Finnish Superbike 2017 1. Osakilpailu, Botniaring 26.-28.5.2017

Aloittaja Xper77i, 22.02.17 - klo:18:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

Xper77i

Botniaring
   
Kilpailun järjestäjä:
Kurikan matkamotoristit ry

Lisätiedot ja ilmoittautuminen:
sähköinen ilmoittautuminen
kilpailukutsu/lisämääräys

Rata:
http://www.botniaring.fi

http://www.srra.fi/

pienisopoapina

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

04.05.17 - klo:13:48 #2 Viimeisin muokkaus: 25.05.17 - klo:09:09 käyttäjältä pienisopoapina
Aikataulu:

Järjestäjän sivut (linkki liveseurantaan): http://juliahakkolajh.wixsite.com/-kumamo/finnish-superbike
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Kassu389

Tällainen tiedote tuli järjestäjiltä koskien classic- kisaa Botnialla: "Kisa ajetaan lyhyellä radalla, pitkällä radalla ei ole SML'n edellyttämää hyväksyttyä radantarkastuspöytäkirjaa. Mikäli hyväksyntä saadaan niin kisa siirtyy pitkälle radalle."
Ko. tapahtuma on viikkoa ennen Finnish Superbike-kisaa, toivottavasti luvat saadaan kuntoon, superbikellä lyhyen radan kiertäminen
lienee vielä pöhlömpää kun meidän öljyruiskuilla.


Jos muutama rauhassa nautittu olut ei auta näkemään asioita paremmassa valossa, muutama seuraava auttaa varmasti.

Nitrous

09.05.17 - klo:07:51 #4 Viimeisin muokkaus: 09.05.17 - klo:18:51 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: Kassu389 - 08.05.17 - klo:22:36
Tällainen tiedote tuli järjestäjiltä koskien classic- kisaa Botnialla: "Kisa ajetaan lyhyellä radalla, pitkällä radalla ei ole SML'n edellyttämää hyväksyttyä radantarkastuspöytäkirjaa. Mikäli hyväksyntä saadaan niin kisa siirtyy pitkälle radalle."
Ko. tapahtuma on viikkoa ennen Finnish Superbike-kisaa, toivottavasti luvat saadaan kuntoon, superbikellä lyhyen radan kiertäminen
lienee vielä pöhlömpää kun meidän öljyruiskuilla.



Onhan sitä lyhyttä rataa ajettu kilpaa vuosikaudet. Saman pitunen se on kuin Kemorakin. SM-kisan kilpailukutsussa radan pituudeksi on merkattu 4014m. 
Oiskohan jollain tietoa, että miksi se pitkä rata on kilpailukiellossa? Ja Botnialla tänä vuonna käyneet: Vieläkö sieltä puuttuu turva-alueita vai oliko ratayhtiö jo raaskinut sijoittaa niihin?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Muistaakseni oli vähän viime vuoden tapahtuman jälkeen mainintaa ettei pelkästään turva-alueet, vaan radan profiilia olisi hiukan haluttu muuttaa...(?) Toki en tiedä mikä virallinen kanta tuo on, ja toivottavasti (ja uskoiskin) tuo ajetaan pitkällä. Saa nähdä ehtiskö katsomoon, vuonna 2018 sitten ajetaan. :P

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.05.17 - klo:16:05
Muistaakseni oli vähän viime vuoden tapahtuman jälkeen mainintaa ettei pelkästään turva-alueet, vaan radan profiilia olisi hiukan haluttu muuttaa...(?) Toki en tiedä mikä virallinen kanta tuo on, ja toivottavasti (ja uskoiskin) tuo ajetaan pitkällä. Saa nähdä ehtiskö katsomoon, vuonna 2018 sitten ajetaan. :P
Mikähän siinä radan profiilissa on ongelmana? Pirun hieno rata ajaa jos vaan turva-alueet on tehty kuntoon. Pääsuoran pään metallikaide tosin sais vielä lähtee.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.05.17 - klo:18:52Mikähän siinä radan profiilissa on ongelmana?
Epävarmaakin epävarmempana käsityksenäni on, jotta shikaani haluttais muotoilla uudelleen nopeuden vähentämiseksi/selvemmin havaittavaksi tai jotain. Samoin epävarma käsitykseni on, jotta shikaanin alueen halllitsijana on jokin toinen taho kuin ratayhtiö, jolloin muutokset on hankala toteuttaa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 09.05.17 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.05.17 - klo:18:52Mikähän siinä radan profiilissa on ongelmana?
Epävarmaakin epävarmempana käsityksenäni on, jotta shikaani haluttais muotoilla uudelleen nopeuden vähentämiseksi/selvemmin havaittavaksi tai jotain. Samoin epävarma käsitykseni on, jotta shikaanin alueen halllitsijana on jokin toinen taho kuin ratayhtiö, jolloin muutokset on hankala toteuttaa.
Miksiköhän sitä halutaan hidastaa? Radan ehkäpä makein paikka. Tosin tuo havainto-ongelma voi olla ihan totta varsinkin kisan ekoilla kierroksilla kun tosta mennään lähekkäin läpi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.05.17 - klo:18:52
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.05.17 - klo:16:05
Muistaakseni oli vähän viime vuoden tapahtuman jälkeen mainintaa ettei pelkästään turva-alueet, vaan radan profiilia olisi hiukan haluttu muuttaa...(?) Toki en tiedä mikä virallinen kanta tuo on, ja toivottavasti (ja uskoiskin) tuo ajetaan pitkällä. Saa nähdä ehtiskö katsomoon, vuonna 2018 sitten ajetaan. :P
Mikähän siinä radan profiilissa on ongelmana? Pirun hieno rata ajaa jos vaan turva-alueet on tehty kuntoon. Pääsuoran pään metallikaide tosin sais vielä lähtee.

Muistaakseni vauhtivasurista sopivasti kaatuessa tulee mopo seuraavalle suoralle radalle. Tarttis turvaratkaisuja tai vasurin vauhtien pudotuksen.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.05.17 - klo:18:52
Pääsuoran pään metallikaide tosin sais vielä lähtee.
Vaikka onkin insinööri, niin ei kannata olla tyhmä ja ajaa sinne kaiteeseen asti. Siinä on hyvä turva-alue ennen sitä mihin voi heittää esim naamalleen tai selälleen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.05.17 - klo:20:58
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.05.17 - klo:18:52
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.05.17 - klo:16:05
Muistaakseni oli vähän viime vuoden tapahtuman jälkeen mainintaa ettei pelkästään turva-alueet, vaan radan profiilia olisi hiukan haluttu muuttaa...(?) Toki en tiedä mikä virallinen kanta tuo on, ja toivottavasti (ja uskoiskin) tuo ajetaan pitkällä. Saa nähdä ehtiskö katsomoon, vuonna 2018 sitten ajetaan. :P
Mikähän siinä radan profiilissa on ongelmana? Pirun hieno rata ajaa jos vaan turva-alueet on tehty kuntoon. Pääsuoran pään metallikaide tosin sais vielä lähtee.

Muistaakseni vauhtivasurista sopivasti kaatuessa tulee mopo seuraavalle suoralle radalle. Tarttis turvaratkaisuja tai vasurin vauhtien pudotuksen.

Onhan siinä vasurissa se shikaani tms valmiina, tarvi muutaku pistää tötsät radalle ja kertoo kuskeille ett ajaa sitä kautta.

Ja its as vois olla ihan mielenkiintonen lisä. Noi kyynerpää radasssa ajettavat vauhtivasurit on niin sou läst siison kamaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.05.17 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.05.17 - klo:18:52
Pääsuoran pään metallikaide tosin sais vielä lähtee.
Vaikka onkin insinööri, niin ei kannata olla tyhmä ja ajaa sinne kaiteeseen asti. Siinä on hyvä turva-alue ennen sitä mihin voi heittää esim naamalleen tai selälleen.
Sähän sen oot testannu, että harrastelijan köröttelyssä pysähtyy helposti ennen kaidetta jos jarrussa sekaa mopon nurin. Kisavauhdeissa ei välttämättä sitten enää turva-alue riitäkään. Vähän sama juttu kuin Kemoran vikassa mutkassa. Turva-alue on rataharrastajalle täysin riittävä, mutta kun tullaan oikeesti kovaa, alkaa rengasvalli olla vähän turhan lähellä jos sattuu rypäsemään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.05.17 - klo:08:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.05.17 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.05.17 - klo:18:52
Pääsuoran pään metallikaide tosin sais vielä lähtee.
Vaikka onkin insinööri, niin ei kannata olla tyhmä ja ajaa sinne kaiteeseen asti. Siinä on hyvä turva-alue ennen sitä mihin voi heittää esim naamalleen tai selälleen.
Sähän sen oot testannu, että harrastelijan köröttelyssä pysähtyy helposti ennen kaidetta jos jarrussa sekaa mopon nurin. Kisavauhdeissa ei välttämättä sitten enää turva-alue riitäkään. Vähän sama juttu kuin Kemoran vikassa mutkassa. Turva-alue on rataharrastajalle täysin riittävä, mutta kun tullaan oikeesti kovaa, alkaa rengasvalli olla vähän turhan lähellä jos sattuu rypäsemään.

Paljos Kisa Kuskilla on vauhtia tuossa suoralla?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

10.05.17 - klo:13:19 #14 Viimeisin muokkaus: 10.05.17 - klo:13:59 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.05.17 - klo:12:47
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.05.17 - klo:08:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.05.17 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.05.17 - klo:18:52
Pääsuoran pään metallikaide tosin sais vielä lähtee.
Vaikka onkin insinööri, niin ei kannata olla tyhmä ja ajaa sinne kaiteeseen asti. Siinä on hyvä turva-alue ennen sitä mihin voi heittää esim naamalleen tai selälleen.
Sähän sen oot testannu, että harrastelijan köröttelyssä pysähtyy helposti ennen kaidetta jos jarrussa sekaa mopon nurin. Kisavauhdeissa ei välttämättä sitten enää turva-alue riitäkään. Vähän sama juttu kuin Kemoran vikassa mutkassa. Turva-alue on rataharrastajalle täysin riittävä, mutta kun tullaan oikeesti kovaa, alkaa rengasvalli olla vähän turhan lähellä jos sattuu rypäsemään.

Paljos kisakuskilla on vauhtia tuossa suoralla?
Riippunee aika paljon kuskista. Oman nopeuden tuossa näkee sitten parin viikon päästä. Oma veikkaus on, että karvan auki 250 tohon saa kuivalla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal