kankea, kun kokeilin ekaa kertaa syyskuussa Motoparkissa. PasiPlussan kanssa saatiin kokeilla samalla wehnan Sidin kahta eri mallia, ja ero oli huikea; Sidi todella taipuisa ja notkea jalkaterän kohdalta, ja nilkasta taipui ihan eri lailla kun TCX. Ei mitään epäselvää siinä, ettenkö vaiha Sidiin. Nämä uudet TCX:t myyn jollekin katukäyttöön. Oli niin jäykkä että ei saanut vaihteita ceparissa kunnolla vaihdettua.


Oliko monot tällaiset?Sidi Vortice Vernice -ajosaappaat, tai kuvassa oleva??

En tiedä, kun ei jäänyt malli mieleen. Wehna osaa vastata jos näkee tämän. Sellaiset kuitenkin tilaan suraavaksi mitä koitin.

wehna

moro,

Noi on hyvät: http://www.duell.fi/SIDI_Vortice_Vernice_ajosaapas
Monimutkainen kuin avaruusraketti, mutta hemmetin hyvä ajaa.

Toi on kans hyvä, suojaustaso hiukan heikompi: http://www.duell.fi/SIDI_Vertigo_ajosaapas_musta_valkoinen

Mulla on yleisesti 43 jalka ja noi sidin kengät on myös kokoa 43. Ovat aika napakat, mut tosi tunnokkaat ja notkeat ajaa.

-K-
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

app

Mulla samaa kokoa jalka, ja sen takia oli tuuria tässä. Kyllä oli melkoinen ero tuohon toiseen merkkiin. Todella taipuisa kenkä. TCX toisessa jalassa, ja tämä toisessa, ero oli huikea. Sidi taipui sekä nilkasta, että päkiästä selvästi paremmin. Ero oli melkoinen kaiken lisäksi.

Hukkapätkä

Mulla ollu kans 05´ vuodesta asti käytössä nuo vanhemmat Sidin Vertico corsat. Todella tykänny monoista katu ja ratakäytössä. Tilasin nyt sitten uudet Vorticet, jouluisella valko-puna värityksellä.

mako

menin viime talvena äkkiä vaan käymään mp- team salosella , köyhän silmät alko tuikkimaan
ku tcx competizionet oli 199e  . 43 kokoa löytyi mustat ja  valkoiset ,nappasin mukaan valkoiset. kotona ne tuntui pieniltä ja ajattelin et pakko palauttaa . sit tilasin englannista 44 kokoiset , ekaa kertaa radalle. ei * ittu nää on liian isot. Popot myyntiin ja saloselta 43:set alle .pari ratakertaa ja vetoketju rikki ,takuun kanssa sähläystä ja rahojen palautus  .sit ostin tcx rs 2 popot ,hyviltä/ helpoilta on tuntunu vaikka en ole vakuuttunut pumpun toiminnasta ainakaan toisessa saappaassa mut ku tuli koeponnistettuu koko uus  ajovarustus heti alkuun ni ei jaksanut alkaa kyselemään takuusta

jarska

Mun coretex Alpinestarsit on niin perkuleen kuumat näillä keleillä, joten hain äsken Hanxilta tilaamani Misanon W2 valkoset ajosaappaat postista.

Oli niin edulliset (sekä Kallion pikkujättiläisten suosittelemat) että pakko kokeilla.
Vähän on leveempi lestiset, joka on mulle paree, ei niin purista varpaita/jalkapöytää...hyvältä tuntuvat.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.06.13 - klo:13:59
Mun coretex Alpinestarsit on niin perkuleen kuumat näillä keleillä, joten hain äsken Hanxilta tilaamani Misanon W2 valkoset ajosaappaat postista.

Oli niin edulliset (sekä Kallion pikkujättiläisten suosittelemat) että pakko kokeilla.
Vähän on leveempi lestiset, joka on mulle paree, ei niin purista varpaita/jalkapöytää...hyvältä tuntuvat.

Ostappa kuule semmoset reikänahka-kenkät ku mitä on sun pukuki nii ei tarvi sukkia haistella.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.06.13 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.06.13 - klo:13:59
Mun coretex Alpinestarsit on niin perkuleen kuumat näillä keleillä, joten hain äsken Hanxilta tilaamani Misanon W2 valkoset ajosaappaat postista.

Oli niin edulliset (sekä Kallion pikkujättiläisten suosittelemat) että pakko kokeilla.
Vähän on leveempi lestiset, joka on mulle paree, ei niin purista varpaita/jalkapöytää...hyvältä tuntuvat.

Ostappa kuule semmoset reikänahka-kenkät ku mitä on sun pukuki nii ei tarvi sukkia haistella.

Luulempa että mitkä tahansa kengät tuntuu viileiltä coretexien jälkeen.
Säästän ja poraan reikiä jos tarvis.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: wehna - 23.12.12 - klo:22:59
moro,

Noi on hyvät: http://www.duell.fi/SIDI_Vortice_Vernice_ajosaapas
Monimutkainen kuin avaruusraketti, mutta hemmetin hyvä ajaa.

Toi on kans hyvä, suojaustaso hiukan heikompi: http://www.duell.fi/SIDI_Vertigo_ajosaapas_musta_valkoinen

Mulla on yleisesti 43 jalka ja noi sidin kengät on myös kokoa 43. Ovat aika napakat, mut tosi tunnokkaat ja notkeat ajaa.

-K-

Isokenkäiset ja muut rahamiehet kävivät jo ostoksilla, nuo olisi jäljellä: http://www.mp-foorumi.com/forum/show.php?fid=2&id=33872
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

JiiPee66

08.06.13 - klo:11:15 #44 Viimeisin muokkaus: 08.06.13 - klo:12:44 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.06.13 - klo:21:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.06.13 - klo:21:05
Mun coretex Alpinestarsit on niin perkuleen kuumat näillä keleillä, joten hain äsken Hanxilta tilaamani Misanon W2 valkoset ajosaappaat postista.

Oli niin edulliset (sekä Kallion pikkujättiläisten suosittelemat) että pakko kokeilla.
Vähän on leveempi lestiset, joka on mulle paree, ei niin purista varpaita/jalkapöytää...hyvältä tuntuvat.

Ostappa kuule semmoset reikänahka-kenkät ku mitä on sun pukuki nii ei tarvi sukkia haistella.

Racetech R ainakin viileemmät ku vanhat Sidit

Powered by EzPortal