S1000RR 09-11 vs 12-14

Aloittaja murmela, 23.04.17 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Osaiskos joku sanoa mitä eroa on vuosimallien (meneekös vuosimallijako noin?) 09-11 vs 12-14 takahaarukassa/ takavanteessa/ akselissa/ holkeissa/ pakassa/ jarrukorvakkeessa.
Eli mitkä osat on mitoiltaan samat, ja mitkä ei?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

23.04.17 - klo:22:10 #1 Viimeisin muokkaus: 23.04.17 - klo:22:17 käyttäjältä TommoKe
Vetopakkoja ja holkkeja kannattaa katsoa tarkkaan. 10-mallin vetopakka on erilainen ja sen puolen holkki myös. Pakkoja voi käyttää ristiin malleissa, mutta aina siihen tarkoitetulla holkilla siis. Vetopakan laakeri on pakassa eri kohdassa. 
 Vanteet ja niitten muut tarvikkeet on samoja vuosimallista riipumatta ainakin 15 malliin saakka, poislukien hp4 sälä.
-13 alkaen tais tulla valmiit reijjät swingiin sille potikalle, muuten en eroja osaa sanoa kuin värin. Akseli ollee sama ja alpha racingin akselinsäätöpalat on mulla nyt kolmannessa mopossa sujuvasti kii. (-10,-12 ja nyt -15 mallissa)
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Alpha racingin kuvista katsellen 09-11 pakan puoleinen holkki on pitempi, ja 12-14&15- on lyhempi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Om mulla niitä holkkeja tuolla jemmassa, tarttee mitata kun käyn ropaamassa. Muistelisin juuri noin päin sen olevan ja ero tais olla joku 5mm. Mutta turha arvailla, kun etin ne vanhemman holkit kaapista ja mittaan. Mutta joka tapauksessa syytä verrata pakkoja jos niitä on useampia. Muistelisin, että yhen pakan sain vanteen mukana jo 11-vuonna ja oli erilainen kuin alkuvuodesta -10 tehdyssä mopossani oli.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Joo, mä just eilen ihmettelin ett mit vit, kaks eri pitusta "samaa" holkkia. Eriparimäärä kaikkia: Vanteita 3, pakkoja 3 tai 4, pakan puolen holkkeja 2 ja jarrupuolen 2. Ei oikein mitään hajua miltä vuodelta mikäkin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Jarrupuoli on vakiovanteissa aina sama. Vetopakkoja mäkin ihmettelin aikani, kunnes laitoin pakat pöydälle ja hain rullamitan ja tönärin. Ei kannata pelästyä sit jos vetopakka heiluu sivusuunnassakin, kun on kii mopossa. Ne kaikki tekee sitä näemmä, oli uudet tai vanhat osat kyseessä. Ja pakan kumit on kuin väljät tekohampaat mummun suussa ihan ajamattomasta asti. Ei parane vaikka uudet ostasit.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

@TommoKe oletkos sä samaa mieltä että holkki+pakka+vanne+holkki= 245 mm? Ku mittaa mittanauhalla sieltä akselin holesta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

02.06.17 - klo:21:34 #7 Viimeisin muokkaus: 02.06.17 - klo:21:46 käyttäjältä TommoKe
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.06.17 - klo:20:25
@TommoKe oletkos sä samaa mieltä että holkki+pakka+vanne+holkki= 245 mm? Ku mittaa mittanauhalla sieltä akselin holesta.

Tarttee mitata kun käyn verstaalla. Sulla joku häsä sen kans ny?
 Jos ongelma liittyy vetopakkoihin ja holkkeihin, pistä vetopakat lappeelleen pöydälle ratas ylöspäin. Sit mittaat etäisyydet laakerin stefan puoleiseen päähän siitä pöytäpinnasta , niin saat pakkojen erot esille. Sit vaan holkit sen mukaan, että saat holkin ulkosyrjään samat mitat kaikkiin. Jollei ole eroja, niin mun tarttee koittaa sit huomena kipasta aamupäivällä mittaan ne ohimennen.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 02.06.17 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.06.17 - klo:20:25
@TommoKe oletkos sä samaa mieltä että holkki+pakka+vanne+holkki= 245 mm? Ku mittaa mittanauhalla sieltä akselin holesta.

Tarttee mitata kun käyn verstaalla. Sulla joku häsä sen kans ny?
Jos ongelma liittyy vetopakkoihin ja holkkeihin, pistä vetopakat lappeelleen pöydälle ratas ylöspäin. Sit mittaat etäisyydet laakerin stefan puoleiseen päähän siitä pöytäpinnasta , niin saat pakkojen erot esille. Sit vaan holkit sen mukaan, että saat holkin ulkosyrjään samat mitat kaikkiin. Jollei ole eroja, niin mun tarttee koittaa sit huomena kipasta aamupäivällä mittaan ne ohimennen.

Oli häsä, mut soitin @slowrider ille, ja sain ton mitan. Ja aattelin tuplavarmistaa, ku tuntuu nii oudolta ku kawassa on aika tiukka takahaarukka, ja tossa taas jää siihen verrattuna todella iso rako (ennen akselimutterin kiristystä). Mut niin se vaan vissiin bemussa on.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Mä voin  mitata sen varuiks viä jahka poikkeen. Ei toi kauheen tiukka sovitus kyllä oo. Kun akseli kireellä, heilutteles vetopakkaa sivuttain.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Nitrous

Hondassa oli kans kivan väljä haarukka, ei tarvinnu tapella edes irtoholkkien kanssa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal