Kameran paikka pyörässä

Aloittaja Wper, 15.03.12 - klo:08:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wper

ne jotka kameraa käyttää, niin minkälaisesta kulmasta videota kuvaatte? onko kamera kypärässä kiinni, vaiko pyörässä jossain. itse aattelin värkätä kameran jotenkin tuonne pyörän perälle, että sais seurata vähän omaa liikkumista pyörän päällä. ja siten korjata virheitä pois :)
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: hogs - 15.03.12 - klo:08:40
ne jotka kameraa käyttää, niin minkälaisesta kulmasta videota kuvaatte? onko kamera kypärässä kiinni, vaiko pyörässä jossain. itse aattelin värkätä kameran jotenkin tuonne pyörän perälle, että sais seurata vähän omaa liikkumista pyörän päällä. ja siten korjata virheitä pois :)

Jos laitat sen sinne pyörän taakse, niin sulla täytyy melkein olla fish eye -linssi siinä kamerassasi. Muuten ei tuu kuvaan muuta kuin sun ahteri.
Tämä täysin minun mielipide. Itse suosittelisin laittamaan kameran kuvaamaan eteenpäin ja jos mahdollista saada jotain mittareita mukaan, niin kuva muuttuu aina mielenkiintoisemmaksi  peukku_1

jarska

Mä tykkään SamiN:n tyylistä kuvata radalla, toivottavasti sallit tämän videon postauksen?
Tossa vaihdellaan kivasti kuvakulmaa, miten eri tavoin kamera pultattuna?

ZX-14 and ZX-12 on the Track. Alastaro Circuit 9.9.2011


SamiN

Mulla adhesive mountit on liimattu eteen, taakse ja kypärään. Emäputkessa on RAM mount johon saa kameran ja tankin päällä korkin pultteihin asennettava teline. Peilissä kamera on ollut teipillä, katteissa imukupilla jne. Ratapeleissä on harvemmin peilejä, mutta imukupilla saa lähes saman kuvakulman. Imukuppikiinnitykset olen aina varmistanut.
Tuo nyt on tietenkin pyöräkohtaista mihin saa kameran mahtumaan. Esim, tankin päällä voi olla ahdasta. Katteisiin jos laittaa niin kannattaa huomioida kallistusvarat.

Liitteenä muutama esimerkki.
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

Wper

voi olla totta, ettei siitä paljon enempää näy kun ahteri. voinhan mä vaikka köyttää maitokärryn tohon mun pyörään ja pyytää jonkun kaverin siitä kuvaamaan.  parempi vois olla pyytää joku ajamaan muutama kierros takana ja kuvata niin siitä vois nähdä paremmin omaa touhua pyörän päällä.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

SamiN

GoPro tmv 170 asteen kuvakulmalla oleva kamera toimii takana ihan hyvin.

9_5_2011_alastaro1.wmv
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

Streethawk

Mulla ollut muutaman kerran kamera käytössä ja vain tässä yhdessä paikassa kiinni. Kamera Countour HD.
http://kiia.kuvat.fi/kuvat/MP/Motopark+YCC+11.9.2011/Motopark_YCC_11.9.2011.mp4

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 15.03.12 - klo:08:44
Lainaus käyttäjältä: hogs - 15.03.12 - klo:08:40
ne jotka kameraa käyttää, niin minkälaisesta kulmasta videota kuvaatte? onko kamera kypärässä kiinni, vaiko pyörässä jossain. itse aattelin värkätä kameran jotenkin tuonne pyörän perälle, että sais seurata vähän omaa liikkumista pyörän päällä. ja siten korjata virheitä pois :)

Jos laitat sen sinne pyörän taakse, niin sulla täytyy melkein olla fish eye -linssi siinä kamerassasi. Muuten ei tuu kuvaan muuta kuin sun ahteri.
Tämä täysin minun mielipide. Itse suosittelisin laittamaan kameran kuvaamaan eteenpäin ja jos mahdollista saada jotain mittareita mukaan, niin kuva muuttuu aina mielenkiintoisemmaksi  peukku_1

En ole oikein sisäistänyt miksi porukka haluaa kuvata omaa hanuriaan :) Se mitä niitä on tullut nähtyä tuubissa niin ei niiden perusteella oikein pysty sanomaan ajosennosta mitään. Toki jos se on ihan päin persettä niin sen varmaan huomaa, mutta muuten kuvaat vain omaa persettäsi. :D

3:45 lähtien
Streets Of Willow - Suzuki GSXR 600 K6 - 04/18/2010
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Juha_K

Toistaiseksi paras paikka minkä omasta moposta olen löytänyt on keula.

30.7.2011 Alastaro


Yläkolmioon kiinnittämällä saa myös ihan ok kuvaa, mutta mun mielestä keulasta saa parempaa.

Suzuki GSX-R 750 K1 @ Ahvenisto


Täytyy tehdä tällainen teline ja kokeilla millaista kuvaa sillä saa :)





Tää olisi tavoite. Tässä kamera on kiinnitetty takahäkkiin handle bar mountilla, mutta mulla ei kamera mahdu tohon väliin. :-\


K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Tuo Juhan keulakameran kuva näytti myös hyvältä, ihan ku olis itte ollu ajamassa. hesse_ok

Nitrous

^Ainoona kuvakulmana tuo ahterin kuvaaminen on aika tylsä, mutta jos aikomuksena on tehdä katsottavaa editoitua videota, on lopputulos parempi mitä monipuolisemmin kuvakulmia on käytössä. Esim. viime kesänä useampaan kertaan kuuli kysymyksen, että "mitä järkee tuohon suuntaan on kuvata, eihän tosta nää mitään?" Sopivan erikoinen kuvakulma, jota käytetään videossa parin sekunnin ajan voi kuitenkin tuoda sisältöön yllättävän paljon. Yksi parhaista yleiskuvakulmista on mielestäni ollut etukatteesta taaksepäin niin, että kytkin tai jarrukahvan (ja kaasun) käyttö näkyy kuvassa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Turder

Alustan liikeistä saa myös ihan hyvää kuvaa. Kamera sivukatteeseen siten, että näkyy keula kuvan reunassa ja sitten eteenpäin loput. Minusta keulan kuvaus on ehkä mielenkiintoisempaa katsella kuin takarenkaan, ellei sitten vedä komeita powersladeja tyyliin Casey Stoner ;D

app

15.03.12 - klo:14:28 #12 Viimeisin muokkaus: 15.03.12 - klo:14:46 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.03.12 - klo:10:29
Toistaiseksi paras paikka minkä omasta moposta olen löytänyt on keula.



Yläkolmioon kiinnittämällä saa myös ihan ok kuvaa, mutta mun mielestä keulasta saa parempaa.

Suzuki GSX-R 750 K1 @ Ahvenisto

Olipa hyvää kuvaa Ahvenistolta. Yllättävän kovaa mennään pääsuoraa lähestyttäessä 2 vauhtimutkaa. Siinä oli 170 heti ensimmäisessä, ja se tuntuu huomattavasti hitaammalta, Myös suoran alun vekki menee lukemien perusteella todella kovaa.

Juha_K

15.03.12 - klo:14:41 #13 Viimeisin muokkaus: 15.03.12 - klo:14:50 käyttäjältä Juha
Lainaus käyttäjältä: app - 15.03.12 - klo:14:28
Lainaus käyttäjältä: Juha - 15.03.12 - klo:10:29
Toistaiseksi paras paikka minkä omasta moposta olen löytänyt on keula.



Yläkolmioon kiinnittämällä saa myös ihan ok kuvaa, mutta mun mielestä keulasta saa parempaa.

Suzuki GSX-R 750 K1 @ Ahvenisto

Olipa hyvää kuvaa Ahvenistolta. Yllättävän kovaa mennään pääsuoraa lähestyttäessä 2 vauhtimutkaa. Siinä oli 170 heti ensimmäisessä, ja se tuntuu huomattavasti hitaammalta, Myös suoran alun vekki menee lukemien perusteella todella kovaa.

Kyllä toi mittari pitää aikalailla kilsalleen paikkansa kun mopo on pystyssä. peukku_1
edit. niin ja GPS tiedot on kohtuullisen tarkat, mutta synkkaus on vähän pielessä :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

app

Kerrotko mikä värkki sulla noin hienosti heittää radan kuvan noeus- ym tietoineen?

Powered by EzPortal