Ja täytyy muistaa, että kyseessä 600 vs 1000. Voimat on erilaiset, myös anti-squat. Tonnari pyrkii oikomaan takaiskaria rajummin, kuin mihin 600:sen voimat piisaa. 600:lla sen bussipysäkin voi vetää täysin roka auki, tonnarilla en ole koskaan kokeillut, enkä tiedä onnistuisiko se....
Vois kuvitella että mopoinssit on laskeskellut tuota R6R:nkin anti-squattia ihan siitä lähtökohdasta että koneena on kuussatanen ja sen väännöt. Eli hieman isompi takahaarukan kulma (ja/tai ketjukulma), niin anti-squat-voimissa päästään tonnarin tasolle. Muutoinhan kusiaisen ja tonnarin geometria ja paino on niin lähellä toisiaan, ett ainooks käytännön eroks tuon suhteen jää se takahaarukan kulma.
En tiedä millaisia lukema-eroja pidät "lähellä toisiaan", mutta mun mielestä 15 kg painossa eroa on aika paljon.
Ja varmasti inssit ovat noita laskeneet. Iso eri tuossa bussipysäkillä tulee myös siitä, että toisella saa ajaa kaasu auki ja toisella otetaan ina pois ja sitten avataan uudelleen. Myös takarengas on jonkun matkaa kookkaampi, joten pyörivät massat ovat rajummat samassa nopeudessa tonnarilla, kuin 600:lla.
Mutta ettei karattaisi aiheesta ihan mahdottomasti, niin se 5Nm jousivakion ero voi olla just merkkaava, esim. itselläni se oli kyseisessä kohtaa.
Ja kuten aikaisemmin sanoin, niin kaikki jouset kannattaa käyttää jousipuntarissa. Muistaakseni Öhlins antaa +-5% toleranssin jousiensa lukemille. Heitto voi olla siis tuollaisessa 100:sen jousessa jo ihan mallikas

Ja toinen kuoleentunut, toinen uusi, niin ero voi olla vielä isompikin. Itse en koskaan noihin annettuihin lukuihin oppinut kunnolla luottamaan.