Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: DIY blipper  (Luettu 12876 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: DIY blipper
« Vastaus #15 : 04.08.15 - klo:23:26 »
^ Juu tuosta paketistahan se ideointi lähti. Testasin tänään paljonko tarvitaan kaasunavausta ja aika pienellä liikkeellä pärjätään, tuo on tyyliin pari milliä stopparin kohdalta.

Botniaringin katsomosta kuuntelin että uudessa rsv4:ssa taitaa jotain autoblipperiä olla.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: DIY blipper
« Vastaus #16 : 04.08.15 - klo:23:46 »
Testasin tänään paljonko tarvitaan kaasunavausta ja aika pienellä liikkeellä pärjätään, tuo on tyyliin pari milliä stopparin kohdalta.
Silloin ku läpät on melkein kiinni, pienikin akselin kulman muutos aiheuttaa suuren muutoksen virtausaukon pinta-alassa.
Bimmerissä näyttäs noin 8% avauksella olevan noin 8000RPM.
Pääset muuten kohta (ke?) loggaamaan ihan ite.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: DIY blipper
« Vastaus #17 : 26.10.15 - klo:20:57 »
Sorvailin tuon mekaniikan nyt. Eli solenoidi painaa tuolla tapillaan kaasukehää. Tämä tulis sen normistopparin tilalle. Tuossa nyt joku 1,5mm liike mikä saattanee riittää.

Poissa tomik

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 58
  • Paikkakunta: Kiiminki
  • Paikalla:05.08.18 - klo:22:39
  • RSV4
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 2
Vs: DIY blipper
« Vastaus #18 : 29.10.15 - klo:15:28 »
Noissa kaupallisissa blippereissä vakioasetus kaasunavaukselle on noin 30%. Omassa pyörässä joku 20% tuntuu järkevämmältä. Aikaa en oo vielä päässy säätämään radalla, mutta säätöalue tuossa Proshiftin blipperissä on 0...250ms.

Kaasunavauksen pitää olla kuitenkin reipas, että kierrokset nousee tarpeeksi nopeasti.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: DIY blipper
« Vastaus #19 : 29.10.15 - klo:17:40 »
Noissa kaupallisissa blippereissä vakioasetus kaasunavaukselle on noin 30%. Omassa pyörässä joku 20% tuntuu järkevämmältä. Aikaa en oo vielä päässy säätämään radalla, mutta säätöalue tuossa Proshiftin blipperissä on 0...250ms.

Kaasunavauksen pitää olla kuitenkin reipas, että kierrokset nousee tarpeeksi nopeasti.
Kas, noillahan oli tuommoisia solenoidi-kamoja joka lähtöön. Hassua ettei googleen tarttunut kun noita katselin. En ihan tajua miten tuo 20%-30% auki voi olla, siis mitkä läpät siellä sen verran on raollaan? Voisin kuvitella jotain että halutaan nostaa kierroksia 20-30% koko kierrosalueesta.  Luulis että siellä on kovilla kamat heilutella läppiä tommosilla aukaisuilla ~250 millisekunnissa.

Eihän sen kierroksia tarvi nostaa, luulisin että siinä vaiheessa ku blipperi aktivoituu niin kierrokset on vasta laskeutumassa punarajalta ja blipperi hidastaa kierrosten laskeutumista. Veikkaan kyl että tässä mun tapauksessa pitää käyttää pitempiä aikoja, esim 500ms->

Tuo paketti yamahassa ei muistaakseni tyhjäkäynniltä nostanut kuin ~3500-4000 asti kierrokset ku varikolla katoin. Toki riippuu varmaan aikasäädöstä, en tiä ehtikö nousta maksiinsa.

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.11.21 - klo:15:03
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: DIY blipper
« Vastaus #20 : 29.10.15 - klo:18:11 »
Noissa kaupallisissa blippereissä vakioasetus kaasunavaukselle on noin 30%. Omassa pyörässä joku 20% tuntuu järkevämmältä. Aikaa en oo vielä päässy säätämään radalla, mutta säätöalue tuossa Proshiftin blipperissä on 0...250ms.

Kaasunavauksen pitää olla kuitenkin reipas, että kierrokset nousee tarpeeksi nopeasti.
Kas, noillahan oli tuommoisia solenoidi-kamoja joka lähtöön. Hassua ettei googleen tarttunut kun noita katselin. En ihan tajua miten tuo 20%-30% auki voi olla, siis mitkä läpät siellä sen verran on raollaan? Voisin kuvitella jotain että halutaan nostaa kierroksia 20-30% koko kierrosalueesta.  Luulis että siellä on kovilla kamat heilutella läppiä tommosilla aukaisuilla ~250 millisekunnissa.

Eihän sen kierroksia tarvi nostaa, luulisin että siinä vaiheessa ku blipperi aktivoituu niin kierrokset on vasta laskeutumassa punarajalta ja blipperi hidastaa kierrosten laskeutumista. Veikkaan kyl että tässä mun tapauksessa pitää käyttää pitempiä aikoja, esim 500ms->

Tuo paketti yamahassa ei muistaakseni tyhjäkäynniltä nostanut kuin ~3500-4000 asti kierrokset ku varikolla katoin. Toki riippuu varmaan aikasäädöstä, en tiä ehtikö nousta maksiinsa.

Joo mulla se on säädetty sillain että nostaa reilu 2000 rpm kierroksia.

Poissa tomik

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 58
  • Paikkakunta: Kiiminki
  • Paikalla:05.08.18 - klo:22:39
  • RSV4
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 2
Vs: DIY blipper
« Vastaus #21 : 29.10.15 - klo:19:39 »
Noissa kaupallisissa blippereissä vakioasetus kaasunavaukselle on noin 30%. Omassa pyörässä joku 20% tuntuu järkevämmältä. Aikaa en oo vielä päässy säätämään radalla, mutta säätöalue tuossa Proshiftin blipperissä on 0...250ms.

Kaasunavauksen pitää olla kuitenkin reipas, että kierrokset nousee tarpeeksi nopeasti.
Kas, noillahan oli tuommoisia solenoidi-kamoja joka lähtöön. Hassua ettei googleen tarttunut kun noita katselin. En ihan tajua miten tuo 20%-30% auki voi olla, siis mitkä läpät siellä sen verran on raollaan? Voisin kuvitella jotain että halutaan nostaa kierroksia 20-30% koko kierrosalueesta.  Luulis että siellä on kovilla kamat heilutella läppiä tommosilla aukaisuilla ~250 millisekunnissa.

Eihän sen kierroksia tarvi nostaa, luulisin että siinä vaiheessa ku blipperi aktivoituu niin kierrokset on vasta laskeutumassa punarajalta ja blipperi hidastaa kierrosten laskeutumista. Veikkaan kyl että tässä mun tapauksessa pitää käyttää pitempiä aikoja, esim 500ms->

Tuo paketti yamahassa ei muistaakseni tyhjäkäynniltä nostanut kuin ~3500-4000 asti kierrokset ku varikolla katoin. Toki riippuu varmaan aikasäädöstä, en tiä ehtikö nousta maksiinsa.

Eipä mitään, proceed with your approach niin kuin sanotaan. Yritin vain auttaa, ettei tarvi kaikkea kokeilla kantapään kautta ;)

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: DIY blipper
« Vastaus #22 : 29.10.15 - klo:19:59 »
Noissa kaupallisissa blippereissä vakioasetus kaasunavaukselle on noin 30%. Omassa pyörässä joku 20% tuntuu järkevämmältä. Aikaa en oo vielä päässy säätämään radalla, mutta säätöalue tuossa Proshiftin blipperissä on 0...250ms.

Kaasunavauksen pitää olla kuitenkin reipas, että kierrokset nousee tarpeeksi nopeasti.
Kas, noillahan oli tuommoisia solenoidi-kamoja joka lähtöön. Hassua ettei googleen tarttunut kun noita katselin. En ihan tajua miten tuo 20%-30% auki voi olla, siis mitkä läpät siellä sen verran on raollaan? Voisin kuvitella jotain että halutaan nostaa kierroksia 20-30% koko kierrosalueesta.  Luulis että siellä on kovilla kamat heilutella läppiä tommosilla aukaisuilla ~250 millisekunnissa.

Eihän sen kierroksia tarvi nostaa, luulisin että siinä vaiheessa ku blipperi aktivoituu niin kierrokset on vasta laskeutumassa punarajalta ja blipperi hidastaa kierrosten laskeutumista. Veikkaan kyl että tässä mun tapauksessa pitää käyttää pitempiä aikoja, esim 500ms->

Tuo paketti yamahassa ei muistaakseni tyhjäkäynniltä nostanut kuin ~3500-4000 asti kierrokset ku varikolla katoin. Toki riippuu varmaan aikasäädöstä, en tiä ehtikö nousta maksiinsa.
Kokeileppa pistää dacci loggaamaan 100 Hz taajuudella, ja pöräytät koneen käymään, ja sit blibbailet kaasusta, ja sit katot logista, ett kuin paljon koneen kierrokset lagaa kaasunavauksen perässä, niin pääset tontille siitä mitä tomik yritti sanoa.
Ts, sä vot blibata kaasulla vaikka 0-100-0, jos on tarpeeks nopee ranne, ilman ett kierrokset karkaa yhtään mihinkään.

Ja ne sun läpät heiluu milli/mikro/nanosekuinneissa kokoajan ees taas ilman blibberiäkin; moottori tärisee, mopo tärisee, kaasuvaijerit tärisee, käsi tärisee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: DIY blipper
« Vastaus #23 : 29.10.15 - klo:20:40 »
Noissa kaupallisissa blippereissä vakioasetus kaasunavaukselle on noin 30%. Omassa pyörässä joku 20% tuntuu järkevämmältä. Aikaa en oo vielä päässy säätämään radalla, mutta säätöalue tuossa Proshiftin blipperissä on 0...250ms.

Kaasunavauksen pitää olla kuitenkin reipas, että kierrokset nousee tarpeeksi nopeasti.
Kas, noillahan oli tuommoisia solenoidi-kamoja joka lähtöön. Hassua ettei googleen tarttunut kun noita katselin. En ihan tajua miten tuo 20%-30% auki voi olla, siis mitkä läpät siellä sen verran on raollaan? Voisin kuvitella jotain että halutaan nostaa kierroksia 20-30% koko kierrosalueesta.  Luulis että siellä on kovilla kamat heilutella läppiä tommosilla aukaisuilla ~250 millisekunnissa.

Eihän sen kierroksia tarvi nostaa, luulisin että siinä vaiheessa ku blipperi aktivoituu niin kierrokset on vasta laskeutumassa punarajalta ja blipperi hidastaa kierrosten laskeutumista. Veikkaan kyl että tässä mun tapauksessa pitää käyttää pitempiä aikoja, esim 500ms->

Tuo paketti yamahassa ei muistaakseni tyhjäkäynniltä nostanut kuin ~3500-4000 asti kierrokset ku varikolla katoin. Toki riippuu varmaan aikasäädöstä, en tiä ehtikö nousta maksiinsa.
Kokeileppa pistää dacci loggaamaan 100 Hz taajuudella, ja pöräytät koneen käymään, ja sit blibbailet kaasusta, ja sit katot logista, ett kuin paljon koneen kierrokset lagaa kaasunavauksen perässä, niin pääset tontille siitä mitä tomik yritti sanoa.
Ts, sä vot blibata kaasulla vaikka 0-100-0, jos on tarpeeks nopee ranne, ilman ett kierrokset karkaa yhtään mihinkään.

Ja ne sun läpät heiluu milli/mikro/nanosekuinneissa kokoajan ees taas ilman blibberiäkin; moottori tärisee, mopo tärisee, kaasuvaijerit tärisee, käsi tärisee.
No siis. Tietty se mitä käsketään ja mitä ehtii tapahtua ja tapahtuu on tietty eri asia. Se mitä funtsin on mitä oikeesti tapahtuu jos puhutaan 20pinnaa kaasua auki. Nooh, näis kivikauden RR mopoissa nyt voi vähän soveltaa, oli se nyt miten oli. Jos tämä ei haittaa ajoa nii voidaan laskea onnistuneeksi projektiksi...

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: DIY blipper
« Vastaus #24 : 29.10.15 - klo:23:07 »
Eipä mitään, proceed with your approach niin kuin sanotaan. Yritin vain auttaa, ettei tarvi kaikkea kokeilla kantapään kautta ;)
Juu katsellaan kunhan saa testisetupin pystyyn, experimenttiä, experimenttiä :D

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020