Mikähän nyt hätänä, kun ei vaihteet pelaa? Sammuksissa ollessa vaihteet saa vaihdettua, kun pikkasen pyörittää rengasta, käynnissä ollessa ei millään. Ei kytkimellä eikä shifterillä yrittäessä. Etsiäkö vikaa kytkimestä vai mistä?
Tarttis vähän enemmän infoa, ennen kuin tuohon uskaltaa mitenkään tiukemmin kommentoida.
Vika kun voi olla monessakin paikkaa.
Sammuksissa ollessa vaihteet saa vaihdettua, kun pyörittää rengasta. Käynnissä ollessa ykkönen menee päälle, mutta isommalle ei saa vaihdettua millään. Poljin tuntuu vaan jumittuvan ja kone sammuu jos väkisin yrittää runnoa isompaa sisään. Myöskin vapaan merkkivalo näyttäisi hävinneen. Ei eroa, käyttääkö kytkintä vai ei.
Palautuuko vaihdepoljin takaisin paikoilleen vaihteen vaihdon jälkeen, vai onko aavistuksen löysän oloinen vempula? Vai onko jopa liian jäykkä? Eli vaihdekiksi ei palaudu takaisin oikeaan asentoon itsestään ja vapaaehtoisesti?
Eli tuossa voi olla joko jousi poikki tai unohtunut kokonaan sieltä kytkinrummun taka ja se palauttaa kiksin oikeaan asentoon. Mutta jos vivusto tai itse kiksi on kierossa tai liian tiukalla, niin jumittaa vaihdekiksin ja seuraavaa vaihdetta ei saa päälle, kun siellä on vielä paine päällä edellisestä vaihdosta.
Tuota jumittamista veikkaisin itse, sillä R6R on varsin ronkeli siitä.
Oletko laittanut sen vapaa-anturin liittimen takaisin paikoilleen? Koneen takaa, swingin päältä, menee piuha tankin alle. Jos KIT sähköt, niin sille ei sähköissä paikkaa olekaan, vakiosähköissä on.
Tuo piuhan puuttuminen ei vaikuta vaihteiden vaihtoon, mutta siihen vapaavalon puuttumiseen kylläkin.