Imatranajot 2016 pohdiskelua

Aloittaja pienisopoapina, 09.11.15 - klo:16:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 13.12.15 - klo:00:10
Kävin iltapäivällä kuvaamassa taivasta ja fordin konepeltiä. Samalla tallentui imatranajojen katurata. Näkyypä olleen goproon asetukset ihan todella kuralla, mut jos tästä jotain iloa olis?
https://www.youtube.com/watch?v=NqJJAx2qP5s

Kiitän. vähänkö tuolla mennään kovaa noilla suorilla

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.12.15 - klo:00:59
Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 13.12.15 - klo:00:10
Kävin iltapäivällä kuvaamassa taivasta ja fordin konepeltiä. Samalla tallentui imatranajojen katurata. Näkyypä olleen goproon asetukset ihan todella kuralla, mut jos tästä jotain iloa olis?
https://www.youtube.com/watch?v=NqJJAx2qP5s

Kiitän. vähänkö tuolla mennään kovaa noilla suorilla

Ainakin katsastusasemen hidastusmutka jäi tossa videolla pois (2:30 huitteilla). Kovaa tuolla mennään, mutta ei ihan niin lujaa mitä tuosta videosta vois olettaa. Olis suht häijy paikka laskee tohon ylämäki vasuriin 300+ lasissa, joten ihan hyvä, että siihen tulee se hidaste.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.12.15 - klo:10:57
Ainakin katsastusasemen hidastusmutka jäi tossa videolla pois (2:30 huitteilla).
Joku shikaani tonne takasuoralle tosiaan tehdään vielä ennen kisoja. Kuten muitakin turvallisuusmuutoksia.

Goofy S

Varikkoalueen joutuvat varmaan asfaltoimaan, muutama kallis neliö siinäkin tehtävänä.
Nykyiseltä hiekkakentältä ei olisi kiva lähteä kuumilla renkailla.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 13.12.15 - klo:15:54
Varikkoalueen joutuvat varmaan asfaltoimaan, muutama kallis neliö siinäkin tehtävänä.
Nykyiseltä hiekkakentältä ei olisi kiva lähteä kuumilla renkailla.
Nurtsia/hiekkaa ne varikot on monessa katukisassa muutenkin. Ainakin näin oon ymmärtäny kun katellu noita Tuukan kuvia maailmalta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: Goofy S - 13.12.15 - klo:15:54
Varikkoalueen joutuvat varmaan asfaltoimaan, muutama kallis neliö siinäkin tehtävänä.
Nykyiseltä hiekkakentältä ei olisi kiva lähteä kuumilla renkailla.
Siel on noissa muisteloajoissa ollu kumi/bitumimattoja, joita pitkin on päässyt siirtymään asfaltoidulle radalle. Ehkä vähän vaihtelevalla menestyksellä, mutta mutulla heittäisin että samalla menetelmällä mennään. Siellä kentällä tehdään muulloin kun ajojen aikana paljon semmosta, johon se asfaltti ei oikeen sovellu.

pienisopoapina

Kesän aikataulut alkaa hahmottumaan, mutta tarttis vielä saada selville onko Imatran ajaminen mahdollista.
Tietääkö kukaan milloin tuo open 1000 -luokan järjestäminen varmistuu ja minkälainen karsinta lähtöön pääsemiseksi on ?

Tuo Imatra on sen verran kiinnostusta herättävä tapahtuma, jotta siihen olisi hyvinkin mahdollista saada sponsoreita. Paikallislehtikin saattaisi kiinnostua tekemään juttusarjan: "Raahelaisväriä Imatran ajoihin" "Imatran ajoihin valmistuva apina osallistuu Enduranceen" "Heikin Höylä Apinan sponsoriksi"....
Nyt ois hyvää aikaa tehdä markkinointimateriaalia.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

slowrider

Kokemusta tarttee olla ja pari kisalähtöä samalla kaudella. Eli ei kun alkukauden rr kisat ajaa niin riittää... Tällästa mulle kerrottiin. Messuilta sitten enemmän infoa

pena1

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 05.02.16 - klo:11:08
Kokemusta tarttee olla ja pari kisalähtöä samalla kaudella. Eli ei kun alkukauden rr kisat ajaa niin riittää... Tällästa mulle kerrottiin. Messuilta sitten enemmän infoa
Tuonne on hyvä tulla päivällä ajaan kilpaa ja illalla otta yks jaffa ja jammailla livemusan tahtiin.

http://euranmmp.fi/data/documents/2016+Alastaro+kokoontumisajo.pdf

slowrider

A-lisenssi vaatimuksena tuolla

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 07.02.16 - klo:05:30
A-lisenssi vaatimuksena tuolla
Oi voi. Mää muutan Kööpenhaminaan ja ajan Ruotsin lisenssillä.  Ei ne Imatralla osaa ruottia.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

slowrider

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 07.02.16 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 07.02.16 - klo:05:30
A-lisenssi vaatimuksena tuolla
Oi voi. Mää muutan Kööpenhaminaan ja ajan Ruotsin lisenssillä.  Ei ne Imatralla osaa ruottia.
Eihän tuossa ongelmaa. Ajaa alkukauden kisat nii kovaa et voi anoa luokkanoston ennen kisaa. Sit on kumpikin vaatimus täytetty.

pienisopoapina

07.02.16 - klo:12:20 #27 Viimeisin muokkaus: 07.02.16 - klo:12:26 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 07.02.16 - klo:11:41Ajaa alkukauden kisat nii kovaa
Kuulostaa helpolta. Sulla vaikuttaa olevan sisäpiiritietoa. Milloin noiden open-luokkien kohtalo selviää ja kuinka monta kilpailijaa ne varautuu ottamaan luokkiin? Oottaako ne ulkomaan kilpailijoita noihin luokkiin ? Ajetaanko noita open-luokkia muissa sarjan osakilpailuissa ?

Tuossa Imatran mainoksessa on kuskilla kolme numeroa - mahtaa lajiryhmää vi***taa !
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

slowrider

07.02.16 - klo:13:16 #28 Viimeisin muokkaus: 07.02.16 - klo:13:20 käyttäjältä slowrider
Kilpailijoiden määrä selviää kun ekat kierrokset on treeneissä ajettu. Sehän menee jonkun laskukaavan mukaan radan pituuden,keskinopeuden ja oliko se radan leveyden mukaan tms... Jotain yli 30 varmaan. Karsinta sitten kierrosaikojen mukaan. Mutta nämä nyt vain eilen messuilla kuultua. Varmaan asiasta tarkemmin tietävät valottaa faktaa. Mutta sellaista ymmärsin että kaikissa lähdöissä se A-lisenssi oltava

pienisopoapina

Pohdiskelin vain jotta onko muissa maissa A/B jakoa jolloin A-vaatimus kotimaisille kuskeille olisi epäreilu.
Ja oisko kaikki parikymmentä suomen A-kuskia kiinnostuneita ajamaan katuradalla, ilman SM-pisteitä. On siinä kuitenkin kaatumisen/kaluston rikkoutumisen vaara.  A + B pisteitä kerränneitä oli 2015 jotain 40 kpl. Siitä joukosta sais varmasti kisan aikaan.
Jos ulkomailta on tulossa OPEN-luokkiin kovasti osallistujia, niin silloin kuskeja riittää ja jonkinlainen karsinta tarttis tehdä. Mutta ulkomaisiltakin pitäisi vaatia A luokka...
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal