minitwin/supertwin

Aloittaja jiknnn, 13.04.13 - klo:21:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jiknnn

Lyhyt intro alkuun, eli ainoa oikea kisakone on 1-pyttynen. Mutta kun se huohottaa, eikä sen kampuraa saa lähellekään tasapainoa, niin twiniäkin voi harkita :)

eli onko kukaan hommannut valmista n. 650 twin kilpuria tai rakentanut semmosta itse?
minkälaista tommosella on ajella?
650 twin luokkaa löytyy ainakin usa,uk ja saksa suurinpiirtein vakioina tai vapaalla virityksellä.
sakemanneista saisi SV650 susukeja noin 2000€/kpl , jos jonkun vanhemman laittaisi kilpiin, niin vuoden vakuutukset olis n.400€ - bonukset. samaa luokkaa/halvemmat kuin kilvettömällä taikka  krossipyörällä. Rengaskulut mahtaa olla puolet tonnisen kuluista.


tossa pari ei niin halpaa valmista kilpuria
http://www.jhsracing.co.uk/mini_twins.htm
cadwellin ratakierros
https://www.youtube.com/watch?v=lPRHoxY6048
hord powerin säätämiä koneita, ite tehnyt businesta kaverin kanssa ja tuntui fiksulta hepulta
http://www.hordpower.com/gallery/album08

Raaseri

13.04.13 - klo:22:09 #1 Viimeisin muokkaus: 13.04.13 - klo:22:13 käyttäjältä Raaseri
Rengaskulu on eniten suhteessa omaan vauhtiin, ei niinkään laitteen tehoon. Ei tonnareissakaan avausalue renkaassa ekana lopu, vaan reuna jonka varassa käännös tehdään. Tonnisella siinä avataan ohuesti, pikkusella kaikki. Fysiikan lait sen määrää paljoko hepoja siinä saadaan assuun, ei koneteho.

Sitten, SV oli itselläkin joskus. Aika tavalla sen alustaa joutuu laittamaan että siitä kelvollisen saa. Vanhemmissa SV650 ei ollut edes paluuvaimennuksen säätöä. Rakentaminen varmaan kallista ja hankalaa, kun noista ei rataohjuksia massana tehdä.

Osta esim Ducati SS1000, voin vaikka konsultoida kun toistakymmentä sellaista kisamopoksi rakensin.

Birke

Joskus on käynyt itsellä mielessä että rakentaisi SV650 pohjaisen ratapelin. Englanninkielisiltä foorumeilta tutkin asiaa ja Briteissä ovat ajaneet omaa SV Cupia tms. niillä. Kustannukset eivät olisi pahat kun aihioita saa edullisesti, mutta aikalailla joutuu vakiopyörää tuunaamaan. Alusta kokonaan uusiksi, gixerin usd keuloja ovat noihin istuttaneet. Jarrut, kuitukatteet yms. hilpettä. Hauskahan sellaisella olisi vetää radalla, mukavat sounditkin kun noin 70 hv twini laulaa sopivalla putkella :)

jiknnn

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 13.04.13 - klo:22:09
Rengaskulu on eniten suhteessa omaan vauhtiin, ei niinkään laitteen tehoon. Ei tonnareissakaan avausalue renkaassa ekana lopu, vaan reuna jonka varassa käännös tehdään. Tonnisella siinä avataan ohuesti, pikkusella kaikki. Fysiikan lait sen määrää paljoko hepoja siinä saadaan assuun, ei koneteho.

tästä oon hiukan eri mieltä. Itellä kyllä selkeesti renkaat kuluu suoraan suhteessa siihen miten on hepoja käytössä.  150/160hp nelikko sutii joka mutkasta ja viiva jäänee renkaasta(kerran käännettynä oon ajellu noin 4 päivää kumilla), 130hp twini ei enää sudi joka mutkasta, vaikka samalla vauhdilla avauksesta lähtee, renkaiden kestosta ei kunnon vertailua vielä voi tehdä : contin slickit kesti (4 päivää 1 käännöllä) / pirelli meni puolessa tunnissa.  50hp/110kg vermeellä voi sitten ajaa samoilla renkailla monta kesää :) ja sekin kyllä mutkat menee kovempaa kuin isoset ja avaus on edelleen ihan yhtä nopea.

Myönnetään että pyörän paino ja alustan setup vaikuttaa just siihen kallistus reunan kulumiseen ehkä eniten, mutta jos alusta on ok, niin sitten kumi kuluu siitä avauksen "olkapään" kohdalta. Myös tossa 50 hp vermeessä.
50hp vermeessä jäi kerran iskarin huollon jälkeen rebound auki ja sekin repi renkaan paskaksi puolessa tunnissa...

Elikkä näin omien kokemusten mukaan omalle ajotyylille edullisin vaihtoehto olisi alle 100hp / alle 150kg 

pienisopoapina

Jiknnn kerran mullekkin ehdotti tuota miniviniä. Kuulosti pöhköltä - kyllähän mopossa tehoa pitää olla. Nytku suurin kiima on ohi, niin minivini kuulostaa ihan kivalta. Hiukan harmittelen, kun kevytluokiksi kehitellään 450gp:tä, 125cbr:ää, 250cbr:ää ja 500cbr:ää. Maailmalla ois minivini konsepti valmiina, tekniikkaa ja halpoja laitteita ois tarjolla.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

08.02.16 - klo:14:27 #5 Viimeisin muokkaus: 08.02.16 - klo:14:34 käyttäjältä pienisopoapina
Nostellaanpa tämä ketju Imatran ajo -ketjussa mainitun Lightweight -luokan tiimoilta.

Oisko kellään tarkempaa tietoa mitä eroa on supertwin, minitwin ja lightweight laitteilla ? Vai onko kyse yhdestä ja samasta luokasta?

Mikäli oikein ymmärsin, niin Imatran ajoja ois tarkoitus pitää vuosittain ja siellä nämä laitteet esiintyis.

A-lisenssin saamiseen tarvittais kuitenkin nousu muiden, 600 tai 1000, luokkien kautta. Mutta eihän sitä tiedä jos tulevaisuudessa tämäkin tuohon löytyis kiertotie. Käsittääkseni ainakaan Tuukka Korhonen, joka on IRRC -sarjassa ajanut er-6:lla ei ole koskaan saanut suomessa A-lisenssiä. Saatan toki olla huono googlettamaan ja siten väärässä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:14:27
Nostellaanpa tämä ketju Imatran ajo -ketjussa mainitun Lightweight -luokan tiimoilta.

Oisko kellään tarkempaa tietoa mitä eroa on supertwin, minitwin ja lightweight laitteilla ? Vai onko kyse yhdestä ja samasta luokasta?

Mikäli oikein ymmärsin, niin Imatran ajoja ois tarkoitus pitää vuosittain ja siellä nämä laitteet esiintyis.

A-lisenssin saamiseen tarvittais kuitenkin nousu muiden, 600 tai 1000, luokkien kautta. Mutta eihän sitä tiedä jos tulevaisuudessa tämäkin tuohon löytyis kiertotie. Käsittääkseni ainakaan Tuukka Korhonen, joka on IRRC -sarjassa ajanut er-6:lla ei ole koskaan saanut suomessa A-lisenssiä. Saatan toki olla huono googlettamaan ja siten väärässä.
V*ttu sie teet elämäs vaikeeks ton lisenssin kanssa. Mä tosiaan toivon, ettei kukaan erehdy päästämään sua noilla taidoilla sinne Imatran viivalle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Öh meniskö tuo tuonne jäsenten väliseen.

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal