Vedot isosti kateissa

Aloittaja wbaum, 29.07.16 - klo:01:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wbaum

Kiitoksia jeesistä tähän asti. Vedän nyt kännit, mut vois sitten tarkistaa:

-Imuvuodot starttikaasulla.
-nokan asentosensori. En kyl tiedä miten tuota tarkkailis, jostain pitäis saada testiin toinen. Pitää selailla ebay.
-tilaan adapterin ja sensorin bensanpaineelle niin vois sitä ainakin logata. Letkukiristimillä ja pvc-letkulla ei viitti pitkään ajella.
-toinen setti suuttimia pitäis olla käytössä muistaakseni tallilla.
-pitäis muistaa olla vittuuntumatta, ei oikein tunnu auttavan näis hommis.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.07.16 - klo:01:32
Varmaan jauhanut tätä useallekin henkilölle varikolla, mut nyt alkaa jo aika nöyrää poikaa ongelman eessä. Elikkäs lyhyesti suzuki-kiulun oireet:

Yleensä setille lähdettäessä toimii 0-3 kierrosta lähes ok, sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa katoamaan vedot kaasu pohjassa tai lähellä. Jos vaan jatkaa ajamista, niin lopulta täyskaasu meinaa jopa stumpata koko koneen, etenkin jos kaasun ruoskii auki. Veto palaa kun kaasua lyö kiinni. Silloin kun vedot on kunnolla kateissa, ei jaksa edes kolmosella kiertää rajoittajaan. Vapaalla tai kytkin pohjassa menee kyllä.

Mullahan on lambda ja loggeri käytössä. Datasta näkyy kun AFR heilahtaa tuonne 14 päälle selkeesti niin veto alkaa hiipua, 15 kohdilla on jo selkee ongelma. Data näyttää siis selkeästi, että seokset menevät laihemmalle kokoajan setin aikana. Seuraavaan settiin mennessä ongelma on "resetoitunut" ja yleensä pääsee sen pari kierrosta ajamaan normisti.


Tämähän on oikein klassinen bensapumppuongelma. Olen kuitenkin vaihtanut pumpun, toki en vaihtanut koko muovitornia vaan pelkän pumppuosan ja suodattimen ja tiivisteet. Tänään testasin tuoton, se puskee bensaa 100ml kolmessa sekunnissa, speksi on 168ml per 10sekkaa, eli menee heittämällä.


Painettakin tarkkailin. Yleensä en juuri saanut neulaa värähtämään kierrättämällä, mutta kyllä se tässä vähän heilahtaa. Mopo oli ollut käynnissä vajaan vartin tuohon alle, eli pumppu oli saanut hetken jo pyöriä tankissa.
https://www.youtube.com/watch?v=x7AsvI-d1L4

En tiedä onko tuo kuinka speksissä? Mutta paineet pysyy pitkään kun virrat oli poissa, eli paineentasaaja ja suuttimet tuskin pahemmin vuotavat.

TPS näyttää järjeviä arvoja. Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Koitin ilman bazzazin boksia, eli se ei sekaantunut bensapuoleen lainkaan, niin kiulun ongelmat vaan pahenivat, kun bazzazin kartta on aika reippaasti plussalla löpön puolesta ja nyt se oli jo ihan hirveen laihalla.

Suuttimet pöytätestissä töhöttävät ok. Se, että alkaako ne fuulaamaan nopeella tahdilla on sitten kysymysmerkki? Jos toisiosuuttimissa olis joku ongelma niin se toki selittäis paljon asioita. Akkujännite on loggerin mukaan 14.3-15.0V ajossa.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.

Tankkiin ei tule alipainetta, koitin käyttää korkkia irti ja jatkaa ajamista niin ei vaikutusta.

Elikkäs, mikä ihme vetää seoksia loputtomasti laihemmalle kun rataa kiertää?

Vaihdoitko koko pumpun varmasti toimivasta laitteesta? Samaa mulla teki viime kesänä. Kolmas tai neljäs pumppu tais pelata mitä testattiin. Juur noin kävi että muutaman kierroksen jälkee vedot loppu.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 29.07.16 - klo:20:52
Vaihdoitko koko pumpun varmasti toimivasta laitteesta? Samaa mulla teki viime kesänä. Kolmas tai neljäs pumppu tais pelata mitä testattiin. Juur noin kävi että muutaman kierroksen jälkee vedot loppu.
Vaihdoin siis ihan uuden moottorin, kun epäilin että tuo vanha jotenkin lämpenee tai on saanut murua sisäänsä tai jotain. Uusi suodatin myös ja kaikki o-renkaat.


Kyllähän mä paljon tuota edelleen epäilen. Mutta jos sais asennettua bensanpaineelle loggerin niin sillähän ainakin tuon sais poissuljettua.


wbaum

Sovitin ja paineanturi tilattu, pitäis kai ens viikolla saapua.

wbaum

Niin joo, nyt ku tuli mieleen niin myös lämpimänä lähtee vähän heikosti käyntiin ainakin silloin ku on oireet pahat muutenki. Tyyliin joutuu sekunteja pyörittämään ja saattaa heti stumpata.


wbaum

29.08.16 - klo:10:49 #20 Viimeisin muokkaus: 29.08.16 - klo:10:52 käyttäjältä wbaum
Suzuki lähti pelaamaan.

Bazzaz lähti kokonaisuudessaan irti pyörästä. Kävin kaikki liittimet läpi ja parantelin muutamia maadoituspaikkoja. Suuttimia meni tukkoon varmaan siinä vaiheessa kun oli moneen kertaan bensalinjat auki. En päässyt sitten puutumista testailemaan kun se alkoi ihan oikeesti röpöttää.

Sain sitten suuttimet auki ja homma alkoi rullaamaan. Bensanpaineet pysyivät 2.9-3.1 barin ikkunassa ajossa kun sain racedacciin anturin kiinni. Samoin tps tuli säädettyä dealer modessa kohdalleen.

Ai että on mukavaa kun kiulu keulii taas. Sopivasti näin kesän viimeisenä rataviikonloppuna.

edit: pääsin 3.5 sekan päähän ennätyksestä ja sitten äänenvaimentimen kuori räjähti ja villat lähti taas mäelle. Ei oo hääviä tuo 0.5 rst tuohon paikkaan vissiin.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.08.16 - klo:10:49
Suzuki lähti pelaamaan.

Bazzaz lähti kokonaisuudessaan irti pyörästä. Kävin kaikki liittimet läpi ja parantelin muutamia maadoituspaikkoja. Suuttimia meni tukkoon varmaan siinä vaiheessa kun oli moneen kertaan bensalinjat auki. En päässyt sitten puutumista testailemaan kun se alkoi ihan oikeesti röpöttää.

Sain sitten suuttimet auki ja homma alkoi rullaamaan. Bensanpaineet pysyivät 2.9-3.1 barin ikkunassa ajossa kun sain racedacciin anturin kiinni. Samoin tps tuli säädettyä dealer modessa kohdalleen.

Ai että on mukavaa kun kiulu keulii taas. Sopivasti näin kesän viimeisenä rataviikonloppuna.

edit: pääsin 3.5 sekan päähän ennätyksestä ja sitten äänenvaimentimen kuori räjähti ja villat lähti taas mäelle. Ei oo hääviä tuo 0.5 rst tuohon paikkaan vissiin.

Kokeiles 0,8 Rst. Pitäs äkkiä laskettuna kestää painetta noin 4 kertaa paremmin ja särövaurioitakin yli 50% paremmin.

wbaum



Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.08.16 - klo:11:13

Kokeiles 0,8 Rst. Pitäs äkkiä laskettuna kestää painetta noin 4 kertaa paremmin ja särövaurioitakin yli 50% paremmin.

Itseasiassa nyt aloin kelaamaan niin se kai onkin 0.75 rst. Löin pistehitsillä kiinni sauman nii se repeää nopeasti. Jos niittaa rst niiteillä niin kestää vähän pitempään. Reunasta se lähtee repeemään vaikka mulla oli 7 putkiklemmaria tukemassa rakennetta. Jotenkin se väsyy. Putkihomma pitää miettiä tässä talvella uusiksi.

JULLE


Mulla on Yoshimura Japan änkkäriin tehty kuori uusiksi viime talvena. Tais olla 0,8mm Rosteria ja 4,4mm rosteri poppareilla nippuun.

Kestänyt koko kesän.
-Provosoiva kilpikuski

wbaum

Pakko mainita vielä tänne, että Vertsu paino ainoalla kikserin testisetillä keskiryhmässä lujempaa takasuoran päätyyn kuin omalla yamahallaan koko viikonloppuna nopeassa. Punalippu siirtynee tunkkaamaan yamahan bensansuodattimia yms.  :D

Powered by EzPortal