Vakuutukset

Aloittaja Hukkapätkä, 21.03.12 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 11.07.13 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.07.13 - klo:11:45
Kerhokisasta ei julkaista tuloksia, YCC:n kisoista julkaistaan. Vaikka toiveita on esitetty, kerhokisan ja YCC:n väliin olevaa mallia ei tulla laittamaan tuotantoon, ei myöskään eri luokkia eri painoisille, ikäisille ja pituisille henkilöille vaan homma pidetään niin yksinkertaisena kuin mahdollista jolloin noita on mielekästä järjestää joka viikonlopun päätteeksi.

Onko kerhokisa vakuutusyhtiön mielestä kisa vai ei, korvauksia haettessa?

Ennakkotapaus varmaankin ratkaisee, mutta jos kerhokisassa rikkoo moponsa, ja rehellisen vahinkoilmoituksen tekee, tuskin kalustoa korvataan. Rata on kerhokisassakin SULJETTU ALUE kisan aikana, ja tämä on ratkaiseva tekijä nykyisen vakuutusyhtiöni mielestä. Kisatilanne tai aika-ajo eroaa tässä ratapäivillä ajeluista.

Jospa Jukka_R tietää onko kukaan vielä kerhokisan vaurioista koittanut korvausta hakea? Tuskin, kun kisatkin sen verraan uusi juttu.

Vai että suljettu. :D Lyödäänkö vetoa, että pystyn suhteellisen helposti pääsemään radalle kisan aikana ilman, että kukaan estää minua siinä? Tuo onnistuneen kävellen, polkupyörällä, moottoripyörällä autolla ja vaikkapa tankilla jos jostain sellaisen alle saa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: app - 11.07.13 - klo:12:12
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.07.13 - klo:11:45
Kasko tosin ei korvaa (omani) radalla sattuneita ja kadullakin aika vähän tulee ajettua, mutta onpahan muodon vuoksi olemassa, jos vaikka joku per*****n klepto sen pöllii.

Kyllähän noita vakuutusyhtiöitä on jotka korvaa 50% omavastuulla ratakaadoissa täyskaskolla. Miksi et vaihtaisi sellaiseen?

Mutta ei kannata noin kehnoa yhtiötä valita. Tällä hetkellä on 2 yhtiötä jotka korvaavat ratakaadot 20, ja 25%:n omavastuulla. Minä maksan 20% omavastuuta.

Kenellä on 25% omavastuu? 20% taitaa olla If:llä, mutta niiden vakuutus maksaa noin 1200e/v enemmän kuin esim. Tapiolan vakuutus, niin enpä ole halunnut tuota maksaa.

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: app - 11.07.13 - klo:12:17
Ennakkotapaus varmaankin ratkaisee, mutta jos kerhokisassa rikkoo moponsa, ja rehellisen vahinkoilmoituksen tekee, tuskin kalustoa korvataan. Rata on kerhokisassakin SULJETTU ALUE kisan aikana, ja tämä on ratkaiseva tekijä nykyisen vakuutusyhtiöni mielestä. Kisatilanne tai aika-ajo eroaa tässä ratapäivillä ajeluista.

Voipi vakuutusyhtiö myös tiedustella ratapäivän/kisan järjestäjältä asiaa ja sieltä tuskin kukaan haluaa valehdella tapahtumista, että varmaan kannattaa ihan rehellisesti kertoa mitä kävi.
Jukkahan on tapellut tuosta "suljetusta alueesta" vaikka kuinka monta tapausta ja ymmärtääkseni voittanut ne kaikki. Kisa tai ratapäivä, niin rata ei ole suljettu alue ja liikennevakuutus on voimassa.

app

11.07.13 - klo:13:17 #93 Viimeisin muokkaus: 11.07.13 - klo:13:18 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:12:30


Jukkahan on tapellut tuosta "suljetusta alueesta" vaikka kuinka monta tapausta ja ymmärtääkseni voittanut ne kaikki. Kisa tai ratapäivä, niin rata ei ole suljettu alue ja liikennevakuutus on voimassa.

Liikennevakuutus on voimassa. Kasko ei ole voimassa kun rata on suljettu kisan tai aika-ajon vuoksi.
Eri vakuutusyhtiöt tulkitsevat samaa lakia eri tavalla. Minä tiedän Ifin (jolla tämä 20% omavastuu) politiikan. Turvalla omavastuu 25%, ja maksaa myös ratapäivien kaadot TIETÄÄKSENI, koska tieto toiselta ratailijalta.

Kisassa rata on suljettu muulta liikenteeltä, eikä jokainen moottoripyöräilijä pääse sinne kisaan sekaan halutessaan ajamaan. Portti on kiinni ja pysyy kisan ajan. Ei tämän pitäisi tämän monimutkaisempaa olla  :-\.

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: app - 11.07.13 - klo:13:17
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:12:30


Jukkahan on tapellut tuosta "suljetusta alueesta" vaikka kuinka monta tapausta ja ymmärtääkseni voittanut ne kaikki. Kisa tai ratapäivä, niin rata ei ole suljettu alue ja liikennevakuutus on voimassa.

Liikennevakuutus on voimassa. Kasko ei ole voimassa kun rata on suljettu kisan tai aika-ajon vuoksi.
Eri vakuutusyhtiöt tulkitsevat samaa lakia eri tavalla. Minä tiedän Ifin (jolla tämä 20% omavastuu) politiikan. Turvalla omavastuu 25%, ja maksaa myös ratapäivien kaadot TIETÄÄKSENI, koska tieto toiselta ratailijalta.

Kisassa rata on suljettu muulta liikenteeltä, eikä jokainen moottoripyöräilijä pääse sinne kisaan sekaan halutessaan ajamaan. Portti on kiinni ja pysyy kisan ajan. Ei tämän pitäisi tämän monimutkaisempaa olla  :-\.

Turvalla ollut tietääkseni 50% omavastuu jo 1-2 vuotta.
Kisassa ja muutenkin esim. kuka tahansa marjanpoimia voi juosta metsästä radalle. On radalle eksynyt myös siviilin auto ajamaan vastakarvaa. Eli rata ei ole suljettu.
Eri yhtiöt koittaa tulkita lakia omalla tavallaan, mutta häviävät tappelun, koska rata ei ole suljettu alue.
Kasko ei ole voimassa kisatapahtumassa, koska se on rajattu pois vakuutusehdoissa.

app

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:13:52

Turvalla ollut tietääkseni 50% omavastuu jo 1-2 vuotta.
Kisassa ja muutenkin esim. kuka tahansa marjanpoimia voi juosta metsästä radalle. On radalle eksynyt myös siviilin auto ajamaan vastakarvaa. Eli rata ei ole suljettu.
Eri yhtiöt koittaa tulkita lakia omalla tavallaan, mutta häviävät tappelun, koska rata ei ole suljettu alue.
Kasko ei ole voimassa kisatapahtumassa, koska se on rajattu pois vakuutusehdoissa.

Turvan tieto siis vanhentunut. Ifin pitää paikkansa.

Mä en jaksa vääntää selvästä asiasta, varsinkaan kun ollaan nyt samaa mieltä siitä, että rata on suljettu muulta liikenteeltä kisan ajan, eikä kasko ole koskaan korvannut, eikä korvaa kisakaatojen kalustovaurioita.

Jänikset, hirvet ja radalle eksyneet autot ei mun mielestä kuulu tähän keskusteluun muuta kun vitsinä. Maakotkakin voi tulla matalaliidossa vastaan kerhokisassa, mutta se on maakotkan syy se, ja jos hänellä ei ole kaikenvaravakuutusta, veikkaan että artisti maksaa. Kotkan eläinlääkintä-, tai hautauskulut onkin sitten kimurantimpi juttu. Itse turvautuisin kyseisessä tapauksessa ammattilaisen apuun, eli soittaisin Jukka_R:n työpuhelimeen.

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: app - 11.07.13 - klo:14:10
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:13:52

Turvalla ollut tietääkseni 50% omavastuu jo 1-2 vuotta.
Kisassa ja muutenkin esim. kuka tahansa marjanpoimia voi juosta metsästä radalle. On radalle eksynyt myös siviilin auto ajamaan vastakarvaa. Eli rata ei ole suljettu.
Eri yhtiöt koittaa tulkita lakia omalla tavallaan, mutta häviävät tappelun, koska rata ei ole suljettu alue.
Kasko ei ole voimassa kisatapahtumassa, koska se on rajattu pois vakuutusehdoissa.

Turvan tieto siis vanhentunut. Ifin pitää paikkansa.

Mä en jaksa vääntää selvästä asiasta, varsinkaan kun ollaan nyt samaa mieltä siitä, että rata on suljettu muulta liikenteeltä kisan ajan, eikä kasko ole koskaan korvannut, eikä korvaa kisakaatojen kalustovaurioita.

Jänikset, hirvet ja radalle eksyneet autot ei mun mielestä kuulu tähän keskusteluun muuta kun vitsinä. Maakotkakin voi tulla matalaliidossa vastaan kerhokisassa, mutta se on maakotkan syy se, ja jos hänellä ei ole kaikenvaravakuutusta, veikkaan että artisti maksaa. Kotkan eläinlääkintä-, tai hautauskulut onkin sitten kimurantimpi juttu. Itse turvautuisin kyseisessä tapauksessa ammattilaisen apuun, eli soittaisin Jukka_R:n työpuhelimeen.

Juu ei tarvii vääntää. Mutta sen korjaan, että siitä ollaan kyllä edelleen eri mieltä onko rata suljettu vai ei kisan aikana. Minusta se ei ole ja sinusta se on. Asian kyllä mielestäni jo aika selvästi kerroin edellisessä viestissäni, mutta tässä vielä kertauksena.

slowrider

11.07.13 - klo:17:59 #97 Viimeisin muokkaus: 11.07.13 - klo:18:01 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:16:19
Lainaus käyttäjältä: app - 11.07.13 - klo:14:10
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:13:52

Turvalla ollut tietääkseni 50% omavastuu jo 1-2 vuotta.
Kisassa ja muutenkin esim. kuka tahansa marjanpoimia voi juosta metsästä radalle. On radalle eksynyt myös siviilin auto ajamaan vastakarvaa. Eli rata ei ole suljettu.
Eri yhtiöt koittaa tulkita lakia omalla tavallaan, mutta häviävät tappelun, koska rata ei ole suljettu alue.
Kasko ei ole voimassa kisatapahtumassa, koska se on rajattu pois vakuutusehdoissa.

Turvan tieto siis vanhentunut. Ifin pitää paikkansa.

Mä en jaksa vääntää selvästä asiasta, varsinkaan kun ollaan nyt samaa mieltä siitä, että rata on suljettu muulta liikenteeltä kisan ajan, eikä kasko ole koskaan korvannut, eikä korvaa kisakaatojen kalustovaurioita.

Jänikset, hirvet ja radalle eksyneet autot ei mun mielestä kuulu tähän keskusteluun muuta kun vitsinä. Maakotkakin voi tulla matalaliidossa vastaan kerhokisassa, mutta se on maakotkan syy se, ja jos hänellä ei ole kaikenvaravakuutusta, veikkaan että artisti maksaa. Kotkan eläinlääkintä-, tai hautauskulut onkin sitten kimurantimpi juttu. Itse turvautuisin kyseisessä tapauksessa ammattilaisen apuun, eli soittaisin Jukka_R:n työpuhelimeen.

Juu ei tarvii vääntää. Mutta sen korjaan, että siitä ollaan kyllä edelleen eri mieltä onko rata suljettu vai ei kisan aikana. Minusta se ei ole ja sinusta se on. Asian kyllä mielestäni jo aika selvästi kerroin edellisessä viestissäni, mutta tässä vielä kertauksena.

Eikös tässä nyt kumpikin ole oikeassa? Eli VAPAAEHTOISEEN kaskovakuutukseen voi vakuutusyhtiö kirjoittaa ihan omat säännöt vakuutusehtoihin. Siinä siis voidaan rajata moottorirata/kaikenlaiset kisat yms pois vakuutusehdoista ja määrittää itse mitä se eristetty tarkoittaa. PAKOLLISEEN liikennevakuutukseen taas vakuutusyhtiö ei voi kirjoitella omia rajoituksia tuon suhteen joten siinä ei voi pitää moottorirataa eristettynä alueena.

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.07.13 - klo:12:20


Vai että suljettu. :D Lyödäänkö vetoa, että pystyn suhteellisen helposti pääsemään radalle kisan aikana ilman, että kukaan estää minua siinä? Tuo onnistuneen kävellen, polkupyörällä, moottoripyörällä autolla ja vaikkapa tankilla jos jostain sellaisen alle saa.

Tässä on oikea vastaus. Tankki pitääkin hommata. Totta kai sekin ennen pitkää nurin menee, mutta lienee kuljettajalle suhteellisen turvallinen.

app

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:16:19

Juu ei tarvii vääntää. Mutta sen korjaan, että siitä ollaan kyllä edelleen eri mieltä onko rata suljettu vai ei kisan aikana. Minusta se ei ole ja sinusta se on. Asian kyllä mielestäni jo aika selvästi kerroin edellisessä viestissäni, mutta tässä vielä kertauksena.

Kysymys taisikin olla se, onko tuo "suljettu alue" voimassa nimenomaan näissä Mp Tuen kerhokisoissa, vai ei. Tämä kysymys on auki, ja jää auki niin pitkään kun minä saan itseni kisakuntoon, ja osallistun seuraavaan kerhokisaan.
Kovin pahoillani en ole, jos joku muu ehtii Ifin ratakaskon kera lipata ennen minua ko kisassa, ja tsekkaa ennakkotapauksen.
Siihen asti emme voi tietää ko yhtiön kantaa asiaan.


Daniel_S

Pääsekö muuten kerhokisaan mukaan 2-osaisella puvulla, vai onko samat säännöt kuin jokkiksessa?

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: app - 11.07.13 - klo:19:57
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:16:19

Juu ei tarvii vääntää. Mutta sen korjaan, että siitä ollaan kyllä edelleen eri mieltä onko rata suljettu vai ei kisan aikana. Minusta se ei ole ja sinusta se on. Asian kyllä mielestäni jo aika selvästi kerroin edellisessä viestissäni, mutta tässä vielä kertauksena.

Kysymys taisikin olla se, onko tuo "suljettu alue" voimassa nimenomaan näissä Mp Tuen kerhokisoissa, vai ei. Tämä kysymys on auki, ja jää auki niin pitkään kun minä saan itseni kisakuntoon, ja osallistun seuraavaan kerhokisaan.
Kovin pahoillani en ole, jos joku muu ehtii Ifin ratakaskon kera lipata ennen minua ko kisassa, ja tsekkaa ennakkotapauksen.
Siihen asti emme voi tietää ko yhtiön kantaa asiaan.

Millainen tuote on If:n ratakasko? Ei ole minulle tuttu tuote.

Suosittelen selvittämään vakuutusyhtiöstä etukäteen mitä mikäkin vakuutus korvaa ja saamaan ne kirjallisena. Näissä rata-asioissa vaan yhtiöistä voi välillä olla vaikea löytää se ihminen joka asiasta jotain tietää. Mutta minusta ei kannata ottaa vakuutusta, jos ei tiedä mitä se korvaa. Itse ainakin selvitin aika tarkkaan etukäteen aikanaan mitä vakuutuskorvaa missäkin tilanteessa ja otin vakuutuksen sen mukaan.

Kaskolla ja "suljetulla aluella" ei varmaan ole mitään riippuvuuksia. Kyse taitaa olla enemmän siitä onko kerhokisa oikea kisa vakuutusyhtiön mielestä vai onko se kilpailuun tähtäävää harjoittelua. Kilpailuun ei taida saada kaskoa kuin ulkomaisilta yhtiöiltä, joka sitten maksaakin varmaan aika sikana per. viikonloppu.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.07.13 - klo:11:45
Kerhokisasta ei julkaista tuloksia, YCC:n kisoista julkaistaan. Vaikka toiveita on esitetty, kerhokisan ja YCC:n väliin olevaa mallia ei tulla laittamaan tuotantoon, ei myöskään eri luokkia eri painoisille, ikäisille ja pituisille henkilöille vaan homma pidetään niin yksinkertaisena kuin mahdollista jolloin noita on mielekästä järjestää joka viikonlopun päätteeksi.

Onko kerhokisa vakuutusyhtiön mielestä kisa vai ei, korvauksia haettessa?

Sitä kannattaa kysyä vakuutusyhtiöstä ja kysyttäessä kannattaa tarkentaa onko kyse ns. kaskovakuutuksesta, liikennevakuutuksesta, lisenssivakuutuksesta, vapaaehtoisesta tapaturmavakuutuksesta jne. Ehdoissa, sovellettavassa normistossa ja yhtiöissä on aika paljon eroja.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 11.07.13 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.07.13 - klo:11:45
Kasko tosin ei korvaa (omani) radalla sattuneita ja kadullakin aika vähän tulee ajettua, mutta onpahan muodon vuoksi olemassa, jos vaikka joku per*****n klepto sen pöllii.

Kyllähän noita vakuutusyhtiöitä on jotka korvaa 50% omavastuulla ratakaadoissa täyskaskolla. Miksi et vaihtaisi sellaiseen?

Koska nykyisessä hinta on n. 500 euroa/vuosi ja tuollaisessa (kilpailutin kaikki suomalaiset vakuutusyhtiöt kaksi kuukautta sitten) hinta olisi ollut 4-6 kertaa suurempi. Siihen päälle bonusmenetys ja omavastuu, niin eipä maksa vaivaa koska oma kaatumaherkkyyteni on 13 vuoden aikana ollut yksi kaato.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 11.07.13 - klo:12:17
Rata on kerhokisassakin SULJETTU ALUE kisan aikana, ja tämä on ratkaiseva tekijä nykyisen vakuutusyhtiöni mielestä. Kisatilanne tai aika-ajo eroaa tässä ratapäivillä ajeluista.

Jospa Jukka_R tietää onko kukaan vielä kerhokisan vaurioista koittanut korvausta hakea? Tuskin, kun kisatkin sen verraan uusi juttu.

A) No jos on oikeuskäytäntö viimeisen kahden viikon aikana muuttunut, sitten voi olla. Noissa vajaassa viidessäkymmenessä tapauksessa jotka olen hoitanut, näin ei ole ollut. Kerhokisassa kaatuneita tosin ei ole kuulunut kuin yksi tähän osioon, mutta SM-kisoissa kaatuneita vajaa 20.

B) On haettu ja on korvattu, tosin lautakuntakierroksen jälkeen tapauksessa jonka olen hoitanut.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal