Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?  (Luettu 10504 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« : 11.07.15 - klo:08:46 »
Miten moottorijarrua pystyy vähentämään mopossa, jossa ei ole ride-by-wire systeemiä. Lähinnä tarkoitan muita keinoja 
kuin tyhjäkäynnin nostamista. Sitä ei pysty nostamaan yli 2000rpm ISC-vikakoodin takia. 

Kyseessä GSX-R K8 1000 ECU ja moottorijarrun polttoaineen katkaisu on poistettu. EMpro kontrolloi moottorijarrua toisioläppien avulla, mutta missään ei näy millaisia muutoksia tulee toisioläppien karttaan. Niin ei viitsisi ensimmäisenä tota alkaa testaamaan. Siinä pitäisi säätää fast idle ruuvia jne. 

Haulla löytyi Wehnän kirjoitus http://www.mprata.fi/index.php?topic=614.msg21013#msg21013
"Polttoaineensyöttö pitäisi kytkeä päälle moottorijarrussa ja tehdä syttykarttaan muutoksia."
Asia liittynee enemmän nykäisyyn kaasulle siirryttäessä, mutta saako sytkäkarttaa muuttamalla pienennettyä moottorijarrua?


ECU foorumilta:

RidgeRacer wrote:

I've always been curious has to how much effect the ignition maps have on engine braking.  All the Suzukis have these really high ignition advance numbers during trailing throttle. (TPS < 3%, at 4000rpm and up).

Is it to prevent backfiring? An anti-smog thing? Or could it be igniting the fuel that far before top dead center actually slows down the engine.
------
Adding fuel, and retarding the timing in this area will minimize the engine braking. On my Aprilia SXV I have added TONS (50%) more fuel, and have 30 degrees (45-55 stock) of timing. There is still some engine braking, however it is very minimal compared to stock.


sytkäkartta
http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Woolich/IGNK8_zps2lrfzlrj.jpg
Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #1 : 13.07.15 - klo:10:30 »
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta. Positiivinen yllätys oli, että säädöt osui kerrasta aika hyvin kohdalleen. Ehkä jotain pientä hienosäätöä eri vaihteiden karttoihin. Nyt käytin kaikilla vaihteilla samaa karttaa. Ensimmäiset kierrokset oli aika mielenkiintoisia, mutta kunhan tohon tottui niin oli mukavampi ajaa.  peukku_1

Ennen
http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Woolich/EBC1_zpsxjnokdle.jpg
Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?


Jälkeen
http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Woolich/EBC_zpsdemyguku.jpg
Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?


49.4 arvosta ylöspäin alkaa tapahtua.
http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Woolich/EBC2_zpsit7qk7oz.jpg
Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?


http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Woolich/IMG_20150711_181902_zpssk70o9ee.jpg
Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #2 : 13.07.15 - klo:14:00 »
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta.
Entäs avauksissa, aukeeko secondary-läpät tarpeeks nopeesti?
Ainkin mun kawassa ne vakio ST kartat on iha perseestä, ja ST läpät on auki vasta kun koneen kierrokset nousee tarpeeks.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.11.21 - klo:15:03
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #3 : 13.07.15 - klo:14:20 »
Mwahhahhaa tilasin tänään tämmösen: http://www.bikehps.com/cabs/

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 18:23
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #4 : 13.07.15 - klo:14:45 »
Mwahhahhaa tilasin tänään tämmösen: http://www.bikehps.com/cabs/
Ja ainakin kolme sekkaa pois kierrosajoista välittömästi? Vaiko lisää mystisiä sähkövikoja? :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Taffu

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 10
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 243
  • Paikkakunta: Tampere
  • Paikalla:23.09.21 - klo:12:55
  • Honda CBR1000RR -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 79
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #5 : 13.07.15 - klo:16:20 »
Mwahhahhaa tilasin tänään tämmösen: http://www.bikehps.com/cabs/

Siis mitä kummaa toi tekee? Antaa kaasua silloin ku painaa kytkintä, vai häh?

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 18:23
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #6 : 13.07.15 - klo:16:23 »
Mwahhahhaa tilasin tänään tämmösen: http://www.bikehps.com/cabs/

Siis mitä kummaa toi tekee? Antaa kaasua silloin ku painaa kytkintä, vai häh?
https://www.youtube.com/watch?v=EUnO889NoPA
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.11.21 - klo:15:03
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #7 : 13.07.15 - klo:16:24 »
Joo moor gääs!

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #8 : 13.07.15 - klo:19:16 »
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta.
Entäs avauksissa, aukeeko secondary-läpät tarpeeks nopeesti?
Ainkin mun kawassa ne vakio ST kartat on iha perseestä, ja ST läpät on auki vasta kun koneen kierrokset nousee tarpeeks.

Hyvin ne aukeaa, rajoittava tekijä löytynee kaasukahvan käskijästä...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #9 : 13.07.15 - klo:20:00 »
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta.
Entäs avauksissa, aukeeko secondary-läpät tarpeeks nopeesti?
Ainkin mun kawassa ne vakio ST kartat on iha perseestä, ja ST läpät on auki vasta kun koneen kierrokset nousee tarpeeks.
Hyvin ne aukeaa, rajoittava tekijä löytynee kaasukahvan käskijästä...
Miltä ne STP kartat näyttää kokonaisina?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #10 : 13.07.15 - klo:20:36 »
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta.
Entäs avauksissa, aukeeko secondary-läpät tarpeeks nopeesti?
Ainkin mun kawassa ne vakio ST kartat on iha perseestä, ja ST läpät on auki vasta kun koneen kierrokset nousee tarpeeks.
Hyvin ne aukeaa, rajoittava tekijä löytynee kaasukahvan käskijästä...
Miltä ne STP kartat näyttää kokonaisina?
Tuollahan oli jo kuva siitä kartasta, mutta laitetaan vielä muokkaamaton.
http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Woolich/stp2_zpsv3x8g9mx.jpg
Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #11 : 13.07.15 - klo:21:22 »
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta.
Entäs avauksissa, aukeeko secondary-läpät tarpeeks nopeesti?
Ainkin mun kawassa ne vakio ST kartat on iha perseestä, ja ST läpät on auki vasta kun koneen kierrokset nousee tarpeeks.
Hyvin ne aukeaa, rajoittava tekijä löytynee kaasukahvan käskijästä...
Miltä ne STP kartat näyttää kokonaisina?
Tuollahan oli jo kuva siitä kartasta, mutta laitetaan vielä muokkaamaton.
http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Woolich/stp2_zpsv3x8g9mx.jpg
Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?

Jaa se oliki noi karkee se karttaa, aattelin ett jos siit ois jääny sarake pari pois.
Mut kyl toi näyttäis jonkun verran "rajottavan" keskialueella, varsinkin jollain +70% kaasulla.
"Hyväähän" tietty tossa on se ett kaasuvastetta on käytännössä pehmennetty huomattavasti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #12 : 13.07.15 - klo:21:32 »
Ja jos haluaa, nii teoriassa tosta sun vehkeestä sais modattua RBW vehkeen. Eli poistaa vaan ensiöläpät, jättää siis akselin, niin sen jälkeen toi vehe on RBW jonka kaasuvastetta voi ohjata tolla STP kartalla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #13 : 13.07.15 - klo:21:55 »
Jaa se oliki noi karkee se karttaa, aattelin ett jos siit ois jääny sarake pari pois.
Mut kyl toi näyttäis jonkun verran "rajottavan" keskialueella, varsinkin jollain +70% kaasulla.
"Hyväähän" tietty tossa on se ett kaasuvastetta on käytännössä pehmennetty huomattavasti.
Joo, voishan sitä kokeilla miltä se tuntuisi ajaa jos ne aukeaisi nopeammin, mutta keula tulee syliin aika helpolla näilläkin asetuksilla. 

Jos jaksaisi laittaa MS1/MS0 kytkimen niin olisi nopea vaihtaa eri asetuksia. Mode kytkintä ei ole niin toi on ainoa keino vaihtaa karttoja lennosta.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 18:23
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?
« Vastaus #14 : 14.07.15 - klo:07:10 »
Ja jos haluaa, nii teoriassa tosta sun vehkeestä sais modattua RBW vehkeen. Eli poistaa vaan ensiöläpät, jättää siis akselin, niin sen jälkeen toi vehe on RBW jonka kaasuvastetta voi ohjata tolla STP kartalla.
Äkkiseltään veikkaan, että ei tuu hirveen hyvä jos tommosta yrittää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020