Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)  (Luettu 15631 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:32
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #30 : 22.04.17 - klo:22:23 »
Se on Jarska tässäkin asiassa niin, että tieto lisää tuskaa. Saisit siitä sun suskasta paremman ja vähemmän vikaherkän kun otat bazzazin pois ja säädät omaa ecua.

Tässäkin lajissa jokainen säästetty euro tuo kesän jäähyllä olevan parisuhteen lähemmäs täydellistä, talvella paikattua, rakkauden täyttävää elämää, joten miten lienee on..
kumpi sydeemi on tarve/osaavat kädet-suhteeltaan edullisempi vaihtoehto, viedä mopo Bazzazilla ryyditettynä penkkiin vai se toinen, mystisempi ecun hakkerointi vaihtoehto? (josta ei mitään hajua mitäkaikkeapitäätehdäjaostaa)


Sulla vissiin on vakioecu siinä sun vehkeessä? Ihan yhtä helppo/vaikee se on vakioecun säätö on kuin bazzazinkin. Tuu varikolla nykii hihasta niin voin näyttää koneelta, että mitä se säätötyö käytännössä on.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.11.21 - klo:21:43
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #31 : 22.04.17 - klo:22:25 »
Ecua säädetään, sitä ei hakkeroida.

Pitäähän se vacioecu ensin hakkeroida ja sitten vasta säätää?

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.11.21 - klo:21:43
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #32 : 22.04.17 - klo:22:30 »
Sulla vissiin on vakioecu siinä sun vehkeessä? Ihan yhtä helppo/vaikee se on vakioecun säätö on kuin bazzazinkin. Tuu varikolla nykii hihasta niin voin näyttää koneelta, että mitä se säätötyö käytännössä on.

Jeps, vakioecu löytyy, Bazzazin purkkien alta.
Tuun nykiin ja pöllin Yoshin..

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:32
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #33 : 22.04.17 - klo:22:41 »
Sulla vissiin on vakioecu siinä sun vehkeessä? Ihan yhtä helppo/vaikee se on vakioecun säätö on kuin bazzazinkin. Tuu varikolla nykii hihasta niin voin näyttää koneelta, että mitä se säätötyö käytännössä on.

Jeps, vakioecu löytyy, Bazzazin purkkien alta.
Tuun nykiin ja pöllin Yoshin..
Ok, eli sinne pöäsee woolichilla sisään. Toki jos se on nyt jo säädöissä niin sit lienee turha koskee kumpaankaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #34 : 22.04.17 - klo:22:48 »
Ecua säädetään, sitä ei hakkeroida.
Pitäähän se vacioecu ensin hakkeroida ja sitten vasta säätää?
Ei tarvitse. Säätösoftan piuha kiinni ja säätää. Ainoa mikä vakioecun sisällä muuttuu on säätökartat.

Ja useimmiten japsiecun muuttaminen kisaekuksi menee tekniikalla; piuha kiinni ja koko softan flässäys, ja sen jälkeen sit säätöö säätöö.
Bemarin kohdalla taitaa muutos-tilanne olla se että ecun kuoren joutuu avaamaan jotta muutos-flässys-"piuhan" saa kiinni, ja kisasoftan flässättyä vakioekuun.
Sen jälkeen riittääkin sitten läppärin datapiuha kiinni mopon vakiojohtosarjan vakiodata-töpseliin ja säätöö säätöö.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa -Dani-

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2016
  • Viestejä: 20
  • Ikä: 30
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.19 - klo:14:59
  • Yamaha R1 -05, Honda CRF 450
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 4
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #35 : 24.04.17 - klo:07:05 »
Varasin säätö ajan tonne Samin Autopajaan. Kerroin että meikäläisellä on Bazzaz, joten revinkö sen helv*ttiin heti suosiolla? Vastaus oli että ootas vähän kattelen mitäs tohon sun vuosimalliin tehään.. Joo siinä oleva ecu pitää säätää irtiollessa, joten tehdään perussäätö ecuun ja hienosäädetään Bazzazilla..  :) 
-Dani

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #36 : 24.04.17 - klo:07:19 »
Varasin säätö ajan tonne Samin Autopajaan. Kerroin että meikäläisellä on Bazzaz, joten revinkö sen helv*ttiin heti suosiolla? Vastaus oli että ootas vähän kattelen mitäs tohon sun vuosimalliin tehään.. Joo siinä oleva ecu pitää säätää irtiollessa, joten tehdään perussäätö ecuun ja hienosäädetään Bazzazilla..  :)
Mä en kelpuuttais tota vastausta. Hienosäätö pitäis tehä nimenomaan ecuun. Toki voi ottaa paljonkin enemmän aikaa kun ecua säädetään, mutta siitähän sit tekijälle maksetaan. Ja lopputulos on parempi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa -Dani-

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2016
  • Viestejä: 20
  • Ikä: 30
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.19 - klo:14:59
  • Yamaha R1 -05, Honda CRF 450
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 4
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #37 : 24.04.17 - klo:07:48 »
Varasin säätö ajan tonne Samin Autopajaan. Kerroin että meikäläisellä on Bazzaz, joten revinkö sen helv*ttiin heti suosiolla? Vastaus oli että ootas vähän kattelen mitäs tohon sun vuosimalliin tehään.. Joo siinä oleva ecu pitää säätää irtiollessa, joten tehdään perussäätö ecuun ja hienosäädetään Bazzazilla..  :)
Mä en kelpuuttais tota vastausta. Hienosäätö pitäis tehä nimenomaan ecuun. Toki voi ottaa paljonkin enemmän aikaa kun ecua säädetään, mutta siitähän sit tekijälle maksetaan. Ja lopputulos on parempi.

Mä kelpuutan tässä kohden. Ainut syy miksi nyt edes käyn penkissä tuon kanssa on se, että tällähetkellä siellä on "jonkun" säätämä ohjelma. Jonka siis edellinen omistaja laittanut. Haluan vain varmistua ettei sielä oo mitään täysin perseelleen tehtynä.. 
-Dani

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #38 : 24.04.17 - klo:08:13 »
...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa santerik

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 9
  • -Saadut: 5
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 434
  • Paikalla:26.08.21 - klo:20:08
  • S1000RR & GT500
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #39 : 24.04.17 - klo:09:59 »
Varasin säätö ajan tonne Samin Autopajaan. Kerroin että meikäläisellä on Bazzaz, joten revinkö sen helv*ttiin heti suosiolla? Vastaus oli että ootas vähän kattelen mitäs tohon sun vuosimalliin tehään.. Joo siinä oleva ecu pitää säätää irtiollessa, joten tehdään perussäätö ecuun ja hienosäädetään Bazzazilla..  :)
Mä en kelpuuttais tota vastausta. Hienosäätö pitäis tehä nimenomaan ecuun. Toki voi ottaa paljonkin enemmän aikaa kun ecua säädetään, mutta siitähän sit tekijälle maksetaan. Ja lopputulos on parempi.

Mä kelpuutan tässä kohden. Ainut syy miksi nyt edes käyn penkissä tuon kanssa on se, että tällähetkellä siellä on "jonkun" säätämä ohjelma. Jonka siis edellinen omistaja laittanut. Haluan vain varmistua ettei sielä oo mitään täysin perseelleen tehtynä..

En tiedä minkä tasoinen kuski olet ja mikä on vaatimustasosi, mutta kokemus omasta elämästä tasolla nopean ryhmän hidas pääty: Vaihdoin pyörääni vaimentimen melurajoja varten jonka jälkeen huomasin, ettei pyörä futaa kunnolla. Painelin paikalliselle penkkiukolle ja sanoin, notta tehdään sellainen kartta notta toimii auttavasti molemmilla vaimentimilla.

Säätö tehtiin pyörän omaan ecuun (se ei tässä tarinassa mielestäni ole ratkaisevaa) mutta laskusta päätellen mittavia osakaasuhieromisia ei tehty.

Oliko menettely optimaalinen? Tuskin. Onko pyöräni paska? Mahdollisesti. Onko kuski paska? Varmasti. Nautinko pyörälläni ajamisesta? Kyllä.

En epäile, etteikö muiden kommentoijien vinkeillä päästä parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen, mutta kyllä siitä varmaan ihan ajokelpoisen saa muutenkin, esimerkiksi nyt sitten sitä bazzazia ronkkimalla.

Poissa -Dani-

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Elo 2016
  • Viestejä: 20
  • Ikä: 30
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.19 - klo:14:59
  • Yamaha R1 -05, Honda CRF 450
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 4
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #40 : 24.04.17 - klo:15:19 »
"En epäile, etteikö muiden kommentoijien vinkeillä päästä parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen, mutta kyllä siitä varmaan ihan ajokelpoisen saa muutenkin, esimerkiksi nyt sitten sitä bazzazia ronkkimalla."

Juurikin näin  peukku_1  
-Dani

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #41 : 24.04.17 - klo:18:07 »
Varasin säätö ajan tonne Samin Autopajaan. Kerroin että meikäläisellä on Bazzaz, joten revinkö sen helv*ttiin heti suosiolla? Vastaus oli että ootas vähän kattelen mitäs tohon sun vuosimalliin tehään.. Joo siinä oleva ecu pitää säätää irtiollessa, joten tehdään perussäätö ecuun ja hienosäädetään Bazzazilla..  :)
Mä en kelpuuttais tota vastausta. Hienosäätö pitäis tehä nimenomaan ecuun. Toki voi ottaa paljonkin enemmän aikaa kun ecua säädetään, mutta siitähän sit tekijälle maksetaan. Ja lopputulos on parempi.

Mä kelpuutan tässä kohden. Ainut syy miksi nyt edes käyn penkissä tuon kanssa on se, että tällähetkellä siellä on "jonkun" säätämä ohjelma. Jonka siis edellinen omistaja laittanut. Haluan vain varmistua ettei sielä oo mitään täysin perseelleen tehtynä..
Paljonko maksaa? Ja mitä maksais ecun hienosäätö?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.11.21 - klo:21:43
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #42 : 25.04.17 - klo:11:42 »
Entäs jos joskus sorrun poistamaan Bazzazin hilppeet ja säädättämään omaa  ecua, voinko mennä rahatukun kanssa jollekin Pohjois-Pohjanmaan pajalle, ilman mitään omia johtosarjoja+ohjelmistoja?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #43 : 25.04.17 - klo:12:06 »
Entäs jos joskus sorrun poistamaan Bazzazin hilppeet ja säädättämään omaa  ecua, voinko mennä rahatukun kanssa jollekin Pohjois-Pohjanmaan pajalle, ilman mitään omia johtosarjoja+ohjelmistoja?
Eikös se bazzaskin tarvitse jonkunnäkösiä johtosarjoja ja ohjelmistoja?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.11.21 - klo:21:43
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ratapyörän huollot (apua aloittelijalle)
« Vastaus #44 : 25.04.17 - klo:13:23 »
Entäs jos joskus sorrun poistamaan Bazzazin hilppeet ja säädättämään omaa  ecua, voinko mennä rahatukun kanssa jollekin Pohjois-Pohjanmaan pajalle, ilman mitään omia johtosarjoja+ohjelmistoja?
Eikös se bazzaskin tarvitse jonkunnäkösiä johtosarjoja ja ohjelmistoja?

Jos vien Bazzazin säädettäväksi kotiseuduilleni, ei tarvitse viedä kuin mopo koska tarvittavat ohjelmistot ja piuhat löytyy säätöpajalta.
Samaa haen oman ecun säätöön, löytyykö täältäpäin?

Capice Murmis?

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020