Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Vedot isosti kateissa  (Luettu 10935 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vedot isosti kateissa
« : 29.07.16 - klo:01:32 »
Varmaan jauhanut tätä useallekin henkilölle varikolla, mut nyt alkaa jo aika nöyrää poikaa ongelman eessä. Elikkäs lyhyesti suzuki-kiulun oireet:

Yleensä setille lähdettäessä toimii 0-3 kierrosta lähes ok, sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa katoamaan vedot kaasu pohjassa tai lähellä. Jos vaan jatkaa ajamista, niin lopulta täyskaasu meinaa jopa stumpata koko koneen, etenkin jos kaasun ruoskii auki. Veto palaa kun kaasua lyö kiinni. Silloin kun vedot on kunnolla kateissa, ei jaksa edes kolmosella kiertää rajoittajaan. Vapaalla tai kytkin pohjassa menee kyllä.

Mullahan on lambda ja loggeri käytössä. Datasta näkyy kun AFR heilahtaa tuonne 14 päälle selkeesti niin veto alkaa hiipua, 15 kohdilla on jo selkee ongelma. Data näyttää siis selkeästi, että seokset menevät laihemmalle kokoajan setin aikana. Seuraavaan settiin mennessä ongelma on "resetoitunut" ja yleensä pääsee sen pari kierrosta ajamaan normisti.


Tämähän on oikein klassinen bensapumppuongelma. Olen kuitenkin vaihtanut pumpun, toki en vaihtanut koko muovitornia vaan pelkän pumppuosan ja suodattimen ja tiivisteet. Tänään testasin tuoton, se puskee bensaa 100ml kolmessa sekunnissa, speksi on 168ml per 10sekkaa, eli menee heittämällä.


Painettakin tarkkailin. Yleensä en juuri saanut neulaa värähtämään kierrättämällä, mutta kyllä se tässä vähän heilahtaa. Mopo oli ollut käynnissä vajaan vartin tuohon alle, eli pumppu oli saanut hetken jo pyöriä tankissa.
https://www.youtube.com/watch?v=x7AsvI-d1L4

En tiedä onko tuo kuinka speksissä? Mutta paineet pysyy pitkään kun virrat oli poissa, eli paineentasaaja ja suuttimet tuskin pahemmin vuotavat.

TPS näyttää järjeviä arvoja. Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Koitin ilman bazzazin boksia, eli se ei sekaantunut bensapuoleen lainkaan, niin kiulun ongelmat vaan pahenivat, kun bazzazin kartta on aika reippaasti plussalla löpön puolesta ja nyt se oli jo ihan hirveen laihalla.

Suuttimet pöytätestissä töhöttävät ok. Se, että alkaako ne fuulaamaan nopeella tahdilla on sitten kysymysmerkki? Jos toisiosuuttimissa olis joku ongelma niin se toki selittäis paljon asioita. Akkujännite on loggerin mukaan 14.3-15.0V ajossa.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.

Tankkiin ei tule alipainetta, koitin käyttää korkkia irti ja jatkaa ajamista niin ei vaikutusta.

Elikkäs, mikä ihme vetää seoksia loputtomasti laihemmalle kun rataa kiertää?

Poissa qazwsx

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 390
  • Ikä: 58
  • Paikkakunta: Elimäki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:18.08.21 - klo:19:12
  • ZX12R-06,ZX10R-08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #1 : 29.07.16 - klo:08:21 »
Kun tollaiset oireet niin itte kokeilisin ottaa foamit tankista pois olettaen että siellä sellaiset on ja tarkistaa vielä korvausilman saannin tankkiin kun kaikki on paikoillaan. Eli varmistaa ettei se letku josta ilma tankkiin tulee jää mihinkään väliin luttuun. Yks juttu jonka seuraavaksi kattoisin on pumpunvirransyöttö ettei ole joku liitos löysällä joka ei sitten lämmetessään enää antaiskaan kunnolla virtaa pumpulle, eli riittääkö pumpulle jännitettä kun pitäis ajossa tehdä tuottoa ja jaksaa pitää myös paineet riittävällä tasolla.


Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 18:23
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #2 : 29.07.16 - klo:08:49 »
Ensiö ja toisiosuuttimet on gixussa identtiset, selviää mahdollinen niiden aiheuttama ongelma kun vaihdat paikat päikseen, mutta tuskin niistä on kiinni.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #3 : 29.07.16 - klo:09:55 »
Hihaveikkaus huutelua, mutta voisko kannentiivistevika oirehtia noin. Painetta jäähdytyspuolelle ja veden työntämistä palotilaan.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #4 : 29.07.16 - klo:11:36 »
Weikkaus:
Kone alkaa vasta kuumana sakkaamaan? Anturivika? Kampi tai nokka-anturi?
Ts sytyksen ajotus menee pieleen anturin/koneen lämmitessä.
Hyvin tyypillinen ko anturivialle on esiintyä nimenomaan vasta sillon kun anturi kuumenee.
Ts kylmänä tai mitatessa anturi toimii ok/ tuntuu olevan ok.
Tosin en sit tiedä että aiheuttaako se anturivika sitten taasen koneelle juuri tuollaisen lopputuloksen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #5 : 29.07.16 - klo:11:42 »
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #6 : 29.07.16 - klo:11:45 »
Mites, onko ilmaboksi ja kaasarirungot yms ok? Ts pääseekö jostain ilmaa liikaa sekaan? Se vois selittää ainaki sen miks tulpat valkoset/ seos laihalla.

@slowrider mites sun kone kävi/ei käyny ku oli niis kurkuissa jotain?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #7 : 29.07.16 - klo:11:45 »
Kun tollaiset oireet niin itte kokeilisin ottaa foamit tankista pois olettaen että siellä sellaiset on ja tarkistaa vielä korvausilman saannin tankkiin kun kaikki on paikoillaan. Eli varmistaa ettei se letku josta ilma tankkiin tulee jää mihinkään väliin luttuun. Yks juttu jonka seuraavaksi kattoisin on pumpunvirransyöttö ettei ole joku liitos löysällä joka ei sitten lämmetessään enää antaiskaan kunnolla virtaa pumpulle, eli riittääkö pumpulle jännitettä kun pitäis ajossa tehdä tuottoa ja jaksaa pitää myös paineet riittävällä tasolla.
Foamit oli tankissa vielä viime keväänä, mutta kyllästyin putsaamaan bensafiltteristä murua jatkuvasti niin heittelin ne pois viime keväänä.

Tilaan täs just paineanturia loggeria varten ja sovitinta asialliseen sovitukseen polttoainelinjaan. Näyttäis saavan ihan järkevään hintaan kun vähän etsi.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #8 : 29.07.16 - klo:11:47 »
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.
Antaa ihan oikeen vikakoodin, riippuen minkä anturin kiskaisee irti. Muuten juuri ei vikakoodeja näy, välillä saan injektoreista, mutta se on bazzazin ongelma se. Pitäisi löytää tuolle IAP sensorille joku testiympäristö.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #9 : 29.07.16 - klo:11:49 »
Mites, onko ilmaboksi ja kaasarirungot yms ok? Ts pääseekö jostain ilmaa liikaa sekaan? Se vois selittää ainaki sen miks tulpat valkoset/ seos laihalla.

@slowrider mites sun kone kävi/ei käyny ku oli niis kurkuissa jotain?
Tarkistanut moneen kertaan. Voisi vielä tietty leikkiä tuon starttikaasupullon kanssa kun semmoinen hyllyssä on, eikös niillä monesti noita oo löytynyt.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #10 : 29.07.16 - klo:11:49 »
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.
Antaa ihan oikeen vikakoodin, riippuen minkä anturin kiskaisee irti.
Mut käykö se kone "normaalisti"?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #11 : 29.07.16 - klo:11:51 »
Weikkaus:
Kone alkaa vasta kuumana sakkaamaan? Anturivika? Kampi tai nokka-anturi?
Ts sytyksen ajotus menee pieleen anturin/koneen lämmitessä.
Hyvin tyypillinen ko anturivialle on esiintyä nimenomaan vasta sillon kun anturi kuumenee.
Ts kylmänä tai mitatessa anturi toimii ok/ tuntuu olevan ok.
Tosin en sit tiedä että aiheuttaako se anturivika sitten taasen koneelle juuri tuollaisen lopputuloksen.
Pakkohan tässä on tuolle osastolle mennä. Joku alkaa paskomaan kun hetken ollu rasitusta. Tosiaan vinkit siitä mikä voisi aiheuttaa laihalle menemisen noista tai sitä mukailevan käytöksen olis jees.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #12 : 29.07.16 - klo:11:51 »
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.
Antaa ihan oikeen vikakoodin, riippuen minkä anturin kiskaisee irti.
Mut käykö se kone "normaalisti"?
Jaa-a, en oo ajaa tainnu koittaa. Käsittääkseni kone menee limp-moodiin noissa keisseissä.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 18:23
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #13 : 29.07.16 - klo:12:33 »
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.

Isolla kaasunasennolla ollaan kiinteellä TPS-RPM kartalla, joten jos anturivikaa epäilee niin nokan asentoanturi vois olla syyllinen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Vedot isosti kateissa
« Vastaus #14 : 29.07.16 - klo:14:17 »
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.

Isolla kaasunasennolla ollaan kiinteellä TPS-RPM kartalla, joten jos anturivikaa epäilee niin nokan asentoanturi vois olla syyllinen.

Nii joo, eihä se alipainearvolla tee yhtään mitään sillon ku läppä on reilusti auki.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020