Kirjoittaja Aihe: Yamaha R6R  (Luettu 106460 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa qazwsx

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 390
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Elimäki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.06.19 - klo:12:34
  • ZX12R-06,ZX10R-08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #15 : 10.02.16 - klo:18:25 »
Ei se kyllä korvaa luistokytkintä ainakaan mun kokemuksen perusteella.
Esim motogp vehkeissä ei ole luistokytkintä koska elektroniikka hoitaa sen paljon paremmin.
Elektronisen etuna on myöskin sen säädettävyys eri vaihteille ja kierrosluvuille.
Haittapuolena tuossa kai on se että vaatii sen läppärin ja osaavan kaverin sinne varikolle säätelemään. Tähän parit hymiöt perään...

Vakavasti ottaen aika pientä minusta tuo kytkimen kuluminen luistokytkimen kanssa. Omalla kytkimellä ajettu nyt yli 6000 km ilman että vieläkään luistaa, ainakaan niin paljon että tälläinen puuperse mitään huomaisi.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3264
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 19:12
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #16 : 10.02.16 - klo:18:45 »
Ei se kyllä korvaa luistokytkintä ainakaan mun kokemuksen perusteella.
Esim motogp vehkeissä ei ole luistokytkintä koska elektroniikka hoitaa sen paljon paremmin.
Elektronisen etuna on myöskin sen säädettävyys eri vaihteille ja kierrosluvuille.
Joo, kyllähän toi luistokytkin on turha kapistus esim. blipperin kanssa, mutta aika harvaan mopoon sekään ilmaiseksi onnistuu. Jos taas osaa ite antaa välikaasun, ei kumpaakaan tarvita. Mun kokemus kuitenkin rajottuu Yamaha, Suzuki, Bemari, Honda joukkoon ja ainakin niistä mitä olen ajanut, oli luistokykälliset helpompia kuin muut.

edit. KTM unohtu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 32
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:16.09.19 - klo:16:34
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #17 : 10.02.16 - klo:18:53 »
No johan lähti lapasesta :D oma kommenttini perustuu siihen että olen ajanut r6r vakiokytkimellä, kittiosin tuunatulla vakiokytkimellä ja sitten blipperin kera. Blipperin vaikutukseen verrattuna kaksi ensinnämainittua oli ihan onnettomia.

Toki vakiokytkimin saa nätisti perän jarrussa sladiin.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:eilen kello 22:21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #18 : 10.02.16 - klo:19:06 »
Haittapuolena tuossa kai on se että vaatii sen läppärin ja osaavan kaverin sinne varikolle säätelemään. Tähän parit hymiöt perään...
Niino, ohan se mukavampi purkaa katteet, aukasta kytkimen koppa (/ottaa kaikki muut tarvittava irti), tarvittaessa irrottaa kytkin, vaihtaa/säätää/ottaa pois jousia, pistää kytkin takas, tiivistää ja kiinnittää koppa, ja ruuvata loput rojut kiinni.
...per yks säätö/kokeilukerta.

Mua ainaki alkais hymiöittämään tommonen homma, jos vaihtoehtona on; puha läppäri ja pari napinpainallusta, ja ei ku menoks.
Ku nimenomaan noissa säätöohjelmissa on erikseen se moottorijarrun säätö ihan omalla yksittäisellä arvollaan, että tyhmempikin tajuaa kuinka se toimii, ja osaa säätää. Tasan yhtä vaikeeta ku foorumiviestin naputtelu. Mut jos asenne on mitä on, niin saahan siitäkin väännettyy vaikeeta, ja otsan ryppyseks, jos haluaa.

Jos taasen tuon moottorijarrun säädön toteuttais kaasuläppä/sytytys/polttoainekarttojen kautta, niin saahan siitä silleen paremman, mutta se sit vaatiikin jo vähän säätämisen halua. Siinäkään tosin ei ole kuin kolme eri arvoa, ja jos ymmärtää miten ne kolme eri arvoa vaikuttaa koneen käyttäytymiseen, niin eipä se ole sinänsä edes kovin hankalaa. Aikaa se ehkä vaatii vähän enemmän. Mutta siinäkin tapauksessa yleensä lähdetään liikkeelle jollain defaulttisetupilla, tai joltain muulta kopsatulla karttasetillä. Joten alunperinkin homma on jo tontilla, ja siitä sit hifistellään johonkin suuntaan iteroimalla.

Mitä ite olen ajanu mopolla, jossa ei ollut suoraa moottorijarrunsäätökarttaa, vaan moottorijarru oli säädetty sytkä/polttoainekarttojen kautta, niin oikein mukava oli ajaa.

Yleensä etuna pehmennetyssä moottorijarrussa on myös erittäin pehmeä siirtyminen takaisin kaasulle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa qazwsx

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 390
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Elimäki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.06.19 - klo:12:34
  • ZX12R-06,ZX10R-08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #19 : 10.02.16 - klo:19:35 »
^Sorry Murmela ei ollut kirjoitettu "otsa rypyssä" siksi siinä piti olla ne hymiötkin perässä. Ei mulla ainakaan mitään hampaankolossa sinun kirjoituksistasi.
Herätti vain tuo moto-gp viittaus ajatuksen paljonko tuollainen tulis maksamaan.

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.04.18 - klo:11:32
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #20 : 11.02.16 - klo:07:29 »
No johan lähti lapasesta :D oma kommenttini perustuu siihen että olen ajanut r6r vakiokytkimellä, kittiosin tuunatulla vakiokytkimellä ja sitten blipperin kera. Blipperin vaikutukseen verrattuna kaksi ensinnämainittua oli ihan onnettomia.

Toki vakiokytkimin saa nätisti perän jarrussa sladiin.

Ihan mielenkiinnosta kysäsen, että et sattuis muistamaan millaisella setupilla se kytkin oli? Eli montako sakarajousta, montako prikkaa ja KIT -mallin mutteri ilmeisesti?
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.04.18 - klo:11:32
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #21 : 11.02.16 - klo:07:34 »
Ku nimenomaan noissa säätöohjelmissa on erikseen se moottorijarrun säätö ihan omalla yksittäisellä arvollaan, että tyhmempikin tajuaa kuinka se toimii, ja osaa säätää.
Ihan uteliaisuuttani kysäsen, että missä tuollainen moottorijarru on yhdellä arvolla toteutettuna?

Mietin ja vertailen vaan tuohon Yamahan KIT ECUun... Sekin kun kaipaa kaksi arvoa, eli kierrosluvun ja sitten sen "pehmennyksen" arvon.

Ja noitakin kun voi itse ronkkia ihan melkein miten vaan, eli halutun kierrosalueen voi rajata siten kuin haluaa, vaikka 100 rpm välein, jos sen tuntee tärkeäksi niin tarkasti jossain kohtaa toteuttaa jne.

Voisi äkkiä kuvitella, että yhdella arvolla tuosta säädöstä tulisi melko karkea... mutta, kun en tiedä missä tuo on ja miten toteutettu, niin puhdasta spekulointia.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3264
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 19:12
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #22 : 11.02.16 - klo:08:34 »
Haittapuolena tuossa kai on se että vaatii sen läppärin ja osaavan kaverin sinne varikolle säätelemään. Tähän parit hymiöt perään...
Mua ainaki alkais hymiöittämään tommonen homma, jos vaihtoehtona on; puha läppäri ja pari napinpainallusta, ja ei ku menoks.
Ku nimenomaan noissa säätöohjelmissa on erikseen se moottorijarrun säätö ihan omalla yksittäisellä arvollaan, että tyhmempikin tajuaa kuinka se toimii, ja osaa säätää. Tasan yhtä vaikeeta ku foorumiviestin naputtelu. Mut jos asenne on mitä on, niin saahan siitäkin väännettyy vaikeeta, ja otsan ryppyseks, jos haluaa.
Toisissa ECU:issa on, toisissa ei. Esim. Hondassa tuollaista ominaisuutta ei ole.

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 32
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:16.09.19 - klo:16:34
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #23 : 11.02.16 - klo:10:58 »
No johan lähti lapasesta :D oma kommenttini perustuu siihen että olen ajanut r6r vakiokytkimellä, kittiosin tuunatulla vakiokytkimellä ja sitten blipperin kera. Blipperin vaikutukseen verrattuna kaksi ensinnämainittua oli ihan onnettomia.

Toki vakiokytkimin saa nätisti perän jarrussa sladiin.

Ihan mielenkiinnosta kysäsen, että et sattuis muistamaan millaisella setupilla se kytkin oli? Eli montako sakarajousta, montako prikkaa ja KIT -mallin mutteri ilmeisesti?


Mä en muista enää, mutta se oli sen yamahan ohjeen mukaan laitettu siten, että on pienin moottorijarru.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:eilen kello 22:21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #24 : 11.02.16 - klo:12:08 »
Ku nimenomaan noissa säätöohjelmissa on erikseen se moottorijarrun säätö ihan omalla yksittäisellä arvollaan, että tyhmempikin tajuaa kuinka se toimii, ja osaa säätää.
Ihan uteliaisuuttani kysäsen, että missä tuollainen moottorijarru on yhdellä arvolla toteutettuna?

Mietin ja vertailen vaan tuohon Yamahan KIT ECUun... Sekin kun kaipaa kaksi arvoa, eli kierrosluvun ja sitten sen "pehmennyksen" arvon.

Ja noitakin kun voi itse ronkkia ihan melkein miten vaan, eli halutun kierrosalueen voi rajata siten kuin haluaa, vaikka 100 rpm välein, jos sen tuntee tärkeäksi niin tarkasti jossain kohtaa toteuttaa jne.

Voisi äkkiä kuvitella, että yhdella arvolla tuosta säädöstä tulisi melko karkea... mutta, kun en tiedä missä tuo on ja miten toteutettu, niin puhdasta spekulointia.

Tarkoitin sanoa:
Ku nimenomaan noissa säätöohjelmissa on erikseen se moottorijarrun säätö ihan omalla yksittäisellä kartallaan, että tyhmempikin tajuaa kuinka se toimii, ja osaa säätää.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:eilen kello 22:21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #25 : 11.02.16 - klo:12:11 »
Haittapuolena tuossa kai on se että vaatii sen läppärin ja osaavan kaverin sinne varikolle säätelemään. Tähän parit hymiöt perään...
Mua ainaki alkais hymiöittämään tommonen homma, jos vaihtoehtona on; puha läppäri ja pari napinpainallusta, ja ei ku menoks.
Ku nimenomaan noissa säätöohjelmissa on erikseen se moottorijarrun säätö ihan omalla yksittäisellä arvollaan, että tyhmempikin tajuaa kuinka se toimii, ja osaa säätää. Tasan yhtä vaikeeta ku foorumiviestin naputtelu. Mut jos asenne on mitä on, niin saahan siitäkin väännettyy vaikeeta, ja otsan ryppyseks, jos haluaa.
Toisissa ECU:issa on, toisissa ei. Esim. Hondassa tuollaista ominaisuutta ei ole.
Toisissa Hondan ECU:issa on, toisissa ei.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3264
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 19:12
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #26 : 11.02.16 - klo:13:32 »
Haittapuolena tuossa kai on se että vaatii sen läppärin ja osaavan kaverin sinne varikolle säätelemään. Tähän parit hymiöt perään...
Mua ainaki alkais hymiöittämään tommonen homma, jos vaihtoehtona on; puha läppäri ja pari napinpainallusta, ja ei ku menoks.
Ku nimenomaan noissa säätöohjelmissa on erikseen se moottorijarrun säätö ihan omalla yksittäisellä arvollaan, että tyhmempikin tajuaa kuinka se toimii, ja osaa säätää. Tasan yhtä vaikeeta ku foorumiviestin naputtelu. Mut jos asenne on mitä on, niin saahan siitäkin väännettyy vaikeeta, ja otsan ryppyseks, jos haluaa.
Toisissa ECU:issa on, toisissa ei. Esim. Hondassa tuollaista ominaisuutta ei ole.
Toisissa Hondan ECU:issa on, toisissa ei.
Missä Hondissa tuo on? Tiedän, että Hondaan löytyy aftermarket ECUja, joissa tuokin ominaisuus on, mutta löytyykö tuo jostain yleisesti saatavilla olevasta HRC-kittiecusta?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:eilen kello 22:21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #27 : 11.02.16 - klo:16:41 »
Missä Hondissa tuo on? Tiedän, että Hondaan löytyy aftermarket ECUja, joissa tuokin ominaisuus on, mutta löytyykö tuo jostain yleisesti saatavilla olevasta HRC-kittiecusta?
En tiedä uusimmista HRC-ecuista.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3264
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 19:12
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #28 : 11.02.16 - klo:18:21 »
Missä Hondissa tuo on? Tiedän, että Hondaan löytyy aftermarket ECUja, joissa tuokin ominaisuus on, mutta löytyykö tuo jostain yleisesti saatavilla olevasta HRC-kittiecusta?
En tiedä uusimmista HRC-ecuista.
Eli Hondan ECU:ssa on tuollainen ominaisuus, mutta et tiedä, että missä Hondassa...näppärää...

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Yamaha R6R
« Vastaus #29 : 09.04.16 - klo:10:16 »
Näyttäisi kilvetön R6R -08 tulevan seuraavaksi mopoksi. On vaan helpompaa ja halvempaa ostaa halpa katumopo kilvettömän rinnalle jos molempia haluaa harrastaa.
Ensimmäisenä pääsee ihmettelmään alustaa ja välityksiä.
Millaisella geometrialla ja jousilla olette näillä ajaneet? Keulan korkeus ja takaiskarin pituus sekä jousivakiot kiinnostaisi erityisesti.

Välityksistä löytyi tämmöstä tietoa jolla lähteä liikkeelle.
Välityksiä 2008 malliseen KIT -roippeilla kasattuun Yamahan R6R:ään ja renkaina Pirellin uusimmat (180/60 takafillarilla);

Alastaro = 14 - 49/50
Motopark = 16 - 45/46
Kemora = 14/15 - 48

Jurvan uutta rataa en ole tuolla pyörällä ajanut, mutta vanhalla meni samat välitykset kuin Kemoralla.

Itse käyttänyt excelissä toteutettua välityslaskuria sekä erilaisia nopeuden mittaajia huippunopeuden rekisteröintiin. Yksi oli alussa Sigman 800:nen fillarin mittari, joka pystyi mittaamaan 300 km/h maksimeja, eli reserviä riitti. Nykyisin sitten tuo RaceChrono.
Mulla on jotain kautta tullu tällänen tieto -06 R6R:ään.

Alastaro  14-48     (kokonaisvälitys kutosella 8.174)
Botnia    14-47     (kokonaisvälitys kutosella 8.004)
Kemora    14/15-48  (kokonaisvälitys kutosella 8.174/7.470)
Motopark: 16-46     (kokonaisvälitys kutosella 6.854)


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Yamaha R1 -08 täristää

Aloittaja vernerik

73 Vastauksia
35303 Lukukerrat
Uusin viesti 20.12.15 - klo:12:02
kirjoittanut parjan_fin
xx
Yamaha varaosaluettelot

Aloittaja Vuorela

9 Vastauksia
6128 Lukukerrat
Uusin viesti 13.04.13 - klo:10:25
kirjoittanut Heeppa
xx
Yamaha kiukuttelee

Aloittaja Mikko K.

15 Vastauksia
4481 Lukukerrat
Uusin viesti 23.05.17 - klo:17:28
kirjoittanut Mikko K.
xx
Yamaha R1 laiskottelee

Aloittaja vernerik

6 Vastauksia
1190 Lukukerrat
Uusin viesti 29.06.18 - klo:00:29
kirjoittanut T1mppa
 

Uudet viestit

Vs: Kausi 2019
Mikko K. eilen kello 21:18
Vs: Kausi 2020
Nitrous 11.10.19 - klo:22:27
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Paras aikasi per rata
Jone 07.10.19 - klo:15:15
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: Tänään
Nitrous 11.09.19 - klo:19:07
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54
Vs: Keula täryyttää
Niki 23.08.19 - klo:22:45
Vs: Varikkoteltta
murmela 19.08.19 - klo:08:49
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
JCM 18.08.19 - klo:22:25

MP-Ratatori

Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)
2007-2011 CBR1000RR Bitubo Kfork valve kit


Hinta: 189.00 EUR
Päiväys: 14/09/2019
Kommentit (0)
O: Gsx-r 1000 K8 ratakamaa

Päiväys: 25/08/2019
Kommentit (0)
M: ZX10r 2008-2010 takakate (Sebimoto)

Hinta: 165.00 EUR
Päiväys: 24/08/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria