Ajosaappaat

Aloittaja JiiPee66, 14.03.12 - klo:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

JiiPee66

Varmaan jo monesti läpikoluttu aihe mutta siltikin...kerro mitä ajosaappaita voit suositella?
Itsellä ainakin meinaa ahistaa Sidin mallit pohkeista eli pitää jättää ylhäältä melko löysälle tai hankkia kuolio jalkaan.
Alpinestarin monot oli jo paremmat, tosin sain ne rikki kun rymysin taannoin metsähallituksen puolelle.
ja mulla vieläpä sirot pohkeet...ehdotuksia?

jarska

Viime kesänä ostin Alpinestarin S-MX R Core-Tex saappaat, ei ehkä niin vimosen päälle rataset, mut ajan noilla myös tourinkia, eikä kastu jalat.
Istuu hyvin mun jalkaan ja tykkään erityisesti kun vetoketju on ulkosyrjällä.

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: jarska - 14.03.12 - klo:21:23
Viime kesänä ostin Alpinestarin S-MX R Core-Tex saappaat, ei ehkä niin vimosen päälle rataset, mut ajan noilla myös tourinkia, eikä kastu jalat.
Istuu hyvin mun jalkaan ja tykkään erityisesti kun vetoketju on ulkosyrjällä.

no ...kele, just samanlaiset ku mulla oli  peukku_1

Raaseri

Kolmet kengät "aktiivikäytössä". Narisevat Oxtarin vedenpitävät. Sitten yhdet Dainesen hiilikuitukengät jotka joskus hankin koska ne on tehty Ducatin kisakengiksi, logot ja kaikki laminoitu hiilikuituun. Normi ratakenkinä Astarsin Supertechit, jotka on sairaan hyvät jalassa, mutta rakenteeltaan kömpelön isot. Ja jostain syystä niistä hajoo aina vetoketjut, varmaan kuus kertaa vaihdettu.

Teemu Tanila

14.03.12 - klo:22:02 #4 Viimeisin muokkaus: 23.03.12 - klo:19:32 käyttäjältä jarska
Mulla on ollu muutamia eri ajosaappaita, ekoja en enää ees muista, jotkut Oxtarit ne oli, sellaset semi-race mallit. Niitten jälkeen hommasin Spidin ajosaappaat joka oli niiden paras race malli. Mukavuudelta huippuluokkaa mutta sivuttainen vääntöjäykkyys oli lähes olematon.

Sitten tuli hommattua TCX Competizione RS monot jotka on siis nykyiset. Tykkään sen takia näistä että ovat yleisesti tukevan oloiset ja vääntöjäykkyyttäkin on melkoisesti. Kenkä on myös aika kapea eli sen saa siihen tapille kohtuu mukavasti eli siis ei ole mitkään laskettelumonot.

Tuossa vielä video esittely:

TCX Competizione RS Boots Review from Sportbiketrackgear.com

En oo muuten ikinä mitään tilannu tuosta putiikista mutta olen postaillu ton kaverin videoita näihin tuotekeskusteluihin kun noista näkee aika hyvin millanen tuote on kyseessä.

Aikanaan haaveilin Daytonan Security Evo ajosaappaista jotka on monien mielestä parhaat koskaan valmistetut RR ajosaappaat mutta niiden hinta on sitä luokkaa että on hankinta jääny haaveeks.

Teemu

Birke

Itsellä myös TCX Competizione RS. Mukavan tukevat ja nilkasta vääntöjäykät. Nitisee ja natisee piristi kävellessä, mutta eipä nuo jalassa tarvitsekaan leikkiä Konosta.

perti

Mulla on Sidin siimahässäkkä- kengät. Hiukan veemäiset pukea, narisee pirusti kävellessä, en tiedä suojaako kaatumisessa hyvin, mutta yksi etu niistä löytyi verrattuna muihin kenkiin. Ne sain jalkaani! Jos jalka on tälläinen "rintava", niin noi kengät aukeaa tosi hyvin ja vetoketju menee tosi alas.

http://www.sidisport.com/eng/scheda.php?macro=2&id=2
Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...

Nitrous

Mulla on käytössä Puman V1000 -ratasaappaat. Alkuun hieman hankalat riisua, mutta kun tottuu niin ei aiheuta sen isompia ongelmia. Hinta (170€) -laatusuhde ainakin omasta mielestä kohdallaan. Paksupohkeiselle nämä saappaat tosin voivat olla huono valinta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Grandi67

TCX Competizione RS löytyy multakin. Kuumille keleille olis tarkoitus hommata ilmastoidut Spyke Totem 2.0 monot.


Turder

Täällä myös TCX, sopii hyvin jos on leveämpi lesti. Alpinestars on vähän turhan kapealla lestillä, joskin ne oli kai leventänyt sitä nyt uusiin 2012 kenkiin (messuilla puhuivat niin).

tonibergholm

TCX S-race:t on täällä ja ihan mukavat ne on jalassa, muuta en osaa sanoa.

Vuorela

Nykyisin käytössä Spyke Totem 2.0. Pari edellistä vuotta Axo lancerit.

Ainoat rata saappaat mitkä sopii hyvin jalkaan. Montaa on tullut kokeiltua esim. Puma, TCX, Sidi, Alpinestar ja Dainese. Useimmissa turhan kapea lesti, TCX ei mennyt nilkasta kiinni.

Axot oli hyvät, mutta hajosivat viime kesän botnia kaadossa ja uusien saatavuus suomessa aikas heikkoa.

poutis

Oxtarin evo rx tai jotain.Sopii hyvin meikän lättäjaloille kun on leveä lesti.
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

mako

näistä kolmesta valitsin omani
tcx competizione rs ,hyvän hintaiset /tuntuiset  nämä ostin
alpinestars supertech r   hyvän tuntuiset  / hyvä hinta tuli liian myöhään   
sidi vortice ei istunut jalkaan eikä siimat oikeen innostanu

PetsuZX

Tuli kans ostettua viimekesänä tuo tcx competizione rs

Powered by EzPortal