Kirjoittaja Aihe: Botnian ajolinjat  (Luettu 45558 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bobo

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 282
  • Paikalla:09.02.17 - klo:22:38
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 562
Vs: Botnian ajolinjat
« Vastaus #75 : 06.05.16 - klo:21:54 »
Nii mitä häh, kellään mitään kommenttia?

@Bobo esim?

Eipä ole näistä linjoista mitään kommentoitavaa, kun en niitä osaa yhtään. Kovasti yritän näistä analyyseista opetella 👍


Mä ny lähinnä tarkotin ett oliks niist mitään hyötyä/ saiko niistä mitään ideoita?

Sai ideoita ja oli ehdottomasti hyötyä. Etukäteen tapahtuva mielikuvaharjoittelu siitä, mitä on tarkoitus radalla tehdä, auttaa. Kiitos siis analysoinneista peukku_1
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 01:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnian ajolinjat
« Vastaus #76 : 17.08.16 - klo:23:39 »
Tähtäyslinja shikaanissa ei saa olla sisäkanttareesta toiseen, vaan selkeästi irti siitä toisesta sisäkanttareesta, jotta voi lähteä flippaamaan mopoa kyleltä toiselle heti sen ekan sisäkanttareen jälkeen. Jolloin avauksen saa lähtemään suoraan flippauksen jälkeen siitä shikaanin toisesta sisäkanttareesta.

Jos vetää suoraan kanttare-kanttare-linjalla, mopo menee shikaanin jälkeen ensin suoraan ulos radan ulkoreunaan, kääntyy siellä ja vasta sit pääsee avaamaan.

Kuvasta katsottuna näyttää että ajolinjaero shikaanissa on merkityksetön, ts ihan sama miten ajaa. Mut jos ajattelee viuhka-efektiä, tai millä sanalla sitä ny vois kuvatakkaan. Eli esim peukalo on pari senttii levee metrin päässä naamasta, mut 100 metrin päässä se peittää kaks metrii maisemasta.

Ts parin asteen ero nokan suunnassa ei merkitse mitään tossa shikaanin ekalla kanttareella, mut sadan metrin päässä ulostulossa se tarkottaakin sitä että sä joko pystyt avaamaan täysiä, tai jos yrität väkisin avata väärällä linjalla, niin oletkin kaks metriä ulkona radalta ja mopo paaliin. Eli se minimaalinen virhe tapahtuu siinä sisäänmenossa, ja se moninkertaistuu ulostulossa.
Eli ei näin:

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa AKSI

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2014
  • Viestejä: 12
  • Ikä: 31
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.11.17 - klo:18:23
  • cbr 1000rr 05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 3
Vs: Botnian ajolinjat
« Vastaus #77 : 18.08.16 - klo:09:09 »
Tähtäyslinja shikaanissa ei saa olla sisäkanttareesta toiseen, vaan selkeästi irti siitä toisesta sisäkanttareesta, jotta voi lähteä flippaamaan mopoa kyleltä toiselle heti sen ekan sisäkanttareen jälkeen. Jolloin avauksen saa lähtemään suoraan flippauksen jälkeen siitä shikaanin toisesta sisäkanttareesta.

Jos vetää suoraan kanttare-kanttare-linjalla, mopo menee shikaanin jälkeen ensin suoraan ulos radan ulkoreunaan, kääntyy siellä ja vasta sit pääsee avaamaan.

Kuvasta katsottuna näyttää että ajolinjaero shikaanissa on merkityksetön, ts ihan sama miten ajaa. Mut jos ajattelee viuhka-efektiä, tai millä sanalla sitä ny vois kuvatakkaan. Eli esim peukalo on pari senttii levee metrin päässä naamasta, mut 100 metrin päässä se peittää kaks metrii maisemasta.

Ts parin asteen ero nokan suunnassa ei merkitse mitään tossa shikaanin ekalla kanttareella, mut sadan metrin päässä ulostulossa se tarkottaakin sitä että sä joko pystyt avaamaan täysiä, tai jos yrität väkisin avata väärällä linjalla, niin oletkin kaks metriä ulkona radalta ja mopo paaliin. Eli se minimaalinen virhe tapahtuu siinä sisäänmenossa, ja se moninkertaistuu ulostulossa.
Eli ei näin:



Ai tää pääty opetusmateriaaliks :D Jalka lipsahti tapilta ja linjan tähtäilyä tokalla setillä = tilannetta...

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 01:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnian ajolinjat
« Vastaus #78 : 18.08.16 - klo:11:44 »
Ai tää pääty opetusmateriaaliks :D Jalka lipsahti tapilta ja linjan tähtäilyä tokalla setillä = tilannetta...
No eikös toi oo aika oppikirjatapaus:"Eli se minimaalinen virhe tapahtuu siinä sisäänmenossa, ja se moninkertaistuu ulostulossa."


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Botnian rengastus

Aloittaja rranta

37 Vastauksia
17367 Lukukerrat
Uusin viesti 03.05.16 - klo:19:44
kirjoittanut rranta
xx
botnian juhannus 19.6-20.6

Aloittaja mako

2 Vastauksia
2446 Lukukerrat
Uusin viesti 21.06.14 - klo:20:54
kirjoittanut ReijoJ.
xx
Alastaron ajolinjat

Aloittaja slowrider

137 Vastauksia
64283 Lukukerrat
Uusin viesti 23.06.18 - klo:21:40
kirjoittanut shyhander
xx
Motoparkin ajolinjat

Aloittaja Turder

17 Vastauksia
14194 Lukukerrat
Uusin viesti 07.09.13 - klo:16:23
kirjoittanut mattipoeka
 

Uudet viestit

Vs: Kausi 2019
T1mppa tänään kello 09:16
Vs: Kausi 2020
Nitrous 11.10.19 - klo:22:27
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Paras aikasi per rata
Jone 07.10.19 - klo:15:15
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: Tänään
Nitrous 11.09.19 - klo:19:07
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54
Vs: Keula täryyttää
Niki 23.08.19 - klo:22:45
Vs: Varikkoteltta
murmela 19.08.19 - klo:08:49
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
JCM 18.08.19 - klo:22:25

MP-Ratatori

Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)
2007-2011 CBR1000RR Bitubo Kfork valve kit


Hinta: 189.00 EUR
Päiväys: 14/09/2019
Kommentit (0)
O: Gsx-r 1000 K8 ratakamaa

Päiväys: 25/08/2019
Kommentit (0)
M: ZX10r 2008-2010 takakate (Sebimoto)

Hinta: 165.00 EUR
Päiväys: 24/08/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria