Uudet viestit

MP-Ratatori

WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)
O: Yamaha R6 -05 kuitukatteet

Päiväys: 11/02/2020
Kommentit (0)
KTM RC 390

Hinta: 4000.00 EUR
Päiväys: 05/02/2020
Kommentit (0)
Rev'it Spitfire 1-os nahkapuku, uusi

Hinta: 450.00 EUR
Päiväys: 04/12/2019
Kommentit (0)
Akrapovic Kuorisarja P-RKS145ACT27

Hinta: 50.00 EUR
Päiväys: 28/11/2019
Kommentit (0)
Dunlop ja pirelli käytettyjä ratarenkaita


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 23/11/2019
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Vinkki-vinkki  (Luettu 1593 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5132
  • Paikalla:eilen kello 22:37
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vinkki-vinkki
« : 02.06.16 - klo:19:52 »
http://www.bike.fi/uutiset/opas-nain-kirjoitat-hyvan-tiedotteen

Opas: Näin kirjoitat hyvän tiedotteen

Teksti
Petri Suuronen

Me Bikessä julkaisemme mieluusti moottoripyörälajien kilpailijoiden tiedotteita. Mitä paremmin tiedote on kirjoitettu, sitä suurempi on todennäköisyys sen julkaisemiseen. Mutta millainen on hyvin kirjoitettu tiedote? Lue ohjeet täältä!

Moottoripyöräurheilijoiden ei ole helppoa saada näkyvyyttä mediassa. Siksi me Bikessä teemmekin parhaamme, että myös muualla kuin huipputasolla kilpailevat saavat valtakunnallista medianäkyvyyttä moottoripyöräuutisoinnin kotimaisella ykkössivustolla.

On kuitenkin pidettävä mielessä tosiasiat. Töitä on paljon, tekijöitä vähän ja kaikki tiedotteiden editointiin käytetty aika on pois varsinaisesta työajasta. Siksi niiden laatimiseen kannattaa käyttää hieman aikaa ja ajatusta. Mitä vähemmällä editoinnilla tiedotteen voi julkaista, sitä todennäköisemmin näin myös tapahtuu.

Hyvä tiedote rakentuu neljästä osasta, jotka ovat otsikko, johdanto, varsinainen teksti ja lopetus.

Otsikon tulee kertoa ytimekkäästi, mutta mahdollisimman tarkasti, mistä tiedotteessa on kyse.

Johdannossa kerrotaan kuka teki mitä, missä ja milloin.

Tekstissä kerrotaan tarkemmin, mutta silti ytimekkäästi tapahtumista. Kannattaa aloittaa pääasialla, jonka jälkeen voi käydä tapahtumia läpi aikajärjestyksessä. Tekstiä värittämään voi laittaa myös asianosaisten kommentteja lainauksina.
Kirjoittaessa kannattaa asennoitua siten, kuin kirjoittaisi asiasta mitään tietämättömälle, ole tarkka erityisesti luokan suhteen.
Vaikka asiat ovat sinulle itsestään selviä, eivät ne välttämättä ole sitä meille tai lukijoille.

Tiedotetekstin luonteva lopetus on maininta siitä, milloin ja missä seuraava kilpailu ajetaan.

Ehdottoman tärkeää on lähettää tiedotteen mukana kuva, mieluiten vaakakuva. Kuvan ei tarvitse välttämättä olla kyseisestä tapahtumasta, jos sellaista ei ole saatavilla, mutta mahdollisimman tuore on joka tapauksessa toivottava. Kuvan tulee olla riittävän kookas, mutta ei kannata liioitella - meille paras koko on 1800 pikseliä leveä. On myös syytä varmistua siitä, että kuvan käyttöön on lupa.

Tiedotteen loppuun voi kirjoittaa myös lyhyen esittelyn kuljettajasta ja hänen historiastaan, lisätä linkit tiimin nettisivuille, facebookiin, kuvagalleriaan, tai muuhun asiaan liittyvään sivustoon.
Kun kaikki kohdat ovat kunnossa, tiedotteen voi lähettää moottoriurheilutoimittajallemme Kari Aholle, kari.aho@ahomedia.fi.

Jos ja kun tiedote julkaistaan, sitä kannattaa jakaa sosiaalisessa mediassa, jotta mahdollisimman moni pääsee sen näkemään. Muista, että näkyvyys luo näkyvyyttä ja mitä paremmin näyt, sitä kiinnostavampi olet myös potentiaalisten yhteistyökumppanien silmissä.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020