Vakuutukset

Aloittaja Hukkapätkä, 21.03.12 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Cat

Varmistakaa nyt pari kertaa se. Mullekkin sanottiin ifistä eka, ettei saa kun liikennevakuutus. Soitin uudestaan ja eri virkailija, niin jumalauta myi mulle melkein hevosen.

Eli siis sain siihen osakaskonkin. Ei ne virkailijat tiä mistään mitään. Olivat vakuuttaneet mun pyörän viime vuonna RX malliseksi mönkijäksi.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Cat - 23.04.14 - klo:23:02
Varmistakaa nyt pari kertaa se. Mullekkin sanottiin ifistä eka, ettei saa kun liikennevakuutus. Soitin uudestaan ja eri virkailija, niin jumalauta myi mulle melkein hevosen.

Eli siis sain siihen osakaskonkin. Ei ne virkailijat tiä mistään mitään. Olivat vakuuttaneet mun pyörän viime vuonna RX malliseksi mönkijäksi.

Sama oli minullakin. Eka sanoi ettei onnistu. Soitin uudestaan ja onnistui...

T1mppa

Itse otin joulukuun viimeisinä päivinä IF:stä vakuutuksen ja silloin ainakin myi suosiolla osakaskon.
Vaikuttaa siltä, että Fennia ei halua myydä osakaskoa, mutta muut kyllä?

Huttu

Aikamoisia hintaeroja on vakuutuksslla.

Aiemmin edullisin Pohjantähti olikon k9 1000 gixerille liikennevakuutuksen osalta 1430€, lähitapiola 1201€ ja fennia 523€.
Fennialle ei toisaan osakaskoa saa, pitänee vielä soittaa IF:iin.

Fenniasta myyjä sanoi että heilläkin tulee hinnan tarkistukset vuoden 2015 alusta, mutta vielä tällä hetkellä ovat edullinen vaihtoehto.

Jaria

Kilvellisessä 2004 R1:ssä nous Pohjolan vakuutus 520e -> 690e ja on voimassa 15.7.2015 asti. Kyselin huvikseni IF:istä, niin rapiat 1600e joutuis köyhtymään liikennevakuutuksesta. Kaveri sai samanlaiseen pyörään 1,5kk sitten IF:istä 680e liikennevakuutuksen. 
Jos tohon pyörään ois ottanu kilvettömän liikennevakuutuksen, niin hinta ois ollu Pohjolassa 780e
Kallista lystiä tästä on tulossa vuosien mittaan... 

Jaria

Nyt kun tuli tuo ratapyörä ostettua, niin kyselisin miten olette hoitaneet vakuutukset noihin. Ajattelin itse vaihtoehtoina näitä kahta:
- Ykkösvaihtoehtona kilvettömän pyörän liikennevakuutus (maastoajoneuvakuutus) -> kilpailutus kaikilta yhtiöiltä ja paras tarjous voimaan ympärivuotiseks tai ratakauden ajaksi 
- Päivän/viikonlopun ajaksi siirtokilvet -> onko mahdollista / onko vakuutus voimassa normaalisti ja tekeekö kukaan näin?
Kiitokset jo etukäteen :)
-Jari-

Jaria

Voipi poistaa - löysin tuon oikean threadin vakuutuksille... pahoittelut sekaannuksesta

T1mppa

Harva käyttää, jos kukaan tuota päiväkohtaista vakuutusta.
Kuulin juttua, että Tapiola(?) tarjoaa yhden päivän vakuutuksia. Se täytyy käydä etukäteen allekirjoittamassa konttorilla ja hinta on 50€.
Joten jos meinaa ajaa muutamaa kertaa enemmän, niin kyllä se vuosivakuutus on kova vaihtoehto.

Jos esim ottaa vakuutuksen nyt ja päättää sen lokakuussa, siitä tulee 5 kk. Saikohan vakuutuksia noin 680€ / vuosi halvimmillaan?
680€ / 12kk * 5 kk  = ~280€

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jaria - 04.06.14 - klo:00:01
Voipi poistaa - löysin tuon oikean threadin vakuutuksille... pahoittelut sekaannuksesta

Yhdistin vanhaan ketjuun, äläkä suotta pahoittele, ei se niin vaarallista ole jos aloittaa jonkun aiheen uudelleen vaikka onkin jo käsitelty.

santerik

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 04.06.14 - klo:10:57
Harva käyttää, jos kukaan tuota päiväkohtaista vakuutusta.
Kuulin juttua, että Tapiola(?) tarjoaa yhden päivän vakuutuksia. Se täytyy käydä etukäteen allekirjoittamassa konttorilla ja hinta on 50€.
Joten jos meinaa ajaa muutamaa kertaa enemmän, niin kyllä se vuosivakuutus on kova vaihtoehto.

Jos esim ottaa vakuutuksen nyt ja päättää sen lokakuussa, siitä tulee 5 kk. Saikohan vakuutuksia noin 680€ / vuosi halvimmillaan?
680€ / 12kk * 5 kk  = ~280€

Satutko tietämään kuinka kauan vakuutusten pitää olla "pois päältä", että saa hyvityksen maksusta?

Omassa katupyörässä pitää olla 30 päivää kerrallaan seisonnassa. Olen funtsinut, että jos tuolla kilvettömissä menisi about samanlailla niin voisin käydä kurvaamassa huhtikuun lopun ekat aurinkopäivät -> pyörä seisontaan -> kesäkuussa pari viikonloppua -> pyörä seisontaan-> kesälomalla kuukausi yötä päivää.

Tuolla tapaa vakuutusmaksu sesongille olisi ehkä satkun ja päiviä saisi kipristelemättä kymmenkunta joka riittää mulle.. Sanokaa minulle, että maailma ei ole näin hyvä paikka?

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: santerik - 04.06.14 - klo:11:19
Satutko tietämään kuinka kauan vakuutusten pitää olla "pois päältä", että saa hyvityksen maksusta?

Omassa katupyörässä pitää olla 30 päivää kerrallaan seisonnassa. Olen funtsinut, että jos tuolla kilvettömissä menisi about samanlailla niin voisin käydä kurvaamassa huhtikuun lopun ekat aurinkopäivät -> pyörä seisontaan -> kesäkuussa pari viikonloppua -> pyörä seisontaan-> kesälomalla kuukausi yötä päivää.

Tuolla tapaa vakuutusmaksu sesongille olisi ehkä satkun ja päiviä saisi kipristelemättä kymmenkunta joka riittää mulle.. Sanokaa minulle, että maailma ei ole näin hyvä paikka?

Faktatietoa ei ole jakaa, mutta oma muistikuva on.
Mielestäni se on sen 30 päivää, joka pitää yhtäjaksoisesti olla poissa.
Kilvettömällä pystyy helposti sähköpostilla poistamaan vakuutukset. Vakuutusyhtiö tarvitsee tämmöiset asiat kirjallisena. Vakuutuksen saa avattua puhelinsoitolla. Laittaavat voimaan vaikka samantien, eli voi viimeistään varikolta soittaa vakuutusyhtiöön. Ratahenkilökunnan kysellessä, vakuutustieto tarvitaan paperisena tai sähköisenä.

Jos on kilvellinen pyörä, niin sitten täytyy laittaa seisontaan  tai vaihtoehtoisesti palauttaa kilvet konttorille.
Konttori ei ota kilpiä vastaan, jos ei ole siihen hyvää syytä. Vakuutusmaksujen takia he eivät ota kilpiä vastaan. Jos sanoo, että on moottori rikki, niin sitten ottaa.
Jos on palauttanut kilvet konttorille, syynä moottorivika, niin kilvet saa takaisin vaan hakemalla. Ei tarvitse katsastaa. Hintaa tosin tulee se 11€ paperitöistä + kilpi x€.

Tuo sinun visiosi on aika villi, mutta kyllä sen mielestäni pitäisi toimia.


Jaria

Kilpailutin nyt muutaman vakuutusyhtiön liikennevakuutuksen kilvettömästä Aprilian RSV1000R Factorystä:
Aktia: 2650 kiinteä vuosiveloitteinen hinta. Virkailija sanoi tuon suoraan, eikä kysynyt edes merkkiä/mallia. Kaikille kilvettömille kuulemma sama hinta
IF: 1917e/vuosi. 160e/kk x ajettujen kuukausien määrä
Pohjola: 680e/vuosi.
Fennia: 523/vuosi. Fennialle oli ihan ok, että pitää sen 4-5kk ajossa, sit irtisanoo, jollon fyrkat palautuu tuosta vuosimaksusta.
Kaikilla yhtiöillä oli sama, eli kuukaus kerrallaan on minimiaika vakuutuksen ottamiselle.
... Otin Fennian :)

santerik

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 04.06.14 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: santerik - 04.06.14 - klo:11:19
Satutko tietämään kuinka kauan vakuutusten pitää olla "pois päältä", että saa hyvityksen maksusta?

Omassa katupyörässä pitää olla 30 päivää kerrallaan seisonnassa. Olen funtsinut, että jos tuolla kilvettömissä menisi about samanlailla niin voisin käydä kurvaamassa huhtikuun lopun ekat aurinkopäivät -> pyörä seisontaan -> kesäkuussa pari viikonloppua -> pyörä seisontaan-> kesälomalla kuukausi yötä päivää.

Tuolla tapaa vakuutusmaksu sesongille olisi ehkä satkun ja päiviä saisi kipristelemättä kymmenkunta joka riittää mulle.. Sanokaa minulle, että maailma ei ole näin hyvä paikka?

.....

Tuo sinun visiosi on aika villi, mutta kyllä sen mielestäni pitäisi toimia.



Lainaus käyttäjältä: Jaria - 04.06.14 - klo:14:00
....
Kaikilla yhtiöillä oli sama, eli kuukaus kerrallaan on minimiaika vakuutuksen ottamiselle.
... Otin Fennian :)
Eli kuinka ollakaan se mikä kuulosti liian hyvältä ollakseen totta ei ollut totta :)
Tosin hommahan onnistuu kuitenkin kilpipyörällä, niissä kun ei ole tuota kuukauden minimiä "päällä olossa" vaan pelkästään seisonnassa. Tosin halpaan kilvelliseen rotkoon ei tarvitse toivoa saavansa ööllä alkavaa alustaa jne. Ja kyllä kilvettömälläkin hieman suunnittelemalla saa ajaa varmasti riittävästi vaikkei maksaisi vakuutuksia kuin kolmelta kuukaudelta... Hhhhm..

Damsku

12.08.14 - klo:13:08 #223 Viimeisin muokkaus: 12.08.14 - klo:13:11 käyttäjältä Damsku
Tuli näitä taas kyseltyä kun kilvellinen muuttui kuperkeikan aikana kilvettömäksi. Tosiaan Fennia näyttää olevan ainut järkevä vaihtoehto, 520e/v ja kaikki kuukaudet saman hintasia, ei tarvii pitää koko vuotta (43.3e/kk).

edit. Jos kotivakuutus Fenniassa, tippuu vielä 10%.

Birke

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 12.08.14 - klo:13:08
Tuli näitä taas kyseltyä kun kilvellinen muuttui kuperkeikan aikana kilvettömäksi. Tosiaan Fennia näyttää olevan ainut järkevä vaihtoehto, 520e/v ja kaikki kuukaudet saman hintasia, ei tarvii pitää koko vuotta (43.3e/kk).

edit. Jos kotivakuutus Fenniassa, tippuu vielä 10%.
Soittelin Fenniaan ja kysyin vakuutusta. 523€/v jatkuvana, ei saa ns. irtokuukausia. Ei näköjään ihan samoilla linjoilla ole kaikki myyjät...

Powered by EzPortal