MotoGP 2012

Aloittaja T1mppa, 20.03.12 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.04.12 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.04.12 - klo:21:12
Jopas oli kiihkeetä kilvanajoo Markeesin ja Lytin välillä, oliko tuo nyt sitten kiilaamista vai ei...ehkä oli mut mä kyl tykkään Marquezin tyylistä ajaa. hesse_yahoo oops_2 ;D

Jos oisin Luthi niin olisin varmaan käyny vääntämässä Markeesin nokan niskan taakse heti kisan jälkeen.

Ohan toi nykysäännöillä harmaalla alueella. Mutta minusta sitä oikeaa kilvanajoa, eikä herrasmies meesäensineikusäeikumenevaan mamoilua. Ja Marc oli rehdisti puoltoista metriä edellä.

murmela

Moto2:ssa oli taas todella loistavaa vääntöö koko kisan ajan.

MotoGP:ssä tuttuun tapaan kaks kierrosta vääntöö, ja loput tylsää jonossa ajeluu.
Ainoo loistava asia koko GP-kisassa oli noi brittiselostajien hehkutukset.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 08.04.12 - klo:21:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.04.12 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.04.12 - klo:21:12
Jopas oli kiihkeetä kilvanajoo Markeesin ja Lytin välillä, oliko tuo nyt sitten kiilaamista vai ei...ehkä oli mut mä kyl tykkään Marquezin tyylistä ajaa. hesse_yahoo oops_2 ;D

Jos oisin Luthi niin olisin varmaan käyny vääntämässä Markeesin nokan niskan taakse heti kisan jälkeen.

Ohan toi nykysäännöillä harmaalla alueella. Mutta minusta sitä oikeaa kilvanajoa, eikä herrasmies meesäensineikusäeikumenevaan mamoilua. Ja Marc oli rehdisti puoltoista metriä edellä.

Tuo on kyllä ihan sinänsä totta, eikä toi liike ollu ees pahimmasta päästä kun miettii viime vuosia. Esim. Rossi on esittäny aika paljon röyhkeempiäkin liikkeitä, mutta en kyllä yhtään ihmettele, että Luthi kävi vähän lämpösenä.

MotoGP näyttää olevan taas kaikkein tylsin luokka seurata varsinkin kun keulilla näyttää olevan mun kaks inhokkikuskia. Toivotaan, että Pedrosa onnistuu kauden mittaan pesemään tuon Stoner-Lorenzo kaksikon totaalisesti. Lisäks toivon, että tää on kauden eka ja vika voitto Lorenzolle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Mistä tuo Stonerin takarenkaan loppuminen oli kiinni, ajotyylistä, eri rengasvalinta kuin tallikaverilla vai jotain muuta?...noku kiinnostaa. ;D

Teemu Tanila

Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.04.12 - klo:23:16
Mistä tuo Stonerin takarenkaan loppuminen oli kiinni, ajotyylistä, eri rengasvalinta kuin tallikaverilla vai jotain muuta?...noku kiinnostaa. ;D

Onhan Stonerilla agressiivinen ajotyyli joka varmaan verottaa rengasta enemmän kuin esim. Lorenzon pehmeä ajotyyli, mutta varsinaiseksi ongelmaksi Stoner sanoi pressitilaisuudessa oikean käden arm pumpin/puutumisen.

Teemu

Turder

Rossin kommentteja: http://www.autosport.com/news/report.php/id/98678 Nuo puheet luovuttamisesta ja muusta ass_1

Viime vuonna Qatarissa Rossi hävisi voittajalla 16 sekuntia, nyt 33.  Ei varmasti ihan paras kauden avaus, kun viime kausi meni huonosti ja nyt odottivat parempaa, varsinkin Jerezin testien jälkeen. Mutta totuus oli aika karu kisassa.

Edwards laittoi CRT:llään Spiesin tiukoille. Tosin Spiesillä oli kaatoja alla ja ilmeisesti tuo kisapyöräkin oli saanut damagea eikä ollut ihan 100% kunnossa. Eikä CRT:t muutenkaan jäänyt tolkuttomasti, eikä ketään varvattu kierroksella. Odottelin kyllä de Puniet'lta parempaa suoritusta.

Renkaathan ovat pehmeämmät tänä vuonna, hieman sama kun Formula Ykkösissä mentiin Bridgestonesta Pirelliin. Nyt uudet Bridgestonet ovat pehmeämpiä rungoltaan ja seoksiltaan, eli eivät kestä niin pitkään. Crutchlow kertoi minusta aika hyvin noista renkaista siinä motomattersin jutussa.

Marquez'lta härski ohitus ja minusta näytti, että tahallaan sulki oven ja pakotti Luthin ulos. Sanoisin silti, että kisatilanne ja odotellaan Luthin vastaiskua knuppel_2

Piti streameiltä väijyä kisat ja kyllähän British Eurosportin Toby Moody, Julian Ryder ja Neil Spalding on aika kova trio. Moody&Ryder hehkuttaa ja Spaldingilla on hyvää sisäpiiri- ja tekniikkatietoa. Oli juhlaa kun Moody&Ryder + Randy Mamola oli takavuosina normi Eurosportilla. Taisi silloin kisat tulla suomeksi mutta usein aika-ajoja ja harjoituksia näytettiin enkkuselostuksella. Just hyvä kun saivat rauhassa turinoida tekniikasta ja muusta harkkojen aikana. peukku_1

JMH

Brittiläiseltä Eurosportilta tuli itsekin katseltua. Harmi, että netti vittuili Moto2:n ratkaisuiden aikana. MotoGP taas on kaivanut hautaa itselleen jo pitkään. Kohta tehdään sellainen ennätys, että kiihkeämpiä voittokamppailuja käydään tuolla vormuloiden puolella  reps_1.

Kuskien puolesta olisi mahdollista saada 35 pyörää lähtöruutuun kahden ja puolen sekunnin sisään. Eri asia, miten säännöt sen mahdollistaa. No katsotaan, mihin nuo jokkispyörät (CRT) vie tätä lajia.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 07.04.12 - klo:21:01
Ihan f**king syvältä se suomisepostus kun vertaa näihin.

Pariinki otteeseen nelosprööllä nää suomiselostajat kertoi, et Jerezissä se kausi  vasta oikeesti alkaa...Qatarissa kun on likainen rata, aavikon keskellä ja hiekkaakin radalla...siis täh :o :o..voiko tuo muka pitää paikkansa, siis tuo radan kunto?
Eikös se ole kuitenki "eristetty" keinonurmella tai jollain, ettei hiekkaa pääse radalle?

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Turder - 09.04.12 - klo:09:53
Rossin kommentteja: http://www.autosport.com/news/report.php/id/98678 Nuo puheet luovuttamisesta ja muusta ass_1


Olet kyllä oikeassa. 2v sitten ihmettelin että mistä Rossi saa kaivettua motivaatiota ottaa ne riskit mitä tämän lajin mestaruus vaatii. 9 kertaa voittanut kaiken ja talous on varmaan sillä tolalla ettei ole pakko tehdä mitään.

Mun arvaus on että nyt ollaan mukavuusalueella. Tiedetään miltä täydellinen mopo tuntuu ja kun ei tunnu siltä, ei enää itse veny rajojen yli. Kaikkien aikojen mestari silti ja syvä kumarrus. Mutta Rossin aikakausi taitaa olla ohi.

Stonerilla taas tuskaisaa ilmetta ja fysiikkahuolia heti kun ei ole ykkönen. En ole ikinä ymmärtänyt miten noin kova kuski on samalla niin hauras. Monena kautena luhistuu kuin korttitalo, sitten kun natsaa, niin voittaa kaiken ja kaikki.

CRT:stä voi olla montaa mieltä, mutta ei ne tätä lajia mielenkiintoisammaksi tehneet. Nyt ruudussa on 12 mopoa + täyteluokka, kun viime kauten oli kuitenkin 17 mopoa jolla periaatteellinen mahdollisuus voittaa. Moto2 on onnistunut luokka, mahtavaa kilvanajoa valoista lipulle ja Moto3 näyttää liki samalta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.04.12 - klo:10:21
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 07.04.12 - klo:21:01
Ihan f**king syvältä se suomisepostus kun vertaa näihin.

Pariinki otteeseen nelosprööllä nää suomiselostajat kertoi, et Jerezissä se kausi  vasta oikeesti alkaa...Qatarissa kun on likainen rata, aavikon keskellä ja hiekkaakin radalla...siis täh :o :o..voiko tuo muka pitää paikkansa, siis tuo radan kunto?
Eikös se ole kuitenki "eristetty" keinonurmella tai jollain, ettei hiekkaa pääse radalle?

Kyllähän tuolla hiekka pölisee heti kun siirrytään ajolinjalta jonkin verran sivuun. Jonkin verran putsautuu ajojen aikana, mutta tuuli tuo koko ajan uutta hiekkaa tilalle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

nopea57

Tietenkin hiekka-aavikolla hiekka siirtyy paikasta toiseen. Ihme että noinkin hyvin pysyy ajettavassa kunnossa tuo rata. Vaikka liukkautta mainostettiin, niin kovin vähän kisoissa oli tapahtumia sen vuoksi. Kokonaisuutena melko viihdyttävä gp.

VilleR

Huvitti eilen kun puhuivat tuosta että "kausi" alkaisi vasta seuraavasta osakilpailusta.

Olosuhteiden ollessa kohtuulliset ja kaikille tasapuoliset niin en ymmärrä mikseivät pidä Qataria kisana siinä missä muitakin. Liukkaus hiekasta johtuen tuntu olevan ainakin kaatojen valossa melko vähäistä näin amatöörin silmillä katsottuna. 

Pisteitä ne on Qatarinkin pisteet kun kauden lopussa katsotaan kenellä niitä on eniten  confused_thinking

Loppuun vielä lainaus Spiesin twitterissä viitaten lopputulokseen
"That's what happens when u ride a bike that's been crashed twice"  :-X
Never Heard

murmela

Lainaus käyttäjältä: VilleR - 09.04.12 - klo:19:46
Loppuun vielä lainaus Spiesin twitterissä viitaten lopputulokseen
"That's what happens when u ride a bike that's been crashed twice"  :-X
Tarkottaen mitä lopputulosta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

VilleR

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.04.12 - klo:20:17
Lainaus käyttäjältä: VilleR - 09.04.12 - klo:19:46
Loppuun vielä lainaus Spiesin twitterissä viitaten lopputulokseen
"That's what happens when u ride a bike that's been crashed twice"  :-X
Tarkottaen mitä lopputulosta?

Oman kisasuorituksensa.
Never Heard

jarska

10.04.12 - klo:12:30 #59 Viimeisin muokkaus: 10.04.12 - klo:12:31 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 09.04.12 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: Turder - 09.04.12 - klo:09:53
Rossin kommentteja: http://www.autosport.com/news/report.php/id/98678 Nuo puheet luovuttamisesta ja muusta ass_1


Olet kyllä oikeassa. 2v sitten ihmettelin että mistä Rossi saa kaivettua motivaatiota ottaa ne riskit mitä tämän lajin mestaruus vaatii. 9 kertaa voittanut kaiken ja talous on varmaan sillä tolalla ettei ole pakko tehdä mitään.

Mun arvaus on että nyt ollaan mukavuusalueella. Tiedetään miltä täydellinen mopo tuntuu ja kun ei tunnu siltä, ei enää itse veny rajojen yli. Kaikkien aikojen mestari silti ja syvä kumarrus. Mutta Rossin aikakausi taitaa olla ohi.


"Sinun tukenasi ja takanasi on edelleen miljoonia ihmisiä."
Johon vastaus tuli toiselta taholta salamannopeasti:
"Niin, mutta heistä 11 on sinun edelläsi!" ;D

Powered by EzPortal