Vakuutukset

Aloittaja Hukkapätkä, 21.03.12 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 30.12.13 - klo:13:25
Kilvellisestä voi viedä syksyllä sen lapun konttorille, taisi maksaa 12e. ja keväällä kipaista takaisin,14e. Liikennevakuutus on silloin poikki ainakin. Kaikkiaan homma haisee siihen suuntaan,
että nämä mopot aletaan jatkossa katsastaan. Voi tulla pieni hiki kun kilvellistä ratapyörää yritetään leimata. Jos se kusiainen kovin kirmailee,niin tehomittaukseen ja vakuutusmaksut
nousee ihan eri kategoriaan kun ei se enää olekkaan kuohittu 100 heppanen versio. Kattikin kadonnut matkalla ynm. :D

Tuo mun Yamaha vois olla hauska näky konttorilla :D 

"Ja sitten vilkku vasempaan ja sen jälkeen päästömittaus Euro18 normien mukaan..."

raukkis

piti sitten soittaa ja ottaa vakuutus voimaan iffistä. Maksetaan nyt varuilta sitten turhia kuukausia kuin että olis keväällä tilanteessa ettei saa kuin nelinumeroisia vakuutuslaskuja. Osakaskoa ei myöntäny kun on roadracing pyörä.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 30.12.13 - klo:15:07
Osakaskoa ei myöntäny kun on roadracing pyörä.
Jaa kyllä mulle vain myönnettiin. Aluksi ei myöntänyt, mutta soitin myöhemmin niin katsoi, että liikennevakuutus on ja sillon saa osakaskon..

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 30.12.13 - klo:15:07
piti sitten soittaa ja ottaa vakuutus voimaan iffistä. Maksetaan nyt varuilta sitten turhia kuukausia kuin että olis keväällä tilanteessa ettei saa kuin nelinumeroisia vakuutuslaskuja. Osakaskoa ei myöntäny kun on roadracing pyörä.
Kyllä ne mulle ihan ensikysymällä osakaskon myi liikennevakuutuksen kylkeen (IF).
Olisi myynyt täyskaskonkin, mutta hinta oli muistaakseni 1300€/vuosi ko. kaskolle.

jarska

IFillä kannattee olla tarkkana ja kysellä ainakin kymmeneltä virkailijalta, asia saattaa muuttua matkan varrella ja moneen kertaan.
Muutama vuos sitten emäntä tarkisteli vakuutuksia(Pannarin) ja oli 1000€/vuosi peritty liikaa, sain komeat sukat hyvityksenä.

Hukkapätkä

Täällä myös käyty Ifistä viime tipassa ottamassa vakuutus ensi kesälle 385e/vuosi, ja osakasko 62e. Myyjä meinas että nollan saa pistää perään ensivuonna otettaviin vakuutuksiin!

Mikko K.

Kuinkas pitkään mopo on kaadon jälkeen vielä sama laitos? Mulla on ainakin yksilöity runkonumeron mukaan, joten se kohta pitäis ainakin saada pidettyä ehjänä. Voi johtaa siihen että melkolailla solmussa olevia laitteita kannattaa vielä entisöidä.

Cat

Lainaus käyttäjältä: Cat - 27.12.13 - klo:20:22

Kysyin, että paljonko maksaa vuoden vakuutus ja vastas 340e. Tuo ifin toiminta jokseenkin epäselvää, niin en osaa sanoa.

Kysyin viikko sitten ifin nettisivujen kautta viestillä, että paljonko maksaa vakuutus ensi vuodeksi ratapyörään. Vastaus: 1500e - 5800e. Sitten kysyin, että laskeeko hinta jos otan tän vuoden puolella. Vastaus oli niin epäselvä, että kysyin uudestaan saman kysymyksen. Vastaus kuului, että nousee  15% vaikka ottaisi tämän vuoden puolella. Sitten päätin soittaa, kun ei saa yhtä summaa laskettua siellä, vaikka antaa pyörän tiedot. Ja tuo 340e on sama summa, mikä oli tänäkin vuonna, että ei tuossa mitään 15% korotusta ole?

Mulle sanoivat siellä, ettei tähän mun pyörään saa kuin liikennevakuutuksen, vaikka yritin ottaa osakaskoa. Kesällä mulla oli tossa vanhemmassa pyörässä liikenne + osakasko. Utelin sitten, että minkä takia sillon pystyi olla molemmat vakuutukset. Tarkisti asian, ja sano että sullahan on ollut täälä Kawasaki RX mönkijä. Kesällä huomasin jo tuon virheen, ja korjasin, että kyseessä on ratamoottoripyörä mallia ZX eikä mikään v**un mönkijä mallia RX. Eivät sitä sitten olleet korjanneet.
Soitin tänään ja kappas eri virkailija myi mulle osakaskon.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 30.12.13 - klo:19:25
Lainaus käyttäjältä: Cat - 27.12.13 - klo:20:22

Kysyin, että paljonko maksaa vuoden vakuutus ja vastas 340e. Tuo ifin toiminta jokseenkin epäselvää, niin en osaa sanoa.

Kysyin viikko sitten ifin nettisivujen kautta viestillä, että paljonko maksaa vakuutus ensi vuodeksi ratapyörään. Vastaus: 1500e - 5800e. Sitten kysyin, että laskeeko hinta jos otan tän vuoden puolella. Vastaus oli niin epäselvä, että kysyin uudestaan saman kysymyksen. Vastaus kuului, että nousee  15% vaikka ottaisi tämän vuoden puolella. Sitten päätin soittaa, kun ei saa yhtä summaa laskettua siellä, vaikka antaa pyörän tiedot. Ja tuo 340e on sama summa, mikä oli tänäkin vuonna, että ei tuossa mitään 15% korotusta ole?

Mulle sanoivat siellä, ettei tähän mun pyörään saa kuin liikennevakuutuksen, vaikka yritin ottaa osakaskoa. Kesällä mulla oli tossa vanhemmassa pyörässä liikenne + osakasko. Utelin sitten, että minkä takia sillon pystyi olla molemmat vakuutukset. Tarkisti asian, ja sano että sullahan on ollut täälä Kawasaki RX mönkijä. Kesällä huomasin jo tuon virheen, ja korjasin, että kyseessä on ratamoottoripyörä mallia ZX eikä mikään v**un mönkijä mallia RX. Eivät sitä sitten olleet korjanneet.
Soitin tänään ja kappas eri virkailija myi mulle osakaskon.
Kato sit lasku tarkkaan läpi. Jos toi IF:n touhu myynnin puolella on sekasin kuin seinäkello niin laskutuksen puolelle on siirretty ne pahimmat rähmäkäpälät.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Colder

No juu, soitin minäkin vielä ihville. Itsellä ei ole osakaskoa vaikka lähivakuutuksella sen vielä sai ja kysyin nyt sitten omaan pyörään lisänä osakaskoa. Ei kuulemma saa roadracing pyörään! Riskit on niin kovat? Ja motocross pyörään kyllä saa  :) Ne sitte palaa vissiin harvemmin ja niitä pöllitään vähemmän jne... Toki varmaan aika monta hirvikolaria on ratapyörällä ajettu. Olis taas tarvinnu sanoo että toi pemari on motocrossi vehes.

Samalla kysyin mitä käy vakuutukselle kun vakuutuskausi loppuu. Nousee indeksikorotuksen verran, tiedä sitten paljonko se on. Jos taas myyn pyörän, ostan uuden ja vakuutan sen niin silloin vakuutus maksaa jo helevetisti!

-Jarno
Superbike B #44

murmela

Pistin vuonna -07 ton kilpipelin vakuutuksen Turvaan kun siellä OLI halpa liikennevakuutus. 716,45e-20%=573,16e. Heti seuraavaksi vuodeksi korotus oli 36,5%..... Sit 10%, 12.2%, 8%, 7.2%, 6.6%. Eli vaikka bonarit nousee 10% vuodessa nin maksettava summa pysyy riittävän korkeena. Ensi vuonna, jos sama trendi jatkuu, niin perushinta on 1575,63e ja siitä 70% bonarit = maksettavaa 472,69e.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 30.12.13 - klo:15:07
piti sitten soittaa ja ottaa vakuutus voimaan iffistä. Maksetaan nyt varuilta sitten turhia kuukausia kuin että olis keväällä tilanteessa ettei saa kuin nelinumeroisia vakuutuslaskuja. Osakaskoa ei myöntäny kun on roadracing pyörä.
Uusi soitto aamulla. Osakaskon ny voimassa. Eilenkin oli myöntämässä vielä puhelun alussa niin osakaskoa kuin täyskaskoakin. Sitten erehyin kysymään mitä se osakasko maksaa jos sen ottaa ensi vuonna. Silloin alkoi tietojen pläräys tms. toiminta. Hinta ei koskaan selvinnyt kun sitä ei saa roadraasinki pyörään ja ei onnistunut tätä vuonna otettunakaan muka enää. Mutta on näköjään hetkestä kiinni millon kysyy. Eli colder uutta soittoa vaan.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 31.12.13 - klo:14:02

Uusi soitto aamulla. Osakaskon ny voimassa. Eilenkin oli myöntämässä vielä puhelun alussa niin osakaskoa kuin täyskaskoakin. Sitten erehyin kysymään mitä se osakasko maksaa jos sen ottaa ensi vuonna. Silloin alkoi tietojen pläräys tms. toiminta. Hinta ei koskaan selvinnyt kun sitä ei saa roadraasinki pyörään ja ei onnistunut tätä vuonna otettunakaan muka enää. Mutta on näköjään hetkestä kiinni millon kysyy. Eli colder uutta soittoa vaan.
Mielenkiinnolla odotan papereita, jotka mulle tänään tai loppuviikosta tulee  :)

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 31.12.13 - klo:14:05
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 31.12.13 - klo:14:02

Uusi soitto aamulla. Osakaskon ny voimassa. Eilenkin oli myöntämässä vielä puhelun alussa niin osakaskoa kuin täyskaskoakin. Sitten erehyin kysymään mitä se osakasko maksaa jos sen ottaa ensi vuonna. Silloin alkoi tietojen pläräys tms. toiminta. Hinta ei koskaan selvinnyt kun sitä ei saa roadraasinki pyörään ja ei onnistunut tätä vuonna otettunakaan muka enää. Mutta on näköjään hetkestä kiinni millon kysyy. Eli colder uutta soittoa vaan.
Mielenkiinnolla odotan papereita, jotka mulle tänään tai loppuviikosta tulee  :)
IFin olis syytä istuttaa koko henkilökunta koulun penkille pariks viikkoo, älytöntä soheltamista.

Nitrous

Itehän otin tänään ifistä liikennevakuutuksen osakaskolla vaikka ei ole edes pyörää vielä. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal