Alastaro Circuit

Aloittaja murmela, 17.06.16 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

https://www.facebook.com/alastarocircuit/posts/1002395949867245
"Moottoriradan turvallisuus asiota parannettu huomattavasti tällä viikolla. Tiedoksi kaikille varaajille, asiakkaille. Kaikissa ratatuomaripisteissä sijaitsee nyt sammutin, harja ja liput.
F-merkintä, Fire = Sammutin"
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

https://www.facebook.com/alastarocircuit/posts/1002404499866390
"Turvallisuuden parantamiseksi valmistimme myös hinattavan polttomoottorikäyttöisen alkusammutus vaunun. Vaunu sijoitetaan lähelle ylävarikon tornia ja se pidetään täytettynä, noin 1m3 vettä. Varaajat ja asiakkaat saavat opastuksen käytöstä."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

06.10.17 - klo:23:49 #2 Viimeisin muokkaus: 07.10.17 - klo:13:24 käyttäjältä murmela
https://www.facebook.com/alastarocircuit/posts/1435657159874453

Arvoisat moottoriurheilukeskuksen asiakkaat. Ensinnäkin on aika taas kiittää erittäin hyvästä yhteistyöstä ja vuodesta 2017. Vuosi on ollut haastava, säiden johdosta, mutta olemme siitä selviytyneet. Ilman teitä ei tälläistä toimintaa ja paikkaa ei olisi. On ollut suuri kunnia ja ilo toimia kanssanne. Haluan kiittää omasta ja mailman parhaan henkilökunnan puolesta kaikkia asiakkaita ja alueen palveluita käyttäneitä.... sitten asiaa...😃 kun vuonna 2007 keväällä olin ostamassa aluetta, toimintaa, kukaan ei uskonut, että saisimme edes lupaa toimia alueella, kaikki oli tyhjän päällä... vuosien, useiden oikeuskäsittelyjen jälkeen, näkyi valoa tunnelin päässä, ja kaikki valtava työ, riskit, edes vähän palkittiin. Hyvässä yhteistyössä viranomaisten kanssa, olemme saaneet luvan aluella toimia. Tie ei ole ollut helpoin, eikä tule olemaan. Minulla aina ollut haave toteuttaa 80 luvulla piirretty moottoriurheilu keskus... Nyt otamme askeleen kohti tuota. Ensi viikolla alkaa historiamme suurin investointi. Pinnoitamme koko moottoriradan uudelleen, samalla pinnoitamme myös tulotiet, paluutiet jne... investointi todella suuri, ja ilman valtion, opetus ja kulttuuriministeriön tukea, paikkallisten päättäjien ja rahoituslaitosten luottoa, luottamusta hankeeseen en olisi siihen pystynyt. Haluan kiittää jo etukäteen tuesta ja luottamukskesta. Tulevalla kaudella 2018 toiminta alkaa täysin uudella radalla. Suomessa käynnissä paljon alan hankkeita, halusin ensin tehdä tämän salassa, mutta päätin kuitenkin kertoa teille jo etukäteen, kun tiedän, että työt käynnistyy maanantai aamulla. Tulen kertomaan lisää kun hanke käynnissä ja sen etenemisestä. Tehdään yhdessä hyvä tulevaisuus, ilman teitä en tätä tekisi. Kiitos luottamuksesta. Tero
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

https://www.facebook.com/alastarocircuit/posts/1436084149831754

Yhteistyökumppani Lemminkäinen tuonut jo osan koneista tontille
Ja lisää tulee, asfaltti tehdään ilman saumoja, ja "kanttarit" vaihdetaan uusiin !! Pinnoitus tehdään päälle, kokonaan uutta, ei remix... ja ei ihan perus piha/tie massaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Kalenterin mukaan rata näyttäis olevan suljettu su 8.10. - to 19.10.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

"Tuleeko ns. prätkällä ajettavat kanttarit?"
"Tulee, juuri siihen tehdyt..."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Kolmone

Kuinkas nopeaan oikeaan vedetään, kum radasta katoaa se paikka;-)
Suzuki PV

murmela

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710082200446106_u0.shtml

10 vuotta sitten kukaan ei uskonut - nyt Teron haave on toteutumassa: Alastaroon puuhataan huippuluokan kilparataa

Alastaron moottoriradan maanantaina alkavat päällystystyöt ovat omanlaisensa näytös.
Kolmen kilometrin pituinen rata on suunniteltu päällystettävän täysin saumattomaksi.
Radan leveimmät kohdat ovat noin 15 metriä.
Tuleva saumaton pinta tekee radasta pitävämämän ja mahdollistaa siten kovemmat ajonopeudet.

Päällystetöiden jälkeen alkaa Alastaron radan laajentaminen 4,5-kilometriseksi, jolloin se täyttää Kansainvälisen autourheiluliiton FIA:n minimimitan.

- Kun koneet lähtevät liikkeelle, ne eivät pysähdy, sanoo moottoriradan yrittäjä Tero Tupala.
Urakan tekee Lemminkäinen.
- Se on valmistellut tämän hankkeen tarkkaan ja kun jostakin koordinaatista alkaen koneet kytketään päälle, niin homma lähtee etenemään koko radan pituudelta ja leveydeltä, sanoo Tupala.
- Ajatus on myös se, ettei tähän tule pitkittäissaumoja.
Rata on keskimäärin kaksitoista metriä leveä, kapeimmillaan yhdeksänmetrinen.
Saumakohtia on nähtävillä vanhassa pinnoitteessa.
- Ruoho sieltä rupeaa kasvamaan ja lämpötilojen mukaan massa elää ja pinta nousee tai laskee.

Pitoa radalle

Pinnoitetta ei tehdä tavallisesta maantieasfaltista vaan hienojakoisemmasta kivimassasta.
- Se menee todella tiiviiksi, jolloin pito on hyvä. Mahdollisimman hyvä kitka on tavoitteena, sanoo Tupala.
Pinnan saumattomuus vaikuttaa ajamiseen ja nopeuteen.
- Saumattomana rata on tasapitoinen reunasta reunaan ja varsinkin kaksipyöräisillä se vaikuttaa, sanoo Tupala.
- Rata on myös turvallisempi ja helpompi hoitaa.
Töiden myötä myöskään lätäköitä ei radalle pitäisi enää jäädä.
Moottoriradan kunnostuksen pitäisi olla valmis ensi kevääseen mennessä.

Kilpailu järjestämisoikeuksista kovaa

Päällystetöiden jälkeen alkaa radan laajentaminen 4,5-kilometriseksi, jolloin se täyttää Kansainvälisen autourheiluliiton FIA:n minimimitan. Laajennus on valmis vuonna 2018 tai viimeistään sen pitäisi olla valmis vuonna 2019, jolloin valtion rahoitus hankkeeseen päättyy.
Radan uusiminen ja laajentaminen auttanee myös siinä, että Alastaroon on helpompi saada arvokkaita kilpailusarjoja.
Tero Tupala arvioi, että EM-tason kilpailut ovat realistisia.
- Sen korkeammista kilpailuista en lähde haaveilemaan. Se vaatisi jo niin kovia investointeja.
Kilpailu järjestämisoikeuksista on kovaa.
- Suorituspaikkojen täytyy olla äärettömän hyviä.
- Itse näen niin, ettei ulkoisten fasiliteettien tarvitse olla huippua, mutta itse suorituspaikan kyllä. Radan ja sen pinnan pitää olla huippuluokkaa, jotta Suomeen tultaisiin kilpailemaan. Tänne on niin kallista matkustaa, että pitää olla muita hyötyjä.

30 vuotta vanha rata, alkuperäinen pinta

Alastaron rata rakennettiin kolmenkymmentä vuotta sitten ja siinä on alkuperäinen päällyste.
- Vanhaa ei revitä irti vaan uusi pinnoitetaan siihen päälle, sanoo Tero Tupala.
Rata sijaitsee Loimaalla. Aikanaan se valikoitui paikalleen hiekkakangasmaaston takia, sillä siihen on hyvä rakentaa ja helppo ylläpitää moottorirataa.
Kilparadan lisäksi moottorikeskusalueella uusitaan turva-alueet ja tiestö alueelle.
Radan sijainti on käyttäjien ja yleisön kannalta hyvä. 150 kilometrin säteellä radasta asuu noin 70 prosenttia Suomen väestöstä. Vuosittain alueella käy satojatuhansia harrastajia ja yleisöä.

Vuosien valituskierre päättyi vuonna 2015

Tero Tupala aloitti Alastarossa keväällä 2007.
- Kun keväällä 2007 olin ostamassa aluetta ja toimintaa, kukaan ei uskonut, että saisimme edes lupaa toimia alueella, kuvailee Tupala.
Hankaluuksia onkin riittänyt, sillä rata toimi perustamisestaan alkaen sijoituspaikkaluvan turvin, vaikka Tupalakin haki vuosia ympäristölupaa, jotta rataa voisi laajentaa.
Lupaprosessi joutui kuitenkin vuosien valituskierteeseen. Viimein vuonna 2015 tuli voimassa oleva ympäristölupa.
Tupala on korostanut, että viranomaisten kanssa asiat ovat menneet hyvin, mutta valittaminen on hänen mielestään tehty turhan helpoksi.
- Minulla aina ollut haave toteuttaa 1980-luvulla piirretty moottoriurheilukeskus. Nyt se radan osalta syntyy.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

.Orgista poimittu
"Lemminkäisen ukkelit neljän levittäjän ja 15 kuorma-auton voimin teki 3 päivää töitä ja päällystivät koko hienon radan pienikivisellä massalla reunasta reunaan.
5 poikittaissaumaa koko radassa."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

04.11.17 - klo:10:27 #9 Viimeisin muokkaus: 04.11.17 - klo:10:37 käyttäjältä murmela
"Uudistettu rata tänään ja huomenna auki. Tervetuloa."
Eli la 4.11. ja su 5.11.2017.

La sääennuste: +7, pilvistä, lounaistuulta 4 m/s.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jone

"Kaadoimme kaikki tukkipuut, männyt, radan sisältä ja kaikki muutkin, jotka häiritsivät näkyvyyttä. Tukkia tuli 72m3 ja oksia paljon. Oksat mäntyä, aika suuria oksia osa.
Annan kaikki oksat veloituksetta, jos joku tekee haketta yms. Saa noutaa pois heti, ja noudettava viimeistään ennen kevättä."

Uus pinta ja puut pois? Tuntuu varmaan kohta ihan uudelta radalta.  airrev_1


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jone - 15.12.17 - klo:21:59
https://www.lauttakyla.fi/uutinen/151217/kiihdytyskisat-loppuvat-alastarolla

murmispalm 7
Ei oo ihan yksoikonen homma. KHO:n myöntämä ympäristölupa on edelleen voimassa, joten KHO on tehnyt ristiriitasen päätöksen itsensä kanssa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.12.17 - klo:11:15
Lainaus käyttäjältä: Jone - 15.12.17 - klo:21:59
https://www.lauttakyla.fi/uutinen/151217/kiihdytyskisat-loppuvat-alastarolla

murmispalm 7
Ei oo ihan yksoikonen homma. KHO:n myöntämä ympäristölupa on edelleen voimassa, joten KHO on tehnyt ristiriitasen päätöksen itsensä kanssa.


On myöskin mahdollista se että toimittelija on joko tahallaan tai vahingossa sekoitellut asioita, ja valeuutisoinut.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.12.17 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.12.17 - klo:11:15
Lainaus käyttäjältä: Jone - 15.12.17 - klo:21:59
https://www.lauttakyla.fi/uutinen/151217/kiihdytyskisat-loppuvat-alastarolla

murmispalm 7
Ei oo ihan yksoikonen homma. KHO:n myöntämä ympäristölupa on edelleen voimassa, joten KHO on tehnyt ristiriitasen päätöksen itsensä kanssa.


On myöskin mahdollista se että toimittelija on joko tahallaan tai vahingossa sekoitellut asioita, ja valeuutisoinut.
Totta tuokin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal