Vakuutukset

Aloittaja Hukkapätkä, 21.03.12 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Pahus

Lainaus käyttäjältä: exhaust - 23.05.17 - klo:21:02
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.05.17 - klo:12:17

Käytin viime vuonna Pohjolaa päivävakuutuksissa. Oli ~13€ eikä alarajaa minimiveloitukselle. Luulisin, että on vielä sama.
Sähköpostia piti laittaa, että saivat kirjallisena tilauksen sekä runkonumeron. Kilvetöntä kun ei pystynyt vakuuttamaan nettisivujen kautta.

Mutta palvelu toimi joka kerta moitteetta!

Toimii vielä tänäkin vuonna, kerran jo käytetty.

Viestin laitan pohjola.fi nettipalvelun kautta.

Eli kun olet kerran tehnyt sopimuksen, aktivointi ja deaktivointi sähköpostilla? Vai soitolla voimaan ja maililla pois? Näin ainakin toimi Ifillä. Laittelin tuonne tarjouspyyntöä.

Pahus

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.05.17 - klo:12:17
Lainaus käyttäjältä: Pahus - 22.05.17 - klo:21:18
Viime kesänä käytin Ifin vakuutusta R6R:ssä

Käytin viime vuonna Pohjolaa päivävakuutuksissa. Oli ~13€ eikä alarajaa minimiveloitukselle. Luulisin, että on vielä sama.
Sähköpostia piti laittaa, että saivat kirjallisena tilauksen sekä runkonumeron. Kilvetöntä kun ei pystynyt vakuuttamaan nettisivujen kautta.

Mutta palvelu toimi joka kerta moitteetta!

Eikä ollut mitään rajoitetta, kuinka kauan piti olla poissa vakuutuksista, ettei väliaikaakin pidä maksaa? Kilvellisten pitää yleensä olla kuukausi vakuutus katki, että saa sen hyvityksen eli ei joudu maksamaan kaikkia välipäiviäkin.

santerik

On tää jännää touhua vakuutusyhtiöiden kanssa :) Mä kun eilen soittelin pohjolaan niin sanoivat, että kilvettömän vakuuttamiseen tarvitaan aina soitto (tai paikan päällä käynti) jostain maagisesta syystä. Lopetus onnistuu verkkopalvelun viestillä.

exhaust

Lainaus käyttäjältä: Pahus - 24.05.17 - klo:22:35

Eli kun olet kerran tehnyt sopimuksen, aktivointi ja deaktivointi sähköpostilla? Vai soitolla voimaan ja maililla pois? Näin ainakin toimi Ifillä. Laittelin tuonne tarjouspyyntöä.

Teknisesti se on joka kerta kai uusi vakuutus. pohjola.fi portaalin kautta viesti asiakaspalveluun että saisinko liikennevakuutuksen voimaan pyörälle runkonumero YARN... 998 ccm Tuusula, alkaen päivästä X ja viesti samaa kautta irtisanomiseksi sinä päivänä kun laittaa sen pois.

Varmuuden vuoksi olen viitannut edelliseen kertaan (edellisen kerran vakuutusnumeroon), ettei ole epäselvää mistä pyörästä on kysymys.

Mikko K.

Puhelimella noiden kanssa ei sovita yhtään mitään.. se on kuin menisi lähi-itään neuvottelemaan risteilyohjuksen sijaan yliopiston virkamies ruotsilla.

Kaikki kirjallisena, nimim. yhden kokonaisen kesän ajelin tallin pohjalla lojunut raato vakuutettuna ja liikenteessä silloin ollut kevari oli koko ajan seisonnassa. Jos jotain olisi sattunut, niin kenenköhän sana olisi painanut ja mihin suuntaan.

Rhino

Onko kukaan vakuuttanut pyörää jossa ei ole sarjatuotantorunkoa eikä sitä myöten runkonumeroakaan, ainakaan sellaista joka löytyisi vakuutusyhtiöiden tietokannasta? Saako vakuutettua esim. moottorin sarjanumerolla tai identifioimalla pyörön jotenkin muuten?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Rhino - 26.05.17 - klo:10:50
Onko kukaan vakuuttanut pyörää jossa ei ole sarjatuotantorunkoa eikä sitä myöten runkonumeroakaan, ainakaan sellaista joka löytyisi vakuutusyhtiöiden tietokannasta? Saako vakuutettua esim. moottorin sarjanumerolla tai identifioimalla pyörön jotenkin muuten?
Stanssaa oma numero runkoon. Mulla oli rytkösessä joku BSB-kisatiimin runko jollain XXX00001-numerolla. Ei tuottanu mitään ongelmia vakuutusyhtiön suuntaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Rhino

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.05.17 - klo:11:07
Stanssaa oma numero runkoon. Mulla oli rytkösessä joku BSB-kisatiimin runko jollain XXX00001-numerolla. Ei tuottanu mitään ongelmia vakuutusyhtiön suuntaan.

OK, kuulostaa hyvältä. Mä mietinkin että onkohan mahdollista vetäistä mikä tahansa numero runkoon, ilmeisesti on.  peukku_1

Rhino

Herätelläänpäs tätä vakuutuskeskustelua henkiin: täällä keski-euroopan kairalla ei ratapäivillä kysellä vakuutusten perään eikä kellään tutuillani ole pyörissään vakuutusta. Joillain on henkilökohtainen tapaturmavakuutus mutta kaikilla ei ole edes sitä. Jokainen on radalla omalla vastuulla, se on kuulemma sitä motorsporttia. Siihen onko tämä hyvä vai huono käytäntö löytyy varmasti erilaisia mielipiteitä johon vaikuttaa muun muassa oman pyörän hinta, oma vauhti, kaatohistoria jne. Paikallisten mielestä Suomen käytäntö tuntuu järjettömältä enkä ole kuullut että missään muussa maassa on vastaavanlaista käytäntöä. On erittäin valitettavaa että jo muutenkin kallista harrastusta tapetaan järjettömän hintaisilla pakollisilla vakuutuksilla.

Ketjua lukeneena näyttää ikävästi siltä että Suomen vakuutuskäytännöt eivät ole ainakaan paranemaan päin lähitulevaisuudessa. Aikanaan paluumuuttaessa joutuukin tutkimaan onko järkevämpää tuoda kilvetön ratapyörä vai kilpipeli jonka rekisteröinnin jälkeen muuttaa taas ratapeliksi.

Moottoriliiton sivuja katsellessa tuli mieleen että onkohan kukaan selvittänyt mahdollisuutta ostaa SML:ltä harrastelisenssi joka sisältää siis Sporttiturva-tapaturmavakuutuksen ja maksaa 60€/v. Harrastelisenssi on voimassa vain seuran sisäisessä toiminnassa ja kattaa siis myös lajille omaisen harjoittelun. Eikö siis periaatteessa .ORGin ratapäivät ole seuran sisäistä toimintaa jos kuuluu .ORGiin? Ongelmana saattaa olla että .ORGin päiville pääsee kuka tahansa, jolloin vakuutusyhtiö voi väittää että toiminta ei ole enää seuran sisäistä toimintaa. Kaikki lajit lisenssiä ei olla rajoitettu seuran sisäiseen toimintaan, riittäisikö tämä vakuutus ratapäivillä?

http://www.moottoriliitto.fi/site/assets/files/1252/moottoriliitto_012017_06-21632_450089f_oikea_1.pdf

Vuorela

Mun ymmärryksen mukaan liikennevakuutus on nykykäytännön mukaan oltava voimassa jos rata ei ole sillä tasolla eristetty ettei ole mahdollista aiheuttaa ulkopuolisille vaaraa. Eli ei siinä juuri nuo henkilökohtaiset tapaturmavakuutukset paina.

Esim. lippuhenkilöt rata-alueella tekee käytännössä liikennevakuutuksesta pakollisen.


Nitrous

Kyse ei ole halusta tai järkevyydestä vaan Suomen lainsäädännöstä, joka on siltä osin yksiselitteinen, että radalla tapahtuva ajaminen rinnastetaan liikennekäyttöön, jolloin ajoneuvossa on oltava liikennevakuutus. Liikennevakuutus on myös aina ensisijaisesti korvaava vakuutus onnettomuuden sattuessa moottoriajoneuvolla. Eli periaatteessa vapaaehtoinen tai lisenssiin kuuluva tapaturmavakuutus on tarpeeton.

Esim. Orgin päivillä ei ole asiaa radalle jos pyörässä ei ole liikennevakuutusta. Vakuutuksen voimassaoloa myös valvotaan pistokokein.
Jos ja kun liikennevakuutuslaki muuttuu, muutunevat myös korvauskäytännöt ja vakuutuksen tarpeellisuus.

Lainoppineet korjailkoon maallikon yleistykset tässä tekstissä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Tuo paraneminen nykyisestä tilanteesta on vähän suhteellista. Jos homma nyt ei tästä pahene, minusta on ihan ok hinta-vastine suhde, ainakin aktiivikävijän kilvettömään. On tuo niin perseettömän hyvä turva kuitenkin. Itselläni vissiin käyny tuuri ja hyvä asiakas yhtiöillle, kun sen puolenkymmentä kertaa olen kyntänyt ja tarvetta on ollu kerran käydä peukkua näyttämässä, ~90euroa vakuutusyhtiölle tullut maksamaan, ja itse olen maksanut jonkun tonnin tässä kesinä. Tuos kulusummassa nyt vois olla useampikin nolla perässä ihan potentiaalisesti.

Jos joku yhtiö saisi tunkattua portaalin päiväkohtaiselle vakuutukselle, mikä olisi luokkaa <20 euroa, niin sille varmaan olisi markkina ja kysyntä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Rhino - 16.11.17 - klo:11:09
Siihen onko tämä hyvä vai huono käytäntö löytyy varmasti erilaisia mielipiteitä johon vaikuttaa muun muassa oman pyörän hinta, oma vauhti, kaatohistoria jne. Paikallisten mielestä Suomen käytäntö tuntuu järjettömältä enkä ole kuullut että missään muussa maassa on vastaavanlaista käytäntöä. On erittäin valitettavaa että jo muutenkin kallista harrastusta tapetaan järjettömän hintaisilla pakollisilla vakuutuksilla.
Jos jollekkin radalla ajelijalle tulee ensimmäisenä mieleen oman pyörän hinta, niin onneksi suomessa on vakuutuspakko/ toimiva vakuutusjärjestelmä/ ihan ok hinnat. <3
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.11.17 - klo:20:46
Lainaus käyttäjältä: Rhino - 16.11.17 - klo:11:09
Siihen onko tämä hyvä vai huono käytäntö löytyy varmasti erilaisia mielipiteitä johon vaikuttaa muun muassa oman pyörän hinta, oma vauhti, kaatohistoria jne. Paikallisten mielestä Suomen käytäntö tuntuu järjettömältä enkä ole kuullut että missään muussa maassa on vastaavanlaista käytäntöä. On erittäin valitettavaa että jo muutenkin kallista harrastusta tapetaan järjettömän hintaisilla pakollisilla vakuutuksilla.
Jos jollekkin radalla ajelijalle tulee ensimmäisenä mieleen oman pyörän hinta, niin onneksi suomessa on vakuutuspakko/ toimiva vakuutusjärjestelmä/ ihan ok hinnat. <3

On ihan ok olla päällimmäisenä kalustosta huolissaan. Ainakin siihen asti kunnes lasten äitiä pyydetään sairaalassa varautumaan pahimpaan.

pasiplus

Kokemuspohjalta voin vilpittömästi suositella kaikille epäilijöille liikennevakuutusta pyörän statuksesta riippumatta.
Useita kuukausia työkyvyttömyyttä, yksityissairaaloitten huippuosaajien hoivaa, ansionmenetyskorvausta, fysioterapiaa, lääkkeitä jne jne... Liikennevakuutus korvaa. Kalliit on vakuutusmaksut, mutta kun kolahtaa kunnolla niin on joku joka hoitaa viulut.
Puhumattakaan jos aiheutat henkilövahingon (tai vaikka omaisuusvahingon) kanssa- ratailijallesi eikä sinulla ole vakuutusta.
Aivan simppeleimmissäkin tapauksissa puhutaan kymppitonneista- onko Sinulla varaa maksaa omasta pussistasi, vai myytkö ehkä talosi?
Ota siis liikennevakuutus äläkä lähde radalle huimailemaan 'omalla kustannuksellasi'.
Liikennevakuutus on lakisääteinen- jos jäät kiinni ajamisesta ilman liikennevakuutusta, saat sanktion- aiheuttamasi onnettomuus ilman liikennevakuutusta tarkoittaa sanktiota suurella kertoimella.
Liikennevakuutusta hinnat nousevat korvaussummien kasvaessa, riippuen harrastetuista lajeista; maksujen korotuksia ei voi edes välttää, ja ainoaksi vaihtoehdoksi ' säästää' jää vakuutusyhtiöitten kilpailuttaminen. Halvalla et tänä päivänä saa mistään uutta liikennevakuutusta kilvettömään pyörään kuutiotilavuudesta riippumatta.

Powered by EzPortal