Lämpö- ja väliasut

Aloittaja timppa, 20.03.12 - klo:00:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

timppa

Nyt kun kevät lähestyy ja ajokelit alkaa, niin tällaista kysymystä teitille:

Ite ajan pyörällä ratapäiville yms ja tuo reikänahka ei kovin lämmittävää ole... Mitäs ootte laittanu lisälämmön tuojaksi nahkapuvun päälle / alle, kun tuo lämpö on keväisin aamusella melko alhaista.
Ite oon kokeillu / joskus pitänytkin Gore-pukua nahkapuvun päällä, mutta on vaan niin pirun michelin-ukko olo tuossa yhdistelmässä...

Kuulapää

Pitkät kalsarit ja samaa settiä oleva paita ja nahkapuvun päällä sadeasu on ollut lyömätön yhdistelmä meikäläisellä.

jarska

Mä olen asentanut jo moneen kyykkäriin minitup.syt.- runkoliittimen, siitä kierrejohto ja toisessa päässä lämpöliivit, jossa myös kauluksessa vastukset, kyllä muuten tarkenee.
Onhan pirun kiva kun ei tarvii pukea nahkojen alle yhtään sen enempää vaatetta kuin radalla tarvii, perille tultaessa nakkaa vaan liivit varikkopilttuun seinää vasten ja menoksi.

Nitrous

Teknisen kerraston lisäksi ei nahkojen alle muuta oikein mahdu. Tekninen kerrasto sitten hakkaa perus pitkät kalsarit ja aluspaidat 10-0 sekä kylmässä, että kuumassa. Nahkojen päälle sitten tarvittaessa löysät kangashousut, jotka voi pukea saappaat jalassa sekä wind-stopper-takki + vuorellinen takki + windstopper/sadetakki. Tuosta sit pykälä kerrallaan vähentää kelin lämmetessä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

nopea57

Lainaus käyttäjältä: jarska - 20.03.12 - klo:07:13
Mä olen asentanut jo moneen kyykkäriin minitup.syt.- runkoliittimen, siitä kierrejohto ja toisessa päässä lämpöliivit, jossa myös kauluksessa vastukset, kyllä muuten tarkenee.
Onhan pirun kiva kun ei tarvii pukea nahkojen alle yhtään sen enempää vaatetta kuin radalla tarvii, perille tultaessa nakkaa vaan liivit varikkopilttuun seinää vasten ja menoksi.

Meneekö kyttyräpuvun päällekin?  :o

Mikäs on sitten viilein ja mukavin vaihtoehto nahkapuvun alle? Pakkohan siellä jotain on olla että saa puvun pois päältä hikisenä. Olen hikiliikunnan (hiihto) parissa havainnut, että urheilualusasuissa on huomattavia eroja lämmöntunteen osalta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 20.03.12 - klo:08:54
Lainaus käyttäjältä: jarska - 20.03.12 - klo:07:13
Mä olen asentanut jo moneen kyykkäriin minitup.syt.- runkoliittimen, siitä kierrejohto ja toisessa päässä lämpöliivit, jossa myös kauluksessa vastukset, kyllä muuten tarkenee.
Onhan pirun kiva kun ei tarvii pukea nahkojen alle yhtään sen enempää vaatetta kuin radalla tarvii, perille tultaessa nakkaa vaan liivit varikkopilttuun seinää vasten ja menoksi.

Meneekö kyttyräpuvun päällekin?  :o

Nahkatakin allahan tuo liivi on ollu, ei se mikään paksu ole, joten kokeilen kyllä mahtuuko myös 1-os. puvun alle, tiukkaa saattaa tehdä.

rranta

20.03.12 - klo:09:33 #6 Viimeisin muokkaus: 20.03.12 - klo:10:06 käyttäjältä rranta
aluskerrastona oon käyttäny merinovillasta pitkää Rukan kerrastoa. Jos keli on lämmin sitten ihan tavallista teknistä tai sanotaanko näitä nyt sitten urheilukerrastoksi. Toki ite en voi käyttää polypropyleeni versioita ja sen tilalta käytän bambukuidusta valamistettua... Tuo merinovillanen on muuten käytössä huomattavan mukava. Tuntuu lämpimältä vaikka ois hikinenki. Suosittelen kovasti, viileille ja kylymille keleille.
Edit: vielä se unohtu aiemmin tähän kirijottaa tuosta bambusesta. On myös mukava ja allergiaa aiheuttamaton materiaali. Eikä siihenkään pinty semmoista ominais tuoksua kuten öljypohjaisiin materiaaleihin. Öljypohjasiin ajan kuluessa kertyvää hien hajua saa pois mitenkään. Bambukuitu tuntuu helteellä mukavan viileältä. Kerää kosteutta vaan enemmän ku muut materiaalit.

timppa

Lämpimällä kelillä useimmiten alla joko tuo: http://www.eurobiker.fi/product_info.php?cPath=15&products_id=3126
(hengittää aika hyvin, lähinnä vaan helpottaa nahkapuvun riisumista)


taikka sitten: http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkawww.nsf/pages/mc_products.html?OpenDocument&Cat=2_8
(siis tuo MaX seamless. viilentää.)

SamiN

Lainaus käyttäjältä: timppa - 20.03.12 - klo:00:21
Ite oon kokeillu / joskus pitänytkin Gore-pukua nahkapuvun päällä, mutta on vaan niin pirun michelin-ukko olo tuossa yhdistelmässä...

Mulla on myös 2-os. reikäpuku ja ylisuuret goret tulee joskus laitettua niiden päälle. Eihän se mukava ole, todellakaan, mutta ei mulla ainakaan auta mitkään wind stopperit pelkästään. Joskus myös olen laittanut sadeasun päälle - sekin auttaa, vaikka toisaalta sitten onkin hiostava. Alusasuna olen käyttänyt Haltin coolmaxia(tjsp).

Ehkä noita lämpöliivejä voisi harkita.
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

jarska

Lainaus käyttäjältä: SamiN - 21.03.12 - klo:00:21
Ehkä noita lämpöliivejä voisi harkita.

Kokeile, et vaihtais millään pois kun totut, ei tarvii enää kerrospukeutumista peukku_1.

SamiN

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.03.12 - klo:08:45
Lainaus käyttäjältä: SamiN - 21.03.12 - klo:00:21
Ehkä noita lämpöliivejä voisi harkita.

Kokeile, et vaihtais millään pois kun totut, ei tarvii enää kerrospukeutumista peukku_1.

Selailin vähän Googlea ja eBayta, mikäs liivi ny sitten olisi hyvä? Akullisia näytti olevan melkein kaikki. Ja auttaako tuommonen liivi siihen että käsivarret ja haaroväli jäätyy ekana?
Vai pitääkö laittaa penkinlämmitinkin.
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

jarska

21.03.12 - klo:21:45 #11 Viimeisin muokkaus: 21.03.12 - klo:22:26 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: SamiN - 21.03.12 - klo:21:28
Selailin vähän Googlea ja eBayta, mikäs liivi ny sitten olisi hyvä? Akullisia näytti olevan melkein kaikki. Ja auttaako tuommonen liivi siihen että käsivarret ja haaroväli jäätyy ekana?
Vai pitääkö laittaa penkinlämmitinkin.
En tiedä mikä on hyvä tai paras, mut häpeäkseni tunnustan et ostin BMW:n valmistamat lämpöliivit, nää on kyllä loistavat ja lämmittää tosiaan myös niskaa ja kaulaa.
Ei tuossakaan ole lämmitystä käsivarsille, eikä varsinkaan palleille, mut yllättävän hyvin silti tarkenee kun lämpö leviää mukavasti keskiropasta muualle.
En ole edes kaivannut käsivarsille erikseen lämmitystä, onhan niitä toki sellasiakin liivejä joissa hihat.

SamiN

Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

Birke

Merinovillainen kerrasto. Toimii kylmällä eikä hiosta kuumallakaan. Kosteanakin lämpimän tuntuinen.
Biltema myy kerrastoa 39€. Kaveri osti testiksi, kun halvalla sai. Kuulemma ihan hyvä. Itsellä Smart Woolin valmistama.

nopea57

22.03.12 - klo:16:48 #14 Viimeisin muokkaus: 22.03.12 - klo:16:52 käyttäjältä nopea57
Piilteemassa on halapa, mutta myyvät ainakin meillä päin suurimpana kokona L:ää. Ei mene edes tällaisen poikasen päälle. Tooosi pieni mitoitus.

Gerbing vaikuttaa hyvältä sähkövarusteelta: http://www.kevytilmailu.com/index.php?id=5&ala=33

Powered by EzPortal