IFiTec (ECU/flash)

Aloittaja murmela, 10.02.16 - klo:20:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

10.02.16 - klo:20:08 Viimeisin muokkaus: 10.02.16 - klo:20:11 käyttäjältä murmela
Kopsasimpa noi pari waillen asiallista viestiä omaksi triidikseen:


Lainaus käyttäjältä: Waille - 26.08.14 - klo:23:31

Asiaan. Surffasin internetin ihmeellisillä laineilla ecun fläshäämismahdollisuuksia tutkien ja löysin .ORGin puolelta tämän jaska_73:n viestin. DCFinland ei siis fläshää ecuja itse, vaan on lähettänyt ne sitä varten Italiaan. En tiedä tarjoavatko tätä palvelua yhä ja jos kyllä, niin kenen kanssa nykyään tekevät yhteistyötä, kun aiempi yhteistyökumppani ilmeisesti on poistunut taivaallisille kilparadoille. jaskan viestin lukemisen ja kovan googlettamisen jälkeen lähetin sähköpostia IFiTeciin ja aloin kysellä asiasta sieltä, missä siitä parhaiten tiedetään. Viesteihin vastasi nopeasti ja yksityiskohtaisesti Herra Ivan Finiti. IFiTecillä fläshätystä ecusta tulee täsmälleen identtinen yec kit ecun kanssa; Kaikki toiminnot ovat samat kuin kyseisten vuosimallien alkuperäisissä yec kit ecuissa ja säätäminen tapahtuu alkuperäisillä yec kaapeleilla ja ohjelmilla. Kit eculla saatavia ominaisuuksia voi katsella vaikkapa täältä. R1 malleihin 07 alkaen ja R6 06 eteenpäin on saatavilla täysin kit ecua vastaavan race version lisäksi vaihtoehtoisesti street versio, jossa näytöllä säilyy nopeus- ja matkamittaritoiminto. Vanhemmissa R1 03-06 ja R6 03-05 malleissa saatavilla on ainoastaan race versio, jossa näytöllä näkyy jäähdytysnesteen lämpötila kuten aidossa yec kit ecussa.

Fläshätyn ecun asennus on erittäin helppoa ja onnistuu jopa itseni kaltaiselta henkilöltä, joka ei tiedä sähköstä mitään muuta kuin että se on sinistä ja sattuu. Fläshätty ecu toimii yhdessä aluperäisen johtosarjan kanssa (toisin kuin tietääkseni aito yec ecu, joka vaatii myös kit johtosarjan). Asentaessa täytyy esimerkiksi oman R6 2005 mallini tapauksessa ainoastaan vaihtaa ecun liittimestä kaksi pinniparia päittäin ja irrottaa yksi pinni liittimestä kokonaan. Piuhoja ei tarvitse katkoa ja kolvailla, sillä liittimessä on pinneille hyvin yksinkertainen kiinnityssysteemi joka ei vaadi erikoistyökaluja. Esimerkkinä asennuksesta uppasin IFiTeciltä omaa mopoani varten saamani ohjeen MPRadan huolto-ohje osioon. Fläshäyksen hinta IFiTecillä on 300 euroa + alv 22 % eli yhteensä 366 euroa. Postikulut TNT 24h kuriiripalvelulla kotiovelta haettuna ja ovelle takaisin toimitettuna ainakin Helsinkiin on 38 euroa + alv 22 % = 46,36 euroa suuntaansa, mutta toki kiireetön saa lähettää ecun vaikkapa kotimaisella postilla, jolloin säästää pari kymppiä. Yhteensä siis fläshäyksen hinta toimituskuluineen pikakuriirilla on 458,72 euroa. IFiTec tekee fläshäyksen muutamassa päivässä ja tähän lisäksi postitteluun kuluva aika.

Itselläni on siis omassa mopossani IFiTecillä fläshätty yec kit ecu, ja oman kokemukseni perusteella voin suositella IFiTeciä myös muille. Kuten aiemmin sanoin, vastaa Ivan sähköpostikyselyihin nopeasti ja huolellisesti, ja asiakaspalvelu on muiltakin osin erinomaista. Jos siis kiinnostus heräsi ja jotain kysyttävää ilmenee, niin kannattaa kysyä asiaa suoraan IFiTeciltä. Itsekin toki vastailen jos sattuisi olemaan niin että tiedän vielä asiasta jotakin mitä en muistanut tässä yhteydessä mainita.

Lainaus käyttäjältä: Waille - 27.08.14 - klo:16:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.14 - klo:09:54
Oliks sul vakioeku ilman lisäboxeja?
Huomasitko ajettavuudessa eroa?
Aikasemmin mulla oli joo mopossa vakioecu ilman powercommandereita tai muita. Reilu kuukauden tauko vakio- ja kit ecuilla ajamisen välissä ei vaan luo kovin hyviä lähtökohtia ajettavuuden vertailulle, ja lisäksi sattuneesta syystä en vielä tähänkään päivään mennessä ole ihan liikaa päässyt tolla uudella eculla ajamaan, joten toistaiseksi eksaktein lausunto jonka pystyn tosta ajettavuudesta antamaan, on luokkaa "ihan hyvältä se tuntui". Mielenkiintoista olis päästä testaamaan ajettavuutta Kemoran karusellissa, kun muistelisin vakioeculla havainneeni siinä nykimistä tasakaasualueen ympäristössä, mutta taitaa sekin testaaminen jäädä ensi vuoteen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

@Waille oisko sulla "päivitystä" aiheeseen?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

kordari

Viime keväänä käytin bemarin ecun tuolla. Palvelu oli erinomaista. Sähköpostiin vastattiin nopeasti, välillä monta kertaa päivässä. Ecu lähti sinne keskiviikkona ja seuraavan viikon keskiviikkona ecu oli mulla takaisin. Ja päivityksen jälkeen mulla on hprace ecu ja calibration kit. Hinta....ihan pikkusen halvempi kuin virallista kautta ostamalla ecut ja avaimet yms.

murmela

Lainaus käyttäjältä: kordari - 10.02.16 - klo:20:22
Viime keväänä käytin bemarin ecun tuolla. Palvelu oli erinomaista. Sähköpostiin vastattiin nopeasti, välillä monta kertaa päivässä. Ecu lähti sinne keskiviikkona ja seuraavan viikon keskiviikkona ecu oli mulla takaisin. Ja päivityksen jälkeen mulla on hprace ecu ja calibration kit. Hinta....ihan pikkusen halvempi kuin virallista kautta ostamalla ecut ja avaimet yms.
Ja hintaa oli? Kulut?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

kordari

450-500€ ja tämä sisältää kaikki kulut.

murmela

Lainaus käyttäjältä: kordari - 10.02.16 - klo:21:09
450-500€ ja tämä sisältää kaikki kulut.
Juu, oha se vähäce halvempi ku toi 1 719,95 euroa.
HP Race Power Kit ECU 767,90
HP Race Power Kit 358,05
HP Race Calibration Kit 3 594,00

Sattuko olemaan puhetta säätösoftasta/ säätökaapelista?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

kordari

Oli siitä, mutta hinnat nousi juuri silloin ja heillä ei ollut enää niitä vanhaan hintaan. Ivan puhui silloin, että kehittelisivät oman kaapelin bemarin ryöstö hinnoittelun takia. Viron suunnalta saisi pelkän kaapelin sopuhintaan ja sulta ajattelin hommata sen ohjelman :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: kordari - 10.02.16 - klo:21:28
Oli siitä, mutta hinnat nousi juuri silloin ja heillä ei ollut enää niitä vanhaan hintaan. Ivan puhui silloin, että kehittelisivät oman kaapelin bemarin ryöstö hinnoittelun takia. Viron suunnalta saisi pelkän kaapelin sopuhintaan ja sulta ajattelin hommata sen ohjelman :)
Joo, se kaapelin hinnottelu on kyl ihan älytön, ja ihmettelenki mikse kukaan oo viel alkanu tekeen/myymään kopioita. Vanha hinta oli satasen, nii siihen hintaan ei paljoo kopioo kaivannu.

Mut mut, mä its as tarkotin sen IFiTecin "omaa" softaa ja kaapelia, kun jotain sellaistakin ne tuolla sivuillaan mainostavat. Mutta se toiminee vain japsiecujen kanssa kun niitä on hakkeroitu enemmän/ niissä on vakiotoimittajat/piirit. Tarvis vissiin lähettää mailii ja kysyy.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

kordari

Silloin heillä ei ollut omaa softaa vaan BMW:n valmiilla ohjelmilla sitä on tarkoitus säätää. Näin ainakin silloin, mutta laita ihmeessä viestiä menemään.

miolta

11.02.16 - klo:12:46 #9 Viimeisin muokkaus: 24.02.16 - klo:13:40 käyttäjältä tonibergholm
Tossa on muuten vastaava palvelu:

Saakelin pitkä linkki saksan ebayhin

Tai siis ainakin luulisin, että samoja "kitti"-ohjelmia sinne ecuihin lykkäävät. Oman Ducatin ecun käytin tuolla ja hyvin toimi palvelu.

Waille

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.02.16 - klo:20:09
@Waille oisko sulla "päivitystä" aiheeseen?
Eipä tullu viime kesänä ton ecun kanssa mitään ylimääräsiä säädettyä, enkä oo itseasiassa jaksanu edes käyttää mopoa säädettävänä vaikka se ecun puolesta nyt olis mahdollista. Tehtävänsä se on kuitenki hoitanu eikä sen puolesta oo mitään ongelmia ollu. Ajettavuudestakaan nyt pysty edelleenkään hirveitä sanomaan, ku on tosiaan tyystin unohtunu miltä se vakiona tuntu, ja tälleen keskellä talvea on jo viime kesänki tuntemukset taas aika hyvin unohtunu, enkä oikeestaan tainnu edes muistaa koko asiaa ajaessa ajatella. Joka tapauksessa ecua enemmän ajamista häiritsee se, että tiedän että mulla on mopossa ihan paska alusta. Siitäki huolimatta jostain sitä vauhtia oli ilmeisesti (joo, en oo edes kierrosaikoja jaksanu järjestelmällisesti mitata, ajaminen on kivaa :D) taas löytyny aiempaan verrattuna lisää.

Tohon alkuperäseen viestiini pitää kyllä kommentoida sen verran, että kaipa se "aitoki" kit ecu itseasiassa samoilla IFiTecin ohjeen mukasilla pinnimuutoksilla toimis vakio johtosarjassa, kun käsittääkseni ei IFiTecin fläshäämän ecun ja aidon kit ecun välillä pitäis mitään eroa olla.

timo3

Minulta löytyisi nämä YEC ROM tiedostot.

R6 2003-2005 (5SL-8591A-80)
R6 2006 (2C0-8591A-70)
R6 2008 (2C0-8591A-80)
R6 2009 (2C0-8591A-90)
R6 2010 (2C0-8591A-91)
R6 2011 (2C0-8591A-92)


R1 2005 (5VY-8591A-71)
R1 2008 (4C8-8591A-70)
R1 2008 (4C8-8591A-80)
R1 2009 (14B-8591A-70)
R1 2012-2013 (1KB-8591A-70)
R1 2015 (2CR-8591A-70)

Jos kiinnostaa voi tiedustella sähköpostilla
tipi.jkl(at)gmail.com

Tneo76

Tervehdys.

Minä käytin oman 2008 R1 Ecun tuolla ylempänä mainitussa Saksalaisessa flash-palvelussa. Palvelu ja toimitus toimi melko mutkattomasti, mutta saamani maksullinen ohje johtosarjaan / pinneihin tehtävään muutokseen on mielestäni melko ala-arvoinen. Ohje on saksankielinen ja mielestäni puutteellinen. Onko kellään 07-08 R1 johtosarjaan / pinneihin olevaa ohjetta? Googlaamalla tulee tuloksia aika heikosti. Ja kyseessä siis kilvellinen 08 R1, eli mitttaristo tarkoitus säilyttää alkuperäisessä asussaan. Dynojetin sifteri pitäisi myös istuttaa tähän kokoonpanoon. Onko kokemusta kellään? Kiitoksia etukäteen jo.

Waille

Ei oo kyseisestä mallista kokemusta eikä valmista ohjetta, mutta kannattanee lähteä tutkimaan niin että otat esiin vakio ja kit sähkökaaviot sekä sen saamasi ohjeen, ja vertailet niitä keskenään. Vakio service manualin ja kit manualin saat valitsemalla tuolta foorumin ylävalikosta kohdan "Radalla" ja sitten "Huolto-ohjeet", ellei sulla vielä nitä ole. Näiden lopussa on nuo sähkökaaviot. Ois mielenkiintosta nähdä miltä se sun saama ohje näyttää jos viittit laittaa sen näytille. En kylläkään mee lupaamaan että osaan sen perusteella mitään sanoa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Tneo76 - 12.03.16 - klo:09:28
Tervehdys.

Minä käytin oman 2008 R1 Ecun tuolla ylempänä mainitussa Saksalaisessa flash-palvelussa. Palvelu ja toimitus toimi melko mutkattomasti, mutta saamani maksullinen ohje johtosarjaan / pinneihin tehtävään muutokseen on mielestäni melko ala-arvoinen. Ohje on saksankielinen ja mielestäni puutteellinen. Onko kellään 07-08 R1 johtosarjaan / pinneihin olevaa ohjetta? Googlaamalla tulee tuloksia aika heikosti. Ja kyseessä siis kilvellinen 08 R1, eli mitttaristo tarkoitus säilyttää alkuperäisessä asussaan. Dynojetin sifteri pitäisi myös istuttaa tähän kokoonpanoon. Onko kokemusta kellään? Kiitoksia etukäteen jo.
Pistä tosiaan se ohje liitteeks, nii katotaan saako siitä selvää.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal