Britgestone renkaat

Aloittaja ETana, 07.08.18 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ETana

Minkälaisia kokemuksia kusiaisen alla Britgestonesta? Pirellit ei tällä kaudella kestäneet ollenkaan. Alkukaudesta Dunlop D212 GP PRO MS2 jolla ajelin 7 päivää ongelmitta. Sitten uudempaa 213 GP PROta MS2 seoksella pari kappaletta alle ja kestänyt maksimissaan päivän. Takarengas kyseessä ja repeää oikesta reunasta. Botnialla kesti alle päivän ja Alastarolla sain yhden päivän ajettua. Botnialla tais olla lämpöä noin 25 ja Alastarolla vähän enemmän. Pyörä R6.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jone

Mulla ei Bridgen r10 type 2 eikä type 4 kestäny ollenkaan, molemmat hävis ihan silmissä Kemoralla.

tonde8

Lainaus käyttäjältä: ETana - 07.08.18 - klo:22:11
Minkälaisia kokemuksia kusiaisen alla Britgestonesta? Pirellit ei tällä kaudella kestäneet ollenkaan. Alkukaudesta Dunlop D212 GP PRO MS2 jolla ajelin 7 päivää ongelmitta. Sitten uudempaa 213 GP PROta MS2 seoksella pari kappaletta alle ja kestänyt maksimissaan päivän. Takarengas kyseessä ja repeää oikesta reunasta. Botnialla kesti alle päivän ja Alastarolla sain yhden päivän ajettua. Botnialla tais olla lämpöä noin 25 ja Alastarolla vähän enemmän. Pyörä R6.

Tuli renkaita revittyä ! Mutta mezeler racetec compk 180/60 soft ei revennytkään alastarossa. Yhden kuuman päivän ajelin 1.24-1.25 treeniä.  Rengas ei kummemmin kulunu ja näytti tosi hyvältä.  En tiiä kuin kovaa uskaltaa ajaa ko. Mutta köröttelyyn varsin edukas rinkula. Gp503 119 €

Tomppa82

R10 type 3 kesti Botnialla hyvin. Type 4 alko repeilemään.
R10 type 4 (sekä V01 soft) toiminyt hyvin Motoparkissa/Ahvenistolla.

Seuraavaksi menee testiin V01 medium.

vernerik

Suosittelen aloittamaan repeämisongelman selvittelyn huollattamalla alustan, tällä on ainakin ollut omassa pyörässä isoin vaikutus renkaan repeämiseen ja samaa kokemusta on lähipiiristä useampi tapaus. Päivitin aikoinaan alustan kokonaan ja käytin wehnällä säädössä. Sen jälkeen ei ole renkaan repeämisongelmia ollut. Mikäli takaiskarin huoltoväli kasvaa, niin silloin alkaa takarengas repeämään. Iskarin kun käyttää huollossa, niin ongelma poistuu heti. Myös renkaan kuluminen vauhtiin nähden mielestäni järkevää. On tullut ajeltua lähinnä pirellin sc0-2 renkailla ja dunlopin MS2-4 ja nämä on kestäneet joka radalla hyvin. Pirelli on tuntunut toimivan uudella asfaltilla (alastaro ja botnia) hyvin, kun nostaa hieman painetta. Tallikaveri ajeli tuossa sc1 takasella Alastarolla ja rengas kului täydellisesti.

Toki kannattaa renkaaksi valita se itselleen mieluisin, mutta lähtisin korjaamaan tilannetta vähintäänkin huollattamalla alustan ja katsomalla, että painaumat ja geometria on tontillaan, mikäli näitä ei ole tehty. Öhlinsin suositus huoltoväliksi on muistaakseni 6 tuntia.
Yamaha R1 -08

Jone

Itselläni oli Motovillen keväällä huoltama ja shimmaama takapamppu. Ja Type 4 repes aivan kauheaksi viileällä kelillä (milloin sen pitäis toimia) Kemoralla.

Kun heitin sitten myöhemmin sc1:sen alle koskematta säätöihin, niin se kulu täydellisesti.

vernerik

Lainaus käyttäjältä: Jone - 08.08.18 - klo:10:31
Itselläni oli Motovillen keväällä huoltama ja shimmaama takapamppu. Ja Type 4 repes aivan kauheaksi viileällä kelillä (milloin sen pitäis toimia) Kemoralla.

Kun heitin sitten myöhemmin sc1:sen alle koskematta säätöihin, niin se kulu täydellisesti.

En osaa sanoa bridgen ja pirellin profiilien eroista, mutta ainakin mun R1:ssä jos vaihtaa dunlopista pirelliin (tai toisinpäin), niin koskematta pyörän säätöihin sillä ei voi edes ajaa. Renkaat ovat profiililtaan ja käytökseltään niin erilaisia, että vaativat kyllä alustan säätöä, jotta ne saa pelaamaan. Olen havainnut itselleni toimivaksi malliksi ajaa koko ajan samoilla renkailla, niin ei tule ylimääräisiä muuttujia ja alustan säätökin on helpompaa. Jos sc1 toimii, niin siinähän on sitten hyvä rengas millä jatkaa treenaamista. Pelkästään takarengas muuttaa perän korkeutta useammalla millillä (muistaakseni ~5mm).
Yamaha R1 -08

Damsku

Lainaus käyttäjältä: Jone - 08.08.18 - klo:10:31
Itselläni oli Motovillen keväällä huoltama ja shimmaama takapamppu. Ja Type 4 repes aivan kauheaksi viileällä kelillä (milloin sen pitäis toimia) Kemoralla.

Type4 ei ainakaan kemora/botnia/alastaro toimi varmaan millään kelillä, mut jotain on pielessä jos R10 Evo type2 ei kestä. Mulla toiminu ja kestäny hyvin kaikilla radoilla kelistä riippumatta. (Paitsi paistosaumavialliset..) Mimmosilla paineilla oot ajanu, heti setin jälkeen mitattuna?

Jone

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 08.08.18 - klo:11:59
Type4 ei ainakaan kemora/botnia/alastaro toimi varmaan millään kelillä, mut jotain on pielessä jos R10 Evo type2 ei kestä. Mulla toiminu ja kestäny hyvin kaikilla radoilla kelistä riippumatta. (Paitsi paistosaumavialliset..) Mimmosilla paineilla oot ajanu, heti setin jälkeen mitattuna?

Oli se toukokuun lopun Kemora, jos en väärin muista niin 1.65 ajosta paineet ja ~1.25 vauhteja.

Powered by EzPortal