Kausi 2017

Aloittaja murmela, 23.12.16 - klo:15:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

05.07.17 - klo:21:58 #30 Viimeisin muokkaus: 05.07.17 - klo:22:00 käyttäjältä murmela
Dear diarrea eli peura ripuli.

Tänään päivä alastaroo.

Eka setti meni taas ohi ku säädin taas jotai. Yll lä tyss.

Mopossa oli alla juhannuskemoran jäljiltä MS1 & MS3 rengastus. Vaihdoin taakse MS5 ku MS3 oli sen verran kulunu oikeelta, ett tarvii kääntää.

Tokassa setissä ehdin jopa radalle. Meni käteen ku mietin ett jos jarrupala kilahtaa palmasin jarrussa niin mitä mahtaa tapahtuu. Sen ansiosta perus 28 liirum laarumia. Noissa S1000RR EBCn GPFAX paloissa on nii surkeesti uutenakin massaa, ett ihan käsittämätön konstruktio.
Vaihoin jarrupalat.

Kolmannessa setissä meinasin ajaa palmasista ulos koska uudet jarrupalat. Dam fak. 27an puolelle.

Setin jälkeen vaihoin eteen MS3 ku MS1 näytti kuluvan turhan nopeesti ehkä jopa vähän kärsivän jostain syystä, en jaksanu ees miettii miks. Väliaikaurheiluna otin myös MS3sen pois vanteelta ja pistin lappu-MS4sen vanteelle, tarkotuksena vaihtaa se alle. Oli yhtä juhlaa naapurin rengaskoneella, kiitos.

Neljännessä setissä (28-27aa) kyllästyin MS5sen pidon "velttouteen", joten vaihdoin lappu-MS2sen taakse.  Ja otin sen irti, ja tasapainotin, ja pistin uudelleen takas. Ennen settii pelkäsin ett onks noin 30 asteinen rata tarpeeks lämmin sille/ mun ajolle.  Tasapainotin myös MS4sen.

Jumalauta! Taivas aukeni viidennessä setissä! Että pitää olla kivaa! Tolla MS2sella sai ihan surutta vääntää kapulaa ja mopo vaan etenee kuin juna. Naama oli ihan Hangon keksi setin jälkeen. Tasasta 26sta.

Ennen kuudetta settii alko väsymys painaa, ja mietin mitä mahtaa tulla. Huomasin setin aikana ett miks vi***sa jäkitän käsii? Ei muuta ku kädet väkisin rennoks ja tuki nivusesta. Aivan täysin erilaista oli ajaa jarruissa, hyvällä tavalla. Parhaaks tuli 1:25.3, päivän toisiksviimesellä kierroksella.

Huomenna lisää kiits. Että mitä Motorsporttia! jibii_gif

Ainii, jossain välissä säädin jopa alustaa, kun sattu kuusiokoloavain oleen kädessä ku piti tasapainotuskartion ruuvia kiristää, niin otin edestä comppia yhden naksun pois. Ihan vaan huvikseen tai jotain.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Ihme säätöö noiden renkaiden kans. :D MS3 eteen ja MS2, 3 tai 4 taakse (mikä nyt on sattunu vanteella olemaan) ja kovaa syöttöö. Tolla periaatteella meni viime kausi ihan kivasti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.07.17 - klo:10:29
Ihme säätöö noiden renkaiden kans.

Sillä oli rengaskoneenkäyttömahdollisuus. Ei tarvinnut neljän 2"x 4" puupalikoiden päällä maassa vaihdella :)

*Dear *Deer

murmela

La ja su erittän aurinkoista ja lämmintä alastaroa. Jäi kyllä kismittämään ettei sunnuntai mennyt suunnitelmien mukaan. Tarkotus oli ajaa tasasta 24-alkuista (koska la tasasta 25:sta) ja tehä uus enkka. Noh, ajat oli lähinnä 25:sia höystettynä 24:silla siellä seassa.
Ihan vaan lian varovaista ajoa. Se oli suurin syy.

Positiiviset puolet oli että ajo oli suht rentoo, ja kierrosajat tasasessa nipussa. Ja RaceChronon optimi lupas jo 1:23.96.

Tosin olisin varmaankin saanut ajettua enkan viimesen setin viimesillä kierroksilla. Mutta kahvilan jarru meni pitkäksi, ja sen jälkeen yks kisakuski anto vahingossa kunnon pusun oikeeseen kylkeen ku ei se ehtinykkään pujahtaa sisäkautta ohi. Näin vaan vilauksella silmäkulmasta ett jaha, nyt joku tulee päin, ja jäin odottamaan ett kuin käy.
Onneks tuli suoraan kylkeen eikä esim sipassu eturengasta alta.
Lapasella kuittaus, homma bueno.
Lähin kyllä siitä sit täysiä sen perään vetoavun toivossa, mutta palmasin ulostulossa perä lähti hieman karkailemaan ja aloin miettiä ett tihkuuko jostain ny vähäsen nestettä takarenkaalle sen pusun takia. Joten pällistelin oikeaa kylkeä ja takarengasta, mutta nestevuotoja ei näkynyt. Päätin silti ajella varikolle ku fokus oli ajosta karannu.

Päivän paras oli 1:24.68 ja se jäi uupumaan yhden kymmenyksen enkasta, prkl...:

https://www.youtube.com/watch?v=VwlfbCO7h-A
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

29.07.17 - klo:22:44 #34 Viimeisin muokkaus: 29.07.17 - klo:23:06 käyttäjältä murmela
Tänään päivä alastaroo.
Edessä oli koko päivän MS2.
Taakse ekalle (klo12, ilma +25, rata +30) setille MS4. Toimi ihan ok, mutta pito oli vähä velttoo, niinku siinä lämpimillä keleillä tuntuu olevan. 1:25.79.
Tokalle setille alle MS2, +90 lämpäripaineella 1.15. Toimi ku junan vessa.
Aika 1:24.55 eli uus enkka, alitti kolmella sadasosalla vuoden 2013 ennätykseni. jibii_gif
Siitä toki piti innostuu ja vetää ihan eniten seuraavalla setillä. 1:24:92. Niinpä tietenkin.
Sit aattelin testata MS0:aa joka oli kemoran kerhokisassa hieman repinyt. Setti päätty kolmen täyden kierroksen jälkeen punalippuun, enkä ehtiny ajaa ku 1:25.49. Rengas ei oikein sanonu juuta eikä jaata.
Seuraavalla setillä kolme kierrosta ja punalippu. Varikolle, lämppärit, ja takas radalle. Neljä kierrosta, 1:25.20. Eikä MS0 tykännyt yhtään vaan repi enemmän. Sinänsä hyvä testi että ko rengas indikoi että takapää elää liikaa jousen varassa, joten kiristin vaimennuksia naksun verran.
Vaihdoin MS2 takas. Ja viimeseen settiin ajamaan luottavaisin mielin, koska olen monia kertoja ajanut enkan päivän viimesellä kierroksella. Ei muuta ku mieli tyhjäks ja fokus ajamiseen, ja antaa tulla sen mitä tulee.
Tuloksena kierroksella 52/53 1:24.28. Enkka! jibii_gif
vi***taa vaan se että ko kierroksella kämmin totaalisesti kikkamutkan ulostulon (keskelle rataa), ja sen seurauksena viimenen vasuri & kahvilanmutka +0.53 sek. Eli ois menny heittämällä 23:en puolelle jos ois vaan ton lopun ajanu ihan peruskeskivertonormaalisti. murmispalm
Optimi lupaa jo 1:22.96 joka indikoi sitä että tän päivän ajaminen oli epätasasta räiskimistä.


Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Puroaho PERRRRRRKELE!!! rikko mun enkan!

murmela

Mutta mikä parasta; en rikkonu mopoo... innocent_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Popeda

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 25.06.17 - klo:19:45

4. Tutustua Botnian rataan mahdollisimman paljon, käydä ekaa kertaa Alastarolla ja edes yksi ajopäivä Motoparkissa pitkästä aikaa.

Sunnuntainä pääsi kotiutumaan Kuopio rockista Lapualle. Vain huomatakseen, että shaakeli sehän olis ajopäivä tiistaina matopurkissa, minne oli tarkoitus mennä. No tänään maanantaina hattu kouras vapaata kysymään ja sitte töiden jälkeen kärry peräs takasin Kuopioon. Huomenna korkataan pitkästä aikaa Motopark. Aika on kullannut muistot ihan uskomattomaksi pumpuliksi. Muistaakseni aina hauskaa, rentoa ja joka kierroksella uus ennätys. No ne karisee huomenna  hihi1
Ja nyt ei sitte tartte sataa koko päivänä prkl

murmela

Tänään päivä alastaroo orgin päivillä. Ehkä jopa kauden viimenen päivä. Jäi kyl nakertaan sen verran, että voi olla ettei ollut.

Plussaa: Ihan saatananmoiset ohitustalkoot, oli hauskaa kun oli vaihteeks jotain muutakin tekemistä kuin pelkkää yksinajeluu.
Miinusta: Ihan saatananmoiset ohitustalkoot, ei saanu oikein mitään tulosta aikaseks, ja sit meniki puristamiseks.
Optimi lupas taas 1:22.86, oispa ollu ees muutama kierros putkeen tyhjää latuu...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Kausi lienee pakettissa. En kaatunut, mikä lähinnä oli tavoite ja mopokin tuli mieleiseksi lopussa. Selvä visio nyt miten lähdetään ens kauteen.

Yhtään ennätystä en ajanut. Alastarossa olis ehkä ollu potentiaalia painaa ennätys viimeisillä seteillä mut just kun alkoi löytymään niin jarrupalat loppui alta. Vauhtia puuttuu tasaisesti joka puolelta, tosin eipä kyllä tule puristettuakaan missään. Vähän sais enemmän ylittää itseään joka paikassa, kausi pitkälti tuli ajeltua rataa ympäri.

Katsellaan jos vielä syyskuulle ottais vakuutuksiin, mut saattaa se tässä olla.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.17 - klo:13:04Yhtään ennätystä en ajanut. Alastarossa olis ehkä ollu potentiaalia painaa ennätys viimeisillä seteillä mut just kun alkoi löytymään niin jarrupalat loppui alta.
Niinku oikeesti loppu?
Ite ajoin ton 23.88 yks pala osaksi metallilla. Laskeskelin ett yks pala on max 12,5% jarrutehosta, ja jarruttaahan se metalli metallia vastenkin. Eli häiriö hukkuu kohinaan. Ainoa häiritsevä tekiä on korkeataajuinen metallinen vinkuna.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.17 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.17 - klo:13:04Yhtään ennätystä en ajanut. Alastarossa olis ehkä ollu potentiaalia painaa ennätys viimeisillä seteillä mut just kun alkoi löytymään niin jarrupalat loppui alta.
Niinku oikeesti loppu?
Ite ajoin ton 23.88 yks pala osaksi metallilla. Laskeskelin ett yks pala on max 12,5% jarrutehosta, ja jarruttaahan se metalli metallia vastenkin. Eli häiriö hukkuu kohinaan. Ainoa häiritsevä tekiä on korkeataajuinen metallinen vinkuna.
Metallinen rahina oli jo ilman jarrupainettakin ikävä kypärään kuultavalla tasolla. Näemmä sieltä lohkeaa ne viimeiset hiilarin kymmenykset palasta irti.

Kassellaa onko kausikin loppu. Vähän huonosti on päiviä ja ajokeliä varmaan ainakaan samaan aikaan.

Mikko K.

Tai sit kahen viikon päästä kolmen päivän retki motoparkkiin?
Siellä voi rikkoo enkat helposti, jos vaan keliä on.

JULLE

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.17 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.17 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.17 - klo:13:04Yhtään ennätystä en ajanut. Alastarossa olis ehkä ollu potentiaalia painaa ennätys viimeisillä seteillä mut just kun alkoi löytymään niin jarrupalat loppui alta.
Niinku oikeesti loppu?
Ite ajoin ton 23.88 yks pala osaksi metallilla. Laskeskelin ett yks pala on max 12,5% jarrutehosta, ja jarruttaahan se metalli metallia vastenkin. Eli häiriö hukkuu kohinaan. Ainoa häiritsevä tekiä on korkeataajuinen metallinen vinkuna.
Metallinen rahina oli jo ilman jarrupainettakin ikävä kypärään kuultavalla tasolla. Näemmä sieltä lohkeaa ne viimeiset hiilarin kymmenykset palasta irti.

Kassellaa onko kausikin loppu. Vähän huonosti on päiviä ja ajokeliä varmaan ainakaan samaan aikaan.

Viimeset 3-vuotta on kelit suosinu Alastarossa MP-Tuen päivillä syyskuun puolivälissä. Omat enkatkin on tullu ajettua noilla päivillä useampaan kertaan.

Tervetuloa!
-Provosoiva kilpikuski

wbaum

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 22.08.17 - klo:18:53
Viimeset 3-vuotta on kelit suosinu Alastarossa MP-Tuen päivillä syyskuun puolivälissä. Omat enkatkin on tullu ajettua noilla päivillä useampaan kertaan.
Juu, kyl nämä aika kirkkaana on vielä mielessä.

Powered by EzPortal