Yamaha R6R

Aloittaja Vuorela, 08.02.16 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tuhti

Minkähän valmistajan on pikasin ku accossatto tuntuu liian pitkältä?

Lightyear

Motion Pro Rev2:ssa on lyhyin 50mm rulla.
5 interchangeable reels: 35, 40, 45, 50mm and cam reel

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: Lightyear - 21.06.17 - klo:17:13
Motion Pro Rev2:ssa on lyhyin 50mm rulla.
5 interchangeable reels: 35, 40, 45, 50mm and cam reel

Robby Motossa halkaisijat (40, 44, 48 ja 50 mm).

En vielä ehtinyt purkamaan mopoa -> tyhmä kysymys... Minkähän vuoksi siinä tuli mukana uusi vaijeri? Eikö sitä saa asennettua alkuperäisellä vaijerilla?
Suzuki PV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 21.06.17 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: Lightyear - 21.06.17 - klo:17:13
Motion Pro Rev2:ssa on lyhyin 50mm rulla.
5 interchangeable reels: 35, 40, 45, 50mm and cam reel

Robby Motossa halkaisijat (40, 44, 48 ja 50 mm).

En vielä ehtinyt purkamaan mopoa -> tyhmä kysymys... Minkähän vuoksi siinä tuli mukana uusi vaijeri? Eikö sitä saa asennettua alkuperäisellä vaijerilla?
Saattaa olla erilainen se kahvan puoleinen pää vaijerissa, joten vakiovaijeri ei kiinnityksen puolesta istu siihen pikakaasukahvaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

R6 eikä robbymoto ole tuttu, mutta Hondassa piti hrc pikakaasun myötä vaihtaa vaijerit pitempiin. Eli kannattaa pituus tarkistaa vaikka vaijerin pää samalta näyttäisi

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 22.06.17 - klo:07:33
R6 eikä robbymoto ole tuttu, mutta Hondassa piti hrc pikakaasun myötä vaihtaa vaijerit pitempiin. Eli kannattaa pituus tarkistaa vaikka vaijerin pää samalta näyttäisi

Kiitokset. R6:n alkuperäiset ja Robby Moton kiinnitykset olivat erilaiset, joten vaijerit menevät vaihtoon. Olisi pitänyt tämäkin hankinta tehdä aiemmin, niin olisi selvinnyt vähemmällä purkamisella kesken ajokauden.
Suzuki PV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:08:57
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 22.06.17 - klo:07:33
R6 eikä robbymoto ole tuttu, mutta Hondassa piti hrc pikakaasun myötä vaihtaa vaijerit pitempiin. Eli kannattaa pituus tarkistaa vaikka vaijerin pää samalta näyttäisi

Kiitokset. R6:n alkuperäiset ja Robby Moton kiinnitykset olivat erilaiset, joten vaijerit menevät vaihtoon. Olisi pitänyt tämäkin hankinta tehdä aiemmin, niin olisi selvinnyt vähemmällä purkamisella kesken ajokauden.
Eihän tuo oo kuin reilu puolen tunnin homma. Ja vielä vinkkinä: Monessa mopossa vaijerien pujottaminen ruiskurungon päähän kiinni on viittä vaille mahdotonta jos ruiskurunko on paikoillaan. Eli jos vaijereita irrottaessa tuntuu, ettei ne lähde suosiolla niin nappaa ruiskorunko irti niin saat lisää tilaa. En tosin ite oo R6R:ää ropannu, joten siinä saattaa olla hyvinkin tilaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.06.17 - klo:09:12
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:08:57
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 22.06.17 - klo:07:33
R6 eikä robbymoto ole tuttu, mutta Hondassa piti hrc pikakaasun myötä vaihtaa vaijerit pitempiin. Eli kannattaa pituus tarkistaa vaikka vaijerin pää samalta näyttäisi

Kiitokset. R6:n alkuperäiset ja Robby Moton kiinnitykset olivat erilaiset, joten vaijerit menevät vaihtoon. Olisi pitänyt tämäkin hankinta tehdä aiemmin, niin olisi selvinnyt vähemmällä purkamisella kesken ajokauden.
Eihän tuo oo kuin reilu puolen tunnin homma. Ja vielä vinkkinä: Monessa mopossa vaijerien pujottaminen ruiskurungon päähän kiinni on viittä vaille mahdotonta jos ruiskurunko on paikoillaan. Eli jos vaijereita irrottaessa tuntuu, ettei ne lähde suosiolla niin nappaa ruiskorunko irti niin saat lisää tilaa. En tosin ite oo R6R:ää ropannu, joten siinä saattaa olla hyvinkin tilaa.
Viittä vaille hankalassa paikassa irroittamatta ruiskurunkoja. Purkaa ja laittaa vaijerit ehkä puolessa tunnissa. Sit pitäis viel kasata :D

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:08:57Olisi pitänyt tämäkin hankinta tehdä aiemmin, niin olisi selvinnyt vähemmällä purkamisella kesken ajokauden.
Meinaatko? Nimim. viime yönä mäntäsarja sisään 2 ratapäivää sitten täyshuollettuun keulaan.  -_-

Tosin meneepä se aika nopeesti sitten.

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.06.17 - klo:12:21
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:08:57Olisi pitänyt tämäkin hankinta tehdä aiemmin, niin olisi selvinnyt vähemmällä purkamisella kesken ajokauden.
Meinaatko? Nimim. viime yönä mäntäsarja sisään 2 ratapäivää sitten täyshuollettuun keulaan.  -_-

Tosin meneepä se aika nopeesti sitten.
Yritetään vaihtaa ilman ruiskurunkojen irrotusta..... Kerron sitten miten kävi.

Kaikki ylimääräinen tusaaminen kesken ajokauden voi vaatia yllättävänkin suuria ponnisteluja työssäkäyvältä pienten lasten vanhemmalta.
Suzuki PV

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:14:01
Kaikki ylimääräinen tusaaminen kesken ajokauden voi vaatia yllättävänkin suuria ponnisteluja työssäkäyvältä pienten lasten vanhemmalta.
Uskon. Tuli ropattua pikkusen liikaa viime ajokaudella, ja lisäksi kaikki ratapäivät.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.06.17 - klo:12:21
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:08:57Olisi pitänyt tämäkin hankinta tehdä aiemmin, niin olisi selvinnyt vähemmällä purkamisella kesken ajokauden.
Meinaatko? Nimim. viime yönä mäntäsarja sisään 2 ratapäivää sitten täyshuollettuun keulaan.  -_-

Tosin meneepä se aika nopeesti sitten.
Yritetään vaihtaa ilman ruiskurunkojen irrotusta..... Kerron sitten miten kävi.

Kaikki ylimääräinen tusaaminen kesken ajokauden voi vaatia yllättävänkin suuria ponnisteluja työssäkäyvältä pienten lasten vanhemmalta.
Harrastus on paras mahdollinen, kun vehkeet toimii ja ennätykset paukkuu, mutta paskin mahdollinen päinvastaisessa tilanteessa 😝

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 22.06.17 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.06.17 - klo:12:21
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:08:57Olisi pitänyt tämäkin hankinta tehdä aiemmin, niin olisi selvinnyt vähemmällä purkamisella kesken ajokauden.
Meinaatko? Nimim. viime yönä mäntäsarja sisään 2 ratapäivää sitten täyshuollettuun keulaan.  -_-

Tosin meneepä se aika nopeesti sitten.
Yritetään vaihtaa ilman ruiskurunkojen irrotusta..... Kerron sitten miten kävi.

Kaikki ylimääräinen tusaaminen kesken ajokauden voi vaatia yllättävänkin suuria ponnisteluja työssäkäyvältä pienten lasten vanhemmalta.
Harrastus on paras mahdollinen, kun vehkeet toimii ja ennätykset paukkuu, mutta paskin mahdollinen päinvastaisessa tilanteessa 😝


Harrastus on pikku vastuksesta huolimatta hyvä, kun ymmärtää, että pikku vastustamisen jälkeen fiksumpi antaa taas periksi, eli kalusto tulee kuntoon ja enkat paukkuu uudestaan. Ei passaa pikku vioista ja kolhuista het alkaa masentumaan.


parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 22.06.17 - klo:12:21
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 22.06.17 - klo:08:57Olisi pitänyt tämäkin hankinta tehdä aiemmin, niin olisi selvinnyt vähemmällä purkamisella kesken ajokauden.
Meinaatko? Nimim. viime yönä mäntäsarja sisään 2 ratapäivää sitten täyshuollettuun keulaan.  -_-

Tosin meneepä se aika nopeesti sitten.
Yritetään vaihtaa ilman ruiskurunkojen irrotusta..... Kerron sitten miten kävi.

Kaikki ylimääräinen tusaaminen kesken ajokauden voi vaatia yllättävänkin suuria ponnisteluja työssäkäyvältä pienten lasten vanhemmalta.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että parempi kun otat suosiolla sen ruiskurungon irti. Samoin kaikki liittimet niiltä moottoreilta / antureilta. Säästyt paljolta.

Kannattaa myös laittaa puhtaat rätit imukanaviin siksi aikaa kun noiden kanssa pelaat, ettei koneeseen tipu mitään paskaa tai pahimmassa tapauksessa joku mutteri. On meinaan asteen ilkeempi onkia niitä sieltä ylös.

Samalla kun ruiskurunko on irti, niin voit katsoa sekä tunnustella kuinka hyvin ne imukaulat on kohdistettu kanteen ja mahdollisesti laittaa nekin kohdalleen :) Kuusiokoloja löysäämällä ne liikkuu pikkuisen, pulttien reiät kun on hiukan epäkeskot.

Ja kun asennat takaisin paikoilleen, niin niihin imukaulan ylimpiin kauluksiin kun sipaset kevyesti vaseliinia, niin sujahtaa se ruiskurunko näppärämmin paikoilleen ja asennuksen aikana mahdollisesti variseva paska jää myös niihin kiinni. Jos siis et sattunut puhdistamaan ruiskurunkoa kunnolla ennen takaisin asennusta ;)

Kokemusta siis Robbymotosta kuin tuosta pyörästäkin.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Peksu

Itse olen taiteillut vaijerinpäät varsin onnistuneesti paikallaan olevaan ruiskurunkoon tällaisen ja ohuen ruuvarin avulla.

Pikakaasu oli itselläkin suunnitelmissa tälle kaudelle, mutta budjetti loppui kesken. :D

Powered by EzPortal