Yamaha R6R

Aloittaja Vuorela, 08.02.16 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Pahus - 18.05.17 - klo:09:26
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.05.17 - klo:07:00
Lainaus käyttäjältä: Pahus - 17.05.17 - klo:19:11
Mikähän nyt hätänä, kun ei vaihteet pelaa? Sammuksissa ollessa vaihteet saa vaihdettua, kun pikkasen pyörittää rengasta, käynnissä ollessa ei millään. Ei kytkimellä eikä shifterillä yrittäessä. Etsiäkö vikaa kytkimestä vai mistä?
Tarttis vähän enemmän infoa, ennen kuin tuohon uskaltaa mitenkään tiukemmin kommentoida.

Vika kun voi olla monessakin paikkaa.

Sammuksissa ollessa vaihteet saa vaihdettua, kun pyörittää rengasta. Käynnissä ollessa ykkönen menee päälle, mutta isommalle ei saa vaihdettua millään. Poljin tuntuu vaan jumittuvan ja kone sammuu jos väkisin yrittää runnoa isompaa sisään. Myöskin vapaan merkkivalo näyttäisi hävinneen. Ei eroa, käyttääkö kytkintä vai ei.
Palautuuko vaihdepoljin takaisin paikoilleen vaihteen vaihdon jälkeen, vai onko aavistuksen löysän oloinen vempula? Vai onko jopa liian jäykkä? Eli vaihdekiksi ei palaudu takaisin oikeaan asentoon itsestään ja vapaaehtoisesti?

Eli tuossa voi olla joko jousi poikki tai unohtunut kokonaan sieltä kytkinrummun taka ja se palauttaa kiksin oikeaan asentoon. Mutta jos vivusto tai itse kiksi on kierossa tai liian tiukalla, niin jumittaa vaihdekiksin ja seuraavaa vaihdetta ei saa päälle, kun siellä on vielä paine päällä edellisestä vaihdosta.

Tuota jumittamista veikkaisin itse, sillä R6R on varsin ronkeli siitä.

Oletko laittanut sen vapaa-anturin liittimen takaisin paikoilleen? Koneen takaa, swingin päältä, menee piuha tankin alle. Jos KIT sähköt, niin sille ei sähköissä paikkaa olekaan, vakiosähköissä on.

Tuo piuhan puuttuminen ei vaikuta vaihteiden vaihtoon, mutta siihen vapaavalon puuttumiseen kylläkin.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Kolmone

18.05.17 - klo:12:24 #256 Viimeisin muokkaus: 18.05.17 - klo:12:28 käyttäjältä Kolmone
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.05.17 - klo:07:06
Miten se toimii huonosti?

Tuo sakaroiden katkaisu on mielestäni ehkäpä se huonoin vaihtoehto. Mitäs sit kun sieltä katkeaa seuraava sakara? Sit se ei muuta teekään ku luista. Ja yksi sakaran palanen kytkimen sisällä kolisemassa.

Noi sakarajouset kun tukee toinen toisiaan, niin jos yhdestä sieltä katkaiset sakarat, niin muihin kohdistuu kovempi voima. Tiedän, että on jopa poistettu yksi jousi kokonaan, mutta senkin kanssa tilanne on sama kuin se että niitä sakaroita katkoisi. Toki, kyllä tuonkin voi tehdä, ei siinä mitään. Saa vaan olla tarkempi sen kytkimen kanssa sitten jatkossa.

Siksipä se KIT -mutteri ja kolme prikkaa on paras vaihtoehto. Löysin mitä sillä voit tehdä, on se että laitat sen pelkän KIT -mutterin paikoilleen niillä kolmella jousella. Tuo muistaakseni vastaa aika liki sitä, kuin kytkimessä olisi vain kaksi sakarajousta.

Kiitos vastauksesta. Kytkin ei luistanut riittävästi. Kovissa jarruissa etenkin tultaessa 2 vaihteelle perä oli levoton. Oli vaikea arvioida sopivaa nopeutta ja nopeus putosi liian alas ennen apexia. KIT-mutteri ja prikat tilattu.

Ymmärsinkö oikein "Löysin mitä sillä voit tehdä, on se että laitat sen pelkän KIT -mutterin paikoilleen niillä kolmella jousella", että KIT-mutterin kanssa voi shimmilevyjen määrää muuttaa? Toisin sanoen 3 shimmiä tiukin ja ilman shimmejä löysin?
Suzuki PV

parjan_fin

18.05.17 - klo:12:29 #257 Viimeisin muokkaus: 18.05.17 - klo:12:33 käyttäjältä parjan_fin
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 18.05.17 - klo:12:24
Ymmärsinkö oikein "Löysin mitä sillä voit tehdä, on se että laitat sen pelkän KIT -mutterin paikoilleen niillä kolmella jousella", että KIT-mutterin kanssa voi shimmilevyjen määrää muuttaa? Toisin sanoen 3 shimmiä tiukin ja ilman shimmejä löysin?

Kyllä - ymmärsit oikein.

EDIT: KIT -mutteri ja kolme shimmiä vastaa vakiomutteria paksuudeltaan.

Sitten siitä kun lähtee ohentelemaan setuppia, niin ohkaisin mitä sinne voi laittaa on se KIT -mutteri pelkästään. Muistaakseni tuo oli KIT manuaalissakin kuvaajalla kerrottu.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Pahus

18.05.17 - klo:13:42 #258 Viimeisin muokkaus: 18.05.17 - klo:13:50 käyttäjältä Pahus
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.05.17 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: Pahus - 18.05.17 - klo:09:26
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.05.17 - klo:07:00
Lainaus käyttäjältä: Pahus - 17.05.17 - klo:19:11
Mikähän nyt hätänä, kun ei vaihteet pelaa? Sammuksissa ollessa vaihteet saa vaihdettua, kun pikkasen pyörittää rengasta, käynnissä ollessa ei millään. Ei kytkimellä eikä shifterillä yrittäessä. Etsiäkö vikaa kytkimestä vai mistä?
Tarttis vähän enemmän infoa, ennen kuin tuohon uskaltaa mitenkään tiukemmin kommentoida.

Vika kun voi olla monessakin paikkaa.

Sammuksissa ollessa vaihteet saa vaihdettua, kun pyörittää rengasta. Käynnissä ollessa ykkönen menee päälle, mutta isommalle ei saa vaihdettua millään. Poljin tuntuu vaan jumittuvan ja kone sammuu jos väkisin yrittää runnoa isompaa sisään. Myöskin vapaan merkkivalo näyttäisi hävinneen. Ei eroa, käyttääkö kytkintä vai ei.
Palautuuko vaihdepoljin takaisin paikoilleen vaihteen vaihdon jälkeen, vai onko aavistuksen löysän oloinen vempula? Vai onko jopa liian jäykkä? Eli vaihdekiksi ei palaudu takaisin oikeaan asentoon itsestään ja vapaaehtoisesti?

Eli tuossa voi olla joko jousi poikki tai unohtunut kokonaan sieltä kytkinrummun taka ja se palauttaa kiksin oikeaan asentoon. Mutta jos vivusto tai itse kiksi on kierossa tai liian tiukalla, niin jumittaa vaihdekiksin ja seuraavaa vaihdetta ei saa päälle, kun siellä on vielä paine päällä edellisestä vaihdosta.

Tuota jumittamista veikkaisin itse, sillä R6R on varsin ronkeli siitä.

Oletko laittanut sen vapaa-anturin liittimen takaisin paikoilleen? Koneen takaa, swingin päältä, menee piuha tankin alle. Jos KIT sähköt, niin sille ei sähköissä paikkaa olekaan, vakiosähköissä on.

Tuo piuhan puuttuminen ei vaikuta vaihteiden vaihtoon, mutta siihen vapaavalon puuttumiseen kylläkin.

Nyt on taas tosi fiksu olo. Se olikin vain tuo kiksin tiukkuus ongelmana.

Kittisähköt on, eli ei taida löytyä tuota liitintä. Missä se itse anturi on? Jos sitä ihmettelemällä selviäis vika. Edit. Löytyi anturin pää, nyt kun vielä löytyis joku piuha siihen tökättäväksi. Eli onko kittisähköissä siihen liitäntää ollenkaan?

Ja kiitokset tosiaan Janille hyvistä ja tarkoista ohjeista ja neuvoista!

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.05.17 - klo:12:29

Kyllä - ymmärsit oikein.

EDIT: KIT -mutteri ja kolme shimmiä vastaa vakiomutteria paksuudeltaan.

Sitten siitä kun lähtee ohentelemaan setuppia, niin ohkaisin mitä sinne voi laittaa on se KIT -mutteri pelkästään. Muistaakseni tuo oli KIT manuaalissakin kuvaajalla kerrottu.

Pitänee vetäistä hihasta ja kokeilla KIT-mutteri + 1 shimmi. Kovin moneen kertaan ei viitsisi kesken kauden aukaista (nää on niitä perheellisen ajankäyttöhuolia).
Suzuki PV

murmela

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 18.05.17 - klo:15:00
Pitänee vetäistä hihasta ja kokeilla KIT-mutteri + 1 shimmi. Kovin moneen kertaan ei viitsisi kesken kauden aukaista (nää on niitä perheellisen ajankäyttöhuolia).

Jos mahollista niin säädä ecusta moottorijarrua. Mun mielestä paljon helpompi tapa kuin luistokytkimen kans säätäminen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.05.17 - klo:20:11
Jos mahollista niin säädä ecusta moottorijarrua. Mun mielestä paljon helpompi tapa kuin luistokytkimen kans säätäminen.

Toistaiseksi mennään vakioeculla, kun fläshäys ei onnistunut.
Suzuki PV

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Pahus - 18.05.17 - klo:13:42
Kittisähköt on, eli ei taida löytyä tuota liitintä. Missä se itse anturi on? Jos sitä ihmettelemällä selviäis vika. Edit. Löytyi anturin pää, nyt kun vielä löytyis joku piuha siihen tökättäväksi. Eli onko kittisähköissä siihen liitäntää ollenkaan?

Ja kiitokset tosiaan Janille hyvistä ja tarkoista ohjeista ja neuvoista!

KIT -sähköissä ei muistaakseni ole tuolle anturille paikkaa.

Eipä mitään, hyvä jos apuja näistä on.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 18.05.17 - klo:15:00
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.05.17 - klo:12:29

Kyllä - ymmärsit oikein.

EDIT: KIT -mutteri ja kolme shimmiä vastaa vakiomutteria paksuudeltaan.

Sitten siitä kun lähtee ohentelemaan setuppia, niin ohkaisin mitä sinne voi laittaa on se KIT -mutteri pelkästään. Muistaakseni tuo oli KIT manuaalissakin kuvaajalla kerrottu.

Pitänee vetäistä hihasta ja kokeilla KIT-mutteri + 1 shimmi. Kovin moneen kertaan ei viitsisi kesken kauden aukaista (nää on niitä perheellisen ajankäyttöhuolia).


Suosittelen laittamaan pelkän mutterin.

Itsellä oli pelkkä mutteri ja vielä sai lisää pehmentää ECU:sta käsin moottorijarrua.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Pahus

19.05.17 - klo:14:52 #264 Viimeisin muokkaus: 19.05.17 - klo:14:54 käyttäjältä Pahus
Kysymys vielä YEC-liittimestä. Siis siitä, jolla päästään ecuun käsiksi koneella. Mulla on pyörästä rapsaistu liitin veks eikä piuhojen värit natsaa keskenään. Kuvassa irtopäät siis pyörässä ja liitin usb-piuhassa. Mikä liittyy mihinkin? Pyörässä punainen, musta, vihreä ja keltainen, kaapelissa keltainen, harmaa, oranssi ja valkoinen. Pitäis varmaan etsiä käypäistä liitintä tuohon jostain mätänetistä...

parjan_fin

Mä tuonne lärvikirjan puolelle pari kuvaa tyrkkäsin, samaiseen kysymykseen. Toivottavasti jelppaa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Pahus

24.05.17 - klo:21:52 #266 Viimeisin muokkaus: 24.05.17 - klo:22:05 käyttäjältä Pahus
Käytin tänään pyörän säädössä PWR Motossa Lappeenrannassa. Päivä sitä hierottiin, moottorijarrua pienennettiin jne, tässä eka ja lopullinen käyrä. Selvisi sellainenkin, että pyörä onkin ilmeisesti 2007 eikä 2006, ecuun käyneestä mapista päätellen. Kuopat käyrissä johtuu säätäjän arvion mukaan kit-imutorvista, saattaisivat oieta jos laittaisi keskimmäiset vakiotorvet. Onko tuntumaa tästä kellään?

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Pahus - 24.05.17 - klo:21:52
Käytin tänään pyörän säädössä PWR Motossa Lappeenrannassa. Päivä sitä hierottiin, moottorijarrua pienennettiin jne, tässä eka ja lopullinen käyrä. Selvisi sellainenkin, että pyörä onkin ilmeisesti 2007 eikä 2006, ecuun käyneestä mapista päätellen. Kuopat käyrissä johtuu säätäjän arvion mukaan kit-imutorvista, saattaisivat oieta jos laittaisi keskimmäiset vakiotorvet. Onko tuntumaa tästä kellään?


Jos kittiecu kyseessä niin mielestäni 06-07 softassa ei ole mitään säätöjä moottorijarrulle. 08- sitten jo on, ainakaan omastani en löytänyt.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 25.05.17 - klo:09:13
Jos kittiecu kyseessä niin mielestäni 06-07 softassa ei ole mitään säätöjä moottorijarrulle.
Mutuveikkaus:
Kittiecu ei katkaise polttoaineen syöttöä nollakaasulla, jolloin moottorijarrua pystyy säätämään polttoaine ja sytkäkartoilla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.05.17 - klo:11:06
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 25.05.17 - klo:09:13
Jos kittiecu kyseessä niin mielestäni 06-07 softassa ei ole mitään säätöjä moottorijarrulle.
Mutuveikkaus:
Kittiecu ei katkaise polttoaineen syöttöä nollakaasulla, jolloin moottorijarrua pystyy säätämään polttoaine ja sytkäkartoilla.

[/quote

Tämä varmaan, uudemassa oli erikseen juttuja moottorijarulle.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.05.17 - klo:11:06
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 25.05.17 - klo:09:13
Jos kittiecu kyseessä niin mielestäni 06-07 softassa ei ole mitään säätöjä moottorijarrulle.
Mutuveikkaus:
Kittiecu ei katkaise polttoaineen syöttöä nollakaasulla, jolloin moottorijarrua pystyy säätämään polttoaine ja sytkäkartoilla.

Tämä varmaan, uudemman  filussa on erikseen asetukset moottorijarrulle.

Powered by EzPortal