Kirjoittaja Aihe: Botnian ajolinjat  (Luettu 48094 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa Bobo

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 282
  • Paikalla:09.02.17 - klo:22:38
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 562
Vs: Botnian ajolinjat
« Vastaus #75 : 06.05.16 - klo:21:54 »
Nii mitä häh, kellään mitään kommenttia?

@Bobo esim?

Eipä ole näistä linjoista mitään kommentoitavaa, kun en niitä osaa yhtään. Kovasti yritän näistä analyyseista opetella 👍


Mä ny lähinnä tarkotin ett oliks niist mitään hyötyä/ saiko niistä mitään ideoita?

Sai ideoita ja oli ehdottomasti hyötyä. Etukäteen tapahtuva mielikuvaharjoittelu siitä, mitä on tarkoitus radalla tehdä, auttaa. Kiitos siis analysoinneista peukku_1
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5129
  • Paikalla:eilen kello 23:55
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnian ajolinjat
« Vastaus #76 : 17.08.16 - klo:23:39 »
Tähtäyslinja shikaanissa ei saa olla sisäkanttareesta toiseen, vaan selkeästi irti siitä toisesta sisäkanttareesta, jotta voi lähteä flippaamaan mopoa kyleltä toiselle heti sen ekan sisäkanttareen jälkeen. Jolloin avauksen saa lähtemään suoraan flippauksen jälkeen siitä shikaanin toisesta sisäkanttareesta.

Jos vetää suoraan kanttare-kanttare-linjalla, mopo menee shikaanin jälkeen ensin suoraan ulos radan ulkoreunaan, kääntyy siellä ja vasta sit pääsee avaamaan.

Kuvasta katsottuna näyttää että ajolinjaero shikaanissa on merkityksetön, ts ihan sama miten ajaa. Mut jos ajattelee viuhka-efektiä, tai millä sanalla sitä ny vois kuvatakkaan. Eli esim peukalo on pari senttii levee metrin päässä naamasta, mut 100 metrin päässä se peittää kaks metrii maisemasta.

Ts parin asteen ero nokan suunnassa ei merkitse mitään tossa shikaanin ekalla kanttareella, mut sadan metrin päässä ulostulossa se tarkottaakin sitä että sä joko pystyt avaamaan täysiä, tai jos yrität väkisin avata väärällä linjalla, niin oletkin kaks metriä ulkona radalta ja mopo paaliin. Eli se minimaalinen virhe tapahtuu siinä sisäänmenossa, ja se moninkertaistuu ulostulossa.
Eli ei näin:

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa AKSI

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2014
  • Viestejä: 12
  • Ikä: 32
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.11.17 - klo:18:23
  • cbr 1000rr 05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 3
Vs: Botnian ajolinjat
« Vastaus #77 : 18.08.16 - klo:09:09 »
Tähtäyslinja shikaanissa ei saa olla sisäkanttareesta toiseen, vaan selkeästi irti siitä toisesta sisäkanttareesta, jotta voi lähteä flippaamaan mopoa kyleltä toiselle heti sen ekan sisäkanttareen jälkeen. Jolloin avauksen saa lähtemään suoraan flippauksen jälkeen siitä shikaanin toisesta sisäkanttareesta.

Jos vetää suoraan kanttare-kanttare-linjalla, mopo menee shikaanin jälkeen ensin suoraan ulos radan ulkoreunaan, kääntyy siellä ja vasta sit pääsee avaamaan.

Kuvasta katsottuna näyttää että ajolinjaero shikaanissa on merkityksetön, ts ihan sama miten ajaa. Mut jos ajattelee viuhka-efektiä, tai millä sanalla sitä ny vois kuvatakkaan. Eli esim peukalo on pari senttii levee metrin päässä naamasta, mut 100 metrin päässä se peittää kaks metrii maisemasta.

Ts parin asteen ero nokan suunnassa ei merkitse mitään tossa shikaanin ekalla kanttareella, mut sadan metrin päässä ulostulossa se tarkottaakin sitä että sä joko pystyt avaamaan täysiä, tai jos yrität väkisin avata väärällä linjalla, niin oletkin kaks metriä ulkona radalta ja mopo paaliin. Eli se minimaalinen virhe tapahtuu siinä sisäänmenossa, ja se moninkertaistuu ulostulossa.
Eli ei näin:



Ai tää pääty opetusmateriaaliks :D Jalka lipsahti tapilta ja linjan tähtäilyä tokalla setillä = tilannetta...

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5129
  • Paikalla:eilen kello 23:55
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnian ajolinjat
« Vastaus #78 : 18.08.16 - klo:11:44 »
Ai tää pääty opetusmateriaaliks :D Jalka lipsahti tapilta ja linjan tähtäilyä tokalla setillä = tilannetta...
No eikös toi oo aika oppikirjatapaus:"Eli se minimaalinen virhe tapahtuu siinä sisäänmenossa, ja se moninkertaistuu ulostulossa."


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Botnian rengastus

Aloittaja rranta

37 Vastauksia
18421 Lukukerrat
Uusin viesti 03.05.16 - klo:19:44
kirjoittanut rranta
xx
botnian juhannus 19.6-20.6

Aloittaja mako

2 Vastauksia
2517 Lukukerrat
Uusin viesti 21.06.14 - klo:20:54
kirjoittanut ReijoJ.
xx
Alastaron ajolinjat

Aloittaja slowrider

137 Vastauksia
66808 Lukukerrat
Uusin viesti 23.06.18 - klo:21:40
kirjoittanut shyhander
xx
Motoparkin ajolinjat

Aloittaja Turder

17 Vastauksia
14915 Lukukerrat
Uusin viesti 07.09.13 - klo:16:23
kirjoittanut mattipoeka
 

Uudet viestit

Vs: CBR 1000RR radalle ja kadulle
KawaJawa tänään kello 00:38
Vs: Tänään
MarkoL 08.12.19 - klo:22:26
Vs: Kausi 2020
pienisopoapina 05.11.19 - klo:20:58
Vs: Motopark-dataa
PrivateeR 02.11.19 - klo:23:30
Vs: Mistä renkaat halvimmalla?
Jone 29.10.19 - klo:09:07
Vs: Paras aikasi per rata
Peksu 28.10.19 - klo:13:09
Vs: Kausi 2019
PrivateeR 16.10.19 - klo:20:21
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54

MP-Ratatori

Rev'it Spitfire 1-os nahkapuku, uusi

Hinta: 450.00 EUR
Päiväys: 04/12/2019
Kommentit (0)
Akrapovic Kuorisarja P-RKS145ACT27

Hinta: 50.00 EUR
Päiväys: 28/11/2019
Kommentit (0)
Dunlop ja pirelli käytettyjä ratarenkaita


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 23/11/2019
Kommentit (0)
Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria